International 644 - Weinig vermogen in trekker

Hoi, afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan de trainingsdag trekkertrek. kwam rond de 50-60 meter. ik weet dat dit ook vooral een kwestie is van gewichtsverdeling, trekpunt, lucht in de bandjes en noem het maar op, maar vermogen lijk me ook wel belangrijk. nu heb ik voor de waterrem gestaan daar en daar kwam 50 pk uit, terwijl het mij lijkt dat zoon trekker minimaal tussen de 60-65 pk zou moeten hebben omdat ie ook zo op papier staat. Ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk uit mn trekker halen en daarom twijfel ik of ik nog wat aan de motor moet gaan aanpassen of niet. Wat zijn jullie meningen? bedankt.

Storm aan reacties over boete voor te brede loader: ‘Geen boertje pesten'

Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”

Deutz D3005 - Keerringen vervangen en hef kracht problemen, druk van de pomp is goed 170 Bar

Hallo allemaal, Ik wil de keeringen vervangen van de hef ( bij de hefarmen ) want hij lekt daar, iemand die weet of de keeringen met nummer 557010CCP001 past? De persleiding van de hydrauliek van mijn Deutz maakt veel lawaai de laatste tijd. Deze geluiden worden onder belasting nog luider. Deze geluiden beginnen ook bij het rijden iets in de hef hangen en verdwijnen zodra ik een minimale verandering aan de segmentboog aanbreng (een beetje omhoog of omlaag - maar dan begint het snel weer te trillen en herrie te maken). Waar zou dat aan kunnen liggen? Hij kan nog steeds een kleine cultivator optillen, maar dan gebeurt hetzelfde als hierboven beschreven. Het lekte ook eerst op de hefarm. Dit heb ik nu opgelost. Ik zag dat de hydraulica lucht aanzuigde. Nadat ik de pompflens heb vervangen is het al minder. (er zat een barst in) Ik denk dat dit de eerste pomp is die is geïnstalleerd. Ik geloof dat de tractor 18.000 uur heeft. Te zien aan het koppelingspedaal. Gisteren probeerde ik een pallet potgrond op te tillen. (500kg) Maar dan maakt hij veel lawaai. En alleen de hydraulische drukleiding begint hevig te trillen. Hij kan het niet meer optillen Druk op gemeten van de pomp. Koud: 170 Bar Warm: 165 Bar Dus de pomp is hst niet volgensmij. Alles is welkom Bedankt !!

Iseki TX 1410 - Iseki TX1410 zwakke hef

Beste Tractorfans, Ik ben Jeroen, 35 jaar oud en nieuw in deze wereld. Ik bezit een poldereilandje in de Schermer van een halve hectare. Ik maai dit met een Stihl zitmaaier, maar deze is hier eigenlijk niet voor geschikt. Daarom ben ik mij gaan verdiepen in kleine tractoren met maaidek. Uiteindelijk ben ik bij een Iseki TX1410 terecht gekomen en heb deze gekocht. Ik ben hier heel erg blij mee en verbaas mij over de magie van een tractor. Het komt echt tot leven en ik vind het heel erg leuk om er mee bezig te zijn en hierop te rijden. Ik heb de tractor nog in mijn loods staan, ik wil hem namelijk zo goed mogelijk in orde hebben voordat hij mag gaan werken op het land :). Ik kocht een nieuw maaidek van 120cm breed, en 140 kilogram zwaar. Wat mij opviel is dat hij deze met relatief veel moeite van de grond krijgt. Ik heb geen ervaring met dit soort tractoren maar lees dat soortgelijke modellen rond de 15pk eenvoudig de voorwielen in de lucht kunnen heffen bij een zware last achterop. Dat lukt mijne dus verre van. Voor de beeldvorming: Het maaidek weegt 140 kilogram en steekt een dikke meter achter de hefarmen uit, een beste hefboom dus. Ik moet minimaal 1700 toeren draaien om het dek van de grond te krijgen, hij loopt dan in zon 5 seconden tot het hoogste punt. Daar hangt hij dan stevig en zakt niet uit zichzelf naar beneden. Als ik mijn vader van 90 kilogram erbij zet, bovenop de hefarmen van de tractor, dan krijg ik het niet meer van de grond, ook niet met 2200 toeren. Misschien is alles in orde, en zijn deze hefjes gewoon niet zo sterk. Hij tilt immers wel het maaidek relatief eenvoudig, daar waar ik hem voor wil gebruiken. Naast wat schoonmaakwerk en poetswerkzaamheden heb ik ook de basis onderhoud uitgevoerd: - Motorolie met filter - Hydrauliek en versnellingsbakolie en filter - Luchtfilter - Dieselfilter In de hoop met het hydrauliekfilter en de olien te vervangen het probleem te tackelen. Helaas werd de hef niet sterker. - ik monteerde een nieuwe hydrauliekpomp. Ook dit hielp helaas niets. Op aanraden shop4trac en een filmpje op YouTube heb ik de bak met hefarmen onder mijn stoeltje verwijderd en het blokje waar de hef-hoogte-hendel aan vast zit gedemonteerd en schoongemaakt. Ik heb de 'plunjer' die ik zocht niet gevonden. Helaas werd ook hier de hef niet sterker van. Wat denken jullie, kan ik nog iets proberen? Zal ik het zo laten? Ik heb nog wel 1 ding; de hefhoogtehendel heeft op de geleiding een stopboutje. In theorie kan de hendel dus nog een stukje extra naar achter getrokken worden. Ik weet alleen niet waarom dit stop-boutje erop zit en of ik iets stuk maak als ik die begrenzer eraf zou halen. Ik vraag mij af of de hef überhaupt sterker wordt als ik die hendel verder naar achter zou kunnen trekken, of dat deze hendel enkel de hoogte bepaalt, en op elke stand even sterk is. Dank aan het platform voor de mogelijkheid hier mijn vraag voor te kunnen leggen, en dank aan de leden die het tot hier gelezen hebben :). Mvg

Hinomoto C 144

Laatste 1 reacties (16 totaal)

Start probleem en hydroliek vraag

Ik heb sinds de zomer een iseki TX 1500 aangekocht. Sinds deze week heb ik een klepelmaaier voor erachter dus de iseki heeft die hele periode stil gestaan. In de zomer startte deze nog goed (warm weer) maar nu dat het kouder is start hij heel slecht. Het lampje op het dashboard om voor te gloeien brand niet, lampje kan ook stuk zijn natuurlijk. Er komen donker grijs/zwarte plukken rook uit de uitlaat, en na lang aanhouden slaat de motor aan, ook na bijna een minuut voor gloeien. Ik heb geen idee wat het kan zijn, dus hulp is welkom ! Ik heb ook eens in het reservoir van de hydroliek olie gekeken, hoe zie ik als er genoeg olie in zit? En is het normaal dat het reservoir aan de binnenkant roest heeft ? Zie foto...

Bobcat 322 - Welke heeft de voorkeur: Bobcat 323 of Kubota KX36-3

Beste lezers, Voor een bouwprojectje wil ik een minigraver aanschaffen. Ik wil er eerst een stukje bestrating mee opnemen, dan een bouwputje graven en dan voorkomende karweitjes uitvoeren. Ook zou ik er wat slootonderhoud mee willen doen. Omdat hij achter de auto (trekgewicht max. 1800 kg) meegenomen moet kunnen worden, zit ik voor de graver aan de max. gewicht van zo'n 1300 kg. Ik vond advertenties van een betaalbare Kubota KX36-3 en een Bobcat 323. Zijn er op dit forum mensen die ervaringen hebben met genoemde apparaten? Is het wat of kan ik beter naar een ander merk/type uitkijken? Mijn max. te besteden bedrag ligt rond €10.000. Ik weet dat ik moet kijken naar de rupsen en de sprockets, verder naar speling op de draaikrans. Zijn er verder nog zaken die aandacht vragen? Al vast bedankt voor jullie antwoorden.

Valtra BT210

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Merrie dood nadat ze schrok van een tractor: geen schadevergoeding

De gemeente Bergeijk en een bedrijf in Mill dat de eikenprocessierups bestrijdt, zijn niet aansprakelijk voor paardenleed bij een echtpaar in Bergeijk. Volgens het stel overleed hun drachtige merrie en raakte een ander paard gewond, omdat ze in mei 2022 waren geschrokken van de tractor waarmee de eikenprocessierups werd bestreden. De rechtbank in Den Bosch kan zich hier totaal niet in vinden en bepaalde dat de eigenaren van de dieren geen recht hebben op een schadevergoeding. Ze hadden ruim 25.000 euro geëist. Het echtpaar woont in het buitengebied van Bergeijk en had in de nacht van 12 op 13 mei 2022 hun paarden in een weiland bij hun huis staan. Een gespecialiseerd bedrijf was juist die nacht in de buurt bezig met het bespuiten van bomen om de verspreiding van de eikenprocessierups tegen te gaan.Volgens het echtpaar raakten de paarden hierdoor in paniek. Ze zouden door de afrastering zijn gebroken en raakten hierbij gewond. Eén van de twee, een drachtige merrie, is hieraan overleden. De eigenaars zijn van mening dat dit voorkomen had kunnen worden als ze waren ingeseind over de bestrijding en wanneer de chauffeur van de tractor had gekeken of er paarden buiten stonden.Volgens de rechtbank hadden de paardenliefhebbers allang kunnen weten dat de rups er zou worden bestreden. Bovendien is niet duidelijk wat er die nacht precies met de paarden is gebeurd en wat de exacte doodsoorzaak was van één van die dieren. Kortom, zo concludeert de rechtbank, de gemeente, die, de bestrijding wel degelijk had aangekondigd, en het bedrijf, dat al twintig jaar op deze manier werkt, valt niets te verwijten.

roscho


Foto’s
93
Video’s
10
Topics
0
Reacties
6.602
Stemmen
1.865
Volgers
22

Over mij

Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 69jr
Laatst online: 1u geleden

Ik ben woonachtig in de Achterhoek. Jarenlang in het onderwijs gewerkt.
Als kind hielp ik al regelmatig op de boerderij en die hobby is eigenlijk nooit meer weg gegaan.
Sleutelen vond (en vind) ik leuk, vooral als je na je acties ziet dat het materiaal weer functioneert. Om deze reden kocht ik zelf een Schlüter 850 van 1975, die qua kleuren nogal wat "verrabbezakt" was. Intussen heeft het ding weer praktisch helemaal de originele kleuren en is hij weer bruikbaar als trekker.
Ik vind het leuk om te lezen op het forum en af en toe doe ik zelf ook een poging om wat zinnigs te zeggen.

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering