Hallo, Ik heb een Case International 1246 staan thuis met voorpong. Nu krijg ik deze zeer moeilijk/tot niet in zijn 5de versnelling. Reden: er zit zodanig veel speling op de scharnierpunten van de versnellingspook dat deze tegen de carroserie vooraan zit waardoor hij dus niet z'n 5de kan nemen... Ik heb al eens zitten rondkijken maar vind niet direct stukken om die scharnieren te vermaken. Iemand die me hierbij kan helpen? Alvast bedankt!
Ik heb een nieuwe radio voor op onze oude Dewulf rooimachine. Ik heb van te voren 12 volt gemeten op de rode draad (via contact) dus ik ging er vanuit dat een 12 volt radio zou voldoen. Nu ik hem probeer aan te sluiten werkt hij niet en blijkt de gele draad (vanaf accu’s) 24 volt te geven. Geen idee of dit een normale situatie is of dat de vorige eigenaar aan het prutsen is geweest. Omdat ik betwijfel of ik de radio nog retour kan sturen, en omdat een 24 volt radio (met BT) een stuk duurder is denk ik erover om een kabel met zekering rechtstreeks vanaf één accu naar de radio toe te leggen, maar ik heb ooit eens gehoord dat dat slecht is voor de accu’s omdat ze dan ongelijk belast worden. Kan iemand mij daar iets zinnigs over zeggen? Alvast bedankt.
Beste, door het weer de laatste weken zijn we genoodzaakt de laatste snede te stalvoeren op ons bedrijf, echter was dit initieel nooit de bedoeling dat we dit zouden doen, de frontmaaier (krone f320cv) legt te breed af ook met de gewasgeleidingsplaten helemaal dicht voor de (leen) opraapwagen pickupbreedte 150cm ik heb al geprobeerd de gewasplaten 15 cm langs beide kanten te verlengen echter gooit hij het nog iets te breed af en laat langs beide kanten ongeveer 10-15 cm dat niet word opgeraapt, heeft iemand tips om deze smaller te laten afleggen, ik weet dat er frontmaaiers zonder kneuzer bestaan met zwadschijven of met zwadtrommels, maar ik was niet van plan nog een extra maaier aan te schaffen.... misschien heeft iemand een tip, maaisnelheid is 6 a 7 km per uur alvast bedankt
Her alarm in cabine is zeer luid , waar zit het alarm geplaats Dan kan Ik het verwijderen .
De laatste tijd zijn we ons stiekem aan het oriënteren op een hakselaar, welke we voornamelijk voor de maïs willen gaan inzetten. Omdat de New Holland FX serie over het algemeen scherp geprijsd is t.o.v. een Jaguar 800 serie, wil ik hier toch iets verder in verdiepen. De grootste hamvraag in eerste instantie is; wat zijn de onderlinge verschillen tussen de eerste generatie FX hakselaars en de laatste? Op hydroloc na dan. Een FX 375 bijvoorbeeld, is voor ons qua vermogen al groot genoeg en is eigenlijk niet eens zo gek duur voor de opties die de machine heeft. Als je deze dan vergelijkt met een FX 38, zijn ze al vaak weer duurder. Koeling, aandrijving etc..? Dat verschil zit vast ergens in. Andere tips naast de onderlinge verschillen zijn ook welkom! Geen merken oorlog hier, de Claas Jaguar 800 is ook nog niet uit beeld..
Hallo, Ik heb mijn 7000 nu al een poosje toen ik hem kocht is verteld dat het originele dubbelwerkende ventiel ook om te zetten is naar een enkelwerkende. Weet iemand hoe ik dat kan doen? Alvast bedankt!
Goedemorgen, Misschien dat iemand de oplossing weet, aangezien ik nog een cvx weet die hetzelfde had, maar zijn er nooit achter gekomen wat het was. Mijn cvx rijdt goed, stottert nooit tijdens het rijden. Maar eerst was het altijd tikken en lopen Toen het vroor startte hij ineens soms niet Maar nu ook als het warm is. Probleem: spuit geen diesel in Oorzaak schijnbaar: pomp of iets krijgt niet genoeg stroom om in te spuiten Iemand die dit ook gehad heeft, en een oplossing weet? Mvgr lukas
Van onze krone easycut frontmaaier kun je van 1 van de buitenste trommels wel 4cm verdraaien voordat de andere schijven gaan meedraaien.is dit normale slijtage of moet ik hier wat mee?
Leeftijd: 39jr Laatst online: 3u geleden
Werk in de landbouw. Veel met hakselaars te maken. Rijden en ook wel sleutelen aan de machines.
Ik heb ervaring met de volgende machines: