Goedendag Ik wil graag voor de trekkertrek makkelijker mijn trekker opvoeren. het is een bosch 0400464105 lijnpomp. elke keer als ik hem nu voor de trekkertrek wil opvoeren moet ik een dekseltje eraf halen en de olie aftappen maar ik zag pas iemand met een speciaal dekseltje dat hij hem van buitenaf kan opvoeren. ik zou ook graag zo'n dekseltje willen alleen ik vraag me af waar ik er een kan bestellen en of ze te bestellen zijn voor deze brandstofpomp.
Ik heb een fordson major van 1963 met een simms minimec pomp. Omdat ik nog nooit de timing goed heb gecontroleerd ben ik daar vandaag mee gestart. Dekseltje open, op 21° tdc gezet. Pomp verdraaid tot streepjes aan pomp gelijk komen te staan. Op het ronddraaiend onderdeel van de pomp staat een streepje met 's' op vermeld. Dit staat nu ook gelijk met het streepje op het plaatje. Alles terug samengebouwd. Nu start de tractor niet meer. Rookt niets en doet geen enkele compressieslag. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik heb een roterende pomp op mijn trekker zitten. Nou wil ik me trekker iets meer laten roken en heb vernomen dat je dan bij de roerstop moet zijn maar waar kan ik deze vinden op een rotodiesel pomp? Hoe kan ik mijn pomp iets meer diesel laten gebruiken zodat mijn trekker gaat roken
Hoi, Ik ben in bezit van een Deutz D3005 uit 1965. Met serienummer (zie foto) Nu had ik er een op Marktplaats gezien en daar stond '' Deutz D 3005 snelloper NFSE de kenner weet waar dit voor staat 27 km per uur.'' Op het typeplaatje van degene op MP staat, staat het zelfde op als die van mij. https://www.marktplaats.nl/v/kinderen-en-baby-s/speelgoed-buiten-skelters/m1976204418-deutz-d3005-snelloper-nfse-voor-de-kenner Weet iemand waar NFSE voor staat en waar aan kan ik dan zien of het een snelloper is.
Dag iedereen, Ik ben bezig een fordson power major met dubbele koppeling te voorzien van een 6 cilinder motorblok, het type 510e. Ik vroeg me af of de standaard dubbele koppeling sterk genoeg is, want deze is van aluminium heb ik me laten vertellen. Die koppeling is maar bestand voor een standaard 50 pk ipv 100. Iemand die ook al zo een tractor verbouwd heeft en eventueel een oplossing hiervoor? Alvast bedanmt iedereen!
Ik heb al wyns supercharce olie er bij in gegooid Maar nog niet de olie filter en luchtfilter lucht filter is wel zwart dat weet ik maar weet niet waarom dat te maken heeft met olie verbruik en wit grijs roken
Mijn Holder B10, bjr 1955, varieert uit zichzelf in toeren, zonder dat ik de gashendel bedien. Verder smoort hij soms. Wie weet hoe ik dit moet oplossen? Alvast bedankt voor de reacties. Gr. Roel
De kogel op de hefarm van mijn 305 is gisteren afgebroken. Weet iemand wat voor staal dit is en of ik hier zo een nieuwe kogel aan kan lassen? Een nieuwe hefarm kost rond de 1000 euro dus dat is ook niet even voor het makkelijke.
Ellende op Paaspop https://twitter.com/omroepbrabant/status/584325777262534656
Na vervanging schijfremmen van mijn Super Major blokkeren de remmen regelmatig, de regeling is niet te strak afgesteld, de veren die de rempedalen achteruit trekken zijn oké. Weet iemand waar de mogelijke oorzaak te vinden is ?
.
Ik heb mijn trekker nu door midden liggen omdat de krukas kering lekt nu zag ik op histoparts een vervangbare keerring staan https://histoparts.com/trekker-onderdelen-per-merk/ferguson-35/motoronderdelen-3-cilinder/h37617-achterste-krukaskeering-moderne-keerring/3 heeft iemand ervaring met deze keerring wat is het beste een koord keerring of deze moderne? bedankt alvast
Goedemorgen, wij hebben een 308lsa (met turbo) die altijd aan de mengwagen staat. Nu is er voor god weet welke reden een hefstang gebroken en zouden we graag de heflatten ineens er af halen. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, na dat schoonmaken zagen we dat het een behoorlijk complex systeem is. Iemand die weet hoe de heflatten te verwijderen? Of eventueel iemand die een werkplaatshandboek heeft en een aantal fotos kan nemen?
Goedemorgen, Mijn hefinrichting lekt bovenaan bij de arm. Gisteren eens open gehaald, gekeken of er ruimte op de glijbussen zit maar voel niets. Heb wel deze bussen gevonden, lijken op keringen, maar meer voor grof vuil denk ik. Die zou ik eerst vervangen voordat ik de rest open trek. Is nogal een klus dat topgedeelte eraf verwacht ik. Of spatborden eraf en dus ook cabine, waar ik geen kraan voor heb. Iemand een idee waar die ringen te krijgen en de pakking voor dat deksel?
Het onderzoek naar twee mannen die betrokken zouden zijn geweest bij een boerenprotest vorig jaar zomer, waarbij de politie op de 16-jarige Jouke schoot, is geseponeerd.
Hallo iedereen, Ik heb bij mijn New Holland TM 120(2007) led werklampen geplaats vooraan en achteraan het dak. Vooraan werkt alles perfect, maar achteraan... zodra ik de wegverlichting aanschakel gaan deze led's al gaan branden, niet zo fel maar dit is toch helemaal niet de bedoeling. Wanneer ik dan de werklampen aanschakel gaan ze op volle capaciteit branden. Iemand tips, heb al veel gezocht maar ik kom er niet...
Hallo Ik heb de motor van mijn fordson power major volledig gereviseerd en hij is nu terug in werkende staat. Ik heb nu enkel nog het probleem dat er olie tussen de kopplaat en de motor sijpeld. Ik weet niet hoe dit komt omdat ik alle normaal gezien alle nodige dichtingen heb vervangen. Is er iemand die hiermee ervaring heeft of die weet wat de oorzaak is van deze lekkage? Met vriendelijke groet Sander Moeyaert
Beste, ik heb in mijn Deutz 6006 (bouwjaar 1974) tijdens het opknappen een nieuwe toerenteller incl tellerkabel geplaatst, maar deze geeft niet de juiste toerental waardes aan, bv stationair zou hij 800 moeten aangeven ipv nu 1200.... De originele toerenteller was van het merk VDO, nu is er enkel nog namaak in de omloop. zijn er nog mensen die dit probleem kennen of meegemaakt hebben? Mvg Robby
BALKBRUG - Een automobilist is vanavond gewond geraakt na een botsing met een trekker met daarachter een giertank. Het ongeval gebeurde op de Nieuw Dijk in Balkbrug, net over de grens bij Overijsel. Na de harde botsing kwam de auto in de bosjes terecht. De bestuurder kon uit zijn auto komen en weer op de weg naar de hulpdiensten komen.
Ik heb de leidingen op de injectiepomp los gedraaid en uit de 4 de (de uiterst rechtse ) komt er geen diesel. heeft dit met een inwendige verstopping te maken of heeft het wat met het opvoerpompje te maken. Ik ben een leek in het vak dus alle uitleg is welkom. Dank alvast.
Voor mijn 1302E ben ik opzoek naar wat keerringen en nog wat kleine dingetjes. Is er ergens een bedrijf die hier in gespecialiseerd is?
Mijn fordson super major is plots stilgevallen. Dit direct na schakelen tussen low 5 en hi 6. Daarvoor geen enkel probleem met de tractor. Vermoedelijk een brandstofprobleem. Motor draait nog vlot rond als ik starter bedien. Iemand een idee? Of al ervaring met dit fenomeen? Hoe begin ik te zoeken?
Heeft er iemand ervaring met een grondboor achter de trekker,blijft deze waterpas als je de hef laat zakken en de trekker niet verplaatst?gaat om 2000 gaten in (hoop ik) stevig zand van ongeveer 75 cm diep met een diameter van 15 cm ,kraan is geen optie, trekker is 26 pk
Ik heb een kubota L245DT die meerdere jaren heeft stil gestaan. Vandaag heb ik hem opniew opgestart, maar de motor slaat meteen op hol. Ik had hier gelezen dat het een probleem kon zijn met de regulateur. Is deze te vinden in de dieselpomp? Alle tips zijn welkom 🤗.
Hallo, Tussen dieseltank en de tanksteun heb ik rubber van ca. 5 mm dik gelegd. Dus zowel op de voorste steun als de achterste steun. Bij het monteren van het dashboardje merkte ik dat het dashboardje aan ligt op de tank, maar niet op de flens van de stuurkolom. Dus niet goed. Als ik de achterste rubbers verwijder zakt de tank achteraan 5 mm en kom ik wel goed uit met het dashboard. Hoe is dit origineel geweest, alleen aan de voorzijde rubber tussen tank en tanksteun en achter niet? Gr, Sjors
Ik heb een fordson major van 1952 waar ik de opvoerpomp van heb vervangen. Tijdens het vervangen viel mij op dat het vlakke stuk wat op de motor komt kleiner is dan dat vlakke stuk op de motor zelf. Nu blijkt dat ik een super major motor heb.!! Helemaal niet verkeerd natuurlijk. Ik heb alleen een opvoerpomp van een gewone major er op gezet. Nu heb ik alleen het idee dat hij op hoge toeren net iets te weinig brandstof krijgt. Kan dat aan de opvoerpomp liggen? Heeft de opvoerpomp van de super major een grotere opbrengst? Met vr gr Peter
Beste, De verdeler is snel verstopt als er aan zomerstalvoedering gedaan wordt. Hij gaat vooral dichtzitten tussen de slijtplaat en de 'verdeelmolen'. Er zit namelijk ruimte tussen. 10 mm ongeveer. Nou lijkt me dat de oorzaak. Want het zit altijd alleen maar daar opgehoopt. Ik zag ook dat de slijtplaat erin vast gelast zit dat lijkt me ook niet de juiste manier. Iemand hier ervaring mee of tips om dit beter te laten werken ? Ik snap zelf ook niet goed hoe die ruimte is ontstaan. Of dat hoort. Stalvoeren is natuurlijk lang geleden maar ga er nog vanuit dat er wat gras in de put zit. En voor toekomst stalvoeren. Aan een snijfilter ga ik niet beginnen. Betreft een veenhuis euroject 350 injecteur. Alvast bedankt.
weet iemand hoe dat op te lossen? of waar ik een nieuwe zou kunnen kopen?
Hoi Wie weet hoe je een fordson major met simms brandstofpomp meer diesel geeft ? Alvast bedankt
Woonplaats: Big city Leeftijd: 75jr Laatst online: 10mnd geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: