Case IH Puma 210

Kubota KX41-2 - Graafarm gaat niet meer omhoog

Beste TF'ers, Ik heb 2 weken geleden men graafmachine bij een dealer binnen gebracht met een probleem. Het probleem is, de arm tegen de cabine komt na een 10 minuten draaien niet meer omhoog of heeft niet meer de kracht om omhoog te gaan, we kunnen hem nog wel steeds met de hand omhoog duwen. Wanneer ik het 3de functie pedaal induw, werkt de arm perfect ... ook werkt de arm perfect wanneer ik de 2de arm (waar de grondbak aanhangt), nog maar lichtjes bedien werkt de arm tegen de cabine ook weer normaal. Mij werd er gezegd, dat dit mogelijk de hydraulische pomp kan zijn, een kostelijke zaak zei men. We zijn nu 2 weken later, belt de mechanieker mij gisteren op, om te vertellen, dat ze vermoeden dat het de hydraulische pomp. Ook weer, het kan een kostelijke zaak zijn. 2x dat men zegt 'vermoeden' ... 2x dat men zegt kan kostelijk zijn. Niet dat ik hun niet vertrouw, want ik ken helaas niks van hydraulische dingen. Maar ik vind het vreemd, dat wanneer ik de 3de functie aanstuur of de bediening van de bak-arm, alles wel perfect werkt. Dit is toch dezelfde pomp, die dan plots wel meer als voldoende druk levert. Er zitten meerdere olie circuits in vermoed ik, is er misschien nog ergens een klep die deze circuits bedient ? Wanneer er op een trekker 2 dubbelwerkende ventielen staan en 1 van de 2 circuits werkt niet correct, dan is dit toch niet perse de hydraulische pomp, maar misschien eerder het ventielblok of vuil in het circuit. Men heeft niet aan de telefoon gemeld dat er druktesten zijn uitgevoerd. Maar dat is toch iets wat ik zou verwachten, dat ze zit doen. Iemand die dit probleem al ooit heeft voorgehad en die kan zeggen, het is effectief dit of dat omwille van ... ? Moest ik de bal in mijn denken compleet mis slaan, vertel het maar, wil altijd wel iets bijleren :)

Deutz D4006

Laatste 1 reacties (75 totaal)

Trekker of vrachtwagen kopen voor bedrijf?

Gewoon hier even een opinie peiling, en hierbij ook mij situatie schets: ik ben een kleine zelfstandige, actief als algemene klusdienst (alles bouw gerelateerd), met 1 vaste werkkracht en 1 persoon op zelfstandige basis (af en toe) waarbij we vele renovatiewerken doen van dak tot vloer, maar ook heel regelmatig terrassen, opritten, tuinomheiningen enz.. Nu ben ik aan het plannen om op (lange) termijn te investeren in grotere werk- en transportmiddelen, naast onze bestelwagen (3,5ton trekkracht), pick-up (2,4T trekkracht), 2 aanhangwagens (2T en 2,4T). Maar ik ben er nog niet uit wat het beste is, een trekker of een vrachtwagen… Om te beginnen zal dit zeker ook geen nieuw materiaal zijn (zo kapitaalkrachtig ben ik nog niet). En heb al wat rondgekeken en de voor- en nadelen (naar mijn situatie) eens opgesomd rekening houden met een budget van bv. €50.000 louter indicatief om ergens te beginnen: - Prijs: een occassie vrachtwagen (met bv. containersyteem) loopt de leeftijd en kilometers al aardig op eer het betaalbaar wordt volgens budget. Een trekker met ongeveer 150-180PK is veel recenter en met ongeveer 5000u op de teller - Afstanden: ik doe regelmatig projecten 20-40km van mijn bedrijf, met een vrachtwagen is dit sneller te doen als met een trekker - Vrachtwagen met kipbak/vaste bak/container, is direct klaar voor gebruik. Kiezen voor een trekker daarintegen moet ik nog extra investeren in iets (aanhangwagen) om eraan te hangen. Een containerwagen, haaksysteem kost 2dehands ook al snel weer 20K - Geen tachograaf of kilometertracing in de trekker, wel in de vrachtwagen (België). Maar denk in mijn geval dat dit niet veel uitmaakt. - Trekker is veel veelzijdiger en inzetbaar dan een vrachtwagen (hakselaar aanhangen, kipper, frees enz..). Eventeel kan ik een trekker ook makkelijker in onderaanneming laten rijden in bv. Grondverzet of loonwerk als ik hem zelf niet nodig heb.

T930


Foto’s
8
Video’s
0
Topics
0
Reacties
903
Stemmen
541
Volgers
3

Over mij

Leeftijd: 20jr
Laatst online: 1mnd geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering