Beste leden, vandaag is mijn McCormick d439 er ineens mee gestopt. En ik krijg hem ook niet meer aan de praat. Even een korte omschrijving van wat gebeurt is: ik had een groot pak hooi (denk zo;n 500kg) op de achterhef opgepakt om in de wei te zetten. Bij het opheffen maakte de hef een behoorlijk gierend geluid. Maar hij pakte de hooibaal wel goed op. Tijdens het rijden met de baal achterop hoorde ik ineens een raar geluid (soort plof) en daarna viel de motor uit. Hij wil ook niet meer starten. Als ik het probeer gaat de startmotor wel rond, maar hij lijk geen weerstand meer te krijgen. Ik denk dat hij geen druk opbouwt. Heb de kap er nog niet af gehad, want het is inmiddels donker. Maar zijn er leden die op basis van deze omschrijving al kunnen zeggen wat er precies kapot is gegaan? Hoor graag jullie reacties.
Beste leden, Wij worden vanaf volgende week trotse bezitters van een Super Major. Ik zou graag willen vragen of de leden hier mij zouden kunnen helpen, ik ben op zoek naar technische documenten naar hoe alle slangen, stekkertjes, leidingen en dergelijke op de tractor zijn gemonteerd. Deze tractor heeft jaren in de bosjes gestaan en wij willen deze weer herstellen naar zijn oude glorie. Hierop is ook een grijper gemonteerd waarmee je boomstammen kunt hijsen. Als hier ook documenten van bestaan dan wil zou ik die ook graag willen bemachtigen. Vriendelijke groet, Robin
Hallo, De transmissie van mijn Renault Super 5D maakt erg veel geluid. Geluid maken doen ze sowieso wel, maar tijdens het wat harder rijden rammelt het wel heel erg en maakt de transmissie meer geluid dan de motor lijkt het wel. Ik ga ervan uit dat dit niet hoort. Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee? weet iemand wat het probleem kan zijn? bedankt
Deze week in POAH!: de Massey Ferguson 6150 van Twan van Dun in het Noord-Brabantse Ulicoten. De trekker is gebouwd in 2000, heeft 95 pk en wordt gebruikt op... https://youtu.be/OclzRcLtJcU?si=H7_bbWPwOd5cH_Vn
Graag compleet blok
Na een uurtje werk met de MF 6180 gaat het rode lichtje van de temperatuur meter branden. De rode driehoek brandt dan ook. Je zou denken dat de motor overhit is , maar dat is niet het geval. De wijzer staat in de veilige zone en de watertemperatuur is goed. Kan mijn vinger in de radiator steken zonder te verbranden. Er zit een nieuwe voeler in , dus dat is het probleem niet. Dealer zegt dat het probleem in het dashbord zit. Wie weet wat de euvel kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen ?
Hallo, net een nieuwe weide aangeschaft dewelke al enkele jaren niet meer gemaaid is. Een poging om er met de klepelmaaier is door te gaan hebben we moeten onderbreken. De aftakas verloor kracht bij de dikste lagen gras waardoor de motor uiteindelijk tot stilstand kwam en het lampje begon te branden. De volgende stap zou de grondfrees geweest zijn, maar als wat gras al moeilijk blijkt... Iemand een idee waar ik de oorzaak van het probleem moet zoeken? Alvast bedankt!
Hallo goedeavond ik heb een fendt 611 lsa e uit 1987 recent de motor compleet gereviseerd maar bij het testdraaien kwam de motor stationair niet op meer dan 0,7 bar oliedruk dus de oliepomp opengehaald en er zitten op de tandwielen 0,35mm speling Weet iemand of dit teveel is? Of wat het maximaal mag zijn Groeten franklin
We hebben de dynamo vervangen omdat we dachten dat de oude kapot was. Echter is ons probleem niets veranderd na het vervangen van de dynamo. Probleem: zodra we de trekker starten. En gas geven gaat het accu lampje niet uit en start de dynamo niet met laden. (Lampje ging laatste tijd heel moeizaam uit ) Zodra wij handmatig de paarse draad D+ een 12v puls geven dan start de dynamo direkt met laden en gaat ook het lampje uit en werkt alles naar behoren. Mijn vraag: wat of welk contact schakelt de paarse draad? Het lijkt erop dat deze niet word gepulst of zo. Heeft iemand een idee of een schema eventueel? Alvast bedankt
Voor een compair diesel compressor wil ik weten welk merk en type motor deze heeft. Wie herkent het merk en type. Waar kan ik het type op het blok vinden?
Kenteken bewijs voor mijn tractor uit 1974 zijn al een tijdje binnen, dus dacht ik laat ik een paar kenteken platen maken. 1 voor en 1 achter, omdat ik de grens met het buitenland (Duitsland) ook wil kunnen passeren. En nog een plaat voor een aanhanger massa
Hallo, De motor van mijn international 946 is vorig jaar gereviseerd. Ook is er een andere geteste bosch va6 brandstofpomp op gekomen. Nu heb ik het probleem bij starten dat hij alleen aan slaat wanneer ik de koude start erbij gebruik. Wanneer hij loopt moet ik de koude start er een tijdje (30 seconden) bij houden en dan pas kan ik hem normaal laten lopen. Stop ik de koude start eerder valt de motor uit. Dit probleem heb ik zowel bij koude als warme motor. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Groet, Chris
Ik heb de remtrommels opengemaakt omdat de tractor slecht remde. Bij openen zag ik dat er olie in de remtrommel stond, de voeringen waren dus defect. Nu is de vraag waar komt de olie vandaan, en kan je het gedeelte waar het wiel aan bevestigd word makkelijk verwijderen of moet je best veel open sleutelen(zie ook foto). Remvoeringen worden vervangen, maar voordat ik ze terug monteer wil ik wel duidelijkheid hebben waar die olie nu vandaan komt.
Hallo Ik zit er over te denken om de versnellingsbak van m'n 624 te reviseren want er zit heel veel speling op de versnellingen en hij schiet soms uit de hoge gearing. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Mvg Boaz van de Wetering
Ik heb dit reeds 2 keer gedaan, en steeds blijft het veel lekken. Ik zoals het hoort de koorden 1 nacht in de olie gelegd. Het zijn koorden die ik via historparts besteld heb.
De vertragingsbak van onze mengwagen maakt behoorlijk kabaal in beide versnellingen en bouwt oliedruk op dit komt uit het overdruk ventiel na 15-20 min mengen, olie heb ik al wel ververst.
Ik ben aan het overwegen om een compressor te kopen met een oude Jenbacher diesel. Weet iemand of hier nog onderdelen van te krijgen zijn. En wat is jullie tip als de motor lang niet gedraaid heeft. Alvast bedankt voor de informatie. Met vriendelijke groet, Ron
Hallo beste Vraag betreft fiat 215 De trekker loopt onregelmatig stationair lijkt soms beetje weg te vallen maar Motor loopt verder prima als je rijd, volgende vraag als ik de trekker start eerst paar witte pluimen rook daarna niks meer gelukkig, maar naar de halfuur 3 kwartier stationair te hebben gedraaid ligt er een plasje koelvloeistof onde de trekker vooraan naar mijn weten uit de overloop slang, heb een nieuwe radiator dop gekocht maar probleem blijft zich voor doen, ik heb de radiator bij gevuld iets boven de lamellen, de motor olie is vervangen ook verder niks geks te zien kwa witte drap of iets olie ziet er verder goed uit , wat kan dit zijn de koppakking lijkt me niet Graag hoor ik van jullie groet 👍🏻
Ik wil de krukaskering van een Perkins 4.203 vervangen, ik meen dat deze ook in de MF 65 gebruikt is. De moer van de krukas heb ik er af, maar kan de poelie er niet van afhalen. Is hier speciaal gereedschap voor nodig? Ik vrees dat ik met een poelie trekker de riemschijf beschadigd, zie foto zijaanzicht riemschijf. Hoe zit de poelie op de as, rust de oliekering op de poelie, of op de krukas zelf? Om de kering te vervangen, dien ik dan de aluminium plaat te demonteren of kan ik de kering aan de voorkant er uittrekken?
Goeiendag beste leden. Ik ben bezig met het op GPS sturen van onze ploeg waar ik nog wat informatie en onderdelen bij mis. Wij werken namelijk met een DIY(zelfbouw) GPS systeem waar we eventueel ook een vario ploeg mee recht kunnen sturen, nu wil ik dit ook bouwen op onze lemken juwel 7 voor een mooie rechte voor. Nu loop ik alleen vast op het hydraulische stuur ventiel... Ik wil het stuurventiel vanuit de trekker via Loadsensing voorzien van olie zodat het ventiel de ploeg doormiddel van PWM elektrisch kan sturen. Ik heb al wat rond gezocht maar ben er nog niet helemaal uit welke samenstelling van onderdelen ik nodig heb om dit te realiseren. Ik hoop dat er hier wat techneuten snappen wat ik bedoel en mij hier bij kunnen helpen. Gr Bas
Beiden zelfde pistons,inhoud enkel 100pk en 120pk
Hallo Ik krijg de zuigerstang er niet uit Nu lijkt het erop dat je las door.moet slijpen klopt dat ? Vr gr Pascal
Mijn Man 2F1 loopt taai als hi jhij een tijdje stationair heeft gelopen of langzaam heeft gereden. Zoals bij strobalen laden. Wordt dan ook erg warm. Brandstofpomp en fliters zijn nieuw. Rij sinds kort wel met HV 100 dieselolie. tractor rookt een stuk minder.
Waar op letten bij koop? het is een 3 cilinder
Woonplaats: Regio Venlo Leeftijd: 50jr Laatst online: 4d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: