Mijn fendtb105s met de mwm d225 motor Begint wit te roken op cilinder 4 bij hoge toeren op lage toeren geen probleem. Cilinder 1 blijft ook kouder dan de rest heb ik de indruk iemand die weet waar het aan kan liggen? Alvast bedankt
Ik wil de wielen demonteren maar krijg de hef niet dubbelwerkend Hendel bij de topstang al om gezet om dubbel Werkend en dan met de kruis hendel maar geen effect staat als een huis de hef latten
Mijn fendt 304ls maakt tijdens het rijden een raar piepgeluid alsof deze op de handrem staat. En het laatst is er denk ik iets geknapt aan de rechter achterkant waardoor er allemaal olie ging lekken. Weet iemand wat dit kan zijn en hoe je het oplost?
Hallo iedereen, Heb sinds een jaar een fendt 106s. Sinds kort pas dat ik de aftakas nodig heb. Na was lezen op het forum hoe alles bedient wordt ben ik een stuk wijzer geworden. Maar zit met een probleem de hendel voor de 540 toeren krijg ik niet altijd verzet. Heb zojuist een tijdje gemaaid en de hendel terug naar 0 gezet. Nu wou ik verder maaien maar krijg ik hem niet meer uit zijn 0? Ook al leg ik de tractor stil. Hoe kan dit eventueel olie te kort ? Nog een extra vraag de hendel links onder het stuur die met een zwarte bol op waarvoor dient deze? Alvast bedankt
Een 74-jarige man is woensdagavond om het leven gekomen bij een ongeluk op een boerenerf in Netterden. De man uit Azewijn raakte bekneld tussen een tractor en een hooischudder.
Ik heb pas een fendt 108ls gekocht en er vanavond voor het eerst wat verder mee gereden. Alleen deze jankt als hij warm is onder het rijden boven ongeveer de 1300 toeren. Er is volgens de vorige eigenaar 500 uur geleden een gereviseerde tussenbak in gekomen. Wat zou dit janken kunnen zijn?
Beste TF-ers, Van onze Lely lotus 1020 was het onderste lager kapot. Nu heb ik deze 2 kogellagers vervangen. Echter draait hij nu wat zwaar en maakt geluid. Waarschijnlijk staan de tandwielen te strak op elkaar (kegeltandwielen). Ik heb een setje met shims, waarmee je de rotor verder van het aandrijvende tandwiel kan stellen. Weet iemand wanneer dit goed is? Ook op de timing moet gelet worden, maar dat weet ik al;). Alvast bedankt.
Een totaal brandstofverbruik zou naar mijn idee veel meer zeggen over slijtage en dergelijken. Een trekker kan ook heel veel stationair draaien of kleine klusjes op laag toeren doen en dan slijt een tractor veel minder hard dan bij zwaar werk. Moderne urentellers tellen échte uren en dan lijkt een totaal brandstofverbruik mij misschien veel representatiever, of zit het anders? Bij oudere tractoren is de urenstand natuurlijk wel afhankelijk van het totaal aantal rondjes dat een motor gemaakt heeft dus lijken mij die ook veel representatiever? Brand los
Kijk en zie hoe het laserwieden werkt in dicht beplante snijbieten. De dichtgezaaide planten zorgen voor een unieke onkruidbestrijdingsuitdaging. Hoe onkruid op zo'n kleine afstand effectief doden zonder de gewassen te beschadigen? De LaserWeeder is beter dan het menselijk oog met een precisie tot op de millimeter nauwkeurig. Geen herbicide. Geen bodemverstoring. Geen handarbeid. Is dit de toekomst van onkruidbestrijding in de gewassen? https://www.youtube.com/watch?v=V3A6L2Dao6s Meer info: https://carbonrobotics.com/
Ben opzoek naar een lely lotus 675 of 770, wat zijn de aandacht punten?
Om het uploaden van foto's eenvoudiger te maken is het sinds vandaag niet langer verplicht om bij een foto direct een merk + type op te geven. [url=/topic/293074/]Lees er meer over in dit topic[/url]. Hoewel dit voordelen heeft betekent dit ook dat er waarschijnlijk ook foto's geplaatst worden die eigenlijk ook wel direct in het juiste mapje geplaatst hadden kunnen worden. Aan de andere kant worden er zo ook minder foto's in de verkeerde map geplaatst. Alles heeft voor- en nadelen. Om er toch voor te zorgen dat we een beetje structuur op de website blijven houden is nu tevens de mogelijkheid teruggekeerd waarmee leden zelf foto's kunnen verplaatsen. Dit werkt zo. [b]3 leden kunnen gezamenlijk foto's verplaatsen[/b] Als het gaat om bestaande merken en types, dan wordt een verplaatsing automatisch uitgevoerd, zodra er 3 leden zijn die de betreffende wijziging voorstellen. Dit zorgt er voor dat wijzigingen snel en goed gecontroleerd doorgevoerd kunnen worden. Een verplaatsing voorstellen kan via het bolletjes menu onder een foto: [img=233x324]/images/topicimg/menu-verplaatsing.png[/img] Vervolgens verschijnt de popup: [img]/images/topicimg/popup-verplaatsing.png[/img] Bij het voorstellen van een verplaatsing wordt er automatisch een reactie geplaatst onder de foto, inclusief de eventuele opmerking. Reacties van mensen die de verplaatsing ondersteunen worden automatisch onder de eerste reactie geplaatst. [b]Nieuwe merken en types worden goedgekeurd door een admin[/b] Als je bij een verplaatsingsvoorstel kiest voor een nieuw merk of type, dan moet dit goedgekeurd worden door een admin. Dit voorkomt een wildgroei aan merken en types. [b]Een verplaatsing "ondersteunen" kan heel eenvoudig[/b] Verplaatsingsvoorstellen worden automatisch ontdubbeld en gegroepeerd. Je kunt dus gewoon via het verplaatsingsformulier hetzelfde voorstel inschieten om de verplaatsing te ondersteunen. Maar er is ook een snellere manier. Je kunt bij de eerste reactie namelijk eenvoudig de verplaatsing ondersteunen door bij de reactie op de link te klikken: Ik ben benieuwd hoe jullie deze functie gaan gebruiken! [img=245x161]/images/topicimg/ondersteunen-verplaatsing.png[/img]
Hallo, Nieuw hier. Ik heb een vraag. Wij gebruiken nu al een aantal weken de zitmaaier probleemloos. Vandaag startte hij ineens niet meer. Het gaat om een massey ferguson zitmaaier. Heb zelf niet heel veel verstand van motoren, maar probeer wel dingen uit. Bij starten draait alles alleen de motor (17,5pk blok) slaat niet aan. Heb de luchtfilter gecheckt, brandstof toegevoegd, benzinefilter schoongemaakt. Wat me op viel was dat er volgens mij wat benzine bij de olie zat. Kan dit komen door veel start pogingen? Wat verder op valt en weet niet of dat normaal is, is dat als je de sleutel op contact zet dat je om de 5a6 seconden en tik hoort wat bij de sleutel of daarnaast de urenteller vandaan komt. Heeft iemand tips? We hebben hem hard nodig met onze grond. Wij hebben vorig jaar al de carbarateur en koppakking laten vervangen en grote beurt uit laten voeren.
Het probleem begon met de koplampen en werklampen die het niet doen. Daarna per ongeluk de tank leeg gereden. Daarna ontlucht, maar met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Nu ook geen controlelampjes meer op het dashboard als ik het contact aanzet. De starmotor werkt wel en de motor gaat vlot rond. Op aanraden van de dealer een nieuw contactslot gemonteerd. Er is niets veranderd. De zekeringen tussen het opbergvak en het rechter zijraampje lijken allemaal goed.
Als vervanger voor een Case mx150 willen wij graag een tweedeghands Fendt 820 vario met fronthef en front pto. Het probleem is alleen dat onze dealer zegt dat een Fendt 820 een zeer slechte vario bak heeft en die daarom vaak vervangen moet worden. Het klopt wel dat er veel tweedehands 820's worden aangeboden rond de 6000 uur. Heeft iemand ervaring met een Fendt 820 met veel uren of juist wel/geen problemen?
Ik heb een IH 844XL. Wanneer ik deze wil starten dan klinkt het alsof de accu bijna leeg is maar de accu is nieuw en volledig opgeladen. De de zekerheid heb ik de accu getest in een andere trekker. Verder heb ik ook geprobeerd te starten mbt van een separate starter maar het probleem blijft hetzelfde. De standaard zaken zoals bekabeling, massa enz heb ik gecheckt. Kan het de startmotor zijn ? Of zou ik nog iets anders kunnen checken.
Beste tractorfan leden, ik ben 15 jaar en opzoek naar (leuker) werk, ik zit nu in de cnc techniek maar ik vind dat niet echt leuk, daarom zou ik graag werk willen hebben wat past bij mijn intresses en misschien dus ook later mee door zou willen gaan, deze intresses zijn: motortechniek (van auto's tot trekkers tot brommers tot zitmaaiers),lassen, infra, groen (bijv. bij een hovenier of iets), het besturen van (landbouw)werktuigen. natuurlijk ben ik hier zelf ook wel achteraan gegaan, maar ik heb met meerdere bedrijven contact. ik ben voornamelijk bij autobedrijven langsgegaan, en heb gevraagd of ik dan bijv. eerst mag beginnen met auto's wassen en uiteindelijk de kans zou mogen krijgen om steeds iets door te groeien door bijv. eerst kleine klusje aan auto's te mogen uitvoeren en daarna steeds iets groter klusjes mogen uitvoeren. helaas had geen een van die bedrijven iets voor op de zaterdag/ na schooltijd of in de vakantie's als u mij kunt helpen of u zoekt nog iemand laat het dan weten. uren en saldo: uren maakt niet veel uit of het nou 4 uur lang is of 8 uur lang boeit me niet het saldo het liefst 1 euro meer dan het minimum. omgeving: gemeente berkelland/ gemeente lochem.
-Is het model met motor zoals op de foto’s tussen de kerst dennen op dit forum. -stopt na een tijdje als hij hoger in toeren loopt en moet werken. -na een tijd je te laten staan start hij weer. -Carberateur geheel schoon gemaakt, filters goed. -vandaag wilde ik maaien en helemaal niets mee aan te vangen, alleen stationair liep hij door. (En dan loopt ie ook mooi zuiver) Iemand een idee wat dit is? Bougie of afstellingen?
We hebben een Fendt 308 CA, deze heeft last van onregelmatig toerental bij stationair draaien. varieert van 750 tot 1000 toeren. Wat kan hier aan de hand zijn? Stuurbekrachtiging werkt ook onregelmatig, Ene keer stuur die veel lichter als de andere keer. Wat kan dit zijn?
Na het maaien en mulchen sloeg de motor af en start niet meer. Na controle bleek dat de bougies niet meer vonkten. Ontstekingsspoelen gecontroleerd, maar die zijn in orde. Er zitten 2 ontstekingsspoelen in. Nou zit er een zwarte draad op deze spoelen, deze los gemaakt, nu vonkt hij weer en de motor werkt weer. Wat is het probleem? De zwarte draad ligt niet aan aarde.
Hallo allemaal, Bij onze 310 knippers er bijna constant een rood lampje op het dashboard mij is verteld dat dit te maken heeft met voorgloeien maar ik heb geen idee waarom die dan zou moeten knipperen. Ook doet hij dit niet altijd maar wel zo'n 70% van de tijd. Zou iemand weten wat het precies inhoudt en vooral hoe ik het kan laten stoppen want wordt en ook wel een beetje moe van.
Beste, Bij het verversen van de olie in de brandstofpomp, kwam ik tot de ontdekking dat de bout / stelmoer op de foto is los gelopen. Kan iemand mij vertellen waar deze voor dient en hoe vast deze moet ?
Hallo, Onze Fendt 305LS, uit ‘91, verbruikt iets koelvloeistof. Daar zit een 226 B motor in. Er zijn geen uitwendige lekkages, dus ik ga er vanuit dat het dan inwendig is. Er komt verder ook niks bij de motor olie, dus ik denk dan aan een koppakking. Heb nu de volgende vragen: -heeft deze motor, droge of natte bussen? -hoe kom ik erachter, welke koppakking dat dan is? Ik zou zeggen, die het verste van de radiateur af zit? -moet je dan alleen die kapotte koppakking vervangen, of alle 4 vernieuwen? John
Hallo, ik ben ivm het opknappen van mijn Fendt 304 LS uit 1986 op zoek naar een inbouw asbakje. Zie de foto, ik ben dus op zoek naar een beter exemplaar met dekseltje. Bedankt alvast voor je hulp!
Beste tractorfanners, Ik heb op een fendt 305 deze sticker gevonden (zie bijlage). Waar is deze van en zou ik deze nieuw ergens kunnen kopen? Mvg,
Woonplaats: Overberg/Leusden Leeftijd: 18jr Laatst online: 50min geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: