Hallo, Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn mf135. Deze heft enkel nog bij volgas en zakt onmiddelijk wanneer je de gas loslaat. Er zijn in laatste maanden geen aanpassingen gebeurd aan de tractor.
Weet toevallig iemand of dat het kwaad kan als je met een MF 6270 de kruipversneling in de hoge groep gebruikt? Als de trekker nu in de Kruipversneling staat gaat hij niet in de hoge groep. als je het hendeltje van de kruip wat opzij trekt zodat hij net de schakelaar niet pakt en dus niet weet dat hij in de kruip staat doet hij dat wel. Nu lijkt het mij wel handig om ook de hoge groep te kunnen gebruiken in de kruip versnelling om een beetje vlot te kunnen draaien op het eind, want de kruip steeds in en uit schakelen werkt ook niet erg soepel. Maar ik vraag mij af of het kwaad kan als ik zorg dat de schakelaar van het hendeltje van de kruip niet werkt en dus gewoon hoog-laag wil schakelen in de kruip.
Hallo, ik had graag de disselvering aangepast op de kipper van het werk. nu moet je deze op druk zetten met het pompje van de steunpoot, maar bij een lege kar staat de dissel te hoog en daardoor slepen de voorste wielen bij het remmen. is het mogelijk om ipv met dat pompje op druk zetten gewoon een leiding te trekken naar de trekker met een smoorklep er tussen? en dan op.de dissel een markering te zetten van de rijhoogte? de dissel kan wel afgesteld worden door de pen een gat hoger of lager te steken maar dan loopt de kipper vol met de voorkant te laag. graag hoor ik jullie ervaringen. mvg jelle
We hebben een tank waar 71x46.00-25 (1200/50r25) banden opliggen nu loopt 1 band langzaam leeg is er iemand die weet of er voor deze band ook een binnenband is? Het is een Russisch merk band.
Heeft er iemand ervaring met sleepslangen op bouwland en dan specifiek in de polderklei. In België moet dit nu direct ingewerkt worden in plaats van 2u nadien. Dit is weer zo'n regel van een bureaumanneke 🫢. Heeft er iemand een bemester zelf gemaakt of aangepast die dit toelaat? Een gewone cultivator haalt te grote brokken naar boven en dit willen de klanten niet.
De nutriëntenwaarden van rundveedrijfmest kunnen flink schommelen. Kan met mobiele Nirs-technologie nauwkeuriger en naar behoefte worden bemest?
Onze 7726 is gps voorbereid en kan dat via de datatronic aansturen. Dus hoeft er alleen een antenne te komen, echter kan ik hier weinig over vinden op internet hoe dit er op het scherm uit komt te zien kwa bediening en wat het systeem kan. Zijn er tf`ers die ervaring hebben met dit systeem?
Beste Tfers Mag aan een MF3060, 2WD van 1990 sleutelen. Aftakas valt af en toe uit. Op het dashboard gaat het lampje van te lage druk branden. Is nu de hydropomp versleten voor de lage druk? De hef en de frontlader werken perfect. Zitten deze twee ook aangesloten op dezelfde pomp? Hoe kan het dan dat de PTO dan wegvalt? Er werd ons verteld dat de lage druk, 17 bar moet zijn en dat deze instelbaar zou zijn via een blok onder de motorkap. Enige wat wij vinden zijn de aansluitingen van de stuurbekrachtiging. We kunnen de lagedruksensor bij het oliefilter, voorlopig niet demonteren. Is dit de juiste plaats om de lagedruk te meten of kan dit ook op een andere plek. Is de uitspraak dat de lagedruk in te stellen was juist? Alle info is welkom.
Kan op internet niet iets duidelijks vinden over waar ik de leidinge op aan moet sluiten, is er iemand die me kan helpen aan duidelijke fotos of aansluit schema
Wat raden jullie aan van model/merk band voor op een landbouwkar, gemend gebruik weg/land. Momenteel Alliance 380 HD 650/55R26.5. Halfweg versleten sneuvelen ze door gezwellen die erop komen. Nu een Set Alliance 885 erop. Maar deskundigen zeggen dat deze band nog minder van kwaliteit is dan de 380HD... Nog een andere wagen uitgerust met BKT FL630 recent.
Koppeling moet regelmatig ontlucht worden wat moet ik vervangen
Wij hebben nog maar 6 jaar een Peecon Voermengwagen en beide kasten al kapot gehad en de vijzels zijn ook al bijna versleten, mes gaten zijn al half weg iemand ook deze ervaring ? We voeren 1 wagen per dag. Wat is een betere wagen om eventueel te kopen
Ik was bezig met het berekenen van de oplegdruk en het gewicht wat op de banden komt. Nu had ik een berekening gemaakt maar dat lijkt me vrij veel. Nu was mijn vraag hoe bereken je de oplegdruk en het gewicht wat op de banden komt? Gegeven zijn: Gewicht trekker 8 ton Gewicht mesttank leeg 9.5 ton 4-in-line met Tankinhoud van 12m3
Heb velgen maat 38 x18 inch passen hier banden maat 540/65R38 op.
Hallo allemaal. We hebben sinds kort een andere tank gekocht. Een Schuitemaker Robusta 116. Hier zit een topdrukcilinder bij. Nu wil ik er zelf een bok voor maken in de trekhaakslede. Heeft iemand eventueel een voorbeeldfoto? Kan op tf namelijk nog niet veel vinden. De cilinder moet ongeveer 10 cm boven de bovenkant van de slede uitkomen. Verdere tips zijn natuurlijk zeer welkom. Groeten Stefan
Ik ga volgendjaar verhuizen naar de achterhoek hoe doen jullie het transport van bijvoorbeeld een dubbele hark die te hoog isvoor een dieplader je kan er ook gewoon heen rijden maar hoe weet je de weg zie niet echt goede navigatie voor trekkers mvg marco
Probleem de teller loopt steeds door als ik m op nul zet begint hij te tellen tussen nul en 5kg en dan gaat ie nar de 10kg en gaat zo steeds door in een paar minuten staat ie zo op 200kg Hoe los ik dit probleem op
Mijn 3065 heeft soms schakel problemen als de trekker koud is kan ik hem soms niet in de versnelling krijgen na een paar keer trekken aan de pook gaat dit weer weg. Soms schakelt de trekker super mooi en soms helemaal niet hij kraakt dan een beetje etc. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het is een ab bak Trekker is van de 2e generatie bouwjaar 93 heeft de hi lo op de pook zitten
Hoeveel druk heeft iedereen op de topdruk cilinder staan, en wat is de diameter van de cilinder? Bij onze tank staat hij op 50 a 55 bar met een cilinder van 70 inwendig. Je merkt het goed maar volgens mij is dit best voorzichtig vandaar mijn vraag.
De laatste tijd zijn we ons stiekem aan het oriënteren op een hakselaar, welke we voornamelijk voor de maïs willen gaan inzetten. Omdat de New Holland FX serie over het algemeen scherp geprijsd is t.o.v. een Jaguar 800 serie, wil ik hier toch iets verder in verdiepen. De grootste hamvraag in eerste instantie is; wat zijn de onderlinge verschillen tussen de eerste generatie FX hakselaars en de laatste? Op hydroloc na dan. Een FX 375 bijvoorbeeld, is voor ons qua vermogen al groot genoeg en is eigenlijk niet eens zo gek duur voor de opties die de machine heeft. Als je deze dan vergelijkt met een FX 38, zijn ze al vaak weer duurder. Koeling, aandrijving etc..? Dat verschil zit vast ergens in. Andere tips naast de onderlinge verschillen zijn ook welkom! Geen merken oorlog hier, de Claas Jaguar 800 is ook nog niet uit beeld..
Vermenigvuldig het gewicht van de shovel waarmee de maiskuil wordt aangereden met het getal drie en dat is de maximale aanvoersnelheid van verse mais per uur.
Hoi, Ik ben aan het kijken voor een nieuwe haspel maar vroeg mij af waarom je zou kiezen voor een symmetrische of een asymmetrische sproeiwagen voor een beregeningshaspel? Wat zijn de voor en nadelen?
Vraagje, waar sluiten jullie de verlichtingsstekker bij een mf 6200 serie aan voor de fronthef? Na mijn weten zijn deze modellen er niet op voorbereid
boite olie en filter al vervangen, sensoren links en rechts onder al gecontroleerd ,lift heeft in het verleden altijd goed ge werkt,maar als ik hem instel op diepte nr 4 ,dan moet ik naar verloop van tijd de knop naar stand 2 zetten voor de zelfde diepte te hebben en diepte regel matig met draaiknop aanpassen
Hallo, komend weekend doe ik mee met trekkerslep in fort in de 7000kg met onze mf 6465. Nu wil ik tijdelijk even een ring in de kipperknobbel doen maar zou graag ook een echte trekhaak willen maken voor de 6465. Hoe hebben jullie het gemaakt, het liefst foto van een mf aangezien dat overeenkomt. Met vriendelijke groet, Marc Steffens
Goedemiddag, Ik heb een mitsubishi D1300 , heeft een klein jaar stilgestaan . Nu wil ik hem terug starten en draait hij wel rond maar wil niet starten . Er zitten nieuwe gloeiboegies in en voorverwarmen werkt. Wat ik wel merk is dat er geen rook uit de uitlaat komt . Er zit diesel genoeg in en de dieselpomp is ontlucht. De injectoren zijn ook gereinigd. Ik weet dus niet meteen meer wat ik verkeerd doe of mis buiten de dieselpomp na te kijken .
Hoi, Ik sta op het punt om een Iseki TU1700 te kopen met voorlader en graafarm. Lijkt een goede maat voor de dingen die ik wil doen en is in goede staat. Maar er zijn drie vragen waar ik graag wat input op hoor van mensen die wat meer ervaringen hebben dan ik. 1. De bediening van de voorlader alswel de graafarm laten slechts één functie tegelijk toe per hendel. In het geval van de voorlader betekend dit dat ik niet kan kiepen en tillen tegelijk. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is als ik er bijvoorbeeld palletvorken opzet en iets een beetje recht wil houden. Maar misschien valt dit mee. Het lijkt me gewoon zo stom. Is dit erg vervelend? Is dit normaal? 2. Een kennis noemde dat het erg lastig kan zijn om te sturen met iets zwaars in de voorlader omdat er geen stuurbekrachtiging opzit en die bandjes flink in de grond kunnen zakken. Is dit iets om echt rekening mee te houden of betekend dat gewoon een iets grotere draaicirkel? 3. Ook heb ik horen langskomen dat dit soort trekkers "alleen gemaakt zijn voor rijstvelden" en met een zware last op de lader (300-400 kilo) en flink wat ballast weleens doormidden breken als je dan een hobbeltje neemt. Lijkt me vreemd voor een tractor, maar wellicht zijn ze daadwerkelijk niet voor dergelijk gebruik gemaakt. Enig idee? Dat zou jammer zijn om achteraf achter te komen. Ik hoor graag alle advies en verhalen. Vriendelijke groet, Aldo
Beste, De verdeler is snel verstopt als er aan zomerstalvoedering gedaan wordt. Hij gaat vooral dichtzitten tussen de slijtplaat en de 'verdeelmolen'. Er zit namelijk ruimte tussen. 10 mm ongeveer. Nou lijkt me dat de oorzaak. Want het zit altijd alleen maar daar opgehoopt. Ik zag ook dat de slijtplaat erin vast gelast zit dat lijkt me ook niet de juiste manier. Iemand hier ervaring mee of tips om dit beter te laten werken ? Ik snap zelf ook niet goed hoe die ruimte is ontstaan. Of dat hoort. Stalvoeren is natuurlijk lang geleden maar ga er nog vanuit dat er wat gras in de put zit. En voor toekomst stalvoeren. Aan een snijfilter ga ik niet beginnen. Betreft een veenhuis euroject 350 injecteur. Alvast bedankt.
Hallo, ik ben opzoek naar goede betaalbare gps voor op een Claas arion 440. ik was zo is even aan het rond kijken en kwam ik uit bij Cerea gps via de website RTK-GPS.nl. Wat zijn jullie ervaringen bij dit bedrijf of deze gps?
Woonplaats: Evertsoord Leeftijd: 33jr Laatst online: 2d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: