Meedoen aan trekker trek / Tractorpulling. Standaard klasse. Wat voor Trekker / Tractor? Beginner/Advies.

Hoi, Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen... Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden ) Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit. Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid. Ik heb een paar vragen hierover: - Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.) Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn? - Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ? - Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker? - Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken? - De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden? Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet ) 7 a 8000 aan uitgeven... Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken! Ik hoor het graag!

Storm aan reacties over boete voor te brede loader: ‘Geen boertje pesten'

Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”

Deutz D3005 - Keerringen vervangen en hef kracht problemen, druk van de pomp is goed 170 Bar

Hallo allemaal, Ik wil de keeringen vervangen van de hef ( bij de hefarmen ) want hij lekt daar, iemand die weet of de keeringen met nummer 557010CCP001 past? De persleiding van de hydrauliek van mijn Deutz maakt veel lawaai de laatste tijd. Deze geluiden worden onder belasting nog luider. Deze geluiden beginnen ook bij het rijden iets in de hef hangen en verdwijnen zodra ik een minimale verandering aan de segmentboog aanbreng (een beetje omhoog of omlaag - maar dan begint het snel weer te trillen en herrie te maken). Waar zou dat aan kunnen liggen? Hij kan nog steeds een kleine cultivator optillen, maar dan gebeurt hetzelfde als hierboven beschreven. Het lekte ook eerst op de hefarm. Dit heb ik nu opgelost. Ik zag dat de hydraulica lucht aanzuigde. Nadat ik de pompflens heb vervangen is het al minder. (er zat een barst in) Ik denk dat dit de eerste pomp is die is geïnstalleerd. Ik geloof dat de tractor 18.000 uur heeft. Te zien aan het koppelingspedaal. Gisteren probeerde ik een pallet potgrond op te tillen. (500kg) Maar dan maakt hij veel lawaai. En alleen de hydraulische drukleiding begint hevig te trillen. Hij kan het niet meer optillen Druk op gemeten van de pomp. Koud: 170 Bar Warm: 165 Bar Dus de pomp is hst niet volgensmij. Alles is welkom Bedankt !!

Deutz D10006

Deutz D10006

Merrie dood nadat ze schrok van een tractor: geen schadevergoeding

De gemeente Bergeijk en een bedrijf in Mill dat de eikenprocessierups bestrijdt, zijn niet aansprakelijk voor paardenleed bij een echtpaar in Bergeijk. Volgens het stel overleed hun drachtige merrie en raakte een ander paard gewond, omdat ze in mei 2022 waren geschrokken van de tractor waarmee de eikenprocessierups werd bestreden. De rechtbank in Den Bosch kan zich hier totaal niet in vinden en bepaalde dat de eigenaren van de dieren geen recht hebben op een schadevergoeding. Ze hadden ruim 25.000 euro geëist. Het echtpaar woont in het buitengebied van Bergeijk en had in de nacht van 12 op 13 mei 2022 hun paarden in een weiland bij hun huis staan. Een gespecialiseerd bedrijf was juist die nacht in de buurt bezig met het bespuiten van bomen om de verspreiding van de eikenprocessierups tegen te gaan.Volgens het echtpaar raakten de paarden hierdoor in paniek. Ze zouden door de afrastering zijn gebroken en raakten hierbij gewond. Eén van de twee, een drachtige merrie, is hieraan overleden. De eigenaars zijn van mening dat dit voorkomen had kunnen worden als ze waren ingeseind over de bestrijding en wanneer de chauffeur van de tractor had gekeken of er paarden buiten stonden.Volgens de rechtbank hadden de paardenliefhebbers allang kunnen weten dat de rups er zou worden bestreden. Bovendien is niet duidelijk wat er die nacht precies met de paarden is gebeurd en wat de exacte doodsoorzaak was van één van die dieren. Kortom, zo concludeert de rechtbank, de gemeente, die, de bestrijding wel degelijk had aangekondigd, en het bedrijf, dat al twintig jaar op deze manier werkt, valt niets te verwijten.

Deutz-Fahr DX 4.70

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Welger AP730 - Lichtere balen maken welger AP 73

Hallo, Ik zou graag willen weten als iemand ervaring/tips heeft om met een welger AP 73 lichtere balen te maken met strakker touw omheen. Balen nu: 15-20 kg 70 cm Gewenste balen: 13-15 kg 70 cm Probleem is dat nu de koorden nog net iets te los zijn soms en ze vooral te zwaar zijn voor op de kar te steken.. we steken er meer dan 1000 met gaffels op. Stro wiggen / persslagen / snelheid / dichtheid windels / snelheid,... Kan de zij en bovenste windels vh perskanaal harder aandraaien maar dan word de dichtheid groter dus ook het gewicht, als ik ze open draai komen de touwen losser te zitten. Sneller rijden zorgt voor geen strakke balen, (3/4 slagen) trager zorgt voor zwaardere balen. Het zijn opzich nog redelijke botjes als ik ze pers maar als ik ze op de kar stapel en terug aflaad krijgen de touwen een 30 cm speling tussen baal en touw, koorden moeten strakker dus maar balen worden dan nog zwaarder en dat is wat ik niet wil. Heb een nh 376 pers gehad, hiermee kon ik het wel, een vriend van mij had een nh 570 pers, die kon persen dat je je vinger nog niet onder het touw kreeg maar de baal 5M verder kon gooien met één hand, zo licht. Wie heeft er ervaring mee? Of zou het gewoonweg niet lukken met deze welgers? Heb ookal eens gehoord dat lichte pakken maken niet gaat met zo'n welger maar wil eerst van ervaren mensen horen. Dank!!

Fordson Dexta - Graaft zich in het zand

Onze Dexta werkt inmiddels prima. Voorlader doet zijn werk. Inmiddels ook een palletvork gescoord bij epic auctions, die binnen 5 minuten zo krom als een hoepel was (dat wordt recht trekken en verzwaren) Desalniettemin is het een leuk ding. Maar nu waren wij de rijbak aan het slepen (wit zand) met een sleepeg met pallet en 2 grote broken steen erop. En dan blijk je af en toe een passagier op je eigen trekker te zijn.... Zelfs bij minimaal insturen gaan de wielen de hoek om en beginnen te ploegen, maar de Dexta zelf gaat vrijwel rechtdoor. Tot je in een spoortje komt en dan volgt hij dit steeds dieper wordende spoor. Enfin, na dit 2 a 3 keer gedaan te hebben resulteert dit in 2 prachtige zandfonteinen van de achterbanden en na wat geworstel kom je er wel weer uit, (verbazingwekkend als het ding op een bepaald moment bijna op zijn buik/bak ligt) Mijn vraag is of hier iets aan te doen is. Met de remmen sturen heb ik geprobeerd, maar is niet echt een succes omdat je nog meer ingraaft bij voorwielen. Dubbele banden maakt hem den ik te breed (en kan er dan stal niet mee in) en doet qua sturing niets. Druk in banden verlagen wellicht?

Ervaringen en tips zelf afvoerbandje op de maaier bouwen

Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.

goeiedag eem


Foto’s
259
Video’s
100
Topics
10
Reacties
2.857
Stemmen
637
Volgers
31

Over mij

Woonplaats: ane
Leeftijd: 43jr
Laatst online: 4u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering