Hallo Om een onderhoud te doen op de fiat 88-94 Olie op de brug achteraan , maar onder motorkap rechterkant is er ook een ronde dop van waaruit je tandwielen ziet . Moet daar ook olie op ?
Hallo allemaal Wie heeft er ervaring met DAB radio. Wil de Radio in mijn tractor graag vervangen door eentje die DAB en FM kan doen. De huidige is kapot. Maar ik heb begrepen dat je dan n andere of n extra antenne nodig hebt voor het DAB signaal. Wie heeft hier goed advies over ?
Het heeft even niks te maken met tractors maar ik weet niet waar ik het anders kan vragen, Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die problemen hebben met de apk van de auto sinds er een fijnstof gemeten moet worden? Ik rijd een opel combo uit 2016 en deze is vandaag voor de 4de keer afgekeurd, ik ben nu al 2000,- verder met pogingen om de fijnstof lager te krijgen en enigste optie is nog een nieuw roetfilter van 2300,- of 19.- meer betalen per kwartaal (want daar red ik het klimaat mee?) Zijn er meer die hier mee worstelen?
Beste , Ik begin stilaan ook een beetje de hoop de verliezen in mijn motorblok om hem te lassen. Dus heb ik wat zitten rondkijken naar een motorblok. Fendt 105LS maakt gebruik van de motorblok met als type MWM D226 4.2. Als je dan zijn tegenhanger bekijkt dan zie je dat ze gebruik maken van de D226-4( De S versie) De LS heeft een volledig gesynchroniseerd versnellingsbak ( ik vermoed ook een versnellinsbak van een 300 serie,net zoals de motorblok die wordt ook gebruik in een 300 serie) Mijn vraag is nu: is de LS versie van motorblokken compatibel met de de oudere versnellingsbak van bevestiging ? Als bijlage voeg ik de kenplaat toe als bewijs dat ze hier gebruik maken van een 4.2 motorblok van MWM Alvast bedankt
Beste , Ik heb 2 maand geleden een tractor gekocht. Een 105LS , wat was ik fier toen ik deze trekker gekocht heb. Na 3 weken heb ik deze tractor gebruikt voor te ploegen.En als kers op de taart heb ik hem is aan de rotoreg gehangen. Alles ging heel goed. Tot ik hem een week na het rotoreggen van stal nam... Voor het starten kijk ik meestal alles is na voor ik hem start en hem ga gebruiken. Bij het controleren van de koelvloeistof merkte ik dat het niveau van de koelvloeistof gedaald was. Dus met andere woorden , ik zit met een lek. Bij het inspecteren van de motorblok heb ik ontdekt dat de motorblok ooit is gerepareerd geweest met een soort epoxy.( Vermoed ik) Maar natuurlijk is deze niet deskundig hersteld geweest waardoor hij op bepaalde locaties nog water verliest. Bij aankoop heb ik dit natuurlijk niet opgemerkt.( En de meeste kwaaltjes komen effectief maar boven water als je hem is goed aan het werk zet ) Nu zijn er 2 oplossingen ( miss nog iets meer maar voorlopig hou ik het bij deze 2): -Lassen van motorblok met behulp van een TIG -of de motorblok herstellen met Belzona 1111 Mijn vraag is nu : Hoe tevreden zijn jullie van Belzona? Is dit een goede oplossing op langdurig termijn of is dit een oplossing voor een paar jaar ? Ik heb daar al veel goede verhalen van gelezen maar ik vraag mij af of dit product begint te verzwakken op lang termijn ? Alvast bedankt.
Ik heb m’n focus momenteel op de Deutz DX gelegd. Maar ben nog op zoek naar wat meer achtergrondinfo rond zwakke punten bij deze reeksen. Momenteel een 3.90; 4.50 en 4.70 in visier. Alledrie 4x4. Ik las al dat er verschillende versnellingsbakken gemaakt zijn in deze series, moet nog nagaan welke juist in deze zitten waar ik naar kijk. Wat zijn belangrijkste verschillen ts 3 en 4 reeks? Vind ik niet direct terug. Zie wel dat de 3 kunststof spatborden heeft. Qua carrosserie zijn ze redelijk tot matig, maar geen kromme delen of doorroest. Binnenin ook wel wat werk. Iemand die een site/plaats weet waar je aan onderdelen zoals bekleding, ramen, bedieningsknoppen… nog kan raken?
Ik heb recent mijn hydrauliekpomp vervangen en nu maakt de tractor een licht jankend geluid als hij op stationair toerental draait. Enkel bij warme motor. Het geluid lijkt uit de pomp zelf te komen. Ik heb ze al terug los gehad en met de hand draait de pomp soepel. Ook het aandrijftandwiel ziet er OK uit. Is dit geluid normaal bij een nieuwe pomp?
Bij lage snelheid en stationair toerental geklapper van de tandwielen in de reductiebak aan de achterwielen. is er iemand bekend mee dat die tandwielen (Ver)slijten? of wel eens vervangen moesten worden? de keerringen zijn allemaal nog dicht, heb ook geen olielekkages, zit ook nog olie in de kasten. een beetje het probleem is dat bij heuvelaf rijden je niets hoort, maar zolang het op het plat gaat, of heuvel op, beginnen aan beide kanten de reductiebakken te grommen, en als je op een lage snelheid rijd met motor bijna stationair, beginnen die tandwielen te klapperen. omdat ik toch wel veel tijd op de trekker zit wil ik wel van dat geklapper en gegrom af, ik kan me niet voorstellen dat ie dat ook al deed toen ie nieuw was? wat zou een oplossing kunnen zijn?
Hallo, ik heb hier een fiat winner f130 van 1993. Sinds kort kan je de 2de versnelling niet meer krijgen al rijdend en als je hem in zen vooruit steekt gebeurt het dat hij terug in Neutraal gaat. We hebben zelf al wat bijgedraaid aan de versnellingen want we hadden ook problemen met de rest van de versnellingen. de fiat heeft nog geen 4000u en de koppelingsplaat is 1000u geleden vernieuwd. Kan het de synchro zijn die kapot is of is dit meer? En hoe kan je dit weten? met vriendelijke groeten Wane
De huidige stoel op mijn Fendt 309 LSA is versleten. Op Grammer .NL wordt een luchtgeveerde stoel sterk aangeprezen. Bij de handleiding is te lezen da
Hallo, onze fendt 611 ls z'n rempedalen duwen te diep in dus heb ik hem onlucht. Eerst ben ik begonnen bij de remverdeler daar kwam al geen lucht uit dan de linkerrem en hier blijft precies maar lucht uitkomen kheb hem al zeker 20-30 keer ontlucht nu en telkens komt er weer een luchtbel uit en daarna soms zo wat olie gemengd met lucht. zou het kunnen dat bij het loslaten van de rem een kleine hoeveelheid lucht via die wielremcilinder word binnengezogen? nu vind ik ook een wielremcilinder online maar ik zou eraan twijfelen dat deze de juiste is (F184108150140).
Ik ben recent gaan kijken naar een international 844S. Mooi opgemaakt qua carrosserie, motorrevisie, nieuwe koppeling en remmen. Enige wat me opviel: bij inschakelen 4x4 (nog volledig mechanisch bij deze, gelukkig) hoorde ik als ik wat sneller reed een ratelend geluid. Is dit normaal? Of indien niet wat zou dat kunnen zijn? Volgens mij van de kardanas maar weet niet of het normaal is dat deze wat lawaai maakt als je wat sneller rijdt?
Sens O Draulic draaiknop op het spatbord stang afgebroken voor bediening. Heeft iemand dit ooit hersteld? Is dit ventiel nog ergens te koop?
Beste TFers wie weet pressies hoe ik de diesel tank van mijn John Deere 6110 leeg en schoon kan maken ik zag laats dan de diesel in de tank aan het schimmelen was en nu wil ik proberen of ik hem zelf kan schoonmaken maar
Leeftijd: onbekend Laatst online: 1d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: