Hoi, Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen... Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden ) Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit. Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid. Ik heb een paar vragen hierover: - Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.) Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn? - Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ? - Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker? - Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken? - De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden? Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet ) 7 a 8000 aan uitgeven... Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken! Ik hoor het graag!
Goeiemorgen, gisteren deed mijn Deutz 5506 het nog, deze morgen wil ik starten en gaat niet. Motor draait vlot rond, ctl diesel OK , er gaan diesel tot aan de pomp maar aan de leidingen naar de verstuivers komt niets uit. Waar moet ik het probleem zoeken? Vr groeten David
Hey iedereen ik zou graag mij ford opvoeren maar weet niet hoe dat moet zou iemand mij daarmee kunnen helpen. Alvast Bedankt
Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”
Hallo allemaal, Ik wil de keeringen vervangen van de hef ( bij de hefarmen ) want hij lekt daar, iemand die weet of de keeringen met nummer 557010CCP001 past? De persleiding van de hydrauliek van mijn Deutz maakt veel lawaai de laatste tijd. Deze geluiden worden onder belasting nog luider. Deze geluiden beginnen ook bij het rijden iets in de hef hangen en verdwijnen zodra ik een minimale verandering aan de segmentboog aanbreng (een beetje omhoog of omlaag - maar dan begint het snel weer te trillen en herrie te maken). Waar zou dat aan kunnen liggen? Hij kan nog steeds een kleine cultivator optillen, maar dan gebeurt hetzelfde als hierboven beschreven. Het lekte ook eerst op de hefarm. Dit heb ik nu opgelost. Ik zag dat de hydraulica lucht aanzuigde. Nadat ik de pompflens heb vervangen is het al minder. (er zat een barst in) Ik denk dat dit de eerste pomp is die is geïnstalleerd. Ik geloof dat de tractor 18.000 uur heeft. Te zien aan het koppelingspedaal. Gisteren probeerde ik een pallet potgrond op te tillen. (500kg) Maar dan maakt hij veel lawaai. En alleen de hydraulische drukleiding begint hevig te trillen. Hij kan het niet meer optillen Druk op gemeten van de pomp. Koud: 170 Bar Warm: 165 Bar Dus de pomp is hst niet volgensmij. Alles is welkom Bedankt !!
Hallo allemaal, bij het draaien van de bodemketting van onze blokkendoseerwagen, drukt het ijzer van de bodem in als het ware: https://www.youtube.com/watch?v=03ptRKf2tao&feature=youtu.be Wat is het beste? Is de bodem aan vervanging toe? Of valt het allemaal mee? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Goeden avond TF ers. Ik probeer wat te verzinnen om het binnenhalen van kleine balen hooi te vergemakkelijken. (Laten) bundelen is geen optie omdat wij alles op zolder opslaan. Een balenlader naast de wagen gaat me te langzaam en kost toch nog 2 man om te stapelen. Zo n kemper of felle Ballenautomaat zijn bijna niet te koop en erg duur, en om door te kunnen gaan met lossen zou je er 2 moeten hebben. Ik zat te denken is zo 'n zelfladende (new holland?) Balenwagen iets? Denk dan zet je zo n vracht neer, loopband ernaast en 1 man gooit ze erop. Zijn er mensen die ervaring hebben met zo n wagen, en zijn er mensen die ergens zo n wagen te koop weten? Groet, Lex
Hallo, Ik heb zojuist de olie van de dieselpomp ververst zo als meerdere keren beschreven op het forum hier. De schroef op het vierkante plaatje aan de linkerkant uitdraaien, en vervolgens olie toevoegen aan de bovenkant door de vuldop. Toen ik de overloop schroef opendraaide kwam er een hele grote hoeveelheid diesel / olie mengsel naar buiten stromen. Hoort dit, of moet dit normaal ergens wel lekken via een overloop? Heb er vervolgens olie in gedaan tot er nieuwe olie naar buiten stroomde uit de overloop. Ben benieuwd of dit gewoon prima is, of dat er misschien iets lekt in de pomp of dat er een ontlucht / overloop verstopt zit. Groeten, Len
Hallo heb een mooi gebruikt setje 600/65 r34 pirelli banden te koop zien staan. maar past dit op de 16 inch velg die nu op de trekker ligt er ligt nu 18.4r34 Goodyear op. onze bandenmonteur raad het af maar had graag jullie ervaringen ook eens gehoord mvg jelle
Iedere New Holland T5 heeft te lichte hefarmen voor een 320 maaier met kneuzer.
Hoi, ik wil graag gewoon een keer mee doen voor de lol aan de trekkertrek hier in de buurt. Ik ben van plan dit te doen met een standaard 2030 in de 3,5ton klasse. Dit wordt waarschijnlijk pas volgend jaar een keer omdat de inschrijftermijn al voorbij is en ik geen steiger begrenzer heb en nog geen rolbeugel heb. Zijn er nog andere dingen wat ik moet hebben en op welke dingen moet ik letten?
Hallo, ik ben bezig aan mijn Inter 453 in orde te zetten. Graag zou ik achteraan een iets bredere (en grotere) band zien op dit dapper trekkertje. Eigenlijk wil ik vooral meer band volume. Dus misschien een kleinere velgmaat? Huidige velgen hebben 6 bouten en zijn 34inch groot. Omdat ik echt niet thuis ben in band en velg maten voor traktoren, welke opties heb ik? Kan ik velgen van een zwaarder model gebruiken? Mocht er mij iemand een complete uitleg kunnen geven, dit zou top zijn! Hopelijk heb ik in mijn zoektocht op dit forum geen soort gelijke vraag over het hoofd gezien, zowel, stuur gerust een linkje.
Ik heb voor de eerste keer een minitractor kubota B6001 gekocht met rotovator en hefbak. Ik ben een beginneling, maar heb alles geprobeerd om op de akker meer bandengrip te hebben. Wielen blijven slippen, zelfs als ik hem in de 4x4 stand zet. Ook de hendel voor meer grip op de voorwielen heb ik geprobeerd. Op harde grond rijdt hij normaal. Wat doe ik verkeerd?
Hallo, Zoals de titel al zegt heeft iemand ervaring met het zelf spuiten van een waterbron? Met behulp van bv een giertank? Zou 6 m diepte bv al voldoende zijn? Het moet genoeg zijn om de tuin te beregenen dus hoeft niet een hele grote bron te worden dacht zelf aan 75. Als iemand tips of ervaring heeft hoor ik het graag. Mvg marten.
Ik vraag mij af welke olie ik het beste kan gebruiken voor de hef inrichting van mijn Deutz d40
Hoi, vanavond ben ik gaan kijken bij een pz 185. De verkoper had hem achter de trekker en tot mijn verbazing paste de maaier niet want de wielen liepen tegen de kappen aan. Zou kunnen liggen aan dat de hefarmen van die trekker relatief kort waren, maar dan zou het nog steeds maar een paar centimeter schelen en bovendien moest de maaier dan volgens mij ook nog verder naar rechts terwijl dit niet eens zoon grote trekker was (spoor 1.65 volgensmij). Heeft iemand hier toevallig ervaring mee want vond het een bijzonder verschijnsel dat een veel gefabriceerde maaier niet achter een redelijk standaard trekker past. Alvast bedankt!
Ontheffing aanvragen om met bredere machines of werktuigen over de openbare weg te mogen (tot 3,5 meter) kan tegenwoordig mooi online via het cbr in 70 procent van de gemeenten, netjes aangevraagd, kosten 3 tientjes, voor de zekerheid ook maar de omliggende gemeenten ingevoerd bleek t 3 tientjes per gemeente per 3 jaar te zijn, maar goed wie t wil aanvragen hoeft waarschijnlijk niet meer langs t gemeentehuis
Ik ben eindelijk zover in mijn restauratie dat ik mijn tractor kan gaan beginnen te spuiten, nu moet ik enkel nog de originele ral kleuren hebben van mijn deutz d5005
Allen, Ik heb onlangs een 2dehands 300 liter pendelstrooier gekocht om grasland te strooien. Het is een ouder type dat nog niet over de witte stelschroef beschikt. Ik heb vandaag landbouwkalk gestrooid en ik merk dat de strooier enorm schudt wanneer ik aan 540 rpm strooi. Ik voel het schudden wanneer ik op de tractor zit. Zo hevig schudt de 3punt. Dit doet hij ook wanneer hij leeg is. Ik voel nergens speling op de bewegende delen wanneer ik hiermee probeer te schudden. Is dit normaal of weet iemand in welke richting ik moet zoeken? Alvast bedankt!
Hallo allemaal, Ik heb een farmall d 430 En die heeft behoorlijk caterdruk Nou zat ik te denken of het mogelijk is om alleen de zuigerveren te vervangen hoe denken jullie daarover Mvg, Arnoud
Vanmiddag met de klepel erachter, rij ik rustig terug, schiet mijn knie tegen de hendel van de pto aan waardoor hij ineen aan klapt, dikke harde metaalachtige tik vanuit vooronder, maar de maaier draaide wel gewoon. Later nog rustig aan gezet, en draaide gewoon. Mijn vraag: Kan er schade zijn ontstaan? En zo ja, hoe kan ik dat checken? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Pas gekocht, mechanisch prima in orde maar electrisch een ramp. Wie kan mij helpen aan een duidelijk electrisch schema.
Hallo, De as naar de eindvertraging van de vooras is ingesleten op de plaats waar de keerringen zitten. Hoe kan ik het best deze as weer repareren, zodat hij niet direct weer begint te lekken? De diameter is rond 38mm. Gaat is dit geval om een selene vooras van een Ford 7000.
Heeft iemand een idee van het totale gewicht van een pz fanex 600? Is om te kijken of mijn fordson power major deze kan heffen ? Mvg
Ik ben op zoek naar een Deutz met 4 wielaandrijving Nu kan ik een D 6206 Allrad kopen uit 1979. Er zit een vrijwel nieuwe STOLL voorlader op (Classic Line CL 755) Geen cabine maar rolbeugel Nummers chassis / motor en velgen matchen met elkaar Vandaag naar gaan kijken en trekker ziet er nog goed uit met gebruikelijke gebruikssporen Banden achter nieuw, voor 60% Wat is een reële prijs, de verkoper en ik zitten nu rond de 16.000 Ik heb echt geen idee of dit reëel is of niet.
Ik heb een f2l812 motor. Bedankt voor jullie hulp.
Beste Tfers Mag aan een MF3060, 2WD van 1990 sleutelen. Aftakas valt af en toe uit. Op het dashboard gaat het lampje van te lage druk branden. Is nu de hydropomp versleten voor de lage druk? De hef en de frontlader werken perfect. Zitten deze twee ook aangesloten op dezelfde pomp? Hoe kan het dan dat de PTO dan wegvalt? Er werd ons verteld dat de lage druk, 17 bar moet zijn en dat deze instelbaar zou zijn via een blok onder de motorkap. Enige wat wij vinden zijn de aansluitingen van de stuurbekrachtiging. We kunnen de lagedruksensor bij het oliefilter, voorlopig niet demonteren. Is dit de juiste plaats om de lagedruk te meten of kan dit ook op een andere plek. Is de uitspraak dat de lagedruk in te stellen was juist? Alle info is welkom.
Hallo, Tijdens het na lopen van de verlichting stuitte ik op een vraagstuk die mij niet loslaat. Mijn cabine lampen doen het van de een op andere moment niet meer en mijn radio doet het dan wel en dan niet. Bij het openen van het Dashboard stuitte ik op twee massa kabels welke nergens op gemonteerd bleken. Met het schema erbij kan ik het herleiden tot aan de ground massa. Deze twee bruine draden bundels moeten dus vast aan de massa. Echter in deze zelfde lus bruine kabels loopt er een kabel naar een ander massa punt, deze is terug te leiden naar 177 in het schema. Alleen deze twee bruine bundels kan ik nergens een vast punt onder het dashboardkastje vinden waar deze oorspronkelijk op zouden moeten zitten. Anders dan dat dit past onder op de beugel van de zekeringkast. Mijn vraag is weet iemand of mijn “theorie” klopt? En zo nee waar maar ik de denk fout… Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties
Wie kan me helpen aan bouwjaar D 6206A aan de hand van fahrgestell-nr
Hallo allemaal, ik vraag me af of er een RAL kleur of andere code is voor de grijze verf van een Deutz F3M317 watergekoelde 3 cilinder. Ik heb een groene gekocht en zou deze graag grijs willen maken. Bijgevoegde foto dient als voorbeeld.
De gemeente Bergeijk en een bedrijf in Mill dat de eikenprocessierups bestrijdt, zijn niet aansprakelijk voor paardenleed bij een echtpaar in Bergeijk. Volgens het stel overleed hun drachtige merrie en raakte een ander paard gewond, omdat ze in mei 2022 waren geschrokken van de tractor waarmee de eikenprocessierups werd bestreden. De rechtbank in Den Bosch kan zich hier totaal niet in vinden en bepaalde dat de eigenaren van de dieren geen recht hebben op een schadevergoeding. Ze hadden ruim 25.000 euro geëist. Het echtpaar woont in het buitengebied van Bergeijk en had in de nacht van 12 op 13 mei 2022 hun paarden in een weiland bij hun huis staan. Een gespecialiseerd bedrijf was juist die nacht in de buurt bezig met het bespuiten van bomen om de verspreiding van de eikenprocessierups tegen te gaan.Volgens het echtpaar raakten de paarden hierdoor in paniek. Ze zouden door de afrastering zijn gebroken en raakten hierbij gewond. Eén van de twee, een drachtige merrie, is hieraan overleden. De eigenaars zijn van mening dat dit voorkomen had kunnen worden als ze waren ingeseind over de bestrijding en wanneer de chauffeur van de tractor had gekeken of er paarden buiten stonden.Volgens de rechtbank hadden de paardenliefhebbers allang kunnen weten dat de rups er zou worden bestreden. Bovendien is niet duidelijk wat er die nacht precies met de paarden is gebeurd en wat de exacte doodsoorzaak was van één van die dieren. Kortom, zo concludeert de rechtbank, de gemeente, die, de bestrijding wel degelijk had aangekondigd, en het bedrijf, dat al twintig jaar op deze manier werkt, valt niets te verwijten.
Kan op internet niet iets duidelijks vinden over waar ik de leidinge op aan moet sluiten, is er iemand die me kan helpen aan duidelijke fotos of aansluit schema
Zijn zuigers en bussen van histoparts of een pat techniek van goede kwaliteit? Of kan ik beter naar een mechanisatie bedrijf gaan om zulke onderdelen te kopen?
Hallo, ik heb een 13006 met motorschade. Weet er iemand of er een bf6l913 in past? Ik dacht dat het verschil met een bf6l912 enkel de cilinders waren, dus dit moet wel lukken denk ik.. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik ben is benieuwd wat en welk verschil in de bouw jaren zit. Ik weet dat de kleuren het verschil maken maar.wat welk jaar nou? Ik heb zitten zoeken op Google maar raak der zelf niet wijs uit
Ik ben aan het overwegen een te starten met doorzaaien in loonwerk vooral door de vele paardenhouders hier in de streek. Heeft er iemand ervaring met de zocon greenkeeper? Lijkt me handig omdat deze ook nog perfect kan gebruikt worden voor enkel te beluchten zonder te zaaien. Of iemand nog ervaring met merken zoals evers of guttler? Mvg
Hallo Ik ben bezig met een motor revisie van een deutz d13006 Nu ben ik opzoek naar dikke koppakingen degene die er in zaten zijn 3.3 mm dik iemand ervaring hiermee en weet of deze nog te krijgen zijn Groeten corne
Wat voor olie gebruiken jullie in jullie oldtimers? Voor Motorolie, achterbrug, hydrauliek? Ik heb een bm 320 een daar moet overal 10w30 in maar ik weet nou niet het verschil tussen Stou utto suto en weet ik het
Beste mensen, ik heb onlangs een voorhef op de kop kunnen tikken voor mijn McCormick d439. Het is een voorhef met 2 enkelwerkende cilinders voor omhoog/omlaag sturing en 1 dubbelwerkende kopcilinder om de bak te kunnen kantelen. Helaas ontbreken er op mijn trekker de nodige aansluitingen. Ik heb slechts 1 enkelwerkend ventiel beschikbaar. Ook mis ik in elk geval de leidingen die op bijgevoegde afbeelding geel gemarkeerd zijn. De vorige eigenaar heeft die verwijderd (of ze hebben er nooit gezeten…) Ik heb een aantal vragen waar jullie mij wellicht verder mee kunnen helpen: 1. Is de gemarkeerde leiding ergens verkrijgbaar? Of moet ik deze zelf opnieuw maken. En als ik hem zelf moet maken, is het dan beter om stalen leidingen te gebruiken of kan het ook met flexibele slangen. 2. Ik wil ook graag de dubbelwerkende kopcilinder kunnen gebruiken. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik deze kan inpassen op het bestaande hydraulische systeem. Willen jullie aub even meedenken?
Hoeveel pk kun je uit valmet905 halen zonder turbo?
Ik ga volgendjaar verhuizen naar de achterhoek hoe doen jullie het transport van bijvoorbeeld een dubbele hark die te hoog isvoor een dieplader je kan er ook gewoon heen rijden maar hoe weet je de weg zie niet echt goede navigatie voor trekkers mvg marco
Mijn 3065 heeft soms schakel problemen als de trekker koud is kan ik hem soms niet in de versnelling krijgen na een paar keer trekken aan de pook gaat dit weer weg. Soms schakelt de trekker super mooi en soms helemaal niet hij kraakt dan een beetje etc. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het is een ab bak Trekker is van de 2e generatie bouwjaar 93 heeft de hi lo op de pook zitten
Ik heb een elektra beckum 200/35 E gekocht. Nu is de prijs van een gasfles met agron/15%co2 best duur. Is er een alternatief? Ik dacht dus aan fluxdraad maar nu was mijn vraag, hoe kan ik de Polen dus plus en min omdraaien van dit apparaat? Is het überhaupt mogelijk?
Hallo iedereen, ik heb sinds kort een John deere 1020 gekocht. Altijd motorisch goed bijgehouden. Hij start altijd goed maar nu het kouder word heeft hij er wat moeite mee. Heeft iemand toevallig een idee hoe ik deze tractor voor kan gloeien? En of dit überhaupt mogelijk is?
Hallo. Ik heb een Deutz D6206 en gebruik deze regelmatig voor kleinere werkzaamheden. Deze stuurt wel redelijk zwaar. We hebben het idee gehad om hier een stuurbekrachtiging op te plaatsen. Liefst van al geen systeem met orbitrol, maar een systeem met een hulpcilinder. Bij spare parts holland verkopen ze een set, compleet met pomp. https://sparepartsholland.com/nl/product/deutz-5506-6006-6206-6208-6806-7006-6207-6507-tandem-pump-power-steering-kit/ Heeft er iemand ervaring bij het plaatsen van deze set?
Ik heb een deutz 4506 en wil er een setje grotere banden onder hebben. Zou dat kunnen? En zo ja welke maat? er zitten nu 14.9-28 onder Hoor het graag,
Beste, door het weer de laatste weken zijn we genoodzaakt de laatste snede te stalvoeren op ons bedrijf, echter was dit initieel nooit de bedoeling dat we dit zouden doen, de frontmaaier (krone f320cv) legt te breed af ook met de gewasgeleidingsplaten helemaal dicht voor de (leen) opraapwagen pickupbreedte 150cm ik heb al geprobeerd de gewasplaten 15 cm langs beide kanten te verlengen echter gooit hij het nog iets te breed af en laat langs beide kanten ongeveer 10-15 cm dat niet word opgeraapt, heeft iemand tips om deze smaller te laten afleggen, ik weet dat er frontmaaiers zonder kneuzer bestaan met zwadschijven of met zwadtrommels, maar ik was niet van plan nog een extra maaier aan te schaffen.... misschien heeft iemand een tip, maaisnelheid is 6 a 7 km per uur alvast bedankt
Ik ben op zoek naar een turbo voor mijn 955xl (DT358) en vraag me af wat voor turbo ik moet nemen. Hoor graag jullie meningen
Wil.graag weten wat voor type het is zodat ik de juiste onderdelen er voor kan vinden . Kan op de frees niet wat terug vinden
Hoe kom ik via de cijfers op het typeplaatje aan de juiste lagers?het gaat om het lager boven (bij het stuur)en de middelste (er zitten er drie op de as maar de onderste is nog goed
Bij ons gaat elke keer de Oliekeering van de hydromotor van de turbovuller kapot. Deze nu al een aantal keren vervangen, maar na een paar dagen rijden is het weer mis en lekt de olie eruit. De tank is niet loadsensing, maar gewoon ventiel op druk zetten en gaan. De slangen van de hydromotor van de bemester zitten op dezelfde retour als van de turbovuller, maar deze blijft wel heel. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? En hoe te verhelpen?
Er blijft een groen lampje branden op mijn d15, heb de olie vervangen maar weet niet hoe het komt dat het blijft branden
Hallo ik ben bezig met het restaureren van een f2l812 blok. Nu heb ik een nieuwe zuiger en cilinder besteld en kom ik er achter dat de zuiger die er origineel in zit is uitgeboord. De standaard zuigermaat is 94.90 mm en degene die er op zat is 95.45 mm. Nu weet ik niet wat het beste is: 2 nieuwe zuigers kopen en beide vervangen of de recent aangekochte laten uitboren. De nieuwe heeft een spel van 0.10mm en de oude 0.05mm (ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Is er iemand die raad heeft want ik zit wat met tijdsdruk en ook mag het niet al te veel geld kosten. Ook weet ik niet of ik met de 2 verschillende maten gewoon kan rijden dus niet laten uitboren en de andere niet vervangen. En is moet ik ook een andere cilinder kop kopen voor op degene die ik nieuw gekocht heb of past dat wel gewoon? Alvast heel erg bedankt!
Hallo, Ik heb nu op een 9006a 1968 banden maar wil graag groter ivm mooier uitkomen spatborden achter en loopt wat harder. Ik ben niet zo thuis in de bandenmaten en wat er op moet door de 4wd Er ligt nu op: Achter 16.9 r34 Voor 12,5 r20 zou ik naar 18.4 r38 kunnen en 13.6 r24 of r28? of wat is het advies? Alvast bedankt.
Ik heb een pz kt 190 aangeboden maar ik vroeg me af als die op een pz 211 maaier past . Zouden jullie dat zo snel weten ?
Kan iemand mij uitleggen wat welke stelbout doet? Ik wil hem iets meer diesel geven voor iets meer vermogen en klein beetje roken. Alvast bedankt, Yannick
Heb net daarvoor een nieuwe voeler geplaatst, en nu de v-riem vervangen maar hij blijft claxoneren terwijl ook het rode temperatuur lampje blijft branden, ook is het net of de brandstof word afgeknepen na ongeveer 5 minuten gebruik, heeft iemand een oplossing?
Voor een MF135 (bouwjaar 1965) zou ik willen weten welk type 12V accu nodig is. De oude accu is uit 1986 en is defect. Ik kan verder geen gegevens op de accu terugvinden. De accu heeft een lengte van 33cm.
Hallo, Vij onze fendt heb ik het vermoeden dat de hydrauliekpomp versleten is. Als alles koud is, gaan alle hydraulische functies perfect, als de olie op temperatuur is gaat alles langzaam.en heeft hij op stationair geen druk. Ik merkte dat vandaag met de dubbele hark als hij stationair loopt kan hij de hark niet heffen. En geef je wat toeren gaat alles erg langzaam. Sturen gaat dan ook slecht. Wat kan ik nog controleren om, uit te sluiten dat de hydropomp versleten is. Trekker heeft 13000uren, en is volgens mij nog de 1ste pomp, hydrauliekolie en filter zijn 100u geleden vervangen.
Hallo allemaal, mijn herinrichting doet het niet meer, nu ben ik er zeker van dat dat licht aan lucht in de leidingen. Alleen vind ik nergens een ontluchtingbout ofz. Weet iemand waar deze zit? Alvast bedankt
Is een fusse nu wel of niet gelagerd, de één zegt van wel de andere niet
Dag iedereen. Ik ben op zoek naar een kleine pakjespers en vraag me af welk type/merk het meest geschikt is voor een ford 3000 met 48 pk. De pakjes pers zal vooral dienen om hooi te persen. Als iemand nog tips heeft bij het aanschaffen van een pers zijn ze altijd welkom. Alvast bedankt.
beste trekkerfans hoeveel rekenen jullie voor het persen van kleine pakjes. normaal doe ik het voor €0,55. nu heb ik net voor een klant 40 pakjes geperst dan kan ik toch geen 0,55 cent rekenen ben ben er 45 minuten mee bezig geweest uit en thuis hoe doen jullie dat mvg jacco94
Ik wil graag mijn fiat 80-90 opvoeren voor iets meer vermogen
Beste leden Omdat we graag thuis luchthoorn willen maken op onze trekker was ik benieuwd welke ervaringen er zijn met de verschillende soorten luchthoornen. Welke betaalbare luchthoorn kan je het beste kopen? Groet Wilko
Hoi allemaal, ik ben momenteel bezig met een deutz d30 uit 1964 te restaureren. ik heb een injecteur die vast zit dus waarschijnlijk moet ik een nieuwe kop kopen. nu heb ik ergens een volledige blok (f2l511) gevonden. wat is het verschil met mijn huidige blok (f2l812)? kan ik hiervan dan bv de kop gebruiken of zou het ook mogelijk zijn voor de hele blok te vervangen? ook ben ik nog opzoek naar nieuwe spatborden maar vind ik hier nergens een goede site voor waar ik deze zou kunnen vinden. Weet er iemand nog goede handelaars die spatborden zou kunnen hebben? groetjes en alvast bedankt
Ik wil graag mijn zijspatbordjes opnieuw verven maar er zijn verschillende soorten deutz blauw. Weet iemand welke Deutz blauw ik nodig heb voor mijn Deutz-Fahr DX 3.10 starcab??
Hoe verborgen je een 812 motor van een d5505 Alvast bedankt
Beste TF-ers Ik ben op zoek naar een kleine balenpers om stro en hooi mee te gaan persen. Nou is er van drie merken wel een aardig aanbod voor een redelijke prijs. Namelijk New Holland, Welger en Claas. Nu is mijn vraag wat zijn goede serie's van deze merken? Gelet op constante rechte pakken, zo weinig mogelijk lossen en geen smalle pick-up ivm stro persen. Ik heb gehoord dat de NH 278 een hele goede serie is, hoe zit dit met de 276 en 286? Ook weet ik van de restjes touw bij Claas en NH, maar dat vind ik niet zo erg. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven bij wat de goede series zijn. Mocht je nog wat te koop hebben, laat het dan maar horen. Omgeving Friesland, Groningen. Mijn budget is rond de 3000 euro en ik ben van plan om rond de 5000 pakken per jaar te persen. Alvast bedankt!
Hallo, Ik zou graag willen weten als iemand ervaring/tips heeft om met een welger AP 73 lichtere balen te maken met strakker touw omheen. Balen nu: 15-20 kg 70 cm Gewenste balen: 13-15 kg 70 cm Probleem is dat nu de koorden nog net iets te los zijn soms en ze vooral te zwaar zijn voor op de kar te steken.. we steken er meer dan 1000 met gaffels op. Stro wiggen / persslagen / snelheid / dichtheid windels / snelheid,... Kan de zij en bovenste windels vh perskanaal harder aandraaien maar dan word de dichtheid groter dus ook het gewicht, als ik ze open draai komen de touwen losser te zitten. Sneller rijden zorgt voor geen strakke balen, (3/4 slagen) trager zorgt voor zwaardere balen. Het zijn opzich nog redelijke botjes als ik ze pers maar als ik ze op de kar stapel en terug aflaad krijgen de touwen een 30 cm speling tussen baal en touw, koorden moeten strakker dus maar balen worden dan nog zwaarder en dat is wat ik niet wil. Heb een nh 376 pers gehad, hiermee kon ik het wel, een vriend van mij had een nh 570 pers, die kon persen dat je je vinger nog niet onder het touw kreeg maar de baal 5M verder kon gooien met één hand, zo licht. Wie heeft er ervaring mee? Of zou het gewoonweg niet lukken met deze welgers? Heb ookal eens gehoord dat lichte pakken maken niet gaat met zo'n welger maar wil eerst van ervaren mensen horen. Dank!!
Onze Dexta werkt inmiddels prima. Voorlader doet zijn werk. Inmiddels ook een palletvork gescoord bij epic auctions, die binnen 5 minuten zo krom als een hoepel was (dat wordt recht trekken en verzwaren) Desalniettemin is het een leuk ding. Maar nu waren wij de rijbak aan het slepen (wit zand) met een sleepeg met pallet en 2 grote broken steen erop. En dan blijk je af en toe een passagier op je eigen trekker te zijn.... Zelfs bij minimaal insturen gaan de wielen de hoek om en beginnen te ploegen, maar de Dexta zelf gaat vrijwel rechtdoor. Tot je in een spoortje komt en dan volgt hij dit steeds dieper wordende spoor. Enfin, na dit 2 a 3 keer gedaan te hebben resulteert dit in 2 prachtige zandfonteinen van de achterbanden en na wat geworstel kom je er wel weer uit, (verbazingwekkend als het ding op een bepaald moment bijna op zijn buik/bak ligt) Mijn vraag is of hier iets aan te doen is. Met de remmen sturen heb ik geprobeerd, maar is niet echt een succes omdat je nog meer ingraaft bij voorwielen. Dubbele banden maakt hem den ik te breed (en kan er dan stal niet mee in) en doet qua sturing niets. Druk in banden verlagen wellicht?
Goedendag. We hebben thuis een faber beregeninghaspel, 90 mm slang en 300 meter lang. En hij word aangedreven door de trekker. Maar nu zit ik wat te kijken naar een losse motor om ervoor te zetten zodat we niet altijd een trekker kwijt zijn aan de haspel. En m'n vraag was: wat zijn de voordelen van een 4 cilinder motor tegenover een 6 cilinder moter? Een 6 cilinder loopt sowieso wel wat rustiger. Ook zijn we niet zoveel pk nodig voor deze haspel, ik investeer liever nu in een wat meer pk's, voor als we in de toekomst misschien wel een grotere aanschaffen. En wat voor merk motor word er veel voor gebruikt? Het hoeft zeker niet de nieuwste te zijn, maar onderdelen moet natuurlijk geen probleem worden. Met vriendelijke groet, karlo
Hallo allemaal, Ik ben aan het onderhoud begonnen van mijn "nieuwe" Deutz d6006. Ik heb hierbij probleemloos hydroliek olie en moterolie kunnen vervangen. Ook heb ik de drijfolie afgelaten. Nu weet ik niet waar ik deze terug moet bijvullen. Aan de hef zit wel 1 bijvuller met pijlstok. Maar deze heeft nog olie. Weten jullie wat dit kan zijn? En waar ik de drijfolie kan hervullen terug? Alvast bedankt.
Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.
Ik heb een Krone AM360 achter de Ford 8210. Ik gebruik hem het meest om natuurland te maaien, maar af en toe spring ik hier in de buurt bij als de loonwerker het te druk heeft. De boeren waarvoor ik dan maai, maaien hun gras echt heel kort. De overbuurman heeft een KUHN schijvenmaaier en de andere boer heeft een Vicon trommelmaaier. Deze machine maaien het netjes kort, maar mijn (nieuwe) Krone AM360 laat streepjes staan. Niet echt de hele halm, maar net een verhoginkje tussen de schijven. Ik heb er net nieuwe messen opzitten, maar hij blijft het doen. Toerental is ok, Rijsnelheid ongeveer 10 km/h. Ik heb al zitten spelen met de veren van de maaier. Is hier nog verbetering in te brengen of moet ik hier mee leren leven. Groetjes Bouke
Hallo, ik zoek een betrouwbare kleine pakken pers met hydraulische dissel en pickup, de oudere welger persen zijn ofwel versleten ofwel zeer duur. Iemand ervaringen met een fortschritt kleine balenpers,zijn zelfde knopers als welger en relatief betaalbaar. (Moest iemand nog goede welger staan hebben mag je ook doorgeven)
Graag jullie advies. De aftakas keerring van mijn Deutz D2505 lekt enorm, dus dat wordt vervangen. Even de 4 schroefjes van het plaatje los en vervolgens het plaatje verwijderen... dacht ik. Helaas krijg ik de plaat niet los al met redelijk wat kracht geprobeerd. Voordat ik iets van een pully trekker op ga zetten... Heeft iemand ervaring met het vervangen deze keerring? Uit de tekeningen die ik kan vinden kan ik niet duidelijk achterhalen of ik vanuit de binnenzijde eerst iets van een borging moet verwijderen. Voordat ik het deksel (met hefarmen) helemaal ga losmaken en ga checken (is volgens mij een stevige klus) graag jullie advies. Hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft, uiteraard bedankt voor jullie reacties!!! Groet
Bij een vriend zijn 5206 was de hydrauliekpomp heet gelopen. Doordat het ventiel een lange tijd bediend stond, waardoor daarna de hydrauliek in de motor kwam omdat de keerring hard was geworden, hier heb ik nieuwe dichtingen en keerring in gestoken. Maar nu bouwt hij geen druk meer op en wordt hij weer snel heet. De filter heb nagekeken ook al geprobeert met hem er uit te halen, hydrauliek zit er oon genoeg in. Gaat de pomp dan versleten zijn?
Hallo allemaal, Ik merk dat mijn stuur niet al te soepel draait en dat dit niet snel genoeg is. Ik zat te denken om er een servo stuur van te maken. Online vind ik alleen maar setjes voor bv 5006.. Weten Julie hier wat meer over? Alle informatie is welkom;) Alvast bedankt
Ik ben opzoek naar een onderdelenboek voor onze pers. Betreft een Deutz-Fahr HD 490. Wanneer iemand wat heeft hoor ik het graag
Ik heb laatst de olie van de hydrauliek eraf moeten halen omdat we de pomp vervangen hebben en het filter kapot was. Alleen weet ik niet precies hoeveel liter er nu op moet. Volgends mij had ik ergens gelezen dat er ongeveer 4/5 liter op moet maar dat weet ik niet zeker. Kan iemand mij verder helpen?
mijn kuhn schudder GF5000 heeft speling op de assen van de middenste rotors, zijn al eens terug vastgezet door kappekes in te slagen en locktite, maar 1 van de 2 assen staat al terug los, kal waarmee de as vaststaat zal dus vroeg of laat terug doorbreken doordat er veel krachten op komen door de speling waardoor de rotor er terug onderuit zal vallen, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Hallo, we hebben een O&K L4 shovel. Prachtig ding en oersterk maar heeft een probleempje met de koppeling. Recentelijk heb ik er een nieuwe koppeling met drukgroep en lager in gezet. Nu zijn de vorken van het middendeel al ingevreten maar ik kan er niet achterkomen waarom dat ontstaat. De vraag is of iemand een gedetailleerde tekeningen of foto’s heeft van de koppeling van deze machine.
Ik ben opzoek naar nieuwe/gebruikte achterbanden, ik heb alleen geen idee welke banden passen. Ik heb in de hoogte en breedte nog zeker 8 cm ruimte, de maat die er nu opzit is: 16.9 R 30. Alleen ik zou nu graag wel wat bredere en hogere banden willen hebben, wie kan mij helpen?
Gister hebben we van onze massey ferguson 3050 koelvloeistof bijgevuld. Nu als wede trekker gebruiken en de trekker op bedrijfstemperatuur is. Gooit die koelvloeistof via de overloop en de dop naar buiten toe. Het lijkt ook net of de koelvloeistof schuimt. Nu heb ik vandaag de dop van de radiateur verwijdert en gekeken, toen de trekker liep. Nu leek het net of de koelvloeistof borrelde in de radiateur. Wat kan dit zijn? De olievuldoop is schoon van binnen. De koelvloeistof waarmee is bijgevuld, is dezelfde waarmee vorig jaar ook is bijgevuld na vervangen koel slangen. Tevens hebben we vorige week ook de startmotor vervangen.
Ik heb een deutz d5206 ingeschreven 1978 maar is model 1977 is te zien in uitlaatspruitstuk en de wielen( kleur is deutzgroen 74, romp bruin groen ral 6008 wielen bloedsinaasappel ral 2002) Het model 1978 is deutzgroen ,romp zwartblauw ral 5004 en wielen ral 9006. Ik denk dat er mechanisch nergens verschillen zijn behalve de kleuren en bestickering,maar ik kan niet kiezen. Zijn er mensen die mij kunnen helpen??
Beste, ben thuis een Deutz D10006 van 1974 aan het opknappen. Nu kom ik bijna in het laatste stadion, namelijk het verven. Mijn carrossorie is smaragdgroen en buik is betongrijs maar welke kleur zijn de velgen juist? Heb al veel verschillende dingen gelezen waardoor ik er niet wijs uit geraak, hopelijk kunnen jullie mij helpen alvast bedankt Jeroen
Zijn er mensen die ervaring hebben met gps systemen van Aliexpress? Te gebruiken bijvoorbeeld als rechtrijhulp bij kunstmest strooien
Hallo, Weet iemand de aanhaalmomenten voor de bouten van het vliegwiel en drukgroep?
Beste allemaal, Ik ga met de maxxum mee doen in de 5,5 ton klasse. Dit is mijn eerste keer, heeft iemand tips welke versnelling en bijvoorbeeld hoeveel bandenspanning? En bij hoeveel toeren zou ik terug powershiften? Ik dacht eraan om te beginnen in de 1 hoog versnelling en dan powershift 4 en dan telkens terugtikken als hij het moeilijk krijgt. Elke tip is welkom
Beste leden. Ik ben opzoek naar de aanhaalmoment van de rekstangen om de cilinder vast te zetten. En zit er ook een volgorde in? En als laaste. Tussen de cilinder en kop zit geen dichting tussen, dit hoort zo. Mag ik hier tussen in een flinterdun laagje vloeibare pakking tussen doen. Loctite mr 5922. Alvast hartelijk dank voor jullie reacties, hulp
Hefarmen van D6006, boven, eraf gehaald om de keringen te vervangen. Helaas vergeten te markeren hoe ze erop zaten. Iemand een tip om de juiste stand weer te vinden voor montage? Hefdeksel ligt nog open, wellicht is dat een voordeel.
Hoi, Ik heb een korte vraag over de stelschroef van de brandstofpomp. Klopt het dat als je de stelschroef verder indraait (rechtsom) er meer brandstof ingespoten word en als je linksom draait minder, of is dit andersom? Het gaat over een bosch Lijnpomp, Alvast bedankt.
Heb trekker velgen die verbreed moeten worden. Iemand daar ervaring mee,of een adres waar dit netjes gedaan kan worden? Liefst in noordelijke provincies.
Weet er iemand hoe de versnellingen liggen bij een Deutz 13006 liggen? Ik zou graag weten hoe snel de tractor per versnelling rijdt, ik heb al gezocht maar vind hier nergens een tabel van.
Goedemorgen, Mijn hefinrichting lekt bovenaan bij de arm. Gisteren eens open gehaald, gekeken of er ruimte op de glijbussen zit maar voel niets. Heb wel deze bussen gevonden, lijken op keringen, maar meer voor grof vuil denk ik. Die zou ik eerst vervangen voordat ik de rest open trek. Is nogal een klus dat topgedeelte eraf verwacht ik. Of spatborden eraf en dus ook cabine, waar ik geen kraan voor heb. Iemand een idee waar die ringen te krijgen en de pakking voor dat deksel?
Hallo Ik heb pas een unimog 406 gekocht. Zoals ik hier zo wat lees en op video's zie. Zouden ze tegen de 70 km/uur moeten lopen. Nu loopt de mijne met moeite 55km/uur de motor draait wel op volle toeren dan. Ook lijkt het dat hij niet echt al zijn vermogen heeft want als je van 5 naar 6 schakeld zonder de splitter dan moet hij veel moeite doen zonder dat er gewicht aan hangt. Versnellingen staan in de grootste stand. Motorremklep staat helemaal open en ondehoud heeft hij pas gekregen. Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt
Hallo, Bij stro persen van een combine die t aardig breed neerlegt heb ik nu de volle pick up breedte nodig , soms redt ik het dan nog niet , Ik heb weleens gehoord van verbreden met een (klein) acrobaat wiel , heeft iemand een voorbeeldfoto / andere ideeen ??
Sinds kort een D6006, ik lees de handleiding en zie (bijlage) erbij staan. Ik heb geen verstand van lithiumvetten, maar kwam zelf op Fuchs Renolit LX-EP 2. Wellicht niet de juiste, wat gebruiken jullie?
Goedemorgen. Ik ben sinds kort trots eigenaar van een Deutz D6006. Helaas lekt hij olie, zowel bij de stuurbekrachtiging als bij de hefarm. Graag vraag ik jullie mening inzake dit op te losen.
Ik heb een niemeyer hr 501 schudder. Weet iemand hoeveel olie er in de midden cardan moet. Is dat machine/bok rechtzetten en afvullen tot opening vuldop? Hoe krijg je de oude olie eruit? Alvast bedankt, Groetjes johan
Welke startmotor is compatibel met de startmotor van een Deutz D40L F3L 812? Wat zijn de technische gegevens van zulke motor?
Woonplaats: ane Leeftijd: 43jr Laatst online: 4u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: