Beste mensen, Ik zoek een goedwerkende Simms brandstofpomp van het type P4584. voor een Nuffield BMC 10/60. Wie heeft er nog eentje liggen?
Beste mensen, Mijn nuffield 10/60 loop wat onregelmatig. Nadat ik hem stationair afstel gaat het toerental vanzelf weer een beetje omhoog. Een stoot gas kan de motor doen afslaan. Lijkt een regelateur probleem. De olie uit de brandbrandstofpomp gehaald, die was behoorlijk zwart, nachtje kruipolie erin en vandaag weer gewone olie erin. Het is iets verbeterd maar ik ga toch, voor de zekerheid het gehele brandstof systeem langs. Als eerste kom ik bij het luchtfilter Het onderste element eruit gehaald en er zat geen olie in het bakje wat kennelijk alleen gekneld zit tussen het filterelement en de bodem. Het filterelement lijkt op een soort schuurspons materiaal, ik heb het element uitgewassen en gereinigd met ontvetter. In het bovenste deel van het filter zit ook nog een filter element. Weet iemand of dit wel klopt? Ik krijg dat element er niet uit. Het eerste filter na de tank moet een filter zijn met een glaskelk en een kraantje. Er zit een gesloten filter op zonder kraan. Heeft iemand nog een Nuffield filter liggen. Kelk mag stuk zijn. Of waar zou ik die kunnen verkrijgen? Het tweede filter, het fijnfilter heb ik maar vervang ik pas als ik een kraantje in de toevoer heb zitten.
Ik wil het toplager in de stuurkolom van een Nuffield 10/60 vervangen. Daarvoor moet de gehele stuurkolom eruit worden gehaald. Is het mogelijk om alleen de stuurkolom eruit te halen? Kan je de worm er uitdraaien als je de voetplaat losmaakt? of moet je meer losnemen? Zijn er bijzondere dingen waar ik op moet letten? Dank voor jullie reacties.
Goedemorgen Het gaat hier om een simms brandstof/injectorpomp van een nuffield 10/60 Kan iemand mij vertellen waar de op de foto aangegeven regelschroef voor dient.? Wat voor een effect geeft het verstellen van de schroef?
Gezocht een setje goede banden 7.50 - 18 liever geen haarscheurtjes
Gezocht setje banden 13,6 R 38 minimaal 60% profiel en liever geen haarscheurtjes
Goedemorgen, Bij controle van het olie nivo de transmissie olie van mijn mccormick D320 draaide ik de vul-niveau stop eruit. De olie vloeide rijkelijk uit het gaatje maar de de olie was koffie (mocca) kleurig. Duidelijk is dat er water in de olie zit en dat daaroor het olie nivieau in de bak is gestegen, anders zou er geen olie uit de stop mogen komen lijkt me. Wellicht kan een van jullie me helpen met de volgende vragen. - hoe kan er water in de transmissie bak komen? - ik ga de bak aftappen, moet ik de bak nu ook spoelen? - als spoelen nodig is hoe doe je dat dan en waarmee? - wat is de beste voordelige olie waarmee je bak weer kan vullen? Alvast dank voor jullie advies. Leo
Hallo, Het gaat over mijn McCormick D320. De oliekeringen van de hefas waar de hefarmen op vast zitten moeten worden vervangen omdat het behoorlijk olie lekt. Ik krijg de hef armen er er niet af, ook geen ruimte om er een poelitrekker op te zetten, De bouten heb ik eruit gedraaid. Zie ik iets over het hoofd? Heel graag advies of een tip.
Ik heb een vraag over de hefinrichting van de McCormick Farmal D320 Volgens het instructie boek is de hef dubbel werkend. Wat ik zo op Internet kan vinden heeft de hef geen automatische regelingen. Op het (één hendel) ventiel waar de hef mee bediend wordt zit een draaiknop, als de horizontaal staat dan kan je de hef omhoog halen maar zodra je de hendel weer neutraal zet zakt de hef naar beneden. Als de knop verticaal staat dan kan je de hef omhoog en omlaag bedienen en blijft de hef staan in de positie waar je hem stopt. DE heeft zakt niet in ook niet met behoorlijk gewicht erin. Mijn eerste vraag: Is de werking daadwerkelijk zo als ik hem beschrijf? De hef is niet heel mooi en geleidelijk te bedienen dat werkt nogal schokkerig, met name met behoorlijk gewicht erin. Is dat normaal? Kan ik iets doen of instellen om dat vloeiender te laten verlopen? De hef zakt door tot op de grond (vaak redelijk ongecontrolleerd) en wel zover dar de trekker wat omhoog geduwd wordt. Is dat normaal? Of moet er wat ingesteld worden? Tot slot de instructie en onderhouds boeken die ik heb zeggen weinig tot niets over de hef. Mooie jaarwisseling allen......
Goedemorgen, Ik zou graag een externe hydrauliek aansluiting maken op mijn McCormick D320. De McCormick is voorzien van een hef met een Bosch Hy/SDA ventiel. Ik wil nl mijn houtklover op de trekker aansluiten. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan ? Welke stappen stappen moet ik ondernemen? Welke materialen heb ik nodig? Gr Leo
Zodra ik de Mccormick D320 start gaat de oliedruk op de meter naar maximaal. ook tijdens het stationair draaien.. Als de motor wat opwarmt gaat de olie druk niet omlaag. Er zal mogelijk ergens een overdruk ventiel zitten maar weet iemand waar dat zit? Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad? zou het kunnen dat die overdruk niet werk?
Beste mensen, ook na een avondje ploeteren krijg ik de toeter kabel niet door het stuurhuis van mijn McCormick D320 heen. Ik heb getracht van bovenaf lasdraad 0,8mm er door te prikken maar dat blijft ook steken voor het einde van de stuurbuis. Ik las een topic waarin al vermeld werd dat het een lastig klusje is. Heeft iemand wellicht de gouden tip? mooie zondag nog....
Woonplaats: Hulshorst Leeftijd: 69jr Laatst online: 2mnd geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: