Kramer KL550 | Wie durft te zeggen waar deze onderdelen van zijn.

Beste vrienden van TractorFan, zoals vele weten ben ik een Kramer KL550 aan het restaureren, nu wou ik de motorolie verversen en kwam ik tot mijn verbazing 2 onderdelen tegen die los lagen in de carterpan (Deutz F4L812), het zijn onderdelen met een gat excentrisch erin geboord, allebij exact hetzelfde. Eén ervan is beschadigd. Ik heb een onderdelen boek van deze motor maar daar staan ze niet ingetekend, het enige wat ontbreekt op tekening zijn de balans-assen. Ik kon ze maar net met een magneet door het gat, waar normaal gesproken de aftapplug in zit, eruit krijgen. Ik heb de Kramer voor de waterrem gehad en hij haalde nog keurig 51 van de origineel 52 pk, er kwamen geen gekke geluiden uit de motor en hij trilde niet. Om de carterpan te demonteren moet de vooras er onder uit en die laat ik nog even zitten zo lang dat nog kan. Dus wie een idee heeft mag het zeggen, ik zal hieronder foto's plaatsen van de onderdelen. Elke reactie of tip is welkom, alvast bedankt.

Massey Ferguson Merchandise

Laatste 1 reacties (30 totaal)

Deutz D9005

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Deutz D13006

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Zelfbouw Veewagen

Laatste 1 reacties (41 totaal)

Deutz F3M317

Laatste 1 reacties (8 totaal)

Mercedes-Benz Kurzhauber

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Hiab laadkraan

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Zetor Humor

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Landini Folder

Laatste 1 reacties (21 totaal)

Fendt Meerdere

Laatste 1 reacties (44 totaal)

Hatz TL 17

Laatste 1 reacties (14 totaal)

David Brown Onbekend - Geschikt, of juist niet?

Goedenavond, Ik ben de laatste tijd eens wat aan het rondkijken naar een trekkertje voor de hobby. Voor mezelf (uiteraard, ik koop m niet voor een ander), maar ook, om gewoon op m'n hobbyadresje wat te kunnen werken. Beetje met de bak en de bezem in de rondte, wellicht eens kunstmest strooien of weides te bloten, paardenbak slepen. En in de toekomst misschien nog eens met een voorlader klieren. (Uiteraard gecontroleerd, dergelijk materieel is niet geschikt, om foliebalen te laden, maar leuk voor de kalverhokjes, een schuifje, heupklem, afrastering en JKK, en uiteraard ook een beetje voor de heb) Ik heb uiteraard een klein eisenpakketje. Daardoor kwam ik via de Internationals en Landini's bij David Brown. (En ja, ik heb nog wel meer merken bekeken) Eisenpakket: [list][*]minimaal 50 pk, 60-70 pk heeft mijn voorkeur [*]ruim onder de 2 meter breed [*]hef (Cat II) en redelijk hefvermogen, aftakas en een hydrauliekventiel [*]Geen geklier met knopjes omzetten voor hef of externe hydrauliek, wil het gewoon naast elkaar kunnen gebruiken [*]simpele en degelijke techniek [*]Geen cabine, maar eventueel wèl een zonnedakje [/list] Types die dan qua vermogen en omvang enigszins passen, zijn de 885, 990, 995/996 en 1200/1210/1212 DB lijkt me wel interessant, maar wat kan ik verwachten? Toen ik laatst iets zei in de trant van "Ze kosten eigenlijk niks", kwam er direct retour "Ja, maar tis ook niks". Hoe goed is de techniek van bijvoorbeeld de hef of transmissie. Is het wel een geschikte trekker voor een voorlader? (Ja, ze zijn wel zo verkocht, maar dat zegt me niks). En ik roep wel 1212, maar HydraShift is niet geschikt voor iedere boer, neem ik aan... Mvg Sjoerd

Ford 5000

Laatste 1 reacties (20 totaal)

Record Silagewagen

Laatste 1 reacties (22 totaal)

Kramer U800


Foto’s
274
Video’s
5
Topics
0
Reacties
6.993
Stemmen
31.385
Volgers
37

Over mij

Woonplaats: De werkplaats
Leeftijd: 21jr
Laatst online: 4u geleden

Ik ben Dirk, groot liefhebber van veel Duitse tractoren.
Zelf ben ik in het bezit van een Kramer U800 Allrad en een Kramer KL550.
Zijn er vragen of opmerkingen?
Laat het mij horen!

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering