Ferguson Ploeg

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Mc-Cormick 624

Laatste 1 reacties (12 totaal)

OTA Monarch

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Hulp stuur cilinder international 353

Goedendag beste forum leden. Ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe dit forum werkt maar heb een vraag. Ik heb een mc cormick international 353 gekocht. Nu heb ik een hydrauliek pomp aan mijn vliegwiel gekoppeld zitten die druk geeft aan een hulp stuurcilinder. Nu vraag ik me af is dit origineel en wat zijn de voordelen. Het is namelijk nu zo dat er maar 1 persleiding van de hydrauliek pomp naar de cilinder gaat en dan weer een terug naar het olietankje (lijkt wel met terugslagklep of reduceer) het olie vat zit weer met een grote zuig op de pomp zit aangesloten. Ook stuurt de trekker steeds vanzelf naar links ook als de trekker stil staat. (Je stuur draait echt rond en rond) Linker stuurstang is ook krom gedrukt ik denk doordat de (hulp)cilinder aan de rechterzijde zit. Ook is naar rechts sturen of de wielen recht zetten als deze weer eens naar links gedraaid zijn een zware optie en lijkt het wel of de hulp cilinder juist tegenwerkt. Ik vraag me dus de meerwaarde van deze hulp stuur cilinder af. Ik zal foto's proberen toe te voegen ter verduidelijking. Weten jullie wat er aan de hand is en of dit wel klopt, kan ik deze mosschien beter niet gewoon verwijderen?

Steyr CVT 6170

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Case International 745 XL

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Bietenoogst lijkt op militaire operatie: 'Met rupsvoertuig door de modder'

De akkers van boer Willem de Bruin in Milheeze zijn veranderd in een grote modderpoel. Door de enorme regenval in de afgelopen weken, is het nauwelijks nog mogelijk om de suikerbieten van het land van te halen. Daarom is boer Willem nu met een rupsvoertuig aan de slag in een poging tóch zijn bieten te oogsten. Een grote modderpoel met waterplassen. Zo zien de akkers van Willem de Bruin er na weken van regen uit. De jonge akkerbouwer heeft het nog nooit eerder zo nat gezien: "Ik hoor dat het in 1998 ook zo slecht was, maar dat is van voor mijn tijd." Omdat het veel te nat is, heeft hij drie weken met het oogsten van de bieten gewacht. Maar droger werd het niet, en het oogsten kon niet langer wachten. "Normaal gesproken zijn we voor de kerst wel klaar, maar nu zijn we hier met alle jongens tijdens de feestdagen aan het oogsten. En ik denk dat we ook heel januari nog wel bezig zullen zijn." Stevig prijskaartje Over de drijfnatte akkers rijdt daarom nu een rupsvoertuig dat, net als een tank, geen moeite heeft om zich door de modderpoel te verplaatsen. De bieten worden in een laadbak bovenop het rupsvoertuig gekieperd. Willem is blij dat de bieten eindelijk van het land komen, maar er zit wel een stevig prijskaartje aan: niet alleen het rupsvoertuig moet worden gehuurd, ook extra mensen zijn aan het werk. Het oogsten gaat meestal met twee man, nu zijn er vijf nodig. En het duurt flink langer: "Normaal gesproken oogsten we een hectare per uur. Nu ben ik blij als in die tijd een halve hectare lukt." Gelukkig heeft hij over de kwaliteit van de bieten heeft de akkerbouwer ondanks de nattigheid niet te klagen, die is gewoon goed. En dankzij de inzet van zwaar materieel schat hij dat toch nog 95 procent van de bieten geoogst worden. Die gaan naar Dinteloord, naar de suikerfabriek. Laat oogsten is laat zaaien Boer Willem verwacht dat de problemen volgend jaar er weer opnieuw zullen zijn. Want door het slechte weer en het late oogsten nu, kan er volgend voorjaar pas laat gezaaid worden. "De grond moet eerst herstellen, tot rust komen en weer opdrogen." Pas dan kan hij weer zaaien. En al zou hij het graag willen: de bieten groeien niet sneller. "Die hebben gewoon hun tijd nodig. De natuur laat zich niet dwingen." Dat zijn problemen voor volgend jaar. Na de suikerbieten, heeft boer Willem eerst ook nog aardappelen om uit de grond te krijgen. "Dat gaat op dezelfde manier als hier: veel meer mensen en machines hebben we daarvoor nodig." In tegenstelling tot de suikerbieten, hebben aardappels wel te lijden onder het slechte weer. Maar daar lijkt Willem zich al bij neer te hebben gelegd. "We wachten eerst op een beter moment. En kijken dan wel wat we nog kunnen oogsten." https://www.youtube.com/watch?v=x9X0X1M0K_E

Fendt 309 LSA - Verlichting aansluiten; welke kabels

Ik heb een 309 lsa bouwjaar '87 en ik ben bezig met het monteren van een 2de zwaailamp alsook zou ik nummerplaatverlichting willen achterop hrt dak. Ik heb het dakje reeds losgegooid en kom erop uit dat er 2 kabels die vanaf de rechter voorhoek van de cabine komen liggen. Deze hangt een witte stekker aan en beide kabels stoppen ongeveer halverwege de cabine. (Waar de zwaailampen komen) ik heb even met de multimeter gecheckt en deze kabels staan in verbinding met elkaar. Zouden deze kabels bedoeld zijn voor de zwaailampen op aan te sluiten? Indien ja, kan ik deze onder het dashbord vinden en wat moet ik dan nog doen om deze correct te laten werken? De zwaailamp die er nu opstaat komt de kabel vanuit het daschbord aan de linkerzijde naar bededen,een stukje obder de vloermat door naar de linkerkant van de cabine waar een gaatje in de deurstijl geboord zit zo tot aan de lamp. Verder heb ik mijn nummerplaat (kenteken) achteraan op mijn cabinedakje geplaatst en zou ik daar ook verlichting willen plaatsen. Ik heb gedacht dat ik best stroom zou hebben vanaf een achterlicht of een lampje voorop de achterspatborden. (Daar beiden altijd eerst oplichten indien de lichten aangaan) hoe pak ik dit het best aan? Alvast bedankt voor de moeite en het meedenken.

eDumper, de grootste elektrische trekker ter wereld

Dumpwagens. Wie houdt er niet van een dumper? We durven te wedden dat je ooit in je jeugd op Tonka Toys rondsloeg terwijl je probeerde kostbare metalen uit je achtertuin te halen. Dumpertrucks zijn bliksemafleiders voor je innerlijke peuter; ze zijn zo groot, zo doelgericht, zo... dom. Maar het zijn ook vieze beesten. Niet alleen omdat ze hun leven lang rondsluipen in smerige steengroeven, maar omdat ze worden aangedreven door gigantische dieselmotoren. Deze fantastisch getitelde truck is hier om dat laatste punt te veranderen. Omdat het elektrisch is. Zou u dan alstublieft eerlijk willen zijn, voor de eDumper. Wat een naam. Wat een ding. Het is een geëlektrificeerde mijnbouwtruck met dumper van de Zwitserse divisie van machinefabrikant Kuhn. Omdat ze wilden afstappen van de dieselgewoonte, bouwden ze een Komatsu HD 605-7 om zodat ze op elektriciteit konden rijden – waardoor het de grootste elektrische auto ter wereld werd. De Komatsu HD 605-7 (klinkt een beetje als een goedkope Koreaanse televisie, nietwaar?) dankt zijn laadvermogen normaal gesproken aan een enorme 23,1-liter zescilinder turbodiesel. Maar dat werd in een grote container gegooid en vervangen door motoren die elektriciteit halen uit een lithium-ionbatterij van vier ton en 600 kWh – zes keer de capaciteit van Tesla's Model X. Zoals veel elektrische voertuigen beschikt hij ook over regeneratief remmen, een cruciaal element bij het kruipen door mijnen. Omdat hij zo'n zware klomp is en zo'n zware last moet dragen, kan de eDumper niet rekenen op een magische doorbraak in de batterijtechnologie. Er wordt dus gebruik gemaakt van natuurkunde. Stel dat de eDumper van 45 ton een helling van 13 procent oprijdt om 65 ton materiaal op te halen naar een cementfabriek. Wanneer hij weer naar beneden rijdt, is hij zo zwaar dat het regeneratieve remsysteem de meeste of alle energie genereert die nodig is om de heuvel op te gaan. Slim, hè? Volgens de makers maakt de eDumper feitelijk meer energie dan hij verbruikt. En door batterijen als energiebron te gebruiken, wordt jaarlijks ongeveer 50.000 ton diesel bespaard.

John Deere 5460

Laatste 1 reacties (2 totaal)

John Deere D

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Mc-Cormick Onbekend

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Steyr 1090

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Farmall Meerdere

Laatste 1 reacties (13 totaal)

Skoda onbekend/overig

Fahr HG25

Zetor Onbekend

Zetor Onbekend

Laatste 1 reacties (7 totaal)

IFA RS 01/40

International 553

Laatste 1 reacties (24 totaal)

Klein Rot


Foto’s
11
Video’s
0
Topics
0
Reacties
1.963
Stemmen
4
Volgers
12

Over mij

Woonplaats: Buurse
Leeftijd: 62jr
Laatst online: 0min geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering