Fendt 105 LS - Barst in motorblok

Beste , Ik heb 2 maand geleden een tractor gekocht. Een 105LS , wat was ik fier toen ik deze trekker gekocht heb. Na 3 weken heb ik deze tractor gebruikt voor te ploegen.En als kers op de taart heb ik hem is aan de rotoreg gehangen. Alles ging heel goed. Tot ik hem een week na het rotoreggen van stal nam... Voor het starten kijk ik meestal alles is na voor ik hem start en hem ga gebruiken. Bij het controleren van de koelvloeistof merkte ik dat het niveau van de koelvloeistof gedaald was. Dus met andere woorden , ik zit met een lek. Bij het inspecteren van de motorblok heb ik ontdekt dat de motorblok ooit is gerepareerd geweest met een soort epoxy.( Vermoed ik) Maar natuurlijk is deze niet deskundig hersteld geweest waardoor hij op bepaalde locaties nog water verliest. Bij aankoop heb ik dit natuurlijk niet opgemerkt.( En de meeste kwaaltjes komen effectief maar boven water als je hem is goed aan het werk zet ) Nu zijn er 2 oplossingen ( miss nog iets meer maar voorlopig hou ik het bij deze 2): -Lassen van motorblok met behulp van een TIG -of de motorblok herstellen met Belzona 1111 Mijn vraag is nu : Hoe tevreden zijn jullie van Belzona? Is dit een goede oplossing op langdurig termijn of is dit een oplossing voor een paar jaar ? Ik heb daar al veel goede verhalen van gelezen maar ik vraag mij af of dit product begint te verzwakken op lang termijn ? Alvast bedankt.

International 745 XL

Laatste 1 reacties (19 totaal)

Fendt 724

Laatste itemcomments reacties (%2 totaal)

Mc-Cormick D 439

Laatste 1 reacties (3 totaal)

'Over vijftien jaar wordt er, denk ik, geen diesel meer verkocht'

Fossiele brandstoffen zijn vervuilend en (momenteel) duur. Daarom zijn veel sectoren op zoek naar alternatieven. Carlo Kloosterman denkt de oplossing te hebben gevonden voor zijn loon- en transportbedrijf. Hij heeft als eerste in Zeeland een tractor gekocht die rijdt op waterstof. https://i.regiogroei.cloud/1104x620/c2d99333-f64b-365a-8561-70e03832ddcb.jpg Op het eerste gezicht lijkt het op een normale trekker. Alleen op het dak van de cabine zit een verhoging. "Daar zitten de tanks in. Het zijn er vijf en als we die gevuld hebben kunnen we daar anderhalve dag mee werken voor we weer moeten tanken," aldus Carlo Kloosterman. Pioniers De tractor draait voor zeventig procent op waterstof en dertig procent op diesel. Daarom wordt de uitstoot flink terug gedrongen. "Als wij meedingen naar een grote klus dan kunnen we punten scoren op het gebied van duurzaamheid. We hopen dat dat helpt in de strijd om werk." Minder uitstoot en dus beter voor het milieu. De tractor is dus een Zeeuwse primeur voor Kloosterman die houdt van innovaties: "Samen met mijn neef run ik het bedrijf. We vinden het allebei leuk om nieuwe dingen te bedenken en te ontwikkelen. We houden van pionieren." Een miljoen liter diesel Kloosterman heeft ongeveer vijftig werknemers in dienst. Diesel is een grote kostenpost: "We gebruiken ongeveer een miljoen liter per jaar. Dat wordt zo een stuk minder. Door de kant die ze in Brussel opgaan op het gebied van brandstof kan ik wel een beetje voorspellen dat er over een jaar of vijftien er helemaal geen diesel meer verkocht mag worden dus dan lopen we hopelijk al wat voor." Een andere populaire oplossing voor auto's is elektrisch rijden. Bij Kloosterman is het enthousiasme daarvoor nu nog minder groot: "We zijn vaak op het land bezig met verschillende omstandigheden. Als het land nat is terwijl je maait verbruik je veel meer energie. Het is niet handig als opeens je batterij leeg is terwijl je bezig bent. En er is niet genoeg ruimte op het elektriciteitsnet om alles daarop aan te sluiten." Tanken is een uitdaging Het tanken van de tractor is nog wel een uitdaging voor Carlo Kloosterman: "We hopen dat de geplande waterstoffabriek ook naar Zeeland komt. Dat zou het allemaal een stuk makkelijker worden. Nu krijgen we het vanuit Arnhem aangeleverd en zijn we in overleg om een eigen tankstation op het erf te krijgen. De gemeente en provincie zijn enthousiast maar er moet een hoop bekeken en geregeld worden. We zijn echt aan het pionieren.

Claas Matador Gigant

Laatste 1 reacties (18 totaal)

Massey Ferguson Combine

Laatste 1 reacties (22 totaal)

De eerste ammoniak-aangedreven, emissievrije tractor is gepresenteerd

Amogy Inc., een pionier op het gebied van emissievrije, energierijke ammoniakstroomoplossingen, kondigde vorige week de succesvolle demonstratie aan van de allereerste ammoniak-aangedreven, emissievrije tractor. De demonstratie vond plaats op 25 mei in het Advanced Energy Center, gelegen in het Research & Development Park aan de Stony Brook University in Stony Brook, New York. [b]Elektriciteit opwekken met ammoniak[/b] ​Amogy’s efficiënte ammoniak-naar-stroomtechnologie werd met succes geïntegreerd in een middelgrote standaardtractor van John Deere. Het unieke systeem bestaat uit een standaard vloeistofopslagtank en zeer efficiënte ammoniak-kraakmodules die zijn geïntegreerd in een hybride brandstofcelsysteem, dat gedurende meerdere uren per tankbeurt consistent primair vermogen kan leveren. Daarom behoudt het baanbrekende voertuig de functionaliteit en de duur waarop operators vertrouwen om landbouwtaken te ondersteunen, wat nooit is aangeboden met andere alternatieve energieoplossingen. De ammoniak-aangedreven trekker werd voor aparte periodes gereden, met tussendoor een tankbeurt. Het tanken van een tractor met vloeibare ammoniak is snel en eenvoudig, vergelijkbaar met het tanken van gas of diesel.​ [b]Koolstofvrije ammoniak als brandstof[/b] “We zijn verheugd om voor het eerst onze emissievrije ammoniakstroomoplossing in actie in een tractor te demonstreren. Ammoniak is een levensvatbare emissievrije brandstof voor alle zware voertuigen, maar vooral voor boeren en landbouw, waar de gemakkelijk beschikbare chemische stof al tientallen jaren als meststof wordt gebruikt”, zegt Seonghoon Woo, CEO van Amogy. [i]“Amogy loopt voorop bij de inspanningen om koolstofvrije ammoniak als toonaangevende brandstof voor deze voertuigen te ontwikkelen. Ammoniak biedt een hoge energiedichtheid en er zijn tal van bestaande infrastructuren, zoals pijpleidingen, terminals en opslagmethoden, in de VS en wereldwijd, om een ​​dergelijke transitie te ondersteunen.”[/i]

International 824

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Oliver 2255

Laatste itemcomments reacties (%2 totaal)

Oliver onbekend

Laatste 1 reacties (13 totaal)

International 1256

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Pronar t185 constructiefout pendelas?

Ik ben reeds een half jaar eigenaar van een pronar t185 containerhaaksysteem. Dit containersysteem is voorzien van een pendelas systeem met langs beide kanten een asafstempeling/ asblokkage (liftas???) Nu valt mij sinds kort op, dat als ik de asafstempeling gebruik. De wielen vooraan ongelijk van grond komen. Langs rechts raakt het wiel de grond nog net. En langs links komt het wiel 4a5 cm van de grond. Beide pistons gaan even ver uit. En de ophanging is ook gelijk. Na wat meten en passen lijkt het er op dat bepaalde krommingen en rechte stukken van het pendelas niet identiek zijn langs beide kanten. Met deze bedenking ben ik ook naar de dealer gestapt, en na wat meten komt hij ook tot de conclusie dat er verschil zit op beide kanten (gemeten aan de pistons een kleine cm verschil). Op zijn beurt heeft de dealer foto's genomen en deze voorgelegd aan de invoerder. Daarop kreeg ik als antwoord dat een asafstempeling geen liftas is, en dat de hoogte dat deze van grond komt dan ook niet van belang is. Het is volgens de invoerder ook onoverkoombaar dat bij het af lassen van het pendelsysteem (over bepaalde lengte ) door de warmte delen gaan kromtrekken. En als laatste beweerde hij bij enkele ander containersystemen die hij nog had staan ook deze afwijking waar te nemen. Mijn aankoop zit momenteel nog in de garantie periode. En daar zit vermoedelijk het probleem van de invoerder. Wat is jullie bedenking hierover? Zijn hier nog leden die een pronar T185 hebben, en gelijke problemen ondervinden? Alvast bedankt!

International 523 - Hef afstellen international 523

Graag tips voor de afstelling van de hef van mijn 523 Hefdeksel vervangen, heft nu goed maar zakt niet op de hendel. Oude situatie kan ik niet vergelijken omdat die zeker niet goed was. Ventiel helemaal los gehad en schoongemaakt. Daal snelheid knop aan de zijkant is niet het probleem. Als ik beide lepels van de hendels (diepte regeling en hef) naast elkaar zet, achter tegen uitstekende plunjer van links onder (groen) dan heb ik een korte slag maar heft de trekker zoals het hoort. Hef daalt dan niet meer. Duw ik met een schroevendraaier tegen de niet uitstekende plunjer in het midden boven (rood) dan daalt de hef wel normaal. Lepel van de hef hendel kan ik wel met schroevendraaier tegen niet uitstekende plunjer (rood) duwen, maar krijg hem niet afgesteld dat dit ook met de hef hendel lukt. Graag tips voor de afstelling of foto van een juiste afstelling

Klein Rot


Foto’s
4
Video’s
0
Topics
0
Reacties
1.436
Stemmen
4
Volgers
9

Over mij

Woonplaats: Buurse
Leeftijd: 61jr
Laatst online: 8u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering