Dag iedereen, Heb laatst een fordson major bijgekocht waarvan de brandstofpomp eraf gehaald is, nu wil ik deze er terug opzetten maar weet niet op hoeveel graden.. Het is niet meer het origineel blok want het nummer start met een S. Het is een pomp met vacuumregeling dus iemand die weet hoe je deze timed en op hoeveel graden deze moet staan? Alvast bedankt😉
Beste tractorfanners, Is er iemand die verstand heeft van de timing van de pomp op een 510e motor? Ik geraak er niet meer aan uit. Ik zet het vliegwiel op 21°, 1 en laatste cilinder staan vrij. Wat doe ik nog verkeerd? Groeten Vincent
Dag leden, Ik heb een 6 cilinder in mijn forson power major liggen. Maar de pomp staat waarschijnlijk te vroeg of te laat. Weet iemand hoe je deze timing kan aanpassen op deze pomp? Alvast bedankt!
Beste tractorfanners, Ik heb momenteel een 510e motor in mijn power major gebouwd maar deze wil maar niet aanslaan. Volle brandstoftank, nieuwe opvoerpomp, nieuwe filters, brandstof tot aan de verstuivers maar wil niet starten, rookt wit en dan weer niet.. Iemand een idee wat het probleem is, misschien de pomptiming? In welke stand moet deze hendel voorraan dr pomp staan Alvast bedankt!
Dag iedereen, Ik ben bezig een fordson power major met dubbele koppeling te voorzien van een 6 cilinder motorblok, het type 510e. Ik vroeg me af of de standaard dubbele koppeling sterk genoeg is, want deze is van aluminium heb ik me laten vertellen. Die koppeling is maar bestand voor een standaard 50 pk ipv 100. Iemand die ook al zo een tractor verbouwd heeft en eventueel een oplossing hiervoor? Alvast bedanmt iedereen!
Beste topicers Is dit normaal of hoe komt dit dat het afgebroken is, is dit slijtage? Hoe los ii dit het best op? Een occasie stuk opsteken of dichtlassen? Alvast bedankt!
Beste topicers, Wat is de juiste klepspeling van een 6 cilinder 590e motorblok? Ik dacht 40 inlaat, 30 uitlaat. Maar wil het zeker zijn. Groeten Vincent
Woonplaats: Belgie Leeftijd: 20jr Laatst online: 3wk geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: