Hallo, zijn er hier toevallig mensen die een goede oplossing weten voor loslatende stickers? Bij onze NH T6030 begint de sticker en verf aan de uitlaat kant los te laten door de hitte, de andere kant is nog prima. Is er naast een ander merk trekker kopen of de kap opnieuw spuiten en nieuwe stickers erop plakken hier een goede oplossing voor? Is er bijvoorbeeld ergens goede lijm hiervoor te krijgen die ook goed tegen hitte kan?
Ik zou graag willen weten hoe ik de pennen in de wielen moet verplaatsen om zo de breedte verstellen en in transportstand te krijgen. Alvast heel erg bedankt
Beste TFers ik ben opzoek naar een 515c/514c schaalmodel 132 (weisetoys/wikking) ik heb al wat op internet gestruint maar of is uitverkocht of te duur ik zoek iets rond de 50/60 euro ik wil er(later)nog een schuitemaker rapide 125 1 32 achter die zijn wel te krijgen maar duur ik zoek rond de 30/40 euro hebben julie een tip of hoe/wat/waar mvg Leonard
Hoi, Ik ben nieuw, heb een Ford 4100 geërfd en ik zag nu overlaatst een 6610 2wd (gen1) staan die te koop stond voor een slordige 5500€. Ik heb er geen dagelijkse taken voor, ie zal voornamelijk een lichte aanhangwagen trekken, hakselen en af en toe eens maaien. Op die manier kan ik ook mijn 4100 eens grondig op de blokken zetten en opschonen. Waar moet je nu echt op letten bij het kopen van een tweedehands trekker? alvast bedankt
Ik zoek iemand die alles kent van een ford tw 35 om aan te werken aangezien ik mijn tw wat wil oplappen
Hallo tractorfans, ik ben desray en een leek op het gebied van tractoren. Ik ben me aan t orienteren of het reizen met een tractor mogelijk is met een pipowagen. Ik heb geen verstand van tractoren dus vandaar mijn deelname aan deze site. Ik zoek informatie en advies omtrent merk, leeftijd, draaiuren, trekvermogen waar ik op moet letten bij aanschaf van een tweedehandsje en andere belangrijke dingen om op te letten als leek. Liefst met cabine erop ivm droog zitten. Ik probeer mijn nog te bouwen pipowagen niet zwaarder te hebben dan 5000 kg (liefst minder). Graag jullie advies. groet, Des
Hallo, de 5110 schakelt al een poosje niet meer tussen low en high met de dual power. De voetschakelaar heb ik nagemeten, krijgt 12V en de schakelaar werkt (uitgangen om en om 12V als je schakelt). Bij de rechter cabinesteun loopt de kabel voor het eletrisch ventiel de bak in. Deze heb ik los getrokken en rechtstreeks vanuit de + van de accu een kabel aan gehouden. Ik hoor niks tikken, dus ik veronderstel dat de spoel van het ventiel kapot is. Vragen: 1. Klopt m'n conclusie? 2. Is het voldoende om alleen de spoel te vervangen? 3. Kan de spoel vanaf de buitenkant verwijderd worden door de rechter cabinesteun te verwijderen en dan de rubber dop etc? 4. Heeft iemand een adres waar ik zo'n spoel zou kunnen krijgen? Groeten, Sjors
Schudden jullie het gras direct na het maaien of schudden jullie vanaf dag 2? En waarom? Zie beide veel gebeuren namelijk… Staat er redelijk dik op, Gemaaid zonder kneuser
Wie zijn de boeren die bij harde acties over de schreef gaan? ‘De boeren die escaleren zijn vaak jong en lijken in een bubbel te zitten.’ https://thumbs.truckfan.nl/bijlage_klein/r/rellende-boeren-zijn-lvaak-jong-en-zitten-in-een-bubbelr289364.jpeg
,,Dit gaat veel te ver.’’ Voor de tweede avond op rij werd de woning van minister Christianne van der Wal in Hierden belaagd door een horde boze boeren. Er werd met vuurwerk gegooid en balen stro werden door de straat geblazen. De buurt is helemaal klaar met de protesten, al is van angst onder bewoners geen sprake. ,,De situatie was beheersbaar.’’
Premier Rutte noemt de gevaarlijke situaties die ontstaan door de boerenprotesten onacceptabel. Rutte en minister Yeşilgöz-Zegerius reageerden samen op de boerendemonstraties.
Hallo, ik wil een tractor gaan restaureren, nu vroeg ik mij vanwege gezondheidsredenen af of het ook bekend is of er bij tractoren ook chroom 6 verf is gebruikt in het verleden. Is hier misschien ergens meer informatie over?
Onlangs een ford 6640 sle powerstar gekocht met mailleux voorlader. Is van '93 en heeft ong 11500 uren op de teller. Mankeert hier en daar wel wat aan, maar daar had ik rekening mee gehouden/ was ik al van uit gegaan........ Normaal ben ik niet zo van de extra mogelijkheden op een auto of trekker, want wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan. Welnu de problemen tot nog toe: De aftakas blijft draaien als hij in de 540 of 1000 staat, staat hij er tussenin dan draait hij niet. De hef werkte eerst alleen achter bij de spatbordbediening [erg traag], nu helemaal niet meer [foutcode 24 en soms 27] En vandaag bij het opruimen van ronde balen kreeg ik code 56 in het scherm. Geen idee wat er loos is, maar op zich werkte alles gewoon dus zonder computer had ik van niets geweten. Na wat zoeken oa hier op tractorfan denk ik dat de aftakas een nieuwe remband nodig heeft, iemand een idee wat zoiets kost? Ben benieuwd naar wat de kenners hier er van denken
Op dit moment maaien wij met een setje Fella maaiers, zijn aardig oud maar doen het nog redelijk. Zitten er aan te denken om voor volgend seizoen wat anders op te zoeken. Wat zijn jullie ervaringen qua verschillende merken maaiers?
Zuid Oost Brabant: we verzuipen. Mijn piepers krijgen wel erg natte voeten.
Zijn dit de goeie molcon haken van 38 naar 34 inch? Gr Tim
Razendsnelle digitalisering van de land- en tuinbouw, prijsstijgingen, arbeidstekort en snel veranderend duurzaamheidsbeleid maken dat loonwerkers in rap tempo moeten meebewegen met de markt. Want juist nu komen al die ontwikkelingen samen. Hoe gaat de loonwerksector hiermee om en wat betekent dit voor boeren en tuinders?
Vraagje, Ik ben op zoek naar dubbellucht voor mijn JD 2250. In de velg zitten al 3 molcon blokjes. Dus een molcon systeem leek me het makkelijkste. Ik zag her en der al wat te koop staan. Maar past een 38 inch molcon dubbellucht velg ook naast een 34 inch trekker velg? Kun je de haken zo verstellen dat dit precies in elkaar past? Of moet je perce een 34 inch molcon velg naast een 34 trekker velg zetten. Gr Tim
Zijn hier gebruikers van een Valtra Aserie A104 of A114 met een 16/16 bak. Wat zijn de ervaringen?
Gewoon hier even een opinie peiling, en hierbij ook mij situatie schets: ik ben een "kleine" zelfstandige met 1 vaste werkkracht en 1 persoon op zelfstandige basis (af en toe) die aanleg doet van terrassen, parkings, opritten, tuinomheiningen enz en ook diverse grondwerken.. De bedoeling op termijn (2-3j) is om veel meer actief te worden in het grondverzet, al dan niet onderaanneming. Het is NIET de bedoeling om op grote werven met een 3-asser kipper te gaan rijden. Maar eerder voor de collega-grondboeren en zelf lokale loonwerkers met een 2-asser of zelfs met de maïskar te rijden. Maar ik moet dus een trekker hebben die all-round zijn werk kan uitvoeren met zicht op de toekomst. Maar voor mijn huidig werk is een containersysteem het meest dringende ook om beter en goedkoper mijn werken te kunnen uitvoeren. Zijnde aan/afvoer grond, steenpuin, zand.. transport graafkraan 3T, transport klinkers, tegels,... Dat terzijde is mijn beslissing dus al genomen en eind dit jaar zou ik overgaan tot de aankoop van eerste tractor (tweedehands is ook zeker een optie!) samen met een containersysteem voor de firma. Ik heb al bezoek gebracht aan 2 dealers van 2 verschillende merken waar mijn voorkeur naar uitgaat (zijnde New Holland en Deutz-Fahr) maar ik krijg hier nogal uiteenlopend advies welke trekker gebaseerd op pk's ik zou moeten aankopen voor het volgende: - Het gewenste containersysteem: standaard containers 5,5m x 2m op een 2-asser haakarm. Totale gewicht (geladen) is +/- 21-24 Ton - Toekomsplannen: grondkipper 2-asser, +/-10m³, 22ton Voorstel Deutz-Fahr: 6135C TTV - 143PK (max) OF 6165 TTV - 165PK (max) met quote: "Meer dan voldoende PK's om jouw werken te doen. Wij leveren echte PK's met Duitse kwaliteit en doen niet aan onnodige PK's en bijhorend brandstofverbruik" Voorstel New Holland: T7 - Auto-command - 190PK (max) met quote: "Voor zulke transporten op regelmatige basis te doen op verschillende terreinen heb je zeker enige overschot nodig en niet onbelangrijk ook het eigen gewicht van de tractor om deze tonnages onder controle te houden" Ik wil hier geen discussie welk merk het beste is, ik heb uit verschillende bronnen goeie commentaar op beide merken en ik heb van beide zelfs 2 of meer dealers op dezelfde afstand. Maar wens gewoon een woordje uitleg wie het bij het rechte eind heeft. De prijzen liggen trouwens in dezelfde lijn, rekening houdend met het PK verschil, dus dat is geen maatstaf voor een oordeel.
Dual power Ford 5610 3 pakt ruw aan zowel op als af. Andere Ford trekkers doen het veel soepeler(wel met gas spelen natuurlijk). Wat kan de oorzaak zijn, en is het op te lossen? Al vast bedankt.
Marcel Grondman uit Witharen (OV) startte in het najaar van 2017 met stalvoedering. Tegenwoordig combineert hij stalvoedering met weidegang. https://www.youtube.com/watch?v=aF1-UBL-iKs
Sinds deze week in bezit van een Ford 5610. Maar ja, daar zaten natuurlijk geen boekjes meer bij. Heeft iemand hier toevallig een gebruikershandleiding (digitaal) beschikbaar? En… eventueel een werkplaats handleiding?
Ik heb sinds deze week een nette Ford 5610 Gen II. Omdat ik vermoed dat het wel een poosje geleden is dat olie, koelvloeistof en filters vervangen zijn, wil ik dat maar even doen voordat ik er echt mee aan het werk ga. Motor en brandstof kom ik wel uit. Maar waar moet ik de achterbrug olie aftappen en vullen? (Plaatje?) Is het ook verstandig om de koelvloeistof te vervangen? Zo ja waar tap ik die dan af? En is daar ook een filter voor? Zijn er nog andere tips waar ik op moet letten?
Nu het wat droger word worden hier en daar de haspels weer ingezet. Waarom wat er in de betere jaren geen extra voer aangekocht(beste mais voor 2000 euro per hectare) Want wat kost beregenen tegenwoordig?
Nederland zal vanaf 2033 geen dodelijke bedrijfsongevallen meer kennen als het erin slaagt zijn dalende lijn van het afgelopen decennium vast te houden. De komende acht jaar vallen in Nederland – onnodig, volgens de Europese vakbeweging – nog wel 146 doden op de arbeidsplek en in heel Europa meer dan 27.000, als de huidige trend doorzet.
Laatst zag ik een krantenartikel waarin Heineken meldde dat de prijs van een biertje duurder ging worden. dat zou duurder worden doordat het graan uit de Oekraine kwam. Nu vraag ik mij af, wat zou er voor nodig zijn graan in NL te laten groeien? kunnen we nog eens een nationaal biertje brouwen!???
Hoi Forumleden ik ben op zoek naar een goede 2e hands breedstrooier van boven de 10 ton laadvermogen. Zijn er leden die ervaring hebben met een Schuitemaker fuore en hoe bevalt deze wat betreft strooibeeld, benodigd trekvermogen e.d.
Ik heb een tm 115 , deze heeft geen geveerde vooras , maar springt eenorm op de baan tijdes het rijden wat zou ik hieraan kunnen doen?
Hallo, Weet er iemand waar ik nog spatbordverbreders zou kunnen vinden voor een ford 40 serie ?
Voor mijn bedrijf zoek ik een opraapwagen. Compact niet te duur en vooral niet te groot. Gebruik in bermen en natuurgebieden. Maaien met lely maaier harken met een acrobaat. Welke wagen past dan. Vooral welke invoer. Balk rotor of die wals van de krone turbo wagens? Stekende pickup heeft beter zicht slepend haakt minder snel. Kom maar op!
Woonplaats: Noord-West Friesland Leeftijd: 22jr Laatst online: 10u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: