Deutz D3005 - Keerringen vervangen en hef kracht problemen, druk van de pomp is goed 170 Bar

Hallo allemaal, Ik wil de keeringen vervangen van de hef ( bij de hefarmen ) want hij lekt daar, iemand die weet of de keeringen met nummer 557010CCP001 past? De persleiding van de hydrauliek van mijn Deutz maakt veel lawaai de laatste tijd. Deze geluiden worden onder belasting nog luider. Deze geluiden beginnen ook bij het rijden iets in de hef hangen en verdwijnen zodra ik een minimale verandering aan de segmentboog aanbreng (een beetje omhoog of omlaag - maar dan begint het snel weer te trillen en herrie te maken). Waar zou dat aan kunnen liggen? Hij kan nog steeds een kleine cultivator optillen, maar dan gebeurt hetzelfde als hierboven beschreven. Het lekte ook eerst op de hefarm. Dit heb ik nu opgelost. Ik zag dat de hydraulica lucht aanzuigde. Nadat ik de pompflens heb vervangen is het al minder. (er zat een barst in) Ik denk dat dit de eerste pomp is die is geïnstalleerd. Ik geloof dat de tractor 18.000 uur heeft. Te zien aan het koppelingspedaal. Gisteren probeerde ik een pallet potgrond op te tillen. (500kg) Maar dan maakt hij veel lawaai. En alleen de hydraulische drukleiding begint hevig te trillen. Hij kan het niet meer optillen Druk op gemeten van de pomp. Koud: 170 Bar Warm: 165 Bar Dus de pomp is hst niet volgensmij. Alles is welkom Bedankt !!

Deutz D4006

Inspectie: rijden op stookolie moet stoppen

DEN HAAG (ANP) - De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) wil dat bedrijven nu al stoppen met het rijden op stookolie. Het brandstofmengsel is goedkoper dan diesel, maar slecht voor de gezondheid en het milieu, stelt de inspectie. Het ministerie van Financiën gaat de accijns- en milieuwetgeving voor brandstoffen volgend jaar aanpassen. Daarmee moeten de eisen voor nieuwe brandstoffen hetzelfde worden als die voor benzine en diesel. De ILT wil dat het gebruik van stookolie, ook wel designer fuel genoemd, al eerder beperkt wordt en doet een "dringend beroep" op bedrijven om nu al met deze praktijk te stoppen. Er geldt nu een lage accijns op stookolie, waardoor er een sterke financiële prikkel is voor bedrijven om stookolie te gebruiken. Het ministerie van Financiën wil per 1 januari het accijnstarief van stookolie gelijktrekken met dat van diesel, om het gebruik ervan te ontmoedigen. Stookolie is slechter voor het milieu dan gasolie door onder meer het hoge zwavelgehalte. "Het milieu en onze gezondheid kunnen niet wachten op aangepaste regelgeving en harmonisering van de accijns", zegt de ILT. De ILT heeft onderzoeksbureau TNO daarom gevraagd om in kaart te brengen wat het gevolg is van de uitstoot van stookolie door vrachtverkeer, bouwverkeer, tractoren en mobiele machines in de agrarische sector. Ook gaat de inspectie in gesprek met wegvervoerders en anderen. "De hoop en verwachting is dat betrokkenen hierdoor al eerder dan verplicht door regelgeving zullen stoppen met gebruik en handel in deze stookolie", aldus de inspectie. Bron: https://www.welingelichtekringen.nl/anp/inspectie-rijden-op-stookolie-moet-stoppen

Deutz D4006

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Deutz D4506 - Trommel van de rem muurvast

Hallo, Bij het verwijderen van mijn linker achterwiel zag ik dat mijn wielbouten allemaal beschadigd waren. Om deze te kunnen vervangen moet de trommel van de trommelrem. Met voorzorgsmaatregelen probeer dit wel voorzichtig te doen omdat er asbest in de remsegmenten zit. Vandaag geprobeerd de trommel los te krijgen van de steekas. Echter wat ik ook probeer ik krijg er nog geen beweging in. Inmiddels ook de andere kant geprobeerd maar ook hier hetzelfde resultaat. Ik ben als volgt te werk gegaan: - wiel eraf; - remsegmenten afgespannen d.m.v. het tandwiel aan de achterkant; - rempedaal los gemaakt. - handrem eraf gedaan. Daarna met een hamer/moker op de trommel geslagen om deze los van de steekas te krijgen. Geen resultaat en daarna met (enig beleid) met de voorhamer zelfs geslagen. Er komt geen beweging in hoe hard ik ook sla. Ook wat druk geven met twee beitels op de trommel hielp niet. Kruipolie tussen de steekas en de trommel en langs de wielbouten ook geen resultaat. Ik heb de trommel nog niet warm gestookt omdat er een lager achter zit begreep ik. Dus hier heb ik mee gewacht. Heeft iemand enig idee of ik iets verkeerd doe of wat ik nog kan proberen? Alvast bedankt voor het meedenken.

Rick V


Foto’s
155
Video’s
1
Topics
0
Reacties
1.143
Stemmen
1.499
Volgers
9

Over mij

Woonplaats: leerbroek
Leeftijd: 22jr
Laatst online: 3wk geleden

Mijn naam is Rick en ben deutz liefhebber, en heb 2 deutz trekkertjes

Een d4006s bj 1969 volledig gerestaureerd/gereviseerd

En een d2505s in een nog originele staat

Ook heb ik mijn T-rijbewijs, en woon on de buurt van Leerdam/meerkerk en ben werkzaam als monteur bij LMB W.H. de Bruijn lexmond

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering