Case IH CVX 1145

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Atlas 1304

Case IH Puma 150 CVX

Tip: ABS plastic repareren

Een probleem wat waarschijnlijk vele hier kennen: een plastic onderdeel in 2 stukken geknapt en een nieuwe kost meer als het gewicht in goud. Verlijmen met gangbare lijm valt vaak tegen en dan komen we al snel bij de rol electra tape die na een paar dagen/weken al weer begint te plakken. allemaan niks waar. Daarom wil ik deze truck met jullie delen voor het repareren van ABS plastic met minimaal verlies van sterkte. ABS is een van de meest gebruikte platic soorten, het is sterk, goedkoop en heeft weinig last van aantasting door UV of chemicalien. Een prima stukje plastic dus, alleen die laatste eigenschap maakt verlijmen lastig. Maar er zijn een paar chemicalien waar het totaal niet tegen kan, en daar gaan we gebruik van maken. Aceton en MEK (methylethylketon) werken als weekmaker voor ABS waarin het ABS compleet kan versmelten. Van deze 2 heeft MEK de voorkeur voor wat we gaan doen. Ze zijn beide extreem vluchtig, maar MEK is iets minder vluchtig als Aceton waardoor het makkelijker in gebruikt is voor de eerste stappen. Een goede schilder heeft het of kan het bestellen. Heel kort samengevat gaan we de delen weer aan elkaar smelten met MEK of Aceton, vervolgens maaken we een slurry met donor ABS materiaal en gaan we het hiermee versterken. Als de Aceton of MEK weer verdampt uit de slurry krijg je weer masief ABS Dat was de introductie, nu het stappenplan: 1. Controleer wat voor plastic je hebt. Vaak staat het soort plastic ingegoten in het onderdeel, zie foto's. Hier moet ABS in voorkomen. Kan je het niet vinden of staat er meer als alleen ABS bijv ABS-PC neem dan een wattenstaafje met Aceton of MEK en wrijf over het onderdeel, als het wattenstaafje de kleur van het platic overneemt en het plastic zacht wordt zit er in elk geval genoeg ABS in om te werken. 2. verzamel materialen, we zijn niet veel nodig: 2.1 Fles MEK of Aceton, voorkeur voor MEK 2.2 glazen pot met deksel 2.3 kwastje en roerstaaf 2.4 donor ABS materiaal. Zoek iets uit in de Rommella en controleer of het ABS is, hier is het wel van belang dat we puur ABS hebben, een blend aan elkaar smelten gaat prima, maar het compleet laten smelten tot de slurry die we nodig zijn kan tegen vallen. Als je iemand met een 3D printer kent is er een goede kans dat die een rol ABS heeft liggen. 2.5 dremel met een freesje of een ronde vijl, of iets ander om een groef in het onderdeel te maken. 3. zorg dat je onderdeel goed schoon is, neem je weekmaker en een kast en smeer de naad waar het onderdeel weer aan elkaar moet komen in, doe dit 2~4 keer en druk de delen tegen elkaar en houd ze zo een minuut of 2 vast. Daarna kan je het voorzichtig weg leggen, zorg dat het goed ondersteund wordt zodat de losse delen niet kunnen verschuiven. Laat minstens 12 uur liggen 4. neem je glazen pot en donor ABS een knip/breek het ABS in kleine stukjes totdat er een bodem in zit. Zorg dat de stukjes max 5x5 zijn zodat het snel smelt. Giet je weekmaker er in dat de stukjes net bedekt zijn en roer even. Doe de deksel op de pot en mix elke paar uur even, smelten zal ergens tussen de 12 en 24 uur duren. Hier moet je een mooie slurry van krijgen. 5. als je onderdeel minstens 12 uur heeft gelegen en je slurry klaar is kan je beginnen met een groef maken op de plek van de naden die je verlijmt hebt. Doe niet de hele naad in 1 keer, ga uit van maximaal de helft. Zorg dat de groef goed diep is, minimaal de helft van de materiaal dikte. 6. Neem je kast en de slurry en leg een eerste laag slurry door de groef. Probeer niet om de groef in 1 keer te vullen, een dunne laag hard veel sneller uit waardoor je eerder weer sterkte krijgt en het onderdeel minder kans heeft om te vervormen. Laat de laag rustig uitharden, reken op 6~12 uur, als de laag hard aanvoelt kan je er een nieuwe laag op smeren. Als er 2 lagen in zitten kan je het volgende deel van de naalt uitfrezen en hetzelfde herhalen. Tegelijkertijd kan je aan de andere kant van onderdeel ook een paar lagen over de naad smeren als extra versterking. 7. Als alle naden ingevult zijn is het een kwestie van laten uitharden, wordt het onderdeel rechstreeks weer gebruikt is 24 uur waarschijnlijk genoeg, afhankelijk van je laag dikte's. Als het gelakt moet worden moet heet veel langer blijven liggen, houd dan mistens een week aan.

Wat zou jij willen zien in TractorFan 3.0?

In 2016 lanceerde ik de huidige versie van TractorFan. In ICT jaren is dat alweer een heel leven geleden. Aangezien ik de enige ontwikkelaar achter de website ben en ik de website van de grond af gebouwd heb zonder “frameworks” of code van andere projecten te gebruiken, is de website geheel afhankelijk van mijn eigen kennisniveau. Daarnaast staat de techniek nooit stil. Er komen nieuwe mogelijkheden bij en verouderde functionaliteit verdwijnt. Technisch gezien loop ik nu gewoon vast in de basis die ik destijds heb gelegd. Om het simpel te zeggen: Wat ik eigenlijk wil is een flatgebouw bouwen, terwijl ik in 2016 een basis heb gelegd met mijn kennis van houtskelet bouw. De afgelopen jaren heb ik weer veel bijgeleerd vanuit persoonlijke interesse en vanuit de ervaring die opdeed bij mijn consultancy klussen. Mijn grootste project loopt in maart vanwege een overname van mijn applicatie af en dat geeft mij weer de tijd en ruimte om te werken aan een nieuwe basis. We noemen het maar gewoon TractorFan 3.0. Eind september ben ik begonnen met het leggen van de nieuwe basis en ik ben inmiddels bezig met het uitwerken van de eerste functies. Eerst moet natuurlijk alles werken wat nu ook al in de website werkt (maar dan beter). Dat is op zich al een hele klus. In grote lijnen zijn mijn doelstellingen: [list] [*]Ik wil de website bouwen waarvan ik wou dat hij bestond: o Een mooi uiterlijk o Zeer gebruiksvriendelijk o Veel informatie o Mooie discussies o Grote foto’s o Grote video’s o Geen Google advertenties o Geen cookie meldingen o Geen popups of verzoeken om toestemming o Geen spam o Een website om dagelijks te bezoeken o Echt iets om trots op te zijn o Ook beschikbaar in het Engels [*]Technisch gezien moet het solide zijn en voldoen aan industriestandaards [*]De website moet mij kunnen overleven. Stel dat er iets met mij gebeurt dan moet iemand anders de website voort kunnen zetten. [/list] Ik verwacht hier ook echt wel een jaar mee bezig te zijn. Mijn doelstelling is dan ook om in september van dit jaar de nieuwe website gereed te hebben. Vanaf deze vrijdag wil ik proberen elke vrijdag een topic te openen met een filmpje van nieuwe functionaliteit op de nieuwe website. Zo blijven jullie een beetje op de hoogte. Ik heb natuurlijk een hele lijst met wensen voor nieuwe functies op de website. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie zouden willen zien in een vernieuwde website? Eén ding is wel zeker: een echte app komt er niet. Alleen de website herbouwen is eigenlijk al een manjaar werk. Een app bouwen kan ik zelf niet en het uitbesteden kan niet van het beetje geld dat de advertenties opleveren.

Inter-844s


Foto’s
85
Video’s
0
Topics
0
Reacties
548
Stemmen
4.404
Volgers
19

Over mij

Woonplaats: Winsum
Leeftijd: 25jr
Laatst online: 4u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering