Hallo allemaal, het begint redelijk warm te worden nu heb ik dit jaar een Ford 6610 Gen 2 gekocht van 1986. Deze heeft uiteraard geen airco, nu is mijn vraag heeft iemand ervaring of idee's voor een echte oke werkende airco in te bouwen? Alvast bedankt
wij strooien hier met de kunstmest altijd 1 op het oog en met jaren ervaring gaat dat naar mijn idee prima, nu komt de jeugd er aan om dit over te nemen en nu vraag ik mij af voegt kunstmeststrooien op de gps wat toe ? En wat was de investering en zou je de investering opnieuw doen?
Iemand een tip voor een transporteur welke regelmatig trekkers/machines rijdt van en naar Zweden? Postma al gehoord, die rijden niet zelf die kant op.
Sterkte akkerbouwers
Hallo, Ik zit er over na te denken om m'n vicon zaaimachine om te bouwen naar fronttank(om m ook in te kunnen zetten met bijvoorbeeld en schijveneg) Zijn er ook mensen die voor of nadelen weten van en fronttank in vergelijking met zaaimachine op rotorkopeg? Heb er zelf totaal geen ervaring in, denk wel dat de gewichtverdeling iets beter word. Mvg Jelke Hoekstra
Hallo, Ik heb een vraag over een John Deere 2130 met HFWD. Ik heb deze trekker als opknap project gekocht met een kapotte vierwielaandrijving (HFWD). Het probleem is dat die aan blijft staan. Hopelijk zijn er mensen die mij misschien een paar tips kunnen geven wat ik kan door meten. Met vriendelijke groet, Cris
Ik ben op zoek naar spatborden (nieuw of gebruikt) voor mijn John Deere 2030 met cabine. (artikelnummers AL25730 en AL 25731). Wie kan mij helpen?
Hallo. Wie o wie kan mij vertellen waar bij een Ford 8210 gen2 en 3 het verschil zit of ze nu 25 30 of 40 kmh lopen. Ik kan op de tekening in de bak wel 2 verschillende snelheden vinden maar dat is 25kmh of anders. Maar is dat dan 30 of 40? Wie o wie kan mij helpen? Groet
Het heeft even niks te maken met tractors maar ik weet niet waar ik het anders kan vragen, Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die problemen hebben met de apk van de auto sinds er een fijnstof gemeten moet worden? Ik rijd een opel combo uit 2016 en deze is vandaag voor de 4de keer afgekeurd, ik ben nu al 2000,- verder met pogingen om de fijnstof lager te krijgen en enigste optie is nog een nieuw roetfilter van 2300,- of 19.- meer betalen per kwartaal (want daar red ik het klimaat mee?) Zijn er meer die hier mee worstelen?
Beste leden, het werd tijd te onderzoeken waarom de brandstofmeter van de 5110 al een paar jaar niet meer werkt. Dashboard uit elkaar. als ik brandstofmeter op een lab-voeding aansluit kan ik 'm mooi met t potmetertje laten uitslaan, dus die moet werken. Tankvlotter geeft geleidelijke verandering op de Ohm meter dus die lijkt ook goed. Ooit is er een nieuw kabeltje getrokken vanuit multi-stekker van dashboard naar de tankvlotter. Dus ik wil de bedrading nu goed nalopen want ik begrijp niet wat er fout is, maar toch werkt hij niet. Tevens brand de tanklamp nu ook als de vlotter helemaal niet aangesloten is. Waar kan ik een goed bedradingsschema vanaf halen? Is door 5110 gen 2 met Q-cab van '88. Dus van schema van 5610, 6610, 7610 moet voldoen. Ik heb schema's van internet gehaald, die had iemand ingescand. Maar ik vind ze onduidelijk en er zitten geen poslijsten bij de schema's. In de bijlage een foto van een stukje schema. Maar dit komt niet geheel overeen. Dit is van een De Luxe straddle cab. Niet super de luxe flat deck cab. Dus kan anders zijn.
Hallo Iedereen, Ik was van de week zand aan het transporteren met mij Ford 7810 en een kipper van ± 5ton. Maar op een gegeven moment begon ik met kippen en toen ging er een rood lampje aan rechtsboven op mijn dashboard samen met de zoemer (ik vermoed geen/te weinig oliedruk). Ik heb toen de tractor direct uitgezet, omdat ik vermoede dat er ergens iets van een leiding zou gesprongen kunnen zijn. Maar dit was niet zo, dus heb ik hem nog eens gestart. De melding kwam direct terug, kippen kon ik, alleen toen ik wilde rijden ging hij niet meer voor- en/of achteruit. Nu is mijn vraag of iemand van jullie toevallig ook ooit zo’n soortgelijk probleem heeft gehad of een vermoeden heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Weet ook iemand hoe dit is opgebouwd, of waar ik een werkplaatshandboek zou kunnen bekomen? Julie zijn alvast bedankt voor jullie reacties!
Hallo allen, ik ben samen met mijn vader bezig met het restaureren van een 5095. Ondertussen hebben wij de versnellingsbak al gereviseerd alleen wij vroegen ons af hoe sterk de as nou is die de aftakas aandrijft. Dit is natuurlijk een standaard as uit een 5000 van 75pk en wij hebben nu +-145 gegokt (6cil met turbo) en zijn hierdoor bang dat deze dat niet aan zou kunnen. Iemand hier ervaring mee?
Wij zijn op zoek naar grotere ploeg. We willen van 3 schaar naar 4 schaar. Nu liepen we tegen Rumptstad RPV 120 480 aan. Zijn dit goeie ploegen? Mensen hier ervaring mee. Waar moeten we nog meer opletten dan alleen de slijtdelen? Of zeg je kijk maar naar ander merk ploeg zo als Lemken. Ik hoor het graag van jullie en eventuele tips. Met vriendelijke groet, Jeroen
Ik ben opzoek naar een betaalbare en betrouwbare dieselpomp voor op mijn brandstoftank. Heb hier een tank van 2000 liter rode diesel staan voor het huis te verwarmen, maar wil dat ook voor mijn pas aangekochte Deutz d6006 gaan gebruiken. Heb daarvoor een elektrische pomp nodig met opvoerhoogte v een paar meter die goed met diesel kan omgaan wat een beetje betaalbaar is. Iemand tips?
Woonplaats: https://t.me/pump_upp Leeftijd: onbekend Laatst online: 8u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: