Voor het laden van de mengwagen zijn we op zoek naar een loader of verreiker. Wat zijn de ervaringen en waar op te letten? En natuurlijk welke is het handigste.
[b]SVgroup, het bedrijf met de bekende merken Schuitemaker, Veenhuis en sinds begin dit jaar ook Jan Veenhuis, integreert Jan Veenhuis Machines volledig in haar merken Schuitemaker en Veenhuis. Met trots kondigt SVgroup de rebranding van het premiummerk Jan Veenhuis aan. Deze nieuwe uitstraling is de logische volgende stap tijdens het integreren van Jan Veenhuis in SVgroup. Als onderdeel van de overnamevoorwaarden zullen de naam ‘Jan’ en de iconische drie paarden komen te vervallen en plaatsmaken voor een nieuw logo, met een bijbehorende tagline die naadloos aansluit bij de andere premiummerken Schuitemaker en Veenhuis. Het merk zal voortaan bekendstaan als ‘Veenhuis: Master your Cargo’.[/b]
Ik heb 5 hectare land, heuvelachtig, wat 20 jaar braak ligt. Veel lang gras erop, dat ga ik binnenkort met mijn nieuwe klepel eraf halen. Echter wil ik graag de toplaag loshalen, voor het planten van nieuw spul. Nu zitten er relatief veel stenen in de grond, van een paar cm tot 20cm of wat groter soms. Ik woon in Polen, in bergachtig gebied, vandaar. Nu kan ik elke meter handmatig onderzoeken, maar heb daar weinig trek in, dus dacht, wellicht kan ik een cultivator hiervoor gebruiken met verende ijzers zodat ze niet kapot trekken als de steen te vast zit, maar het meeste wel lostrekken en omhoog halen. Ik heb er nog geen, dus vandaar mijn vraag. Wat denken jullie? Of zijn er andere oplossingen voor?
Dumpwagens. Wie houdt er niet van een dumper? We durven te wedden dat je ooit in je jeugd op Tonka Toys rondsloeg terwijl je probeerde kostbare metalen uit je achtertuin te halen. Dumpertrucks zijn bliksemafleiders voor je innerlijke peuter; ze zijn zo groot, zo doelgericht, zo... dom. Maar het zijn ook vieze beesten. Niet alleen omdat ze hun leven lang rondsluipen in smerige steengroeven, maar omdat ze worden aangedreven door gigantische dieselmotoren. Deze fantastisch getitelde truck is hier om dat laatste punt te veranderen. Omdat het elektrisch is. Zou u dan alstublieft eerlijk willen zijn, voor de eDumper. Wat een naam. Wat een ding. Het is een geëlektrificeerde mijnbouwtruck met dumper van de Zwitserse divisie van machinefabrikant Kuhn. Omdat ze wilden afstappen van de dieselgewoonte, bouwden ze een Komatsu HD 605-7 om zodat ze op elektriciteit konden rijden – waardoor het de grootste elektrische auto ter wereld werd. De Komatsu HD 605-7 (klinkt een beetje als een goedkope Koreaanse televisie, nietwaar?) dankt zijn laadvermogen normaal gesproken aan een enorme 23,1-liter zescilinder turbodiesel. Maar dat werd in een grote container gegooid en vervangen door motoren die elektriciteit halen uit een lithium-ionbatterij van vier ton en 600 kWh – zes keer de capaciteit van Tesla's Model X. Zoals veel elektrische voertuigen beschikt hij ook over regeneratief remmen, een cruciaal element bij het kruipen door mijnen. Omdat hij zo'n zware klomp is en zo'n zware last moet dragen, kan de eDumper niet rekenen op een magische doorbraak in de batterijtechnologie. Er wordt dus gebruik gemaakt van natuurkunde. Stel dat de eDumper van 45 ton een helling van 13 procent oprijdt om 65 ton materiaal op te halen naar een cementfabriek. Wanneer hij weer naar beneden rijdt, is hij zo zwaar dat het regeneratieve remsysteem de meeste of alle energie genereert die nodig is om de heuvel op te gaan. Slim, hè? Volgens de makers maakt de eDumper feitelijk meer energie dan hij verbruikt. En door batterijen als energiebron te gebruiken, wordt jaarlijks ongeveer 50.000 ton diesel bespaard.
Vermenigvuldig het gewicht van de shovel waarmee de maiskuil wordt aangereden met het getal drie en dat is de maximale aanvoersnelheid van verse mais per uur.
Beste leden Iemand al een idee of het intressant is om dit jaar mais te gaan dorsen en of iemand al wat van de prijzen heeft gehoord voor natte mais en wat iedereen zijn ervaringen zijn met de opbrengsten de laatste jaren? Kan het beter hier vragen omdat er hier veel ervaringsdeskundige zitten😜
Hallo allemaal, Ik me aan het orienteren op een andere tractor. Ik heb nogal wat eisen en een Budget tot E 50.000, het liefst er onder. Omdat ik wel op hellingen bezig ben met hooien moet hij iig vier wiel aandrijving hebben en een eigen gewicht van zo'n 5 ton. Is prettig met de pers en nog een zware aanhanger met hooi. Ook in het bos met boomstammen halen is dat prettig. Verder Denk ik er over om over te stappen naar een frontmaaier, dus fronthef en PTO zijn ook nodig. Vermogen kom ik bij mijn Ford 8210 niet te kort, dus rond de 110 pk is voldoende. Verder merk ik dat het een probleem begint te worden om mensen achter op de kar te hebben met het laden van baaltjes. Daarom ben ik er ook over aan het denken om een Meijer balenverzamelaar en een meijer kleine balen tang te kopen. (iemand ervaring?) Om de balentang te gebruiken is er ook een frontlader nodig. Hier in duitsland rijden bijna alle aanhangers luchtgeremd, dus dat zou ik er ook graag op hebben. (ik leen vaak een aanhanger) . Ik ben niet perse merk gebonden, maar misschien heb ik een lichte voorkeur voor New Holland vanwege mijn ervaringen met de lokale dealer en mijn Ford. De tractor zal zo'n 1 a 2 honderd uur per jaar gebruikt worden. Verder zo min mogelijk electronica, Hydrauliek enzo mag van mij gewoon met Handels bediend zijn. Hoeft niet sexy. Ik maak dit topic vooral aan om wat feedback en nieuwe inzichten te krijgen. Ben ook niet zo heel erg op de hoogte wat er allemaal te koop is van na 2000. Affin, roept u maar. Grts Bouke
Goedeavond ik heb een nieuwe trekker gekocht alleen wil ik graag een bak op de voor lader kan alleen geen bak vinden misschien weet iemand welke bak op deze voorlader past Alvast bedankt
Gaat dit de toekomst worden?, tractorchauffeurs kunnen zich beter laten omscholen tot computerprogrammeur ;) : GPX Solutions levert het IQuus-systeem om een conventionele trekker om te bouwen tot autonoom voertuig. De eerste en meest gebruikte toepassing van IQuus is momenteel op fruitteelttrekkers. Daar zijn er nu zo’n vijftien stuks van in bedrijf. En inmiddels zijn ook enkel zwaardere landbouwtrekkers door GPS-Solutions omgebouwd tot autonoom voertuig. Meer info: https://www.proeftuinprecisielandbouw.nl/autonome-trekker-met-iquus/ Joanne de Ruiter van GPX Solutions geeft een toelichting: https://www.youtube.com/watch?v=zk5Ur8ys6Oc
Maaien of toch nog wachten....? Hier gemaaid en viel niet tegen.
Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.
[b]Originele beschrijving[/b] Elon Musk will nach dem ersten Tesla-Lkw nun auch einen Tesla-Traktor auf den Markt bringen. Und verrät technische Details.
Er komt hier weleens een man op de dam van Vossen, die verkopen allerlei "bio stimulanten". Ik ben hier persoonlijk niet zo van maar als iemand er profijt van heeft is het mooi. Nu was ik net een trekker aan het verversen en begon hij over spul dat je in de motorolie moet doen met de gebruikelijke voordelen: minder slijtage, olie gaat langer mee en lager verbruik. Hij had het over transportbedrijf de haan in nijkerk die er goede ervaringen mee had opgedaan dus ik heb me laten ompraten en ga het ook eens proberen. Ik hou van bijna alle machines al jaren het brandstofverbruik bij dus ik ben benieuwd. Mensen hier met ervaring met wondermiddeltjes?
Dag Allen, Voor de hobby hebben er een Kuhn schijvenmaaier, maar die willen we graag verruilen voor een trommelmaaier. We willen naar een trommelmaaier zonder kneuzer omdat dat het beste werkt in het natuurland. En ik vind trommelmaaiers gewoon mooi. Nu heeft Vicon best wat trommelmaaier gebouwd maar met verschillende diameters trommels. OA 2 grote en 2 kleine maar ook 4 kleinere.. Iemand enig idee wat de voor en nadelen zijn? Het moet een maaier zijn van 2.40 of breder. Tis hobby maar je moet wel wat kunnen doen in een uur.
Wat is een mooie oplossing in het land om met de zuigarm uit een andere tank te zuigen zonder slangen aan te koppelen? De loonwerker heeft gewoon een zuigerarm met slang eraan.
Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 16 jaar, en heb net mijn rijbewijs gehaald. Nu ben ik opzoek naar een trekker. Ik vind het moeilijk wat een goed model is. Ik wil de trekker gaan gebruiken om 2x per jaar de wei mee te maaien, schudden en harken. Er op rondrijden ga ik natuurlijk ook doen want het is een hobby😅. Wat raden jullie mij aan qua PK's enz. Ook lees ik dingen over een doordraaiende aftakas. Wat zijn hier de voor- en nadelen van? Ik heb zelf natuurlijk al een beetje rondgekeken, en dit zijn enkele modellen die ik mooi vind: - Deutz oldtimer modellen - Fendt farmer / favorit 2 of 3 - Ford 3000 tot 5000 - Guldners - Massey Ferguson 135 Mocht iemand tips hebben voor een aankoop hoor ik het graag. Heeft iemand toevallig een tractor te koop hoor ik het ook graag. Ik ben zelf wel technisch, dus het mag ook een opknapper zijn. Ik heb altijd gesleuteld aan brommers, quads en crossmotoren dus de algemene technische kennis heb ik wel.
Deel 1 zit vol met het maximale aantal reacties, welkom op deel 2: Sterk gestegen nieuwprijzen, lange levertijden en een onzekere toekomst zorgen ervoor dat boeren meer in gebruikte tractoren zijn gaan zien. De vraag overstijgt nu zelfs het aanbod. Deel 1: https://www.prikkebord.nl/topic/300068/
Goedenavond! Ik heb naar mijn idee goed gezocht naar een topic dat hier op lijkt, maar niet gevonden. Daarom: Omdat de brandstofprijs het afgelopen decennia structureel hoger is geworden is dit ook in de keuze van aankoop van een trekker steeds belangrijker. Hierom ook de vraag naar jullie ervaringen bij verschillende trekkers uit een vermogens klasse van 200 - 250 pk. Wat is het gemiddelde verbruik over de gehele levensduur? Bij de meeste merken kun je dit inmiddels zien. Wat is het verbruik bij zware belasting, al dan niet constant? Wat is het verbruik bij transport? Graag merk, type, versnellingsbak en alle overige belangrijke informatie erbij vermelden. Alvast bedankt!
Leeftijd: onbekend Laatst online: 2wk geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: