David Brown Onbekend - Geschikt, of juist niet?

Goedenavond, Ik ben de laatste tijd eens wat aan het rondkijken naar een trekkertje voor de hobby. Voor mezelf (uiteraard, ik koop m niet voor een ander), maar ook, om gewoon op m'n hobbyadresje wat te kunnen werken. Beetje met de bak en de bezem in de rondte, wellicht eens kunstmest strooien of weides te bloten, paardenbak slepen. En in de toekomst misschien nog eens met een voorlader klieren. (Uiteraard gecontroleerd, dergelijk materieel is niet geschikt, om foliebalen te laden, maar leuk voor de kalverhokjes, een schuifje, heupklem, afrastering en JKK, en uiteraard ook een beetje voor de heb) Ik heb uiteraard een klein eisenpakketje. Daardoor kwam ik via de Internationals en Landini's bij David Brown. (En ja, ik heb nog wel meer merken bekeken) Eisenpakket: [list][*]minimaal 50 pk, 60-70 pk heeft mijn voorkeur [*]ruim onder de 2 meter breed [*]hef (Cat II) en redelijk hefvermogen, aftakas en een hydrauliekventiel [*]Geen geklier met knopjes omzetten voor hef of externe hydrauliek, wil het gewoon naast elkaar kunnen gebruiken [*]simpele en degelijke techniek [*]Geen cabine, maar eventueel wèl een zonnedakje [/list] Types die dan qua vermogen en omvang enigszins passen, zijn de 885, 990, 995/996 en 1200/1210/1212 DB lijkt me wel interessant, maar wat kan ik verwachten? Toen ik laatst iets zei in de trant van "Ze kosten eigenlijk niks", kwam er direct retour "Ja, maar tis ook niks". Hoe goed is de techniek van bijvoorbeeld de hef of transmissie. Is het wel een geschikte trekker voor een voorlader? (Ja, ze zijn wel zo verkocht, maar dat zegt me niks). En ik roep wel 1212, maar HydraShift is niet geschikt voor iedere boer, neem ik aan... Mvg Sjoerd

Massey Ferguson 6290 - Hydrauliek probleem, hef probleem

Goedemiddag, Bij onze 6290 werkte na aanschaf de hydrauliek niet naar behoren. Bij het bedienen van de handels, gebeurde er weinig tot niks. Behalve als ik ging sturen, dan werkte het naar behoren. Vorige week is alles doorgemeten qua druk enzo en bleek een onderdeeltje bij het ventielenblok op de achterbrug kapot te zijn. Een soort klepje die bleef hangen. Die vervangen, en toen werkte met mest strooien alles zoals het hoort (bodemketting, schuif & achterklep). Echter, met ploegen weer niet. Soms tilt die de ploeg in 1x goed op, maar vaak komt die net met de laatste schaar uit de ploegvoor. Tijdens draaien op de kopakker (dus sturen) tilt die hem net hoog genoeg om te wentelen. Bij het wentelen moet ik dan het stuur doordraaien zodat die over het dooie punt kan vallen. Gisteren de cultivator eraan gehad, die tilt die in 1x omhoog zonder dat ik moet bijsturen, maar niet op de max snelheid zoals zou moeten. Bij het heffen van het frontgewicht moet ik wel bijsturen. Het lijkt erop dat wanneer er extra olie gevraagd word, door bijvoorbeeld iets zwaarders zoals een ploeg, te liften dat deze olie niet gegeven wordt. Mij is verteld dat de trekker load sensing heeft. En we vermoeden niet dat het de pomp is aangezien die vaak momenten heeft dat alles wel gewoon goed werkt. De LMB zou vandaag even weer in de boeken duiken, maar dacht misschien is er hier ook iemand die tips etc heeft. Groet, Hylke

David Brown 880 - Onderdelenboek, Werkplaatshandboek, exploded view

Beste, Sinds kort in bezit van een david brown 880 Selectamatic (bwj1968). Veel aan de site gehad bij de restauratie van mijn toenmalige Fiat 315. (toen de site trattore.it via dit topforum) Ik ben over de David Brown al een tijdje aan het zoeken naar informatie. De boek met exploded views met bijhorende bestelnummers en dergelijke waren top. Zelf geen schrik om aan iets te beginnen maar probeer me steeds zo goed mogelijk in te lichten. Op de keuring (België) vorige week afgekeurd voor teveel speling op de voorwielen. Alles opengemaakt, schoongemaakt, nieuwe lagers en oliekeerring dus weer in orde. Kreeg ook de opmerking teveel speling op fusee as. (schuift teveel naar boven en onder volgens de keuringmeester. Fusee as eruit gehaald. (bussen niets aan te zien) o-ringen vervangen en alles terug geplaatst. kan de draagarm niet harder aanspannen en speling blijft dezelfde. Wat is een eventuele oplossing? En als laatste vraag (voorlopig dan toch :d) Achterwiel ook teveel speling op de as of lager. Kan ik daar eventueel een exploded view van vinden? Iemand wat meer gedetailleerde foto's van zijn of haar restoproject. Alvast bedankt allemaal voor de hulp.

DB780


Foto’s
0
Video’s
0
Topics
0
Reacties
328
Stemmen
14
Volgers
2

Over mij

Woonplaats: Regio Venlo
Leeftijd: 49jr
Laatst online: 4d geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering