Ik heb voor de eerste keer een minitractor kubota B6001 gekocht met rotovator en hefbak. Ik ben een beginneling, maar heb alles geprobeerd om op de akker meer bandengrip te hebben. Wielen blijven slippen, zelfs als ik hem in de 4x4 stand zet. Ook de hendel voor meer grip op de voorwielen heb ik geprobeerd. Op harde grond rijdt hij normaal. Wat doe ik verkeerd?
Ik wil achteraan meer gewicht op mijn Kubota om meer grip op het land te hebben. Hoeveel water mag ik maximum in de band doen? Moet ik dan vooraan ook de banden vullen met water. Vooraan heb ik een laadbak.
Weet iemand van jullie of je een elektronische fronthef ook met trekkrachtregeling kan gebruiken? Wat ik wil bekomen en doen: In de fronthef komt een duwblad met allerlei instellingen etc, dit om grond/gravel weg te duwen. Ipv een positieregeling wilde ik eigenlijk een constante druk op de grader/duwblad bekomen. De reden is dat we vooraan voldoende druk op de wielen willen houden om te kunnen sturen. Achteraan hangt een vrij zware machine (3,5t) die niet altijd op de grond is, soms wel, soms niet. Om veilig op de weg te rijden hebben we eigenlijk een gewicht vooraan nodig, ik heb er van 300 tot 1500kg. Ik dacht dit gewicht bij aan de grader te monteren. De grader weegt 825kg, daarbij nog een 1500kg van het gewicht en dan een 1000-1200kg constant in de hef te houden. Ik weet niet of de tractor voorzien is op deze functie. Eventueel dacht ik het volgende: Stikstofdemper erbij, druksensor erbij, deze druksensor een signaal te laten geven voor heffen of dalen. Zodoende is het mogelijk om de tractor voldoende druk op de voorwielen te geven en de grader voldoende druk op de bodem. Dan blijft sturen mogelijk, ongeacht of de machine achteraan wel of niet op de grond is. Uiteraard zal de vooras vering ook wat opvangen. Alleen is ingrijpen in het systeem bij een Fendt niet zo makkelijk. Heeft iemand hier zicht op?
Ik heb sinds de zomer een iseki TX 1500 aangekocht. Sinds deze week heb ik een klepelmaaier voor erachter dus de iseki heeft die hele periode stil gestaan. In de zomer startte deze nog goed (warm weer) maar nu dat het kouder is start hij heel slecht. Het lampje op het dashboard om voor te gloeien brand niet, lampje kan ook stuk zijn natuurlijk. Er komen donker grijs/zwarte plukken rook uit de uitlaat, en na lang aanhouden slaat de motor aan, ook na bijna een minuut voor gloeien. Ik heb geen idee wat het kan zijn, dus hulp is welkom ! Ik heb ook eens in het reservoir van de hydroliek olie gekeken, hoe zie ik als er genoeg olie in zit? En is het normaal dat het reservoir aan de binnenkant roest heeft ? Zie foto...
Twee jaar geleden een Fendt 718 gekocht met 9200h en een nieuwe vario . Prima trekker en comfortabel om mee te werken. Vorig jaar openbaarde zich een vervelend probleem. Af en toe valt zomaar het motorvermogen terug. Vooral onder max.belasting (triple maaikneuzer) moet je zo een poosje (kwartier) wel10kmh. terug in snelheid. Gebeurt soms twee keer op een dag en soms eenmaal in de maand. Dealer en een motorspecialist hebben probleem nog steeds niet getackeld. Geen storingscodes te zien. Voor de waterrem ook geen enkele storing te constateren. Seizoen komt er weer aan; moet nu een keer opgelost worden. Zijn er TF fans met serieuze tips of voorstellen?
Hallo, ik heb sinds kort het volgende probleem. Het oliepeil van de hydrauliekolie zakt terwijl het oliepeil in de Vario/achterbrug naar boven gaat. Wij denken aan de hydrauliekpomp, of zijn er nóg meer plekken waar een lekkage kan ontstaan? Wie heeft dit probleem eerder gehad en hoe is dit opgelost? Mvg willem
Ik heb een Izeki 125 landhope (volgens mij is dat een TU125F) Al verschillende issue meer gehad. • Voorgloeien wekte niet drukknop vervangen - probleem opgelost • De motor wilde niet meer uit gaan en toen na wat zoek werk de solenoid vervangen en dat loste het probleem op. Nu een paar maanden later wilde de motor niet meer starten. Bij het omdraaien van de start sleutel wat geratel maar verder niets. Start motor gedemonteerd en gecontroleerd conform YouTube video en inderdaad deze deed het niet meer. Nieuwe besteld er gisteren op gezet maar nu gebeurt en niets meer als we het contract sleutel omdraaien geen spanning niets, de lapjes op het dashboard gaan niet meer aan, helemaal niets Accu gecontroleers is vol ok, zekeringen (voorzover ik ze kom vinden) gecontroleerd zijn goed. het zekerringenkastje zit direct onder de motorkap. Wat kan dit zijn? Wie heeft er een goede tip. mvg Roland
We zijn bezig de klep van onze schuitemaker hydraulisch te maken door aan beide zijden een dubbelwerkende cilinder te plaatsen. Nu vroeg ik mij af of daar een volumesplitventiel tussen hoort zodat beide cilinders altijd gelijkmatig bewegen. Of is dat in de praktijk niet nodig en gaat de klep vanzelf wel evenwijdig open en dicht?
Kan iemand me zeggen welk lamp (type en wattage) ik nodig heb voor deze socket die boven mijn kenteken zit? Is een led variant een meerwaarde hierin of blijf ik liever bij de klassieke gloeilampen?
Wat zijn de kenmerken aan een kapot regel ECU? Ik heb wat problemen met het electrisch systeem. (Defecte toerenteller, oliedrukmeter steigt en daalt onverklaarbaar snel bij inschakelen verlichting) urenteller defect. Kan dit het ecu zijn?
Af en toe werk ik met een kleine New Holland T3. Als ik de Cardan inschakel valt die geregeld uit en geeft hij aan dat er niemand op de stoel zit. Maar zit er wel degelijk op en weeg 77 kg. Dat is blijkbaar niet genoeg en daarom valt hij uit in veiligheid. Is er een mogelijkheid om deze sensor af te stellen op gewicht?
Wij hebben een John Deere 6400 met de uitlaat direct naar de moterkap toe van bouwjaar 1998. Daarvan voel je de trillingen van de uitlaat in de cabine. We hebben meerdere rubbers geprobeerd, maar de trillingen blijven. Nu ben ik benieuwd of de bevestiging van een 6410 of nieuwer wel goed de trillingen dempen. Want dan kunnen we dat nog overwegen bij het aanschaffen van een nieuwe uitlaat. Ik hoor graag jullie meningen hierover. Groeten Rick
We hebben hier een oude Miedema opraapwagen (enkelasser op heel brede banden) die we inzetten in natuurgebieden. Deze is uitgerust met een tapijt met L-ijzers en kokers. Nu trekken we regelmatig deze ijzers krom waardoor die uit de kokers schuiven en in het gras komen te liggen tijdens het lossen. Terug recht maken is nogal een werkje omdat ze over de volledige lengte buigen. Iemand een idee waarom deze krom gaan? Overbelasting uiteraard, maar waarom? Wagen te vol? Materiaal te zwaar? Zouden we deze misschien beter vervangen door een ander type of vorm van lat? Vastlassen op de ketting is misschien ook nog te doen maar dan gaan we waarschijnlijk andere problemen krijgen als de lat krom is.
716 Gen1, Deutz motor met handmatige gaskabel.... Bij het koud starten kregen we de laatste maanden heel kort (1s) een melding van de oliedruk. Verdween vanzelf. Gisteren zelfde fout maar kort intermitterend, dus ging aan en uit, ongeacht het toerental, zowel bij 750 als bij 1800 toeren. Toch maar laten vertrekken. Onderweg de eerste 10u geen problemen, daarna kwam de melding terug en moesten we het toerental rond de 900rpm houden om geen melding meer te krijgen. Meestal is de melding erg kort. Lijkt ook afhankelijk van de stand van de tractor, bv neus rechts omhoog geen probleem, links omhoog wel. Op hogere toeren geen meldingen. Mijn idee is de sensor aan't overlijden. Koude motor zou toch altijd een hogere druk moeten hebben? Oliepeil ok en op maximum, geen olieverbruik, filter een 300u nog gewisseld alsook de olie, 15W40. Beetje zweterig rondom de filter, nog niet gekeken waar die juist lekt maar de afscherming is vettig en er valt een drupje op de grond waar die staat. Iemand dit al meegemaakt? Morgen zeker na te kijken door een dealer maar tips zijn welkom. Motor heeft een 15.000 uur intussen, verder geen problemen. Nog nooit open geweest aan de motor
Hallo, onze fendt 311 van ~1994 met de fendt 500 favorit cabine geeft geen toerental meer aan nadat ik een nieuwe starter heb gestoken, eerst kwam er een foutcode (5.1.0.5) als ik het mij goed herinner en 9990 toeren, geen wonder koper lag bloot van de 3 draden die naar de krukassensor lopen nu heb ik alle draden getaped tot waar ze wel weer goed zijn, geen foutcode meer maar geen toerental. Het blijft op 0 staan. Ik heb de 3 draadjes uitgemeten en op de middelste komt 7.34v een van de buitenste is massa. Als ik het stekkertje in de sensor steek en en dan meet ik het andere draadje krijg ik daar ~4.05v en dit is altijd gelijk, motor draaiend of niet blijft 4.05v. Is dat mogelijk? En dan meet ik weer op de andere buitenste draad en daar krijg ik dan 5.36v blijft ook altijd gelijk. Is dit een sensor die werkt op 12v of op 5 volt want nu weet ik het even niet meer? Zou dit dezelde sensor zijn als voor de aftakas? Alvast bedankt!
Wat ik nodig heb is een trekker die goed in de berge tuis is, minde dan 2 meeter breed is, wijnig elektronica heeft (omdat ik het zelf moet repareren) en voor een of andere reden gaan alle gemotoriseerde apparaten op deeze boerderij stuk dus ik wil geen hydrauliek stuur stuursysteem
Hallo, Al weer iets meer dan twee jaar ben ik in het bezit van een Steinbock DFG 2.5T heftruckje uit 1978 met een Mercedes 220D motor (OM615) De heftruck gebruik ik hobbymatig en de laatste tijd duurt het steeds wat langer voordat 'ie reageert als ik naar voor of achter schakel. Er is dan vrij veel toeren nodig om er voor te zorgen dat 'ie reageert en vaak duurt dat wel 3 tot 4 seconde. Is dit een veel voorkomend probleem met de wat oudere heftrucks en wat zou de oorzaak kunnen zijn? Verder functioneert alles (hef en kantelfunctie) nog uitstekend. Iemand een idee?
Leeftijd: onbekend Laatst online: 18u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: