Fordson Major - Kan een doorbroken dieselretourleiding voor startproblemen zorgen?

Beste leden, Mijn Fordson Major, 4 cilinder, start erg lang bij koude start (ca. 20 sec.). Gedurende het starten komt een flinke witte pluim uit de uitlaat, alsof hij te veel diesel krijgt. Op het moment dat hij aanslaat stoot hij een flinke zwarte pluim uit, waarna het blok lekker rustig blijft lopen. Wanneer het blok warm is, is het tikken en lopen. Boven de accubak zie ik een leiding lopen naar de tank, in mijn idee is het de retourleiding. Deze leiding is doorbroken, vermoedelijk bewust gedaan door een van de vorige eigenaren, aangezien het nogal een strakke snede betreft. De leiding lekt overigens niet ter hoogte van de onderbreking. Kunnen deze zaken met elkaar te maken hebben? Met andere woorden: Kan het zo zijn dat het te veel aan diesel dat wordt aangevoerd door de brandstofpomp, wat vervolgens niet retour gaat richting tank, de reden zijn van het startprobleem? Mvg, Jordy Langens.

Ford 3000 - Kleppendeksel lek, olie aan de kook, motor oververhit, klokkenpaneel defect...

Goedemorgen allemaal, Sinds anderhalve week heb ik een Ford 3000 staan. Heb er al aardig wat werk mee verricht om het huis met een grondbak. Hij werkt heerlijk, maar..... Bij de koop was er al aangegeven dat het klokkenpaneel niet werkt. De accu hadden ze per ongeluk tegen de trekker aan laten komen en daardoor was die half gesmolten... Verder leek hij goed in orde. Bij het grondwerk hoor ik na een tijdje een sissend geluid. Ik dacht, wat is dat toch. Bij het zoeken zag ik dat uit de slang ,die vanuit het kleppendeksel komt, stoom / olie kwam. Ik heb hem een tijdje stil gezet en na 2 uurtjes het laatste dingetje opgepakt. Toen begon het al een stuk sneller. Bij controle van de motor zag ik dat het kleppendeksel 1 bout mist. Ook lekt hij op verschillende plekken wat olie (die overigens heel zwart is). De acties waar ik nu mee bezig ben: Klokkenpaneel werkend maken. De stroomverdeler bleek stuk. Die ben ik aan het repareren. En de toerentellerkabel mist ook. Die heb ik inmiddels binnen. Kleppendeksel met nieuwe pakking opnieuw bevestigen. Nu mijn vragen: Wat is de werkwijze voor het kleppendeksel? Waardoor wordt hij te warm, wat zou dat kunnen veroorzaken? (De radiator lijkt wel warm te worden.) Zit er ergens een zekeringkast of iets dergelijks??? (Ik heb niets gevonden.) En als laatste, welke olie moet er in de motor/kleppendeksel, en hoeveel gaat er in? (Denk dat ik bij de NH dealer langs ga hiervoor) Alvast bedankt voor jullie zeer gewaardeerde reacties. Groeten, Erik

Oldtimers Meerdere

Laatste 1 reacties (8 totaal)

Oldtimers Meerdere

Oldtimers Meerdere

Oldtimers Meerdere

Oldtimers Meerdere

blauwe tractor


Foto’s
7
Video’s
0
Topics
0
Reacties
289
Stemmen
30
Volgers
2

Over mij

Woonplaats: Big city
Leeftijd: 71jr
Laatst online: 8u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering