Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”
Geachte bij de case 845 xl ,hebben we overlaatst een dichting vervangen in de hydrau blok boven de achterbrug .(dichting uit kurk ). we hebben terug alles correct aangesloten , nu het probleem is dat deze bij lang werken nu de olie heel warm word (heet) en de hydraulic niet meer goed werkt (traag en onnauwkeurig ) nu is mijn vraag wat zou het eventueel kunnen zijn ? op de filter blok vooraan zit ook een solenoid opgebouwd , weet iemand wat daar de bedoeling van is ? hier komt geen spanning op toe . groeten en alvast bedankt
Eén hefcilinder van mijn L6 lekt. Heb inmiddels dichtingenset kunnen bemachtigen, maar hoe maak ik die open? Circlips verwijderden en vervolgens?? Schroeft die bus er uit of ... ?
Het ontluchten van de shovel na lege tank wil niet lukken.
Voor een bekende, die wil op een pick-up een universele bak maken, maar weet niet hoe aan die matrealen te komen (aluminium kleppen, een kopschot, wat voor een vloer?). hoe kan ik hem plaatjes van diverse opbouwen laten zien? en hoe vind ik een carrosseriebouwer die eventueel zoiets zou kunnen maken/leveren? hij is eigenlijk op zoek naar iets waar je voldoende singels aan kunt bevestigen (ladingzekering) ook binnen in de bak en kleppen er niet zomaar afvallen of overal achter blijven hangen. die vroeg mij of ik iets wist? hij weet nog niet of ie dat zelf gaat maken of laat maken? ik ben alweer zo lang weg dat ik nu ook niet veel meer weet in NL.
Omdat ik zo her en der wat meer klussen krijg in natuur gebieden in Duitsland, overweeg ik om mijn machines af te gaan vullen met Panolin of een andere biologisch afbreekbare olie. (vaak wordt dit dwingend voorgeschreven) Wat me een beetje tegenhoud is dat ik op internet weinig ervaringen tegenkom. Ik ken een vereniging die dat spul gebruikt en die hebben tot nog toe weinig problemen. Een ander ding is de prijs. Het lijkt ongeveer drie keer zo duur als gewone olie. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en die misschien nog andere merken kennen. Ook tips/opmerkingen waarom wel of niet te doen zijn welkom. Grts. Bouke
Ik ga volgendjaar verhuizen naar de achterhoek hoe doen jullie het transport van bijvoorbeeld een dubbele hark die te hoog isvoor een dieplader je kan er ook gewoon heen rijden maar hoe weet je de weg zie niet echt goede navigatie voor trekkers mvg marco
Ik wil graag de multiriem spanrol en v snaar airco vervangen. De 411 heeft een fronthef plus aftakas ook de flexibele koppeling wil ik vervangen. Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste aanpakt Alvast dankjewel
allerhande onderdelen
Paar vragen 716 vario tms Bouwjaar 2012 Uren 6750 Aanrader om nog te kopen 2dehands? Moeten nieuwe banden onder. Algemene ervaringen met deze trekkers. Mvg
Ik wil op een aantal van mn oldtimer tractoren overschakelen op een nieuwe diesel brandstof genaamd blauwe diesel of GTL Fuel , deze brandstof is helderder van kleur en een stuk schoner tijdens de verbranding , 20% minder fijnstof en 95% minder zwavel , als ik op de tractor rijdt die geen cabine heeft heb ik minder last van de uitlaatgassen probleem ligt echter in de beperkte beschikbare aantal tankstations in Nederland , zo weet ik in Gelderland alleen Shell tankstation Tatelaar Didam , heeft iemand eenkaart van Nederland waar GTL te tanken of weet iemand een tankstain bij je in de buurt , zou t tanken een stuk makkelijker maken.
716 Gen1, Deutz motor met handmatige gaskabel.... Bij het koud starten kregen we de laatste maanden heel kort (1s) een melding van de oliedruk. Verdween vanzelf. Gisteren zelfde fout maar kort intermitterend, dus ging aan en uit, ongeacht het toerental, zowel bij 750 als bij 1800 toeren. Toch maar laten vertrekken. Onderweg de eerste 10u geen problemen, daarna kwam de melding terug en moesten we het toerental rond de 900rpm houden om geen melding meer te krijgen. Meestal is de melding erg kort. Lijkt ook afhankelijk van de stand van de tractor, bv neus rechts omhoog geen probleem, links omhoog wel. Op hogere toeren geen meldingen. Mijn idee is de sensor aan't overlijden. Koude motor zou toch altijd een hogere druk moeten hebben? Oliepeil ok en op maximum, geen olieverbruik, filter een 300u nog gewisseld alsook de olie, 15W40. Beetje zweterig rondom de filter, nog niet gekeken waar die juist lekt maar de afscherming is vettig en er valt een drupje op de grond waar die staat. Iemand dit al meegemaakt? Morgen zeker na te kijken door een dealer maar tips zijn welkom. Motor heeft een 15.000 uur intussen, verder geen problemen. Nog nooit open geweest aan de motor
Ik ben op zoek naar een steekas voor de ahlmann az9 of az10. is deze te repareren? of heeft iemand misschien nog een vervanging liggen? of slooponderdelen?
Hier een John Deere 6140r aan het bekijken, zijn er mensen die ervaring hebben met deze types trekkers het gaat om een autopower en de trekker komt uit 2012 en ruim 9000 draaiuren. Hier niet bekend met die nieuwe John Deere trekkers hier nu alleen oude John Deere s en die bevallen allemaal goed. Zijn er bepaalde storingen die veel voor komen of zijn er door de jaren heen nog weer dingen verbeterd, heb gehoord dat er modificaties op deze trekkers werden gedaan maar weet niet welke dat zijn en hoe ik dit kan controleren bij aankoop Dus wie hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag
Goeiemiddag, We willen onze airco laten hervullen,is er iemand die weet hoeveel gram er in de airco moet van de Fendt 828 S4?
Woonplaats: staphorst Leeftijd: 37jr Laatst online: 1d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: