Storm aan reacties over boete voor te brede loader: ‘Geen boertje pesten'

Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”

Fendt 930

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Dieci Verreiker

Ahlmann AZ 150

Fendt 728

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Valtra T-Serie

Fendt 822 Vario

Fendt 307

Valtra Onbekend

Vredo VT 2516

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Vredo VT 2516

Vredo VT 2516

Vredo VT 2516

Vredo VT 2516

Fendt Onderdelen

Vredo VT 2516

New Holland W 80 TC

Laatste 1 reacties (127 totaal)

Valtra T175

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Zelfbouw Zelfgemaakte constructies

Zelfbouw Zelfgemaakte constructies

Zelfbouw Zelfgemaakte constructies

John Deere 6R 155

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Doosan DX190W

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Ahlmann AZ 150

Vredo VT 2516

Krone krone

Liebherr 916

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Fendt 312

Laatste 1 reacties (19 totaal)

Etec Onbekend

Renault Atles 936 RZ

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Eicher Tiger 1

Eicher Tiger 1

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Fendt 716 - 716 Gen1 met deutz motor, oliedruk sensor?

716 Gen1, Deutz motor met handmatige gaskabel.... Bij het koud starten kregen we de laatste maanden heel kort (1s) een melding van de oliedruk. Verdween vanzelf. Gisteren zelfde fout maar kort intermitterend, dus ging aan en uit, ongeacht het toerental, zowel bij 750 als bij 1800 toeren. Toch maar laten vertrekken. Onderweg de eerste 10u geen problemen, daarna kwam de melding terug en moesten we het toerental rond de 900rpm houden om geen melding meer te krijgen. Meestal is de melding erg kort. Lijkt ook afhankelijk van de stand van de tractor, bv neus rechts omhoog geen probleem, links omhoog wel. Op hogere toeren geen meldingen. Mijn idee is de sensor aan't overlijden. Koude motor zou toch altijd een hogere druk moeten hebben? Oliepeil ok en op maximum, geen olieverbruik, filter een 300u nog gewisseld alsook de olie, 15W40. Beetje zweterig rondom de filter, nog niet gekeken waar die juist lekt maar de afscherming is vettig en er valt een drupje op de grond waar die staat. Iemand dit al meegemaakt? Morgen zeker na te kijken door een dealer maar tips zijn welkom. Motor heeft een 15.000 uur intussen, verder geen problemen. Nog nooit open geweest aan de motor

Seppi Maxisoil 225

Seppi Maxisoil 225

Seppi Maxisoil 225

Deutz D13006

Laatste 1 reacties (30 totaal)

John Deere Meerdere

Laatste 1 reacties (22 totaal)

Seppi Maxisoil 225

Seppi Maxisoil 225

Zelfbouw Zelfgemaakte constructies

Zelfbouw Zelfgemaakte constructies

Volvo L70D

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Fendt 712

Ahlmann AZ 150

Hesston Hakselaar

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Valtra A-Serie

Fendt 307

Fendt 307

Vredo VT 2516

Vredo VT 2516

Fendt 612

Laatste 1 reacties (8 totaal)

Vredo VT 2516

Fendt 309 LSA

Laatste 1 reacties (15 totaal)

Massey Ferguson 7718

Fendt 712

lucas712


Foto’s
150
Video’s
1
Topics
2
Reacties
855
Stemmen
218
Volgers
14

Over mij

Woonplaats: staphorst
Leeftijd: 37jr
Laatst online: 1d geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering