Vicon Acrobaat - Acrobaat of cirkelhark?

Zijn paardenbedrijf en doen aan intensief weiden. Dit wil zeggen dat we actief onze weides proberen te onderhouden. Zitten op zandgrond, dus is ook nodig met paarden, anders krijg je enkel 'schijtbossen' in de paardenweides. Dus nadat paarden weide hebben verlaten laten we een ex-boer met schijvenmaaier alles uitmaaien indien nodig, dan met cirkelhark opharken, oprapen met opraapwagen (gaat mesthoop op) , dan weideslepen rechtuit en nog keer overdwars, dan kunstmest. Wat is nu het probleem. Ex-boer is hartstikke goede man. Maar zo rauw in zijn werk en daar worden we beetje gek van. Zeker bij het harken is hij niet secuur genoeg. Dan komen er bij het weideslepen grote rollen gras weer tevoorschijn, ruimen we dan met de hand op. Nu zijn we helemaal geen machine mensen. Kunstmeststrooier en weidesleep is wel zo'n beetje alles wat we hebben. Maar zitten er nu toch aan te denken om zelf een hark te kopen. Nu opteerde mijn vader, waarom geen 'ouderwetse' acrobaat? Kan weinig aan kapot, harkt intensief en zijn niet duur. We hoeven er niet mee te hooien, dus als hij drollen mest etc mee de wiers inneemt is geen probleem. Het is meer oud gras opharken en weg. Nu zei iemand dat dat veel te agressief werkt zo'n acrobaat op je zode en je toch beter een cirkelhark kunt kopen en zelf secuur werken.... Is dat zo? Zijn wel duurder, meer bewegende delen, dus meer kans op stukken. Nogmaals, geen machinemensen en kunnen niet sleutelen. Het betreft percelen van 1,5 tot 3ha groot. Capaciteit is geen vereiste. Geen strakke biljartlakens zoals bij maaipercelen van koeienboeren, maar wel gewoon vlakke grasmat, maar wel oude paardenweide, dus keer een hobbel en een gat. Neem iemand anders om te harken zou je zeggen. Kom je uit bij loonwerker met dubbele hark of 4-elements hark met personeel die ook altijd haast hebben.... Zij-vraag. Bij het afmaaien van de schijtbossen blijft toch vaak veel gras staan dat de maaier plat drukt en niet afmaait. Gewoon 20-30cm lang. Is vaak heel oud rauw gras. Ligt dat ook aan de chauffeur op de trekker of niet te voorkomen? Meer kans met een trommelmaaier of maakt dat ook geen verschil? Nu zouden we er als we het ECHT goed willen doen nog eens met de bloter overheen moeten om het kort te slaan.

John Deere 1120

Laatste 1 reacties (11 totaal)

New Holland 376 balenpers knoperafstelling

Hallo, Ik ben al een paar jaar in het bezit van een New Holland 376 kleine balen, pakkenpers. Maar ik heb veel last van losse pakken. Ik pers niet heel veel dus het is moeilijk te zeggen hoeveel losse er per aantal zijn, maar het verschilt van soms 1 losse op de 50, tot soms ineens 2-3 losse achter elkaar en daarna knoopt hij weer goed, laatst had ik zelfs 4 lossen op 45 pakken. Ik heb alles al nagekeken en alles lijkt in orde, maar het afstellen van de knopers heb ik niet zoveel ervaring mee. Wat het meeste voorkomt volgens mij, is dat 1 uiteinde van het touw een enkele knoop heeft en het ander uiteinde geen knoop. Het is ook altijd op dezelfde knoper dat het fout gaat. Als ik de goed geknoopte pakken bekijk, zijn de uiteindjes van het touw wat na de knoop zit en afgesneden is lang genoeg en bij beiden knopers ongeveer even lang. Iemand een idee wat het kan zijn, of wat uitleg over hoe de knopers uberhaupt af te stellen? Kan daarnaast misschien iemand iets zeggen over het ideale toerental? Heb hier al wat mee gespeeld maar lijkt weinig verschil in te zitten. Ik heb er een Fendt 306LS voorstaan, waarmee ik de 540 toerenaftakas gebruik en het motortoerental meestal rond de 1500 toeren heb. (minder dan 540 aftakastoeren) maar ook al eens meer toeren gedraaid zodat de aftakas wel 540 toeren draait, maar voor mijn gevoel draait de pers dan te hard. Ik hoor het graag!, Groeten Peter

Renault 57 - Aanschaf : rookt , stuurspeling

Ik ben op zoek naar een hobbytractortje, hoeft daarom niet moeders mooiste te zijn. Vereiste is wel een frontladertje omdat ik, met de reuma in mijn lijf, gewoon nodig ga hebben om uit te mesten in de toekomst en zware pakjes hooi te 'sjouwen' etc. randjes paardenbak naar binnen 'harken' etc. Nu is het aanbod in mijn budget ( onder 5000) schrikbarend laag. Meer sparen gaat hem niet worden want we gaan trouwen volgend jaar en wil z.s.m. de hulp van een eigen tractor inschakelen. Ter zake : Er staat een renault 57 te koop maar volgens de handelsonderneming 'rookt hij met starten wat over gaat als hij warm loopt' en zit er 'stuurspeling' op. Ik heb totaal geen verstand van tractors, dat voorop gesteld.. mijn man is software engineer en geen monteur/ totaal geen verstand van zoiets. Tractortje staat bij nijmegen. Prijs is wat lager... frontlader erop.. maar ik wil natuurlijk niet dat ding hierheen laten vervoeren ( oost-vlaanderen maar we zijn van NL) en dat ik binnen no-time pech heb / stil sta :-(... Wat is wijsheid? tuurlijk kan ik de verkoper op blauwe ogen gaan geloven dat tractortje te lang heeft stil gestaan en daarom wat rookt... Hoe zou ik dit met aankoop moeten doen? zo'n handelsonderneming gaat natuurlijk geen garantie geven. Iemand meenemen met verstand van zoiets... ken ik niet..

Kramp, Sparex, Granit, Histoparts - wat is beste webshop prijs/kwaliteit?

Ik wil hier van de leden eens weten waar je nu eigenlijk het beste je onderdelen kan bestellen voor je trekkers. Ikzelf ben voornamelijk actief in restauratie van trekkers tussen 1970 en 1980. Ik heb een aantal jaren stil gelegen maar heb nu mooi projectje staan (McCormick International 724 van 1970) dat ik onder handen ga nemen maar ik weet niet goed waar ik het beste alle onderdelen koop. Vroeger bestelde ik via allerlei webshops (particulier), tweedehands of via loonwerkers/kennissen bij Sparex. Histoparts is voor mij een hele overzichtelijke site met een groot aanbod, waar ik als particulier makkelijk kan bestellen maar ik dacht dat Kramp misschien goedkoper is. Ik ben vandaag wat filters etc gaan bestellen bij een lokale dealer die Kramp/Granit verdeler ook is, en de facturatie gebeurd via een bevriend loonwerker. Maar als ik die (bruto) prijzen zie, stel ik mij toch vragen aangezien Histoparts aan dezelfde prijzen mij dit kan verkopen of in sommige gevallen zelfs veel goedkoper! Zelfs indien mijn bevriend loonwerker een korting zou hebben bij deze lokale dealer van Kramp, zou deze korting al minimum 30% moeten zijn! Waarom moet ik dan al die moeite doen om bij Kramp te bestellen? Bij Sparex vind ik het assortiment zéér beperkt ten opzichte van Kramp/Granit. OF is de kwaliteit bij Histoparts van bedenkelijke kwaliteit? Voor de olie is er ook enorm verschil indien ik bij lokale IHC dealer dit zou bestellen. Ter voorbeeld: Nieuwe frontgrill voor International 724: - Granit: € 118 excl. BTW (nr. 15402082) - Histoparts: € 81,41 excl. BTW (IH2007C) Hytran olie voor transmissie IHC: - Kramp: € 123 excl. BTW (nr. 17731910) - lokale CASE dealer: € 81.59 excl btw Alvast bedankt voor jullie info en/of ervaringen.

Deutz Motoren

Deutz Motoren

Massey Ferguson 3000-Serie - Overweeg zo'n trekker aan te schaffen, wie kan me wat tips of adviezen geven?

Hallo allen, Ik overweeg een andere trekker te gaan kopen, om toch iets meer mee te kunnen doen met het boeren werk. Bij voorkeur gewoon een redelijke boerentrekker, niet te lomp voor de schudder en niet te licht voor de kiepkar. (dus een zware 4-cilinder of een lichte 6-cilinder) Ik ben niet echt merkgebonden, al is de Fendt 300 wel een echt jeugdsentiment (later als ik groot ben, koop ik zo'n trekker..je kent het wel) Maar gezien mijn voorliefde voor MF, mag het ook wel een rode worden. En als ik zo rondzoek op internet, komt de 3000 serie er eigenlijk altijd vrij positief van af, (beter dan z'n opvolger; de 6100 serie.) Je krijgt best veel trekker voor je geld en ik lees er weinig slechte verhalen over, op de verhalen over de AB-bak na dan. En het is een trekker die nog niet helemaal vol zit met elektronica. Maar het is lastig in te schatten of het een goede keuze is en voor welk type dan te gaan. Zijn bijvoorbeeld de onderdelen nog goed te krijgen? Moet je er eentje zoeken met een 'ouderwetse' Perkins of eentje met de nieuwere Quadram motoren? Liever eentje met turbo of eentje zonder? Er staat staat al een hele tijd een best mooie 3120 met dynashift te koop op marktplaats, dan vraag ik me af waarom zo'n trekker niet verkocht wordt. Zo veel anders koop je niet met die urenstand, voor dat geld, in die pk-klasse. Ik hoop op jullie advies!

Deutz-Fahr Agrostar - Ervaringen Deutz Fahr Agrostar DX 6.21 6.31

Hallo wat zijn de ervaringen met deze trekker een deutz fahr agrostar dx 6.31 wat is beter een mechaniche versnellingbak of een met de powermatic en elektronische hef, heb wel eens gehoord dat er nog wel eens problemen met de powermatic zijn, en sit zou een dure reparatie zijn als ik het hoor. Of kan je net zo goed een 6.21 kopen (die hebben toch een bf6l913 motor zonder turbo) en daar een turbo op bouwen zodat je er een 6.31 van maakt. wil de trekker gebruiken voor werk rond het huis en wat trekkerslep wedstrijden alvast bedankt

goeiedag eem


Foto’s
211
Video’s
95
Topics
10
Reacties
1.579
Stemmen
343
Volgers
23

Over mij

Woonplaats: ane
Leeftijd: 39jr
Laatst online: 4u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering