Deutz D4005 - Witgrijze rook door onverbrande diesel?

Hallo, ik heb na 10 jaar mn D40.2 (1965) terug in gang gezet. Natuurlijk wel eerst alle filters, motorolie, olie op de injectiepomp vervangen, nagezien of de regelklepjes in de inspuitpomp nog los zaten, e, de oude diesel afgetapt en vervangen door nieuwe diesel. Na voortvloeien sprong deze tot mijn verwondering zo goed als direct aan, al draait hij wat hoekig en reageert minder vinnig op het gaspedaal, wat jaren geleden wel het geval was. Er komt wel veel grijswitte rook uit, dat verminderd als de motor warm wordt en bij hogere toerentallen, maar terug begint te roken bij stationair toerental. Als hij een tijd draait zie ik druppeltjes uit de uitlaat komen. Ik denk dat de motor teveel diesel krijgt, en deze onverbrand verdampt of via de druppeltjes langs de uitlaat naar buiten komen. Bij hoog toerental waarschijnlijk meer hitte in de cilinders waardoor de mindere rookpluim en bij stationair mindere temperatuur waardoor terug begint te roken? Zou dit mogelijk zijn of denken jullie aan een mogelijk andere reden? Iemand ervaring met injector cleaner in de diesel voor een betere verstuiving of lost dit niets op? Zijn injectors te testen op goeie werking? Ik lees graag jullie reacties. Alvast bedankt

International 724 - motor vast - oplossing

Zie mijn eerdere post omtrent restauratie: zie foto's - ik zoek een degelijke en natuurlijke sterke sleutel om de krukas poelie te verdraaien. Motor zit momenteel vast maar wens eerst met een deftig materiaal beweging in te krijgen vooral alles open te gooien. MAAR de krukas poelie is bevestigd met 3 bouten maatje 17-sleutel (waar ik niet teveel wil op wringen). In de poelie zijn wel 2 gaatjes van dia 6-7mm voorzien. Dus veel heb ik niet om kracht op te zetten. Op de achterkant van de poelie zitten 2 verdikkingen waar ik eventueel ook iets kan achter "haken" Dit heb ik gevonden maar graag jullie advies en of ervaringen vooraleer ik prullen bestel: https://www.autogereedschap.com/a-45694519/universeel/poelie-blokkeer-sleutel-set-uni-bgs/#description (hierbij maak ik mij de bedenkingen dat de gaten in de poelie verzonken zijn en dus de stangen van deze tang tekort zijn) https://www.autogereedschap.com/a-22190177/universeel/poelie-en-tandwiel-blokkeer-tool-bgs/#description Alvast bedankt!

Fiat 450 DT

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Ford 4000

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Fordson Major - Kan een doorbroken dieselretourleiding voor startproblemen zorgen?

Beste leden, Mijn Fordson Major, 4 cilinder, start erg lang bij koude start (ca. 20 sec.). Gedurende het starten komt een flinke witte pluim uit de uitlaat, alsof hij te veel diesel krijgt. Op het moment dat hij aanslaat stoot hij een flinke zwarte pluim uit, waarna het blok lekker rustig blijft lopen. Wanneer het blok warm is, is het tikken en lopen. Boven de accubak zie ik een leiding lopen naar de tank, in mijn idee is het de retourleiding. Deze leiding is doorbroken, vermoedelijk bewust gedaan door een van de vorige eigenaren, aangezien het nogal een strakke snede betreft. De leiding lekt overigens niet ter hoogte van de onderbreking. Kunnen deze zaken met elkaar te maken hebben? Met andere woorden: Kan het zo zijn dat het te veel aan diesel dat wordt aangevoerd door de brandstofpomp, wat vervolgens niet retour gaat richting tank, de reden zijn van het startprobleem? Mvg, Jordy Langens.

blauwe tractor


Foto’s
12
Video’s
0
Topics
0
Reacties
519
Stemmen
37
Volgers
3

Over mij

Woonplaats: Big city
Leeftijd: 72jr
Laatst online: 11u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering