International Meerdere

Laatste 1 reacties (20 totaal)

Case International 1255 XL

Laatste 1 reacties (3 totaal)

International 1056 XL

Laatste 1 reacties (20 totaal)

International 1056 XL

Laatste 1 reacties (24 totaal)

Schlüter Super 850 V

Laatste 1 reacties (14 totaal)

Schlüter Super 850 V

Laatste 1 reacties (8 totaal)

MAN Ackerdiesel

Laatste 1 reacties (15 totaal)

Farmall 706

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Ferguson TEF 20

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Ford 7000

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Case International 695

Trekker of vrachtwagen kopen voor bedrijf?

Gewoon hier even een opinie peiling, en hierbij ook mij situatie schets: ik ben een kleine zelfstandige, actief als algemene klusdienst (alles bouw gerelateerd), met 1 vaste werkkracht en 1 persoon op zelfstandige basis (af en toe) waarbij we vele renovatiewerken doen van dak tot vloer, maar ook heel regelmatig terrassen, opritten, tuinomheiningen enz.. Nu ben ik aan het plannen om op (lange) termijn te investeren in grotere werk- en transportmiddelen, naast onze bestelwagen (3,5ton trekkracht), pick-up (2,4T trekkracht), 2 aanhangwagens (2T en 2,4T). Maar ik ben er nog niet uit wat het beste is, een trekker of een vrachtwagen… Om te beginnen zal dit zeker ook geen nieuw materiaal zijn (zo kapitaalkrachtig ben ik nog niet). En heb al wat rondgekeken en de voor- en nadelen (naar mijn situatie) eens opgesomd rekening houden met een budget van bv. €50.000 louter indicatief om ergens te beginnen: - Prijs: een occassie vrachtwagen (met bv. containersyteem) loopt de leeftijd en kilometers al aardig op eer het betaalbaar wordt volgens budget. Een trekker met ongeveer 150-180PK is veel recenter en met ongeveer 5000u op de teller - Afstanden: ik doe regelmatig projecten 20-40km van mijn bedrijf, met een vrachtwagen is dit sneller te doen als met een trekker - Vrachtwagen met kipbak/vaste bak/container, is direct klaar voor gebruik. Kiezen voor een trekker daarintegen moet ik nog extra investeren in iets (aanhangwagen) om eraan te hangen. Een containerwagen, haaksysteem kost 2dehands ook al snel weer 20K - Geen tachograaf of kilometertracing in de trekker, wel in de vrachtwagen (België). Maar denk in mijn geval dat dit niet veel uitmaakt. - Trekker is veel veelzijdiger en inzetbaar dan een vrachtwagen (hakselaar aanhangen, kipper, frees enz..). Eventeel kan ik een trekker ook makkelijker in onderaanneming laten rijden in bv. Grondverzet of loonwerk als ik hem zelf niet nodig heb.

Volvo BM 814

Laatste 1 reacties (21 totaal)

Deutz DX 160

Laatste 1 reacties (35 totaal)

Holder Meerdere

Laatste 1 reacties (6 totaal)

International 453

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Hatz TL 13

Laatste 1 reacties (20 totaal)

Farmall H

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Farmall M

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Farmall H

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Farmall D-430

Laatste 1 reacties (7 totaal)

International 824

Laatste 1 reacties (8 totaal)

Massey Ferguson 155

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Gutbrod 1040D

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Massey Ferguson 1200

Laatste 1 reacties (30 totaal)

Mc-Cormick D 219

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Is hytec ZL 12 f goed?

Beste mensen Ik ben uit belgie. Ik ben op zoek naar een kniklader en ben op de site van bosman machines uitgekomen in Nederland. Ze hebben van merk hytec knikladers die zeer goedkoop zijn. Maar ik ben nie zeker van kwaliteit omdat ze van china zijn. Ik had interesse voor hytec zl 12 f Omdat ik heb een kniklader maximum half uur per dag nodig , ook niet elke dag en zeker niet voor gewicht over 400kg + Zou dit goed zijn? Andere merken zijn te duur https://www.2dehands.be/a/zakelijke-goederen/machines-en-bouw-kranen-en-graafmachines/a68331155-hytec-zl12-f-kniklader-shovel-nieuw-180-lease.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&casData=wXOsy3lWVlaVlymgaRCO_vJSnNThAAui9OmRy1N2ZMOnZnCw8i7NA4h-nphLI9U-hDbJ8P1jAF8wDNKqL7LX5C_08aIXa1a0EqLXn9YiCfDA5i2GyK6xb8ozUHrBAboc_aYylCsL4eJ50BP2GHQEFb2JOC29P6GTijY7b8N1IDidTAli0HgzJsm7tmke86-7NheY-bof22S1VMyFxsZ19Ir2vtzhjt-7WWbwazvVt4SltmIu9aIL7y-UpNKaGBA9JP9i9U8VIYLSNovmDWTdfnrhg8XWtEfOQFX2xKdmWRQ03xu9Xd6ImaJrFpgACDZgtPDCF73_0_DeuokRVi4Hq75VghDFKY50FQhIEwZfPQyJn2dy4D15h7Ignhu-idT9Ksq1K760hQaD5IHDEjjsifBitIxqLLWgeepjKiIRpfIMaw-jtV-je_lL-u0SQBT-cyxq9pZxy0_WsncGJxxRgtx6DYU_-70BkCexK2nqq4Ur4u_AXVbWeZy312GIptjRI3rni0j5pNhaL3agWmYfqW3cHkBYT7Pdy-WJOs5mAfu0nGeczgXphY_VUfKGB3YdEn3fCBcX8cZTQtHju-W7lwTwN-qqhfMobKrK1XSTyyV-HIGxFprU9_jet0Ze6Kyxc7DJEFXf01iE6sKCQM-YcnxJ1yaST2HZ2wmQvS9S7Bs&previousPage=lr

Volvo BM 650

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Massey Ferguson 1200

Laatste 1 reacties (36 totaal)

International 844 S

Laatste 1 reacties (8 totaal)

Geen

Laatste 1 reacties (19 totaal)

International Meerdere

Laatste 1 reacties (18 totaal)

Schlüter Super 850 V

Laatste 1 reacties (25 totaal)

International 1255 XL

Laatste 1 reacties (13 totaal)

Onbekend Mestwagen

Laatste 1 reacties (6 totaal)

International 533

Laatste 1 reacties (5 totaal)

County 1164

Laatste 1 reacties (10 totaal)

International 533

Laatste 1 reacties (16 totaal)

MB Trac Onbekend

Laatste 1 reacties (4 totaal)

International 85-serie - Hoe werkt de hef van de Internationals uit Doncaster?

Goedemorgen, Naar aanleiding van de vraag van [@Woutflier] en [@Mdbm], hoe de hef van de Britse Inters werkt, dit topic. De basis van de hef is al decennia gelijk. De types als de 574 hadden deze hef al, al ziet de console er wel anders uit, dan op de bijlage. De 84-serie had deze hef uiteraard, en zijn opvolger de Case International 95-serie ook. (De 85-serie is gekomen bij de invoering van de XL cabine, in de VS bleef de 84-serie). De 3200/4200 hebben ook bijna dezelfde bediening, maar ook daar heeft het interieur een opfrisbeurt gehad. De C-serie (de Engelse dus, niet de Oostenrijkse) had dit ook. Verder heeft ook Volvo BM inkopen gedaan in Doncaster. De 500, 2200, 2250/2254 zijn ook gebouwd met die achterbrug. Ik weet echter niet zeker, in hoever de bediening daarop aansluit... [i]Legenda Blauw: Trekkrachtregeling Rood: Positieregeling Groen: Hefsnelheid (?) Geel: Aftakaskoppeling Paars: Sleuf voor de hendel van de voorwielaandrijving (vanaf 1986 in principe ongebruikt door elektrische inschakeling) en de sleuf met de aanslag voor de positieregeling [/i] NB: Op voorhand wil ik even zeggen, dat ik wel met deze hef gewerkt heb (meer dan 10 jaar geleden, op een 485XL), maar niet precies meer weet hoe het precies werkt. Dat wat hier staat geeft dus geen volledige zekerheid. De positieregeling gebruik je altijd bij het heffen en zakken van de hef onder gewone omstandigheden. De trekkrachtregeling gebruik je dan niet. Als je de trekkrachtregeling wel gebruikt, stel met de blauw gemarkeerde hendel de weerstand in. De rood gemarkeerde hendel gebruik je dan om de hef te heffen of te laten zakken. De aanslag gebruik je om het onderste punt, dus je werkdiepte, in te stellen. Met de hendel erachter stel je de hef[i]snelheid[/i] in.

International B-familie - Hoe werkt mijn hef?

Goedenavond leden, Aangezien er mbt de hefinrichtingen van de International en Case International B- (743 t/m 856 XL) en C- (955-1056 XL)families met de zgn. XL Control Centre her en der nog wel eens wat vragen zijn, probeer ik in dit topic een en ander uit te leggen. [b]Klein beetje geschiedenis[/b] Er zijn bij de International 2 verschillende hefinrichtingen leverbaar geweest. Tot en met 1983 was de oude mechanische (MHR) "[b]Exact[/b]" de geleverde hef, vanaf 1983 werd die vervangen door de SHR "[b]Sens-O-Draulic[/b]", oftewel S-O-D. Bij invoer van de XL-cabine in 1981 was voor de R&D-afdeling van International al duidelijk, dat de Exact niet goed kon functioneren. De bediening van de hef moest vast staan op het hefdeksel, terwijl de cabine enigszins veerde. Men meende dat het niet helemaal betrouwbaar werkte. Men is, op basis van de Exact, gaan ontwikkelen, daaruit is de Sens-O-Draulic ontwikkeld. Bij deze regeling is een aantal mechanische componenten vervangen door (servo-)hydraulische. IH meende trouwens, dat de (nu algemene) EHR nog te nieuw was en daardoor storingsgevoelig, niet betrouwbaar genoeg. [b][i]Hoe werken ze?[/i] [/b] [b]Exact[/b] De Exact is vrij simpel. De gebruikers van de A- en B-familie kennen deze hef natuurlijk al, maar voor de nieuwe gebruikers even een uitleg. De hef heeft 2 hendels. De linkse, die naast de stoel, is die van de positieregeling. Die gebruik je eigenlijk altijd, als je machines aankoppelt, gaat maaien, of de messeneg door de graanstoppel trekt. Kan eigenlijk niks mee fout gaan in de bediening, onderuit drukken is zakken, naar boven trekken is heffen, hendel op een kwart is hef op een kwart. De hendel op het spatbord is hiermee, middels een bowdenkabel, rechtstreeks verbonden. Voor de grondbewerking gebruik je de rechter hendel. Alléén die rechter. Daar zit een verstelbare aanslag op de sleuf. Die gebruik je, om je werkdiepte op in te stellen. Als eerste druk je de hendel van de positieregeling naar beneden. De hendel van de trekkrachtregeling stel je in op je werkdiepte en dan zet je de aanslag [u]eronder[/u]. Heffen doe je nu met die hendel. Werkt in principe net zo, als bij de positieregeling. [b]Sens-O-Draulic[/b] De S-O-D werkt in principe net zo makkelijk. Er zijn alleen op voorhand een paar dingetjes, die je moet weten. *De draaiknop op het spatbord werkt de servobediening behoorlijk tegen, als je 'm gebruikt hebt en niet goed hebt terug (=linksom, tegen de klok in) gedraaid. Hij is niet direct verbonden met je console, zoals dat wel bij de Exact, of de Bosch-unit van de D-familie. *Je werkt niet meer òf met trekkrachtregeling, òf met positieregeling, maar je hebt een traploze verstelmogelijkheid met mengregeling, zodat je met je verschillende bodemtypen kunt spelen. Er zitten, net als bij de Exact, 2 hendels naast elkaar in de console in de cabine. De rechtse gebruik je als instelling voor je trekkrachtregeling. Deze stel je 1 keer in, en dan ga je hooguit een klein beetje bijregelen. De linker is voor de snelheffunctie. Verder heb je bovenop de console een draaiknop. Daarmee stel je in, wat voor werk je doet(1). [size=-1[i][1]Maaien, kunstmeststrooien, weideslepen die met het pijltje naar achteren, pure positieregeling. Ploegen en cultivatoren met de pijl van de positieregeling af. Je kunt kiezen voor mengregeling, maar ook pure trekkrachtregeling. Mengregeling gebruik je voor wisselende grondsoort. Bijvoorbeeld op zwaardere gronden met lichte, zanderige koppen. Je houdt dan enigszins een gelijk ploegbeeld. (Zichtbaar op de onderstaande afbeelding, zie het rode vak). Heb je grond, die egaal is, qua samenstelling en weerstand, kan de pijl volledig naar voren. [/i][/size] https://img153.imageshack.us/img153/11/sensodraulic.jpg Nu moet ik heel eerlijk toegeven, dat ik de hef altijd verkeerd schijn te hebben gebruikt, volgens deze 2 pagina's. Ik heb de snelheffunctie altijd als pure positieregeling gebruikt, en waarschijnlijk ben ik niet de enige. Kooitje (metalen beugel) naar links, rechter hendel naar beneden (0) en je kunt de hef over het hele traject gebruiken. Schijnt dus iets anders te werken, volgens de officiële lezing... Volgens de figuur gebruik je de rechter hendel ook, dat is de positie, waarop je jouw maaier of kunstmeststrooier wilt, en met je snelheffunctie zet je je machine dan op werk- of transporthoogte. Vervolgens zet je de snelhef op de stand onder dat kooitje en doe je die naar rechts. Je hebt hiermee een aanslagpunt voor de maximale hoogte. En zo werk je ook met de meng- of trekkrachtregeling. Ga je de weg op, gaat je snelhef naar de andere kant van het kooitje en (met het kooitje er voor) staat hij vast, een soort veiligheid dus. Maar dat is wat ik begrijp van het plaatjes kijken. [quote]Je parle un petit peu de français est c'est très terrible[/quote] Hoe heb ik leren werken met de positieregeling? Kooitje naar links, instelling op 0 en gewoon met de snelhef schuiven over het hele traject. Zo gebruik je 'm bijvoorbeeld met aankoppelen wel. Bijgevoegd nog een citaat, dat ik [url=https://www.tractorfan.nl/topic/228365]ergens anders geschreven heb[/url], over hoe het systeem werkt... [quote="@SJB533" p="1788232"]Links in beeld is de instelling van de trekkrachtregeling, daarnaast de positieregeling. De hendel van de trekkrachtregeling stel je 1 keer in, en dan gebruik je 'm hoogstens voor het bijregelen. Met de hendel van de positieregeling til je de hef op, en laat je 'm zakken. Achterop de console zit een draaiknop met een wijzertje. Naar voren is positieregeling, volledig weggedraaid is trekkrachtregeling, daartussenin is mengregeling. Werk je met positieregeling, is de hendel naast de stoel over de volledige lengte van de sleuf te gebruiken. Werk je met trekkrachtregeling, laat je 'm in het kooitje tegen de onderste aanslag is de hef naar beneden, tegen de bovenste is heffen. Draaiknop op het spatbord is om te rangeren. Na gebruik draai je die weer helemaal naar links, anders werkt je hef niet (goed)[/quote]

Ford 4000

Laatste 1 reacties (10 totaal)

McCormick-Deering 10-20

Laatste 1 reacties (12 totaal)

International 1246

Laatste 1 reacties (12 totaal)

International Meerdere

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Farmall BM

Laatste 1 reacties (4 totaal)

International Meerdere

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Fiat 1180

Laatste 1 reacties (14 totaal)

International 1056 XL

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Mdbm


Foto’s
60
Video’s
0
Topics
0
Reacties
1.503
Stemmen
4.811
Volgers
9

Over mij

Woonplaats: Beerzel Belgie
Leeftijd: 36jr
Laatst online: 3u geleden

Ik ben Maarten, zaakvoerder van een industrieel installatiebedrijf.
Mijn vrouw en ik hebben eveneens een fokkerij van zeldzame sierschapen.

Hoewel ik zelf een voorliefde heb voor International Harverster weet ik andere young- en oldtimers zeker wel te appreciëren.

Deze trekkers heb ik nu in mijn bezit:
- Case International 695xl
- Case International 1455xl
- International 1256 (US)
- International Cub Cadet 782
- Iseki minitractor

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering