De fusee bussen van mijn deutz zijn helemaal kort dus die moeten vervangen worden. Weet iemand welke bus of bussen ik moet hebben want ik kom er verschillende tegen
Mijn collega heeft een oude hooipers geërfd. Een international 445D. Hij zou deze graag terug eens aan de gang krijgen, gewoon uit interesse. Bij de pers lag een zakje met een gebroken onderdeel samen met een nieuw onderdeel. Nu hadden we graag geweten wat dit is of waar het hoort te zitten. We hebben beiden geen idee… hopelijk is er hier iemand die ons op weg kan helpen. Hieronder komt de foto
De brandstofpomp van mijn IHC 533 lekt een beetje diesel, weet iemand waar dat vandaan komt. Ik dacht dat het misschien goed om de brandstofpomp te laten reviseren, wie weet daar een goed adres voor.
Ik heb een aantal oldtimer trekkers, een daarvan (Nuffield Universal Three) heeft hobbelig afgesleten profiel op de achterbanden. De nokken zijn om en om meer en minder afgesleten. Het profiel opzich is nog lang niet versleten, maar comfortabel rijden is het ook niet echt meer. Nieuwe banden er op monteren zou zonde zijn. Zijn er misschien banden leveranciers (liefst in Twente) die deze kunnen 'trimmen' of opsnijden zodat ze weer vlak rollen? Heb bij een ander setje banden al eens met een houtschaafmachine geprobeerd, maar mooi rond krijgen valt tegen. Andere ideeën zijn ook welkom, alvast bedankt!
Hoi, afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan de trainingsdag trekkertrek. kwam rond de 50-60 meter. ik weet dat dit ook vooral een kwestie is van gewichtsverdeling, trekpunt, lucht in de bandjes en noem het maar op, maar vermogen lijk me ook wel belangrijk. nu heb ik voor de waterrem gestaan daar en daar kwam 50 pk uit, terwijl het mij lijkt dat zoon trekker minimaal tussen de 60-65 pk zou moeten hebben omdat ie ook zo op papier staat. Ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk uit mn trekker halen en daarom twijfel ik of ik nog wat aan de motor moet gaan aanpassen of niet. Wat zijn jullie meningen? bedankt.
Als we de hef optillen met de hendels begint hij te klapperen de laatste 5 cm In alle standen trekkracht of positie. Er zit genoeg olie op koud of warm maakt niet ui en heeft het met gewicht en zonder wij is er de specalist
Hallo Ik weet dat het al een paar keer gevraagd is. Maar heb nog niet helemaal antwoord op de vraag wat nou een origineel dubbelwerkend ventiel is van een 744. Zonder dat er een verhoog plaat of iets dergelijks moet worden gemaakt. Mvg Rene
hoi allemaal ik heb recent een ford 3000 gekocht met een kleine diesel lekkage deze heb ik verholpen en heb gelijk de verstuivers vervangen maar de nieuwe verstuivers lekken weet iemand hoe ik dit op kan lossen
Weet iemand hoe hard de trekker gaat in welke versnelling, kan het namelijk nergens vinden.
Goeiemorgen, gisteren deed mijn Deutz 5506 het nog, deze morgen wil ik starten en gaat niet. Motor draait vlot rond, ctl diesel OK , er gaan diesel tot aan de pomp maar aan de leidingen naar de verstuivers komt niets uit. Waar moet ik het probleem zoeken? Vr groeten David
Beste TF,ers Recent ben ik in het bezit gekomen van een inter 654. Deze heeft het probleem dat de hef helemaal niets doet. Als je de hefhendel omhoog doet gebeurt er niets. Deze blijf ook niet in zijn positie staan maar veert gelijk terug helemaal naar onderen. Oliepeil is goed. Nu heb ik de het hefdeksel er al eens snel afgehaald en de hendel en stang bewegen gewoon normaal en op het eerst zicht mechanisch niets mis. Iemand bekend met dit soort problemen? of eventueel een soort stappenplan met wat eerst te controleren of uit te sluiten? Bij voorbaat dank.
Hallo, ik heb even een vraagje. ik ben bezig met de elektra op mijn deutz d55. Ik wil graag 4 toplampjes op mijn sirocco rolbeugel monteren. Ik wil ze graag parallel aan elkaar aansluiten op de spatbord verlichting. Heeft iemand ervaring of een soort stappenplan/tips wat ik het beste kan doen? Wat ik ook wil weten is welke bolletjes van hoeveel Watt ik en hoeveel ampère ik erin kan zetten. Het liefst wil ik ze goed fel hebben branden. Ik dacht omdat het parallel is dat ik 12 volt bolletjes kan gebruiken, maar hoeveel watt en ampère? Accu is 12v. Ik hoor het graag van jullie! Mvg
Geachte bij de case 845 xl ,hebben we overlaatst een dichting vervangen in de hydrau blok boven de achterbrug .(dichting uit kurk ). we hebben terug alles correct aangesloten , nu het probleem is dat deze bij lang werken nu de olie heel warm word (heet) en de hydraulic niet meer goed werkt (traag en onnauwkeurig ) nu is mijn vraag wat zou het eventueel kunnen zijn ? op de filter blok vooraan zit ook een solenoid opgebouwd , weet iemand wat daar de bedoeling van is ? hier komt geen spanning op toe . groeten en alvast bedankt
Hallo, Ik heb een Case International 1246 staan thuis met voorpong. Nu krijg ik deze zeer moeilijk/tot niet in zijn 5de versnelling. Reden: er zit zodanig veel speling op de scharnierpunten van de versnellingspook dat deze tegen de carroserie vooraan zit waardoor hij dus niet z'n 5de kan nemen... Ik heb al eens zitten rondkijken maar vind niet direct stukken om die scharnieren te vermaken. Iemand die me hierbij kan helpen? Alvast bedankt!
Hoeveel olie moet er in de 4-cil motor van de Power Major en welke? Na hoeveel uur moet hij vervangen worden? Wanneer moet de olie van de achterbrug vervangen worden?
hallo wij hebbe thuis een verreiker van terrex met een perkins motor vrijdag middag is deze motor compleet op hol geslagen en moesten we de verstuivers los draaien om hem stil te krijge weet iemand waar dit aan ligt????///
Moi! Ik heb een John Deere 2250 waar de zekering houder van warm word als ik de verlichting aanzet? Als ik ze te lang aan zet smelt het plastic om zekering nr 4 helemaal weg. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Alvast bedankt Groet Tim Schipper
Beste tractor liefhebbers Momenteel ben ik bezig met het reviseren van een mc cormick d439 alleen blijkt het dat mijn vooras gescheurd is. De las waar de schommel as doorheen gaat is gescheurd. Deze wil ik weer opnieuw lassen alleen weet ik niet precies wat het nu voor een soort staal is en of het uberhaupt te lassen valt. alle informatie is van harte welkom
Onlangs heb ik een internationaal 644 gekocht met de bedoeling daar een hefmast aan te hangen. Als leek weet ik weinig van hydrauliek en vraag ik me af welke aansluiting ik heb op de trekker. En welke mast aansluiting is hier geschikt voor? Wie kan mij iets wijzer maken. Mvg. Peter Rusting
heb gisteren een mc cormick 430 gekocht zou van de week oli koelvloeistof en fliter willen vervangen heeft iemand een handleiding voor te ontluchten van de mazoutfilter
IK heb er nieuwe rode mazout in gedaan en mijn filters overlopen mijn opa denkt dat er iets mis met de mazout pomp klop dit of is er meer aan de hand (hij staat ook al 4jaar stil hij draaide er voor wel) merci.
Ik zit op zandgrond die nog lichtelijk nat is. Is het wijs om eerst te woelen dat het sneller droogt zodat ik daarna mest erop kan rijden. Of beter wachten tot het droger is, dan eerst mest rijden en daarna pas woelen?
Ik zoek een werkplaats handboek voor een 1056 xl en vooral voor de versnelingsbak
Ik heb een dexta uit , 62 en heb moeite de trekker te starten hij gaat netjes rond op de start motor maar slaat net niet aan voor de start motor terug slaat. Als hij een maal loop (en ook na een aantal start pogingen) komt er ook rook uit de kleppendeksel ontluchting. Kan iemand mij enig zins op weg helpen de oorzaak van dit probleem te vinden? Is het een klep die niet(goed ) sluit , een verstuivers of zuigerveren? En waar en hoe ga ik dit het makkelijkst vinden ?
Weet iemand waar ik een handleiding kan vinden voor het hydraulisch hefsysteem voor een 844 s uit 1980? Na een week de trekker in ontvangst te nemen is de hef er mee gestopt, ik denk iets van een klep wat ergens blijft hangen, voor uit het uit elkaar haal lijkt het me handig om een handboek erbij te hebben. Ik kan op internet alleen maar handleidingen van het chasis vinden.
Ik ben dus bezig met de versnellings bak olie af te laten van een international 724 heeft iemand een idee hoeveel daar in moet ik schat een 70/80 liter heeft iemand toevallig een beugel voor de topstang liggen
Mijn fordson power major heeft tot 2 weken altijd vlot gestart en nu doet hij het niet meer zonder de kleppen lichter te gebruiken Weet iemand hoe dit komt Heb 2 accu's geprobeerd maar bij geeen enkele lukt het zonder lichter
Hallo allemaal, Ik heb een farmall d 430 En die heeft behoorlijk caterdruk Nou zat ik te denken of het mogelijk is om alleen de zuigerveren te vervangen hoe denken jullie daarover Mvg, Arnoud
Hallo, Mijn fordson major heeft weer zijn kuren met het starten. Hij start elke dag slechter en slechter Hij rookt heel veel de eerste 10 min, witte rook. Ik heb de kleppenspeling ondertussen al gecontroleerd. Ok De timing heb ik ook gecorrigeerd. Stond precies verkeerd, maar nu doet hij helemaal niets meer. Timing op tandkrans staat op 21 Streepjes pomp valt in bereik streepjes. Hoe krijg ik hem terug ok? - volledige toer met tandkrans ronddraaien en pomp terug goed zetten? - …
Ik ben op zoek naar de steun met aan beide kanten drie gaten waar de topstang in hangt en de bijbehorende stabilisatie veer die er achter zit Weet iemand iets of heeft iemand zoiets liggen
De MF35K is volgens mij een niet al te veel voorkomend trekkertje. Mijn exemplaar komt uit 1964 en rijdt alleen op benzine. Graag zou ik in contact willen komen met mensen die er ook 1 hebben die mij kunnen adviseren in het onderhoud, onderdelen en storingen.
Auto's, fietsen, scooters, zelfs vrachtwagens en straks vliegtuigen: de toekomst is elektrisch. Maar elektrische tractoren zie je eigenlijk nergens. Toch worden ze wel al gebouwd. In ons eigen land nota bene. Al hebben boeren er nog weinig aan.
Hallo, ik heb even een vraag Ik heb ongezien een John Deere Lanz 500 gekocht nu is het probleem dat de trekker niet wil starten (ook niet bij opslepen). Er komt diesel op de plek, rookt enorm maar wil niet aanslaan. kan dat liggen aan de verstuivers? zo niet wat kan het dan wel zijn. Groet Wichmond
Graag zou ik de aanhaal momenten willen weten van de kop van een inter 845 en het aanhaal moment van de bouten van de kleppenstang en de klepspelling. B.v.d. Bram van Dijke
Ik ben een fiat 411r aan het opknappen en nou is er 1 verstuiver gescheurd en niet meer te repareren, waar zou ik een andere kunnen halen/bestellen? Alvast bedankt. Niek
Hallo Ik heb een vraagje, ik heb een poos terug mijn 844s al een beetje meer diesel gegeven door het stophendeltje een paar tandjes naar achteren te zetten en zit nu tegen het uitgaan alleen krijgt hij nou maar iets meer diesel en kan er veel meer uitgehaald worden. Kun je ook iets met de schijven in de pomp om hem zo meer diesel te geven of heeft iemand n ander idee? Mvg jantalo
Dag allemaal, Ik zou eens graag weten hoeveel pk mijn fordson power major heeft Heb al vanalles gehoord maar zou nu graag het juiste aantal pk willen weten Alvast bedankt
Weet iemand waar dit ding voor is?
Hallo allemaal, Ik heb laatst de gloeibougies vervangen van mijn farmall d 430 Voordat ik ze verving starte hij zeer slecht maar had hij nog wel ontbranding Na het vervangen heeft hij geen ontbranding meer de gloeibougies doen het ze gloeien ik heb ze allemaal doorgemeten Weten jullie nog wat ik kan doen
Beste TF ers ik heb een vraag ik heb een zelf een Farmall DED3 maar ik heb een probleem met het motorblok die lekt koelvloeistof in de motor nu ben ik mesien vanplan om een motorblok van een Mc Cormick D300 nu is mijn vraag kan dat het motorblok van een D300 ook inbouwen op een DED3 of niet
Hallo, Ik ben bezig aan een international 744 met d239 motor waarbij er brandstof lekt langs de verstuivers dus wil ik graag de koperen/messing bussen (tubes) waar de verstuivers in zitten vervangen. Hoe krijg ik deze eruit? Alvast bedankt! SIEBE
Hallo, ik ben bezig met het opknappen van een 383 zodat deze door de kenteken keuring kan komen. De vangmuil is versleten (de gaten van de trekpen zijn uitgelubberd). Is het mogelijk om dit te laten herstellen, of moet ik op zoek naar een nieuwe/andere? Helaas lijkt dit niet hetzelfde type als op https://www.mycnhistore.com/eu/nl/caseih/eu/tractors/agricultural/euaa01agr089under100hp/international-diesel-tractor-sn-001000-after/cn/7DCE6496-EFBE-E111-9FCE-005056875BD6 voor deze trekker wordt getoond. Zie foto's. Iemand enig idee?
Hallo, Ik ben bezig met het opknappen van een 383. Deze moet gekeurd gaan worden voor een kenteken. De hef gebruiken wij niet, maar is het verplicht om dit gemonteerd te hebben voor de keuring? Of kunnen we alle delen, waar momenteel veel te veel speling op zit, simpelweg niet monteren?
Ik heb sinds de zomer een iseki TX 1500 aangekocht. Sinds deze week heb ik een klepelmaaier voor erachter dus de iseki heeft die hele periode stil gestaan. In de zomer startte deze nog goed (warm weer) maar nu dat het kouder is start hij heel slecht. Het lampje op het dashboard om voor te gloeien brand niet, lampje kan ook stuk zijn natuurlijk. Er komen donker grijs/zwarte plukken rook uit de uitlaat, en na lang aanhouden slaat de motor aan, ook na bijna een minuut voor gloeien. Ik heb geen idee wat het kan zijn, dus hulp is welkom ! Ik heb ook eens in het reservoir van de hydroliek olie gekeken, hoe zie ik als er genoeg olie in zit? En is het normaal dat het reservoir aan de binnenkant roest heeft ? Zie foto...
Hallo, ik heb een 13006 met motorschade. Weet er iemand of er een bf6l913 in past? Ik dacht dat het verschil met een bf6l912 enkel de cilinders waren, dus dit moet wel lukken denk ik.. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Beste allemaal Ik heb de krukas poelie eraf gehaald voor het plaatsen van een nieuwe kering. En alles terug gemonteerd, nu is er een probleem dat de krukas poelie wat slingert, ik heb hem eens opnieuw gemonteerd en hij slingert alsnog. De poulie is wel nog recht. Nu is mijn vraag hoe je hem dan correct monteert zodat hij niet meer slingert want ik weet dat er een conus in zit. Betreft een international 946. Ik hoor graag iets van iemand. Bedankt alvast
Kreeg brief in huis. Moest foto van het type plaatje maken en naar hun sturen. Was benieuwd of dat andeten al mee gemaakt hebben.
Ik zou graag een rolbeugel verven Welke kleuren gronverf en lak moet ik nemen Hij zou fordson wit moeten worden
Heb een tractor Ford 6600. De koppelingsplaten zitten vast ( gekleefd misschien). Vraag me af of dit pakket d.m.v. een olie druksysteem tegen elkaar word gedrukt of d.m.v. een veren pakket o.i.d? Heb de motor al een uur laten draaien en daarna startend weg gereden. Maar hoe ik ook het koppelings pedaal indruk. Het pakket blijf aan elkaar vast zitten. Wat kan ik eerst nog meer doen, zonder de hele boel uit elkaar te halen?
Dag allen, Ik heb laatst een ploeg gekocht. Maar hij wil niet fijn wentelen, hij blijft hangen op het middelpunt, waneer de cilinder net weer uit moet. Naar mijn idee kunnen het twee dingen zijn. Of hij kan de olie niet kwijt of het ventiel wil niet overslaan of schakelen. Ken de vakterm niet 😅 Er zit een Walvoil pm 902748/002 op. Ik kan op internet eigenlijk weinig nuttigs vinden hoe ik deze moet afstellen. Heeft iemand toevallig ervaring met deze ploegventielen? Of kan iemand een schema hiervan vinden? Groetjes Keesflodder
De landelijke boerenprotesten in Duitsland worden ook in Nederland gevolgd. In verschillende grensregio’s kregen de Duitse boeren steun van hun Nederlandse collega’s. De stelling voor het lezerspanel luidt: het is goed dat een aantal Twentse boeren zich solidair toont met Duitse collega’s en zich aansluit bij hun betogingen. Hun aller toekomst staat op het spel.
Ik ben zeer dringend op zoek naar een orbitrol voor mijn case 1455 XL Het is een ZF orbitrol. nummers: 8493 955 176 037201 1088 120 bar dit is alles wat op het type plaatje staat. meedenken en tips geven is zeer welkom!!
De reflectoren van de koplampen van mijn 523 zijn redelijk verroest. Deze zijn echte nog wel nieuw te krijgen, a 65 euries per stuk. Echter, een rubber afdichting is niet meer verkrijgbaar. Bij aanschaf nieuwe koplampen krijg je een iets andere bevestiging. Wat is een goede oplossing om de koplampen weer op orde te krijgen?
Van mijn 432 is de brandstof pomp gerviseerd. De man die de pomp gereviseerd heeft, heeft mij verteld dat de pomp op het maximale staat wat Bosch opgaf. Deze pomp zat op de hele 4 cilinder D serie en vraag mij nu af of die dan niet op de opbrengst staat van bijvoorbeeld van een 439? En of dit iets uit maakt? Ik moet nu als met starten en na het aanslaan even goed gas geven zodat die blijft lopen
Goedendag beste forum leden. Ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe dit forum werkt maar heb een vraag. Ik heb een mc cormick international 353 gekocht. Nu heb ik een hydrauliek pomp aan mijn vliegwiel gekoppeld zitten die druk geeft aan een hulp stuurcilinder. Nu vraag ik me af is dit origineel en wat zijn de voordelen. Het is namelijk nu zo dat er maar 1 persleiding van de hydrauliek pomp naar de cilinder gaat en dan weer een terug naar het olietankje (lijkt wel met terugslagklep of reduceer) het olie vat zit weer met een grote zuig op de pomp zit aangesloten. Ook stuurt de trekker steeds vanzelf naar links ook als de trekker stil staat. (Je stuur draait echt rond en rond) Linker stuurstang is ook krom gedrukt ik denk doordat de (hulp)cilinder aan de rechterzijde zit. Ook is naar rechts sturen of de wielen recht zetten als deze weer eens naar links gedraaid zijn een zware optie en lijkt het wel of de hulp cilinder juist tegenwerkt. Ik vraag me dus de meerwaarde van deze hulp stuur cilinder af. Ik zal foto's proberen toe te voegen ter verduidelijking. Weten jullie wat er aan de hand is en of dit wel klopt, kan ik deze mosschien beter niet gewoon verwijderen?
Mijn iseki 1500 tx geeft de laatste tijd bij het starten een krakend akelig geluid. Niet altijd maar op onregelmatige tijden. het lijkt alsof er een tand (of meerdere) van de krans zijn beschadigd. Kan natuurlijk ook het ronsel zijn, maar omdat het niet altijd gebeurt lijkt het alsof ie vaak start op een goed deel van de krans. Je zou denken dat ie, als het het ronsel zou zijn, het altijd te horen is. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Heb gezocht naar een nieuwe krans (ik weet het eerst zeker weten wat het probleem is) maar zie daar weinig over, doet zich misschien te weinig voor. Ga binnenkort op onderzoek uit, maar ben benieuwd naar ervaring op dit gebied, groet!
Ook in Duitsland is de beer los. Het afschaffen van allerlei subsidie regelingen is in Duitsland de druppel die de emmer doet overlopen. Ook in Duitsland wordt de agrarische sector langzaam maar zeker afgewurgd door burocratie, milieu-eisen en andere wetgeving. Ik weet niet wat Nederland er van mee krijgt, maar ik wilde het wel even melden. Grts Bouke
als mijn cormick heeft moeten werken voor een uurtje dat begint het oliedruk lampje te brander als de trekker stationair loopt. als ik wat gas geef dan gaat het lampje weer uit. wat is het probleem licht dat aan de oliepomp of is ie rot van binnen?
Ik vroeg me af of jullie mij nog meer zouden kunnen vertellen over de case mx serie
Hij gaat niet helemaal tegen de anderen plaat aan waardoor hij blijft slippen, als ik er een klap tegen plaat geef dan schiet hij er wel in. iemand een idee hoe het opgelost kan worden? zonder dat hij uit mekaar moet.
Hallo, Heeft iemand ervaring met de uitlaat van histoparts voor een international 955?
Dag iedereen, Heb laatst een fordson major bijgekocht waarvan de brandstofpomp eraf gehaald is, nu wil ik deze er terug opzetten maar weet niet op hoeveel graden.. Het is niet meer het origineel blok want het nummer start met een S. Het is een pomp met vacuumregeling dus iemand die weet hoe je deze timed en op hoeveel graden deze moet staan? Alvast bedankt😉
De akkers van boer Willem de Bruin in Milheeze zijn veranderd in een grote modderpoel. Door de enorme regenval in de afgelopen weken, is het nauwelijks nog mogelijk om de suikerbieten van het land van te halen. Daarom is boer Willem nu met een rupsvoertuig aan de slag in een poging tóch zijn bieten te oogsten. Een grote modderpoel met waterplassen. Zo zien de akkers van Willem de Bruin er na weken van regen uit. De jonge akkerbouwer heeft het nog nooit eerder zo nat gezien: "Ik hoor dat het in 1998 ook zo slecht was, maar dat is van voor mijn tijd." Omdat het veel te nat is, heeft hij drie weken met het oogsten van de bieten gewacht. Maar droger werd het niet, en het oogsten kon niet langer wachten. "Normaal gesproken zijn we voor de kerst wel klaar, maar nu zijn we hier met alle jongens tijdens de feestdagen aan het oogsten. En ik denk dat we ook heel januari nog wel bezig zullen zijn." Stevig prijskaartje Over de drijfnatte akkers rijdt daarom nu een rupsvoertuig dat, net als een tank, geen moeite heeft om zich door de modderpoel te verplaatsen. De bieten worden in een laadbak bovenop het rupsvoertuig gekieperd. Willem is blij dat de bieten eindelijk van het land komen, maar er zit wel een stevig prijskaartje aan: niet alleen het rupsvoertuig moet worden gehuurd, ook extra mensen zijn aan het werk. Het oogsten gaat meestal met twee man, nu zijn er vijf nodig. En het duurt flink langer: "Normaal gesproken oogsten we een hectare per uur. Nu ben ik blij als in die tijd een halve hectare lukt." Gelukkig heeft hij over de kwaliteit van de bieten heeft de akkerbouwer ondanks de nattigheid niet te klagen, die is gewoon goed. En dankzij de inzet van zwaar materieel schat hij dat toch nog 95 procent van de bieten geoogst worden. Die gaan naar Dinteloord, naar de suikerfabriek. Laat oogsten is laat zaaien Boer Willem verwacht dat de problemen volgend jaar er weer opnieuw zullen zijn. Want door het slechte weer en het late oogsten nu, kan er volgend voorjaar pas laat gezaaid worden. "De grond moet eerst herstellen, tot rust komen en weer opdrogen." Pas dan kan hij weer zaaien. En al zou hij het graag willen: de bieten groeien niet sneller. "Die hebben gewoon hun tijd nodig. De natuur laat zich niet dwingen." Dat zijn problemen voor volgend jaar. Na de suikerbieten, heeft boer Willem eerst ook nog aardappelen om uit de grond te krijgen. "Dat gaat op dezelfde manier als hier: veel meer mensen en machines hebben we daarvoor nodig." In tegenstelling tot de suikerbieten, hebben aardappels wel te lijden onder het slechte weer. Maar daar lijkt Willem zich al bij neer te hebben gelegd. "We wachten eerst op een beter moment. En kijken dan wel wat we nog kunnen oogsten." https://www.youtube.com/watch?v=x9X0X1M0K_E
Ik ben aan het twijfelen om mijn goed werkende vloeistofkoppeling van mijn 1455xl die niet is bijgevezen er uit te halen om een gewone koppeling er in te steken. Vandaar mijn vraag wat zijn de voor en nadelen van een vloeistofkoppeling?
Wie heeft er ervaring met stuur orbitrollen van Hydrauliek 24? Welke merk is dat? waar worden ze gemaakt? Ze zijn goedkoper dan Danfoss
rotor,bobine ,weerstand vervangen en nog steeds geen sterke vonk
Weet iemand waar dit ding voor is? hij zit naast de stoel van mijn international 955 met cockpit cabine.
Omdat ik zo her en der wat meer klussen krijg in natuur gebieden in Duitsland, overweeg ik om mijn machines af te gaan vullen met Panolin of een andere biologisch afbreekbare olie. (vaak wordt dit dwingend voorgeschreven) Wat me een beetje tegenhoud is dat ik op internet weinig ervaringen tegenkom. Ik ken een vereniging die dat spul gebruikt en die hebben tot nog toe weinig problemen. Een ander ding is de prijs. Het lijkt ongeveer drie keer zo duur als gewone olie. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en die misschien nog andere merken kennen. Ook tips/opmerkingen waarom wel of niet te doen zijn welkom. Grts. Bouke
Bij onze new holland laat een nok los van de mitas achterband,lijkt los te scheuren.weet iemand hoe dit kan?en of dit te maken is
Hallo! Ik heb laatst een John Deere 2140 gekocht en ben erachter gekomen dat die wel heel veel diesel verbruikt bij het rijden op de weg. (dus zonder iets te trekken). De tractor rijd ongeveer 180km op een tank van 80 liter. De tractor rookt bijna niet en lekt ook niet dusdanig veel (alleen wat zweten). Het gaat hier om een 4wd SGII cabine uit 1984. Ik kom er zelf niet uit dus hoop dat iemand een idee heeft.
Ik ga volgendjaar verhuizen naar de achterhoek hoe doen jullie het transport van bijvoorbeeld een dubbele hark die te hoog isvoor een dieplader je kan er ook gewoon heen rijden maar hoe weet je de weg zie niet echt goede navigatie voor trekkers mvg marco
Ik heb een lucas dynamo erop zitten ,heeft 2 aansluitingen,1 dikke een dunne draad. hoe kan ik het vlugst te weten komen of het de dynamo of de spanningsregelaar is die de geest gegeven heeft. Ik meen mij te herrinneren dat er een test was met een voltmeter en dat de 2 aansluitingen op de dynamo moesten verbonden worden maar verder weet ik het niet meer. als het de spanningsregelaar is door wat kan ik deze best vervangen? mvg
Hallo allemaal ik had een vraag wat kost het om een versnellingsbak te reviseren van db990
Hallo iedereen, Het valt mij op dat bij motoren van trekkers vaak het vermogen wordt opgegeven. Nergens vermelding van het geleverde koppel. Een tractor moet het toch vooral van zijn koppel hebben (denk bv aan ploegen of kar trekken). Waarom wordt het koppel niet vermeld?
Hallo, ik heb een schudder die opklapbaar is met een enkelwerkende hydrauliek cilinder maar ik heb op mijn trekker alleen maar twee dubbelwerkende ventielen. kan het kwaad als ik die gebruik voor de schudder? of moet ik dan een enkelwerkend ventiel opbouwen?
hoi ik ben jaco heb zins een paar weken een cormick d432 nu mijn vraag hoe werkt hoog en laag op de pook staat1234 in zwart en in het rood 4568 nu mijn vraag hoe werkt dat gr jaco
Ik heb een farmall ded3 gekocht, welke olieen horen hier in ik kan weinig informatie vinden hierover.
Hallo, heb een John deer gator die warm loopt. Heb de ventilator + thermostaat en de waterpomp vervangen , maar loopt nog steeds warm . Nu komen er bubbels in de radiator vloeistof als ie warm loopt , dus k dacht de koppakking maar getest en deze was goed . Heeft iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn ? alvast bedankt
Hallo, Wij hebben een international 1055 gekocht met een probleem met de versnellingsbak. Deze had een zeer laag olie niveau in de versnellingsbak. De versnellingsbak maakt een ratelent lawaai vanaf een bepaalde snelheid, als ook wanneer je achterruit rijd en de koppeling in drukt springt hij tussen voor en achteruit. Als je van achteruit gewoon stopt en in hoog wil vertrekken dan krijgt de motor hem niet vooruit. 1,2 3 en 4 schakelen perfect dus nemen aan dat het met de hoog,laag en achterruit vork zal te maken hebben? De cardan naar de voorras is er reeds al af om dit te uitsluiten. Heeft iemand soms iets gelijkaardigs gehad? Alvast bedankt!
Goedemorgen weet iemand of er voor in oude werklampe bijv die in het dak van een inter of een ford led bollen voor te krijgen zijn of iets anders wat meer licht opbrengst heb compleet vervangen is geen optie want dat is geen gezicht vindt ik persoolijk mvg rubenv
Olie versnellingsbak ok schakelt normaal maar maakt een heel scherp geluid als ik begin te rijden ,
Ik heb een 309 lsa bouwjaar '87 en ik ben bezig met het monteren van een 2de zwaailamp alsook zou ik nummerplaatverlichting willen achterop hrt dak. Ik heb het dakje reeds losgegooid en kom erop uit dat er 2 kabels die vanaf de rechter voorhoek van de cabine komen liggen. Deze hangt een witte stekker aan en beide kabels stoppen ongeveer halverwege de cabine. (Waar de zwaailampen komen) ik heb even met de multimeter gecheckt en deze kabels staan in verbinding met elkaar. Zouden deze kabels bedoeld zijn voor de zwaailampen op aan te sluiten? Indien ja, kan ik deze onder het dashbord vinden en wat moet ik dan nog doen om deze correct te laten werken? De zwaailamp die er nu opstaat komt de kabel vanuit het daschbord aan de linkerzijde naar bededen,een stukje obder de vloermat door naar de linkerkant van de cabine waar een gaatje in de deurstijl geboord zit zo tot aan de lamp. Verder heb ik mijn nummerplaat (kenteken) achteraan op mijn cabinedakje geplaatst en zou ik daar ook verlichting willen plaatsen. Ik heb gedacht dat ik best stroom zou hebben vanaf een achterlicht of een lampje voorop de achterspatborden. (Daar beiden altijd eerst oplichten indien de lichten aangaan) hoe pak ik dit het best aan? Alvast bedankt voor de moeite en het meedenken.
ik zoek de handleiding voor een mahindra (china) tractor co.ltd model fs2542hol serie no. mh1592 bouwjaar 2006 dit idificatie plaatje staat op de tractor en op de motorblok staat deze MODEL IL316I-DAH SPEED 2500R/MIN NO. DIESEL ENGINE EH1604 OUTPUT 18,4 DATE 2006, 4, 20 iemand die mij kan helpen mvg vic
Motorgeronk, een daverende knal, gevolgd door gekraak. Pieter Heijboer schrok zich dinsdag een hoedje in zijn Ruurlose woning. Een snelle blik naar buiten. Ontzetting: er was iemand tegen de Kroezeboom geknald! De stokoude eik staat in zijn tuin. De torenhoge, metersdikke woudreus waarop de Ruurloërs zo trots zijn is nu verminkt. Maar ook verloren?
wie weet er nog iemand die een goeie cilinderkop heeft liggen voor mijn D-439 ik heb al verschillende mensen geprobeeerd maar hij wordt een beetje schaars. Alvast bedankt.
Weten jullie waar ik die ik kan vinden
Ik ben opzoek naar een duidelijk aansluit schema van een Franse fcc voor dynamo en regelaar .. foto's toegevoegd voor meer info bij reacties
Ik heb een Izeki 125 landhope (volgens mij is dat een TU125F) Al verschillende issue meer gehad. • Voorgloeien wekte niet drukknop vervangen - probleem opgelost • De motor wilde niet meer uit gaan en toen na wat zoek werk de solenoid vervangen en dat loste het probleem op. Nu een paar maanden later wilde de motor niet meer starten. Bij het omdraaien van de start sleutel wat geratel maar verder niets. Start motor gedemonteerd en gecontroleerd conform YouTube video en inderdaad deze deed het niet meer. Nieuwe besteld er gisteren op gezet maar nu gebeurt en niets meer als we het contract sleutel omdraaien geen spanning niets, de lapjes op het dashboard gaan niet meer aan, helemaal niets Accu gecontroleers is vol ok, zekeringen (voorzover ik ze kom vinden) gecontroleerd zijn goed. het zekerringenkastje zit direct onder de motorkap. Wat kan dit zijn? Wie heeft er een goede tip. mvg Roland
wie weet of heeft er een foto van een originele ondertrekhaak zoals ze vroeger geleverd werden. op internet kan ik niets terug vinden?
Goedemorgen, Vraagje, hebben sinds een tijdje 10 elements kuhn. nu is naar mijn idee de digidrive vrij dun geworden bij de eerste overbrenging. Logisch, die heeft het meeste te lijden. Iemand enig idee hoe dun zoiets mag worden??
Heeft iemand een idee hoe ik de moer die de lagers in de trommel vast houd los draai zonder dat de trommel mee gaat draaien De moer zit ook goed vast
Hallo. Ik heb een Deutz D6206 en gebruik deze regelmatig voor kleinere werkzaamheden. Deze stuurt wel redelijk zwaar. We hebben het idee gehad om hier een stuurbekrachtiging op te plaatsen. Liefst van al geen systeem met orbitrol, maar een systeem met een hulpcilinder. Bij spare parts holland verkopen ze een set, compleet met pomp. https://sparepartsholland.com/nl/product/deutz-5506-6006-6206-6208-6806-7006-6207-6507-tandem-pump-power-steering-kit/ Heeft er iemand ervaring bij het plaatsen van deze set?
Ik heb een vraag: wat houdt een synchron- versnellingsbak in bij inter? Alvast bedankt
Dumpwagens. Wie houdt er niet van een dumper? We durven te wedden dat je ooit in je jeugd op Tonka Toys rondsloeg terwijl je probeerde kostbare metalen uit je achtertuin te halen. Dumpertrucks zijn bliksemafleiders voor je innerlijke peuter; ze zijn zo groot, zo doelgericht, zo... dom. Maar het zijn ook vieze beesten. Niet alleen omdat ze hun leven lang rondsluipen in smerige steengroeven, maar omdat ze worden aangedreven door gigantische dieselmotoren. Deze fantastisch getitelde truck is hier om dat laatste punt te veranderen. Omdat het elektrisch is. Zou u dan alstublieft eerlijk willen zijn, voor de eDumper. Wat een naam. Wat een ding. Het is een geëlektrificeerde mijnbouwtruck met dumper van de Zwitserse divisie van machinefabrikant Kuhn. Omdat ze wilden afstappen van de dieselgewoonte, bouwden ze een Komatsu HD 605-7 om zodat ze op elektriciteit konden rijden – waardoor het de grootste elektrische auto ter wereld werd. De Komatsu HD 605-7 (klinkt een beetje als een goedkope Koreaanse televisie, nietwaar?) dankt zijn laadvermogen normaal gesproken aan een enorme 23,1-liter zescilinder turbodiesel. Maar dat werd in een grote container gegooid en vervangen door motoren die elektriciteit halen uit een lithium-ionbatterij van vier ton en 600 kWh – zes keer de capaciteit van Tesla's Model X. Zoals veel elektrische voertuigen beschikt hij ook over regeneratief remmen, een cruciaal element bij het kruipen door mijnen. Omdat hij zo'n zware klomp is en zo'n zware last moet dragen, kan de eDumper niet rekenen op een magische doorbraak in de batterijtechnologie. Er wordt dus gebruik gemaakt van natuurkunde. Stel dat de eDumper van 45 ton een helling van 13 procent oprijdt om 65 ton materiaal op te halen naar een cementfabriek. Wanneer hij weer naar beneden rijdt, is hij zo zwaar dat het regeneratieve remsysteem de meeste of alle energie genereert die nodig is om de heuvel op te gaan. Slim, hè? Volgens de makers maakt de eDumper feitelijk meer energie dan hij verbruikt. En door batterijen als energiebron te gebruiken, wordt jaarlijks ongeveer 50.000 ton diesel bespaard.
Ik wil de keerringen vervangen bij de hefas van een international 644 omdat hij aan allebei de kanten is gaan lekken. Daarvoor moeten de hefarmen verwijderd zodat je erbij kunt alleen krijg ik deze er niet af. Het ding waar op de foto een geel rondje omstaat wil er niet af waardoor de de grote moer ernaast er ook niet vanaf wil. Heeft iemand tips hoe dit te doen zodat de hefarm er vanaf kan?
Welke verf moet ik kopen om een strela te verven heb hem bijna helemaal geschuurd en ben opzoek naar een goed prijskwaliteit verf en welke kleur juist want er zijn verschillende kleuren rood te krijgen
Ik zou graag een hydroliekventiel op mijn fordson plaatsen maar kan dit zelfs ik hoorde van iemand dat er een hydroliekpomp achteraan op de cardanas zat zou ik dit bij die van ook kunnen heeft iemand er een foto van waar kan ik zo een pomp en van die hendeltjes krijgen
Hallo, Ik heb sinds kort een international 523 bijgekocht. Nu heb ik het hydrauliek ventiel plus complete bediening er los bijgekregen. Wie van jullie kan mij wat foto's sturen hoe ik het origineel moet aansluiten? De leidingen heb ik er ook los bij. Ik heb namelijk geen idee hoe het moet zitten en waar ik de leidingen vanaf moet pakken.
Mijn buurman heeft een mitsubishi minitractor (ouder model) gekocht. We vinden niets terug van het type. Staat wel F1 op. Voor de rest niets
Hallo allen Het valt me op dat er de laatste tijd weinig nieuwe video's geplaatst worden. Hoe kan dat?
Dag tractorliefhebbers, ik heb pas een Ford 4000 van 1968 gekocht (met rechte neus zonder koelvinnen). De tractor had bij aankoop al een lekkende achteras waardoor er altijd olie in de velg drupte. Ik heb alles open gedaan en de keerring + lager vervangen maar de as lekt nu nog meer. De olie drupt er echt uit. Wie kan mij helpen? Er is geen oneffenheid in de as zelf maar ik merkte wel dat de keerring soms meedraaide met het wiel dus niet super vast zat.
Hallo, Ik had even een vraag over de hartplaten van een international 523 Bij de 1 zijn ze rood en de ander juist creme. Wat is orgineel of ligt dit aan het bouwjaar?
Goedemiddag, Ik heb een international 645, Altijd goed mee gereden, kwam laatst thuis rijden. Wil hem in zijn achteruit zetten om binnen te rijden en sinds dien rijd hij niet meer. Heb de olie van de bak afgelaten en het kapje eronder afgeschroefd om te controleren of de hendel van , lage giering, hoge giering en terug uit te controleren. Deze schuift goed op en neer in de bak. Verder op het eerste oog niks vreemd te zien. Kan ook niet goed plaatsen hoe die agriomatic eigenlijk werkt. Nergens een boek of tekening te vinden. Wie kan me helpen? Groet Teun
Mijn buurman heeft een Ritscher 614 op de kop getikt en die wordt weer rijklaar gemaakt. Nu komen we dit onderdeel tegen en vragen ons af waar de knop voor is. Volgens ons is het een oliedruksensor, maar de knop eronder snappen we niet
Ik heb de radiateur van de Massey Ferguson 168 vervangen, nu is mijn vraag, kan er koelvloeistof in? Maakt het uit welke? Of gewoon gekookt water?
[b]Originele beschrijving[/b] deze broers gaan naar Oostenrijk. het is een premium nieuws bericht, ik kan hem ook niet lezen maar wilde het wel delen.
Ik hoor een tikkend geluid met een draaiende motor van mijn ford dexta afkomstig van de kleppendeksel en voelbaar aan de kleppendeksel. Het geluid begint op bedrijfstemperatuur en met ongeveer 1500rpm. Ik vermoed dat de kleppen gesteld moeten worden en zo ja is er iemand die weet hoe dit moet en of je dit zelf kunt doen of moet laten doen. En wat het eventueel anders zou kunnen zijn.
Heb net daarvoor een nieuwe voeler geplaatst, en nu de v-riem vervangen maar hij blijft claxoneren terwijl ook het rode temperatuur lampje blijft branden, ook is het net of de brandstof word afgeknepen na ongeveer 5 minuten gebruik, heeft iemand een oplossing?
Ik ben erachter gekomen dat de koppelingsplaat van mijn international 485 xl versleten is nu heb ik wel meerdere keren andere modelen gesplits maar dat waren hoofdzakelijk duitse modellen en dat stelt niet zoveel voor maar nu heb ik horen zeggen dat een engelse behoorlijk wat lastiger is. Waar moet ik rekening mee houden en wat kom ik tegen zodat ik niet voor verassingen kom te staan.Het sleutelen is me niet vreemd maar misschien heeft er iemand nog wat nuttige tips .Het is geen 585 maar een 485 xl maar de 485 xl stond niet op de keuzelijst
Ik heb een grondfrees van 1m breedte achter mn Kubota. De ketting aan de zijkant die breekt steeds na ongeveer 5 minuten. Heeft er iemand soortgelijke ervaring? Hoe op te lossen?
Hallo tf'ers Ik ben mijn inter 644 aan t opknappen. En ik ben nu de kabelboom compleet aan het vernieuwen. Nu viel het mij op dat bij de onderdruk sensor maar 1 draad zat aangesloten terwijl er 2 stekkers zitten. Is die andere dan massa? Bij onze 744 was er ook maar 1 draad aangesloten, en toen ik de andere op massa hield en de inlaat deed smoren, ging het lampje niet aan. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe deze zit aangesloten?
Ik heb mijn McCormick d439 te koop staan, maar nu vraagt iemand: werkt de achromatic goed? We hadden geen flauw idee wat het prc is en of het erop op zit.
weet iemand de versnellingen te zitten ????????
In een video is te zien hoe ronddraaiende kettingen die aan de machine zijn verbonden, mijnen tot ontploffing brengen. https://www.youtube.com/watch?v=rDfnIjVeI0U
Weet iemand de oplossing?
Ik heb een stuk land van 0.8 bunder wat ik graag zelf zou willen hooien ivm. het onderhouden van bloemrijk grasland. Daarvoor heb ik een trekker met cyclomaaier nodig (natuurlijk). Ik weet alleen niet wat voor trekker. Heb ik aan een 24 pk minitrekker genoeg vermogen om een cyclomaaier van 1.35 of 1.65 of 1.85 m te kunnen gebruiken? En voor een schudder, hoeveel pk is daarvoor nodig? Het liefst wil ik een kleine trekker die, met toebehoren, weinig ruimte inneemt. Voor een stukje van 0.8 ha is een grote ook niet perse nodig. Maar de trekker moet natuurlijk wel de maaier goed kunnen trekken. Kortom, wat is de ideale combinatie van trekker, cyclomaaier en schudder?
Hallo allemaal, ik heb gisteren een Gallignani 6000 balenpers voor de eerste keer gebruikt, na +-10 meter rijden in het stro braken de 2 veiligheidsbouten. (De eerste baal was geknoopt langs 1 kant, de andere 3 waren niet geknoopt, de balenpers was vooraf thuis getest met los hooi en toen werden alle balen geknoopt). De ene bout van het vliegwiel en de andere bout aan de aandrijving van het knoopapparaat waren gebroken. Na lang zoeken denk ik de oorzaak te hebben gevonden, de pal van het meetwiel dat de knoper activeert, blokkeert het tandwiel dat vrij kan ronddraaien als er niet geknoopt wordt. Het gaat hier over het tandwiel 3 waarbij de pal daaronder die verbonden is met het meetwiel tandwiel 3 blokkeert bij gewoon persen waardoor de breekbout breekt aan het tandwiel boven tandwiel 2. Mijn vraag is nu hoe kan je dat tandwiel correct afstellen ten opzichte van het meetwiel? Alvast bedankt!
Ik zoek een goede dieseltank voor mijn 624. Of weet iemand een adres? Alvast bedankt!
Wie kan mij helpen wie van jullie weet soms of ik een uitlaat van een mc cormick D 300 serie kan gebruiken op een farmall DED 3 ik wil graag de uitlaat van mijn DED3 veranderen tot een rechten uitlaat in plaats van een onderliggende uitlaat
Is bij fordson major chassis massa of leg je plus aan chassis?
Ik heb een probleem met mijn international 644. ik ben de afstelling van mijn brandstofpomp kwijt. om gas te geven en aan en uit te zetten. weet iemand hoe je dit kan afstellen
Tergend langzaam rijden twee tractoren met ‘stofzuigers’ door de weilanden in Ter Aar. Ze ontdoen het van glassplinters die hier zijn neergekomen tijdens en na de brand op industrieterrein Bovenland, bijna drie weken geleden.
Gaat stotteren en komt moeilijk/slecht op gang in toeren. Gaat gepaard met veel rook. Na enkele minuten wordt het geleidelijk beter en gaat beter stationaire lopen. Verstuivers zijn getest door Prof.Diesel-bedrijf en prima in orde. Gloeispiralen zijn gecontroleerd en schoongemaakt en weer opnieuw aangesloten op de originele manier. Wie kan mij helpen?
Ik heb een ford dexta waarvan de hef en de externe hydrauliek aansluiting niet werkt. Het lijkt erop dat er iets fout gaat in het verdeelblokje onder de stoel. De hydrauliek pomp doet het. En de o ringen in het verdeelblok zijn ook goed Weet iemand wat er aan de hand kan zij n
Beste mensen, ik ben de trotse bezitter van een McCormick d439. Sinds dit weekend heb ik een startprobleem. De accu lijkt te weinig stroom te geven om voor te gloeien (lampje brand nauwelijks) en bij het daadwerkelijk starten door de startknop uit te trekken gebeurt er niets. Ik heb de accu aan een lader gehangen. Daarna weer geprobeerd te starten, maar ik hoor bij het uittrekken van de startknop soms een ‘tik’ en daarna niets meer. Startmotor slaat dan niet aan en het lampje dat aangeeft dat ik voorgloei brandt dan ook niet meer. Heb inmiddels ook al met startkabels geprobeerd om te starten en heb ook de accu gewisseld voor een nieuwe, maar niets helpt meer. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Hebben jullie nog suggesties? Dank je wel alvast. Mocht ik niet verder komen, kennen jullie dan een monteur in de buurt van Tilburg die ik wellicht kan benaderen voor dit probleem?
Heb op mijn cormick D439 met geveerde vooras 4 nieuwe bussen geplaatst 4 nieuwe Afstrijker. Weet iemand wat hier nou nog tussen moet.
Het boor tussen de 2 rotors zit muurvast Hor krijg ik dit los Hoe zit dit ineen
Goedenavond, We zijn bezig met een uitgebreide revisie van onze Dexta (1959), inmiddels al het hele motorblok vernieuwd. Vandaag hebben we het vliegwiel en de (enkele) koppelingsset (nieuwe koppelingsplaat en druklager, Histoparts) erop gezet en de motor weer aan de rest van de tractor vast gemaakt. Nu blijkt echter dat bij het intrappen van de koppeling, de versnellingsbak nog mee draait (de banden dus ook). Als ik de krukas met een ratel rond draai gaat die ook erg zwaar als de koppeling ingetrapt wordt. Er lijkt iets te blokkeren. De koppelingsplaat zit volgens mij goed op (uitstekend gedeelte naar de vernsellingsbak kant). Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Groeten, Stan
Hallo allemaal weet iemand of dit een alternator is of een dynamo? Alvast bedankt. Mvg
TILBURG - Mag je in een WhatsAppgroep racistische taal uitslaan? Is Nederland voorbereid op een cyberaanval? En beseffen boeren wel dat ze via hun tractoren kennis doorspelen aan Amerika? Met dit soort praktische vragen bij fundamentele kwesties houdt Corien Prins zich bezig. De Rijense won er onlangs de hoogste onderscheiding voor wetenschappers mee.
Mijn Fendt Favorit 3 "zweet" behoorlijk aan de versnellingsbak/achterbrug. Wie heeft ervaring met een olie additief zo als Lindeman of Liquimoly ?
Sinds kort een D219 erbij, maar hij lekt aan 1 kant van het blok. Lijkt uit dit hendeltje te komen. Hier zit de gaskabel aan vast. Andere optie is dat het uit die verstuivers komen die erboven zitten. Een dieselleiding aan de andere kant van het blok is ook zweterig. Is dit een beetje op te lossen? Of is het echt ouderdom? Heb de boel nog niet los gehad. Wil dit in de vakantie gaan doen.
Weet iemand hoe ik aan een nieuwe stuurstang kom voor een cormick D439.
Diepte controler kan ik instellen maar ondanks dat blijft deze steeds zakken. Is dit een hydrolisch probleem of is de diepte controlers defect of slecht ingesteld. Kan iemand mij een handleiding bezorgen van Shibaura SD1643 of gegevens van iemand die hieraan kan werken Regio Brussel. Ik ben slechts hobby drivers dus niet veel kaas gegeten van alle knopjes.
Kan een open uitlaat kwaad heb gehoord dat het een tegendruk zou moeten hebben of kun je hem ook beter laten klinken zonder een open pijp
TELFORD - Joby Pool, een 32-jarige Brit, is veroordeeld tot anderhalf jaar gevangenisstraf nadat hij in februari betrapt was op het stelen van 200.000 chocolade-eieren, die hij met een aanhangwagen achter een gestolen tractor probeerde mee te nemen. De man had de eieren gestolen uit een magazijn in Telford, dat in centraal Engeland ligt. Op een nabijgelegen snelweg werd hij aangehouden. De chocolade-eieren, Creme Eggs van het Britse merk Cadbury, vertegenwoordigden een marktwaarde van ruim 35.000 euro. Meer: https://www.telegraaf.nl/nieuws/427966571/celstraf-voor-brit-die-gestolen-paaseieren-per-tractor-vervoerde
Beste , Ik begin stilaan ook een beetje de hoop de verliezen in mijn motorblok om hem te lassen. Dus heb ik wat zitten rondkijken naar een motorblok. Fendt 105LS maakt gebruik van de motorblok met als type MWM D226 4.2. Als je dan zijn tegenhanger bekijkt dan zie je dat ze gebruik maken van de D226-4( De S versie) De LS heeft een volledig gesynchroniseerd versnellingsbak ( ik vermoed ook een versnellinsbak van een 300 serie,net zoals de motorblok die wordt ook gebruik in een 300 serie) Mijn vraag is nu: is de LS versie van motorblokken compatibel met de de oudere versnellingsbak van bevestiging ? Als bijlage voeg ik de kenplaat toe als bewijs dat ze hier gebruik maken van een 4.2 motorblok van MWM Alvast bedankt
Ik heb een trekker gekocht alleen doet die helemaal. Niks ook geen lampjes op het dashboard ik heb er een goeie accu op 12v alleen heb bij het contact slot maar 0.04 v en bij de start moter ook vraag me af hoe dat komt mis ik een schakelaar of iets dergelijks of licht het aan de kabel boom iemand enig idee alvast bedankt
Goedendag ik heb een vraag over mijn mc cormick 439 want de achterbrug staat in regelrechte verbinding met de versnellingsbak wat voor soort olie moet er dan in?
De tank was leeg, netjes ontlucht want de trekker deed t prima. Ik heb er een heel weiland mee gesleept. Absoluut prima. Tegen t eind begon de trekker te stotteren. Nu, later, slaat 'ie aan en gelijk weer uit. De as van het eerste brandstoffilter gaf luchtbellen. In t filter. Ontluchten wil, nog, niet. Terwijl er brandstof in de sproeiers zit. Ideeën?
Hoeveel voltage moet er op de oliedruksensor zitten bij draaiende motor?
Ik was het handmatig inklappen van de machine een beetje zat. Nu is hij eenvoudig in transport stand te zetten en hoef ik de trekker niet meer af. Ook maar een touw gemaakt aan de transport vergrendeling van de bok. Ideaal zo. Heb gebruikt gemaakt van een standaard bevestigings punten. Zo kan ik het altijd weer eenvoudig origineel maken als dat ooit nodig zou moeten zijn. De cilinder heeft een boring van 32MM en een stang van 20MM. De slag is 450MM.
Mijn Deutz DX 3.10 stuitert in zijn lage groep en achteruit als ik van stilstand weg wil trekken. Als ik de koppeling vast houd op het aangrijping punt dan gaat hij amper vooruit/achteruit maar als ik de koppeling dan een heel klein stukje omhoog doe dan schokt hij in een keer weg. Dit is erg irritant als je een werktuig wil aankoppelen en je erg precies moet rijden want rustig wegrijden doet hij niet maar hij doet dat al schokkend.
Hallo na het stuk lopen van onze motor van de wd 9. Ik licht even toe de tandwielen die voor de distributie zorgen van krukas, brandstofpromp e.d. Zijn uitgesleten de tandwiel zijn volledig weggevreten de olie zo grijs als maar zijn kan ik zie er tegenop om hem volledig open te smijten of te laten reviseren (hoge kostprijs) dus vandaar de vraag of er nog een motor voor dit model te vinden is. Antwoorden waar ik niks aan heb mogen achterwege gelaten worden😄 verder dank ik de mensen die me verder proberen helpen
Goedenavond, Voor een klein cultureel festival te emmeloord (noordoostpolder/flevoland) dat elk jaar door vrijwilligers word opgebouwd hebben we een klein motorisch trekpaard nodig voor het trekken van materiaal zoals gereedschap, onderdelen van kraampjes, instrumenten van bandjes, etc etc. Gezien dit festival geheel door vrijwilligers word opgebouwd en door klein aantal bedrijfjes word gesubsidieerd word er ook weinig verdiend. Sterker nog, dit jaar moeten we helaas het festival flink inkrimpen wegens het gebrek aan kosten. vroeger hadden we een klein trekkertje maar die heeft helaas de geest gegeven. misschien een boer een oude zitmaaier of quad (zonder kenteken) heeft staan die niet meer gebruikt word en weg kan? voor meer info: https://www.facebook.com/cultureelbuitenfestivaloord/posts/pfbid0eoU4CXCTdqWkCrq5isf47PeHKo39E8jfzfQvSgMq69DgaDckwfCZSkMzDuS9kQfjl
Mijn Iseki is na 45 min maaien warm gelopen en deed dat met veel blauwe rook. Ik heb de koelvloeistof bijgevuld en wil nu ook versnellingsbak olie bijvullen. Ik kan echter Ellen de peilstok van de versnellingsbak vinden en niet de peilstok van de motor olie en vuldop van de versnellingsbak olie. Wie kan mij helpen door dit, bij voorkeur met een foto, aan te geven.
Hallo, mijn tractor startte vrij normaal, doch na een 1km rijden, gaf hij veel rook en verloor ik kracht om te rijden. Ik had angst dat hij ging stilvallen. Gelukkig geraakte ik nog terug. Ik denk dat de bougies aan vervanging toe zijn. Welke bougies moet ik aankopen? Waar kan ik terecht? Of is er toch nog een ander probleem. Bedankt.
Hoi, ik heb sinds een tijdje een 644 en die heeft nogal wat aandacht nodig, nu vroeg ik me af of de achterasolie hetzelfde is als de hydrauliekolie? Op een duitse site had ik wel wat gevonden maar daar werd ik niet veel slimmer van. Kan iemand mij vertellen of dat dus hetzelfde is (as en hydrauliek reservoir) en zo ja, hoeveel olie moet erin en welke het beste? Alvast bedankt. MVG Bob.
Goedendag ik krijg het deksel van de achterbrug er niet af van mij mc cormick D 439 heb van alles geprobeerd maar krijg er geen beweging in alle bouten en leidingen zijn los rondom iemand nog ideeën?
Na het intrappen van de koppeling draait de startmotor nog niet. Kan ik dat omzeilen?
Hallo, ik zou een hydraulisch stuur willen plaatsen op mijn DB 990. Het is niet zo simpel om er een hydraulische stuurpomp op te zetten. Mijn vraag: kan ik niet de oliedruk van de hydrauliek ervoor gebruiken ? de vorige eigenaar heeft alle originele bedieningen eraf gedaan, heb nu 4 ventielen, één voor hef,één voor extra koppeling en 2 voor laadschop. Moest ik nu van drukleiding naar orbitrol direct gaan, zou dat werken ? Alvast bedankt!
Gaat dit de toekomst worden?, tractorchauffeurs kunnen zich beter laten omscholen tot computerprogrammeur ;) : GPX Solutions levert het IQuus-systeem om een conventionele trekker om te bouwen tot autonoom voertuig. De eerste en meest gebruikte toepassing van IQuus is momenteel op fruitteelttrekkers. Daar zijn er nu zo’n vijftien stuks van in bedrijf. En inmiddels zijn ook enkel zwaardere landbouwtrekkers door GPS-Solutions omgebouwd tot autonoom voertuig. Meer info: https://www.proeftuinprecisielandbouw.nl/autonome-trekker-met-iquus/ Joanne de Ruiter van GPX Solutions geeft een toelichting: https://www.youtube.com/watch?v=zk5Ur8ys6Oc
Te koop: Een Sirocco veiligheid beugel zat op een Mc Cormick D-320 rechthoekig profiel.
Ik heb een probleempje. Mijn renault 56 geeft geen druk op de koppelingen achter op de achterbrug. Mijn pomp is goed. De hef gaat ook op en neer. Maar het ventielen blok laat de druk niet door. Heeft iemsnd een idee of er iets vast kan zitten of dergelijke?
Hallo, Tijdens het maken en monteren van twee passagierszitjes merkte ik op dat de spatborden lang niet recht tegen elkaar over zitten. Zover ik het één op oog kan inschatten moet een van de twee spatborden een stuk naar voren gekanteld worden. Ik heb hier geen ervaring mee. Weet iemand hoe je dit juist aanpakt? Is er misschien ook een handleiding/vraagbaak waar het in staat? Alvast bedankt.
beste tfers mijn buurman heeft een unimog 403 staan. Nu vind ik dit super mooie machines. maar hoe zit het met het rijbewijs mag ik met een trekker certificaat hierop rijden. of moet ik deze dan terug laten keuren. mvg sil gussinklo
wat voor olie moet in een 453 international en hoe moet je het vervangen iemand advies
Ben op zoek naar een mooie bak achter de tractor voor allerlei werk. Verplaatsen van materiaal, grond, zand, aanschuiven van wat de zwijnen op de weg hebben gesmeten voor op de oprit, hout wat gekapt is enz. Nu kwam ik deze bak tegen: https://www.jansen-versand.com/agriculture-forestry/front-rear-shovels/190/rear-bucket-jansen-dps-800-hydraulic-rear-shovel-dump-body?c=1001605718 Ik heb al een houtversnipperaar van ze, die doet het best. Was niet zo goed afgewerkt maar hun service afdeling heeft het keurig opgelost met nieuwe onderdelen toesturen. Hebben jullie ervaring met deze bak? En zo niet, wellicht een alternatief wat ik zou kunnen vergelijken? Hoor het graag en alvast bedankt.
Ik heb een International 633. Ik wil hiervoor een frees aanschaffen. Weet iemand hoe grote frees ik hiervoor kan kopen? i.v.m. vermogen.
ik heb een iseki tx en 1 van de 2 koplampen gaat altijd stuk en ik heb gemeten aan de stroompunten waar je het peertje is doet voor stroom te geven en op de kapote lamp staat 13 volt en de lamp die niet kapot is en werkt staan 0 volt hoe komt die en wat kan ik er aan doen graag hulp groetjes senne
Hallo, 2de versnelling van DB990 werkt niet, boite eruit gehaald, de circlips van de as gebroken en de 6 bronzen asspieën uitgevallen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn. Alleen de vraag: kan ik de nieuwe circlips van 42 mm erop krijgen zonder de versnellingsbak uit elkaar te halen. Gr Rik
Goeden dag tf ers , vandaag heb ik het project Schlüter as22 opgepakt , motorr en bak gaan uit elkaar voor revisie , wil nu het vliegwiel demonteren maar heb geen dop 85 en in de buurt kan ik er zo snel geen vinden , ik rij morgen zat 4 juni naar Groningen , mac onder de te ers die zo'n dop heeft en uit wil lenen , verder een vraag over de brandstofpomp , deze wil ik demonteren om m tvreinigen , kan ik dr pomp er bendenkenloos afhalen middels de 4 moeren? Springen of rollen er dan geen veren of drukrollen weg ? Verder zijn enkele tandwielen en lagers van de Hurth g76 slecht heeft iemand nog wat liggen van de Hurth g76 bak ? BVD
Hebben geen ervaring ermee maar er komt geen water aan het einde van de leiding, kan hij vol met zand zitten bijvoorbeeld?, Of kan er een andere oorzaak zijn, de pomp lijkt druk genoeg te leveren, wie heeft een tip
Goedemorgen allemaal, Wij hebben diverse werktuigen die hydraulisch moeilijk aan te koppelen zijn als ze een tijdje hebben gestaan. Er zit dan wat druk op de pers of retourslang. Ik los het doorgaans op door de snelkoppeling even los te draaien en weer vast te zetten maar was benieuwd hoe andere dit oplossen. Ik zet de werktuigen altijd drukloos weg. Wij hebben overal de standaard snelkoppelingen aan zitten (ISO7241A, dat zijn die met puntje aan de voorkant) Wij gebruiken Mannetje en vrouwtje snelkoppelingen 1/2 + 3/4" Ik zat te denken om misschien over te stappen op snelkoppelingen die je onder druk aan kunt sluiten. Dit zijn flat face snelkoppelingen, stucchi APM. Iemand hier bekend mee? Welke uitvoering snelkoppelingen zit er tegenwoordig op nieuwe tractoren en werktuigen? Zien we hier een trend naar flat face of is dit een keuze die je kunt maken? Graag hoor ik van jullie
Beste allemaal, ik ben mijn 946 weer helemaal in orde aan het maken. Ik was bezig met de stroom na te kijken en heb toen alles werkend gekregen, opeens doet het knipperlicht het niet meer als de verlichting in word geschakeld, ook gaat het grootlicht lampje op het dashboard branden terwijl deze niet aan gaat, ook als ik op de hoorn knop duw verspringt er vanalles of het dashboard. Nu is mijn vraag waar dit aan kan liggen, slechte massa?
Goedendag Ik wil graag voor de trekkertrek makkelijker mijn trekker opvoeren. het is een bosch 0400464105 lijnpomp. elke keer als ik hem nu voor de trekkertrek wil opvoeren moet ik een dekseltje eraf halen en de olie aftappen maar ik zag pas iemand met een speciaal dekseltje dat hij hem van buitenaf kan opvoeren. ik zou ook graag zo'n dekseltje willen alleen ik vraag me af waar ik er een kan bestellen en of ze te bestellen zijn voor deze brandstofpomp.
Ik heb een fordson major van 1963 met een simms minimec pomp. Omdat ik nog nooit de timing goed heb gecontroleerd ben ik daar vandaag mee gestart. Dekseltje open, op 21° tdc gezet. Pomp verdraaid tot streepjes aan pomp gelijk komen te staan. Op het ronddraaiend onderdeel van de pomp staat een streepje met 's' op vermeld. Dit staat nu ook gelijk met het streepje op het plaatje. Alles terug samengebouwd. Nu start de tractor niet meer. Rookt niets en doet geen enkele compressieslag. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Hallo, Wie weet er welke maat bouten het gereedschapskistje mee vast zit? Dit is op een punt aan de zijkant waar 4 bouten kunnen. De kist zelf zit met 2 bouten vast. Met vriendelijke groet, Fires.
Onze Dexta werkt inmiddels prima. Voorlader doet zijn werk. Inmiddels ook een palletvork gescoord bij epic auctions, die binnen 5 minuten zo krom als een hoepel was (dat wordt recht trekken en verzwaren) Desalniettemin is het een leuk ding. Maar nu waren wij de rijbak aan het slepen (wit zand) met een sleepeg met pallet en 2 grote broken steen erop. En dan blijk je af en toe een passagier op je eigen trekker te zijn.... Zelfs bij minimaal insturen gaan de wielen de hoek om en beginnen te ploegen, maar de Dexta zelf gaat vrijwel rechtdoor. Tot je in een spoortje komt en dan volgt hij dit steeds dieper wordende spoor. Enfin, na dit 2 a 3 keer gedaan te hebben resulteert dit in 2 prachtige zandfonteinen van de achterbanden en na wat geworstel kom je er wel weer uit, (verbazingwekkend als het ding op een bepaald moment bijna op zijn buik/bak ligt) Mijn vraag is of hier iets aan te doen is. Met de remmen sturen heb ik geprobeerd, maar is niet echt een succes omdat je nog meer ingraaft bij voorwielen. Dubbele banden maakt hem den ik te breed (en kan er dan stal niet mee in) en doet qua sturing niets. Druk in banden verlagen wellicht?
Hallo, Ik heb afgelopen weekend een ferguson gekocht. Nu zou ik graag weten hoe oud deze is en hoe ik de condensator door meet in de verdeler. Het is een petroleum standaard motor met een 6v systeem. Typeplaatje is niet leesbaar en gietnummers zijn eveneens niet goed leesbaar. Onder het stuur staat in de alu behuizing 8537S. Bvd. Frank
Hallo, Bij los laten van het gas pedaal van mijn M.A.N. 2L2 loopt de gasschuif in de brandstofpomp heel traag terug dus langzaam afnemen van de toeren (levens gevaarlijk). Ik heb dit al eens eerder gepost en als reactie het verwijderen van een vulplaatje gehad. Ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken vandaar even een foto van de brandstofpomp bij gevoegd. is er iemand die mij verder kan helpen en dit wil aangeven bij de foto? Dit zelfde probleem heb ik met mijn Guldner A2KS.
Woonplaats: Buurse Leeftijd: 62jr Laatst online: 0min geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: