Goeden dag , er viel mij vandaag t oog op deze 4 wielgewichten, iemand een idee voor welke tractor die zijn ?
stuurcilinder lekt wel wat olie voor de rest niet veel. Waar moet ik het in zoeken? iemand een idee.
Dag iedereen, Heb laatst een fordson major bijgekocht waarvan de brandstofpomp eraf gehaald is, nu wil ik deze er terug opzetten maar weet niet op hoeveel graden.. Het is niet meer het origineel blok want het nummer start met een S. Het is een pomp met vacuumregeling dus iemand die weet hoe je deze timed en op hoeveel graden deze moet staan? Alvast bedankt😉
Goedendag, Ik kan bij mijn Fendt 614 '86 de bovenste lampen aan de voorkant in het dak niet aan krijgen. Na mijn idee moet je die kunnen omschakelen van beneden (vooraan in de neus) naar boven (in het dak) voor als je wat in de fronthef hebt wat voor de lampen zit. Iemand een idee welke schakelaar dit zal moeten zijn? Mvg.
Rechter achterwiel blokkeert soms is niet altijd zijn er mensen die dit probleem herkennen en hoe evt op te lossen
Weledelgeleerden, afgelopen week m'n super major met 590E eindelijk gestart. De motor had ik niet los gehad, enkel de kleppen gesteld, thermostaat en radiator vervangen. Helaas heb ik gauw vastgesteld dat zich druk opbouwt in het koelsysteem, er blijven maar lichtbellen naar boven komen. Omdat ik 'm pas afgevuld had heb ik gewacht en natuurlijk wat bijgevuld. Volgende dag weer gestart en tot bedrijfstemperatuur laten komen, helaas blijft hij luchtbellen produceren. Lijkt mij koppakking of cilinderkop als er gassen in het koelsysteem komen. De kop heb ik er af gehaald, maar kan niet vaststellen dat er duidelijk is mis was met de koppakking. Tot nu toe heb ik in de kop ook geen scheurtjes kunnen vinden. Ik wil de kop sowieso schoon laten vlakken, dan is hij beter te inspecteren. Tevens de kleppen en geleiders vernieuwen (speling). Heeft er iemand tips waar specifiek op te letten bij deze motoren m.b.t. de oorzaak van de luchtbellen? Het is een later type industrieblok van '64 met FL kop en mechanische regulateur.
Fordson maakt zoemend geluid in 2de versnelling hoog aan wat kan dit liggen en hoe op te lossen
Gaat stotteren en komt moeilijk/slecht op gang in toeren. Gaat gepaard met veel rook. Na enkele minuten wordt het geleidelijk beter en gaat beter stationaire lopen. Verstuivers zijn getest door Prof.Diesel-bedrijf en prima in orde. Gloeispiralen zijn gecontroleerd en schoongemaakt en weer opnieuw aangesloten op de originele manier. Wie kan mij helpen?
Hallo, mijn tractor startte vrij normaal, doch na een 1km rijden, gaf hij veel rook en verloor ik kracht om te rijden. Ik had angst dat hij ging stilvallen. Gelukkig geraakte ik nog terug. Ik denk dat de bougies aan vervanging toe zijn. Welke bougies moet ik aankopen? Waar kan ik terecht? Of is er toch nog een ander probleem. Bedankt.
Beste allemaal, ik ben mijn 946 weer helemaal in orde aan het maken. Ik was bezig met de stroom na te kijken en heb toen alles werkend gekregen, opeens doet het knipperlicht het niet meer als de verlichting in word geschakeld, ook gaat het grootlicht lampje op het dashboard branden terwijl deze niet aan gaat, ook als ik op de hoorn knop duw verspringt er vanalles of het dashboard. Nu is mijn vraag waar dit aan kan liggen, slechte massa?
Hoi Is er iemand die ervaring heeft met het sneller laten lopen van een ford major? Door middel van de bak aan te passen.
Beste tractorfanners, Ik heb momenteel een 510e motor in mijn power major gebouwd maar deze wil maar niet aanslaan. Volle brandstoftank, nieuwe opvoerpomp, nieuwe filters, brandstof tot aan de verstuivers maar wil niet starten, rookt wit en dan weer niet.. Iemand een idee wat het probleem is, misschien de pomptiming? In welke stand moet deze hendel voorraan dr pomp staan Alvast bedankt!
Ik ben aan het kijken wat de beste oplossing is om de speling in de pen op te lossen. De speling is ongeveer een halve cm dus er moet wel wat aan gedaan worden. Daarbij heb ik drie opties: - Gaten uitboren en dikkere pen gebruiken - Gat uitboren en bus erin persen - Ander frontblok Hebben jullie een idee hoe ik dit het makkelijkste aan kan pakken ? Groet, Siem
Goedemorgen, Ik ben in het trotse bezit van een ihc 724, vanmorgen wilde ik het erf even schoon schuiven. Bij het (moeizaam) starten van de machine sloeg alle electra ineens volledig uit en geeft de machine geen kik meer. Bij nameten blijkt er nu spanning te staan op de massa. Dat wil zeggen als ik de massa van de trekker pak op een willekeurig punt en de min van de accu krijg ik 12 en een beetje volt..... Heb al de startmotor losgekoppeld van de draden en dan blijft het probleem, iemand enig idee? Kan geen doorgesleten draden vinden. Tevens zijn alle zekeringen nog heel.... Alvast bedankt voor de hulp cq reacties
Aankooptips steyr tractor 180a bouwjaar 1958
Hallo, Ik heb laatst geconstateerd dat mijn tankvloter kapot is, ik heb bij de locale dealer gevraag voor een nieuw tankvloter voor een international 946 maar die was niet te verkrijgen. Ik heb ook verschillende slopers gevraagd, nergens vindbaar. Als iemand toevallig nog een werkende heeft liggen zou dit mij enorm helpen, of andere oplossingen mogen ook gedeeld worden. Alvast bedankt. Mvg Ivo Brunenberg,
Hallo, Mijn super major schiet uit zijn versnelling als die zwaar moet trekken in de 1 laag. Heb het lager op de as die naar het vliegwiel toe gaat vervangen omdat deze speling had. Lijkt er nu alleen nog niet veel beter op te worden. Alle tandwielen lijken nog goed. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Mvg
Hallo, Iemand heeft mijn tankmeter vervangen. Echter nu is de persoon in kwestie on vindt baar geworden. Maar nu zakt mijn brandstof niveau als ik de tank vul. Op de meter zakt hij dan alleen de tank gaat wel voller. Wat is hier een oplossing in? Met vriendelijke Fires
Hallo, Ik wil een nieuwe keering zetten om de as die de aftakas met de hendel inschakelt. Hier zit een blikje voor die je niet bij de nieuwe keering krijgt. Dit blikje is vermoedelijk om de keering op de sluiten maar hoe zit deze vast? Krijg hem dr nog niet heel uit tot zover. Mvg
Hallo allemaal, ik heb een International harvester 645 uit Frankrijk. Al een aantal jaar normaal met de hef gewerkt. Nu als de tractor loopt zakt hij heel zachtjes en pompt hij weer een stukje op. Dit herhaalt hij continu. Weet iemand of je dit af kunt stellen of kunt voorkomen? Zit voldoende olie in achterbrug en heb het olie filter vervangen. graag reactie
Beste. Ik heb de rechtertrompet eraf gehaald omdat de rem aanliep, ik heb er een nieuwe voering op laten klinken en de wielremcilinder gereviseerd, nu heb ik alles weer terug gezet hoe het zal. Het volledige remsysteem is ontlucht. Als ik nu licht op het rempedaal duw staat het rechterwiel meteen stil terwijl de afstelbout onderin het remhuis al op de kortse stand staat. Is dit nog ergens bij te stellen of weet iemand hier een andere oplossing voor? Mvg Ivo
Woonplaats: Angerlo Leeftijd: 70jr Laatst online: 1d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: