Goedenavond, Bij de Deutz D5206 op ons werk, grijpt de koppeling vrij hoog aan maar wel erg direct, het is alles of niks zeg maar, wat kunnen we hier het beste aan doen? Groeten, Robin
Stuurarm kogel , ik zoek de originele bout. Waar kan ik die originele bout bestellen of kopen. De bout breekt niet maar slijt uit , de kogel valt er gewoon uit naar beneden de kogel is nog in goede staat. Ik heb het vervangen door een gewone bout maar je ziet wat er gebeurd met de bout na enkele maanden.
Iemand een idee waar je een vraagbaak/werkplaatshandboek van een deutz 5006 of deutz 06-serie kan vinden ?
Mede TF-ers, Vorig jaar heb ik een lekkage aan de keerringen van de hefas van mijn D25 verholpen, (althans dat dacht ik) door de keerringen te vervangen. Nu een jaar verder, en de lekkage is terug. Na wat meetwerk blijkt dat de bronzen glijlagers in het hefdeksel een paar tiende mm gesleten zijn, waardoor de hefas als het ware in de keerringen draagt. Deze bussen zijn 55mm binnenwerks en 58.5mm buitenwerks. Op internet vind ik enkel bussen van 60mm buitenwerks. In de draaibank en afdraaien zou je zeggen, maar het probleem is dat deze bussen gewalst zijn, en dus een naad hebben, waardoor inspannen niet lukt. Heeft er hier nog iemand opties, of een idee waar de originele bussen verkrijgbaar zijn? Alle tips zijn welkom! M.v.g. Naard
Beste leden, wat is een goede en betrouwbare en betaalbare shovel/ wiellader voor werkzaamheden op een hobby manage? Wij gaan hem gebruik voor het rijden met balen hooi, mest, grond, laden en lossen van aanhangwagens, hef-werkzaamheden naar een zolder en af en toe werkzaamheden in het land. Geen cabine ivm hoogte want ik wil er ook graag mee binnen mee kunnen rijden? Hebben jullie tips? Alvast hartelijk dank😃
Beste tractorfanner's Onze Eicher es 200 lekt uit één van de twéé cilinders olie uit de uitlaat en koppakking vandaan, Ik zelf dacht dat het de klepsteelrubbers zijn, dus de cilinderkop eraf en uit elkaar gehaald maar geen rubbers te zien. Zie foto's Wie kan mij vertellen wat er mis is of wat ik over het hoofd zie? Bedankt alvast!
Wij zouden graag willen weten wag je nodig heb om een turbo op een 1055 te bouwen en wat dat extra aan pk en koppel kan geven
Beste forum leden. ik ben sinds kort eigenaar van mijn eerste trekker. een Deutz D25.2-N met een F2L 812 motor. nu was mij vraag, hoe kan ik controleren of er genoeg olie in de olie versnellingsbak zit ? en welk olie kan ik het beste erin stoppen ? alvast bedankt, gr Bernard
Hoi, mijn Deutz 7006 houd af en toe een beetje in. Nieuwe brandstoffilter, zeefje opvoerpomp schoon. Wat kan dit nog meer zijn?
Hallo allemaal, heeft er iemand misschien een geschikt adres om als particulier 2K lak voor Deutz D4006 uit 1977 te bestellen? Ik heb al meerdere adressen geprobeerd in mijn omgeving, maar de meeste leveren niet aan particulieren. Met vriendelijke groet, Thomas
Beste ik heb hier thuis een Deutz D10006 die ik aan het opknappen ben, nu was mijn vraag welke kleurencombinatie ik moet gebruiken. deze is van 1972, donker groene carrosorie en grijze buik dus, mijn vraag is welke kleur het dashbord heeft en welke kleur de roosters vooraan in de motorkap moeten hebben Alvast bedankt
Voorlader ombouwen
Moi Ik ben een Landini 6550 aan het opknappen Het plaatwerk/was allemaal niet optimaal meer, nu hebben we al wat delen nieuw ingelast. Maar schuren zie ik niet zo zitten. Nu kunnen we van een bekende een straal apparaat gebruiken. Hebben jullie hier missien ervaring mee met het resultaat van stralen? Raden jullie het aan? Groet, Tim.
Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.
Ik ben opzoek naar foto's eventueel met afmetingen voor een rolbeugel zelf te maken.
Hallo Ik heb een deutz 5207 deze wilt niet meer ontkoppelen na een grondige poetsbeurt . Ze slipt ook niet door of dergelijke . Is hier iets aan te doen zonder hem los moeten te halen of wat zou het probleem kunnen zijn ? Heb hem al in een hoge versnelling en de rem en koppeling in proberen te starten dit heeft echter geen resultaat .
Beste, Ik sta op het punt om een Deutz d5005 te kopen, zijn er bijzondere dingen waar ik zeker moet op letten bij de aankoop.
Bij mijn Massey Ferguson 3080 gaat als de tractor warm is de 4wd steeds aan dat heeft hij het snelst als je in de lo stand rijd. Eerst gaat het lampje van de oliedruk branden en vervolgens gaat de 4wd aan. Zou dit een inwendige lekage zijn? als als de 4wd aan staat bij gaat het lampje van de oliedruk nooit branden. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Wil graag de koppeling afstellen van de 5207c. Deze komt nu heel erg vroeg, is meteen weg. Weet iemand wat de vrije slag moet zijn van het koppelingspedaal? Heb helaas geen instructieboek..
Hallo, ik wil gaan kloven met mijn deutz 6206, maar nu gaat de cilinder erg traag op en neer, nu zit ik te denken om een andere pomp te monteren, op het moment zit er een bosch 0510510313 op helaas kan ik hier maar weinig over vinden hoeveel bar en hoeveel liter deze geeft, weet iemand een juiste vervanger? tevens vraag ik mij af hoeveel hydrauliek druk de 6206 aankan, een bekende wist te melden dat dit waarschijnlijk 150 bar is maar misschien dat iemand hier het kan onderbouwen? alvast bedankt
Ik heb een Deutz d5206 gekocht maar ik lees dat de kleurcombinatie wielen rood is buik kakigroen en de rest bleek groen tot 1978 Vanaf 1978 is dit wielen grijs en buik donkerblauw Het groene is gelijk Hij is ingeschreven 2 maand van 1978 Kan hier iemand meer uitleg over geven? Mvg Mario
Hoi, Ik heb een Deutz 6807a met Mailleux frontlader op het oog. Staat op marktplaats in Langenboom. Technisch lijkt de trekker wel goed alleen grijpt de koppeling hoog aan aldus de verkoper. Mijn vraag is of dit wil zeggen dat de platen hoogstwaarschijnlijk versleten zijn of kun je hem misschien nog gewoon afstellen? Zal het (gezien de leeftijd van de trekker) een mechanische bediening zijn en geen hydraulische koppeling? Alvast bedankt!
Beste, Ik ben al een enige tijd opzoek naar een boek van een john Deere 1120. Waarvoor ik dit nodig heb? Ik ben bezig deze voledig aan het resivere. Daarvoor heb ik de boek nodig om mijn tandwielen, krukas, cilinder bussen, zuigermaten speling op de kleppen. dit zou allemaal in de boek moeten vermeld staan. Waar kan ik deze voor mijn type John Deere 1120 vinden. bedankt alvast voor jullie reacties. met vriendelijke groeten Gregory
Wie kan mij helpen aan een alugrill voor een ihc international 724? 624,824 past ook. Deze grill is net iets hoger en breder dan die van de 3 cilinders.
Welke versnelling trekkertrek , volvo bm td60 met tractrol
Hefinrichting kan maar paar honderd kilo lichten. Wat kan de oorzaak zijn? Ik denk oliepomp!? Maar kan typenummer niet lezen. Weet iemand dat?
Hallo, ik heb een deutz d55. Ik wil hier een grill voor kopen, maar dan staan er 2 grillen op de site. Een grote en een kleine. Er staat niet aangegeven voor welke types hij is, maar ze zijn wel voor de D en de 05 serie. Kunnen jullie me helpen welke erin moet? Mvg Chris
Goedemiddag Ik heb onlangs door een kennis van me een mwm akd 12e 1 cilinder laten reviseren. Hij zei dat enkel de schraapveren moesten vernieuwd worden omdat de cilinder en de zuiger al eens vernieuwd waren. De motor is 1x heet gelopen geweest dus is de cilinderwand wat grof geschuurd geweest nu zijn we enkele maanden verder en ik heb nog steeds last van stevige carterdruk en oliedrukverlies. Heeft iemand een idee aan wat dit kan liggen
Beste TFers ik heb de compressie van mijn fordson dexta gemeten maar die is te laag nu wil ik er nieuwe zuiger veren en een nieuwe koppakking in doen maar waar moet ik dat bestellen? want bij histoparts is een nieuwe koppakking set 25 euro maar op techniek wepshop is de koppakking 80 euro. waar kan ik het beste bestellen ? mvg sanderdh
mercedes benz unimog u 1300
De aftakas tussenas van mijn Fahr KH4S hooischudder is krom. Het vierkant profiel van deze tussenas is kennelijk niet meer te koop. Daarom wil ik de as vervangen. Echter zijn nieuwe assen met een slipkoppeling behoorlijk duur. Ik denk erover om de huidige slipkoppeling eventueel opnieuw te gebruiken. Mag een nokken slipkoppeling speling hebben in radiale richting en zo ja hoeveel speling is toelaatbaar? Ik kan de beide delen van de slipkoppeling ongeveer 10 graden ten opzichte van elkaar verdraaien. Alternatief is een nieuwe tussenas zonder slipkoppeling monteren; echter weet ik niet of dit zomaar kan. Instructieboekje van de schudder geeft 15 pk aan als vermogen. De trekker is 30 pk
moter blok zit los maar blij zitten bij het vliegwie ik dek aan de laat buigel
Vraagje aan de loonwerkers onder ons: ik moet morgen een paar percelen diepwoelen voor een collega landbouwer die niet in de droge grond geraakt met zijn klasssieke tandcultivator. Daarna rekenen we natuurlijk netjes af. Omdat ik zelf nooit in loonwerk laten diepwoelen heb, en ook mijn vaste loonwerker geen diepwoeler heeft vroeg ik me af wat de gangbare prijs per ha is voor dit soort werk? Ik heb zelf ook helemaal geen full time loonwerk ambities, blijft meer een okkazionele dienst tussen collega’s, maar ik wil dus geen prijs op tafel gooien die van de pot gerukt is, of totaal onder de prijs is. Want eens je hier een getalletje uitspreekt gaat dat snel rond 🙂 Alvast bedankt!
Halo Ik wil een kleine beregenings haspel gaan aanschaffen. Ik zie zoveel merken idrofoglia pioggia carnevalli Bauer irrimec ik weet het niet meer. Wat is een goede haspel om te kopen? Mijn perceel is 100 meter lang en 50 meter breed, heb een elektrische pomp pomp geeft 14.500 liter per uur en denk dat ik 5-6 bar op de haspel kan krijgen. Wie heeft tips voor de aanschaf van zo’n ding?
Ik heb een landrol met een relatief grote deuk in (ongeveer 20 cm diameter) ongeveer een cm diep. Aangezien de binnenkant niet bereikbaar is om deze er uit te kloppen, zoek ik een andere manier. Ik zou wat kunnen proberen, maar misschien heeft iemand dit al eens gedaan en kent een gemakkelijke en efficiënte manier. Alle oplossingen welkom.
Als ik de trekker uit de box haald rijdt hij eerst goed. Eenmaal als hij op temperatuur komt en later is. Rijdt hij goed. Maar tijdens rijden op vol gas houdt hij af en toe in en lijkt uit te vallen, en kom vrij vlot weer op topsnelheid (soms met een schokje). Ook heb ik dat wel eens met wegrijden. Wat kant dit wezen? Reed eerst goed en opeens uit niks doet hij dit. Wie kan mij helpen?
Dag allemaal, wil mijn land beregenen met beregeningsbuizen van 60mm. Vanaf de waterput naar de buizen toe is 120 meter, dit is de kopakker, land is 100 meter lang. Dus 240 meter leiding. Op die 100 meter wil ik een aantal sproeiers monteren. Is dat met deze pomp mogelijk. Alvast bedankt
Heb een beregeningshaspel van Idrofoglia gekocht. Lengte 100 mtr en een diameter van 63 mm. Niks mis mee. Enkele keren uitgerold en beregend. Lijkt aardig. Nu heeft de vorige eigenaar iets gewijzigd aan deze haspel. Een T-stuk met een kraan, met een rood wiel, gaat naar boven naar de buis die tussen de turbine en de trommel zit, neem aan voor ekstra water. Als ik de slang, met sproeier, afrol naar bv bijna 100 mtr en ik begin met sproeien kan ik de oprolsnelheid regelen met de kogelkraan die in de vertikale leiding zit. Als de slang oprolt komt er een moment dat de trommel van links naar rechts "vol" zit met slang en de slang dus over deze eerste rij zal lopen EN dat de oprolsnelheid, omdat de diameter van de trommel groter wordt, zal de sproeier ook sneller binnengehaald worden. Dat willen we niet. We willen namelijk overal evenveel water sproeien. Aan rechterzijde zit een beugel die tegen de slang aan loopt. Omdat de diameter groter wordt gaat deze naar rechts en trekt de hefboom van de kogelkraan, voor de snelheid, naar rechts. Het gevolg is dat de kogelkraan verder dicht gaat en er meer water door de turbine gaat en de snelheid dus GROTER wordt. Hoe kan ik er voor zorgen dat de haspel LANGZAMER gaat draaien tijdens het oprollen? Pompdruk is 4 bar, op de haspel is deze bijna 3 en bij de sproeier 2 bar. Wie van de deskundigen kan mij helpen. Bij voorbaat dank.
Hallo, Zoals de titel al zegt heeft iemand ervaring met het zelf spuiten van een waterbron? Met behulp van bv een giertank? Zou 6 m diepte bv al voldoende zijn? Het moet genoeg zijn om de tuin te beregenen dus hoeft niet een hele grote bron te worden dacht zelf aan 75. Als iemand tips of ervaring heeft hoor ik het graag. Mvg marten.
Sinds de laatste keer rijden lekt hij olie tijdens het rijden. Lijkt van de middelste cilinder af te komen. Kan Dat enkel een afdichting zijn of is dit erger? Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Goedemiddag, ik ben bezig om de uitlaat pakkingen te vervangen van mijn JD hakselaar. Alleen moest daarvoor de intercooler er voor weg en doormidden. Alleen de bouten die de intercooler in elkaar houd (het huis boven en onderkant) zijn nu glad afgebroken in het onderste aluminium huis. Wie weet er een specialist die zoiets er uit kan boren of verwijderen? Ik knooi er liever zelf niet mee want je kan het maar één keer verkloten ;)
Hallo weet iemand wat de voorloop verhouding is van een mf 3065s?
Hoi,mijn dochter heeft laatst een mc cormick B47 balenpers gekocht.Ik wil deze inorde zetten voor haar,maar zou een werkhuis handleiding moeten hebben.Is er iemand die mij kan helpen.Met vriendelijke groeten
Wie heeft er ervaring met het aanvragen van het stopzetten registratie van een tractor of ander landbouwvoertuig bij RDW i.v.m. het zelf slopen. Alle info hierover is welkom.
Wie heeft er ervaring met een winther en heide haspel? Hoe werkt het precies met de slang die mee rolt op.een soort hoepel die er achter aan loopt ? Hoeveel bar druk is zo'n haspel ? Werkt het systeem sneller als een baars haspel?
Hallo forumleden, ik ben voor de hobby op zoek naar een deutz 4006 voor het slepen van een paardenbak, en af een toe een keer hooien. nu heb ik een 4506 gevonden waar we binnekort gaan kijken. zijn er nog bekende problemen met dit model waar ik op moet letten of dingen die er zeker op moeten zitten?
Hallo, Wij hebben het probleem dat affentoe het touw niet af wordt gesneden (dan blijft het touw aan de laatst geknoopte baal vast zitten). of juist te vroeg dat de knoop door wordt gesneden. Iemand enig idee wat er loos kan zijn. We hebben het idee dat het gekomen is nadat, de knoop tussen de 2 rollen touw is blijven hangen in de geleide oogjes naar de touw spanner. We denken dat er toen nogal vreemde krachten op het touw en of knoper gekomen zijn. Bij voorbaat dank
Hallo tractorfans, is er iemand die toevallig weet welke afdichtset nodig is voor een hydraulische cilinder van een vicon sprintmaster h1020 6 bords ?
Hallo tractorfans, ik ben desray en een leek op het gebied van tractoren. Ik ben me aan t orienteren of het reizen met een tractor mogelijk is met een pipowagen. Ik heb geen verstand van tractoren dus vandaar mijn deelname aan deze site. Ik zoek informatie en advies omtrent merk, leeftijd, draaiuren, trekvermogen waar ik op moet letten bij aanschaf van een tweedehandsje en andere belangrijke dingen om op te letten als leek. Liefst met cabine erop ivm droog zitten. Ik probeer mijn nog te bouwen pipowagen niet zwaarder te hebben dan 5000 kg (liefst minder). Graag jullie advies. groet, Des
Als ik het goed heb moet er 14 liter op. Nu welke snap ik niet goed. Hydraulic olie moet er niet op, als ik het goed heb. maar welke nu wel?
De buitenste trommel van mijn PZ CM185 maaier heeft speling. Heb bovenaan het vethuis verwijderd, de onderste schotel er onderuit gehaald. Nu zie ik het schuin tandwiel van de bovenste schotel zitten, daarboven op de as zit een circlips, die verwijderd, en nu moet ook de bovenste schotel er onderuit komen denk ik, maar hij blijft klemvast zitten, weet er iemand wat ik nog moet doen?
Hallo, we wouden laatst de beugel van onze international 724 eraf halen maar die zat helemaal vastgeroest. flink wat wd40 tussen gespoten en met de kraan eruit geprobeerd te halen, maar dat ging niet zoals gepland we namen zowat de hele trekker mee. zou iemands ons hiermee kunnen helpen alvast bedankt
Hallo allemaal, Mijn vader heeft in 1964 een Deutz D40.2 gekocht en deze rijdt nog steeds bij ons in het veld. Deze Deutz zal ook nog zeker nog jaren hier blijven rijden. Ik wil hem nu eens flink gaan opknappen zodat hij er weer als van ouds uitziet. Wat ik me uit het verre verleden nog kan herinneren is dat er destijds een revisie versnellingsbak in is gekomen. Deze was toen niet exact de zelfde met als resultaat dat de Deutz nu iets langzamer rijdt. Op de originele bak zat een pook met een platte pookknop op en op de huidige bak zit een pook met een bolknop er op. 1) heeft iemend iedee wat ik kan doen om de versnelling weer naar vanouds te herstellen? 2) De spadborden wil ik waarschijnlijk gaan vervangen. iemand iedee waar ik andere kan krijgen? 3) iemand tips voor het in orde maken van de motorkap (kleine deukjes verwijderen en een lelijke plek verwijderen). Alvast bedankt, Kees-Jan Oh ja, hoe kan ik hier foto's uploaden? Kunnen jullie alvast zien hoe hij er nu uit ziet.
Hallo, Sinds anderhalve week problemen met de Atlas 1304 luchtgekoeld. Tijdens het draaien viel de motor langzaam stop waarbij de motor begon te roken. Direct weer proberen te starten zonder resultaat. Veel zwarte rook uit de uitlaat maar sloeg niet aan. We hebben Pinksteren de kraan even laten staan. Naar een paar dagen rust de kraan proberen te starten en hij sloeg gewoon aan. Vervolgens mee gedraaid en na een half uur zelf stop gezet, vervolgens wilde hij weer met geen mogelijkheid starten. De motor gaat rond, echter komt er zwarte rook uit de uitlaat en slaat hij niet aan. Gister avond hebben we er nog 2 uur aan gesleuteld om hem aan de praat te krijgen. Wederom onder het mom van, probeer nog maar een keer voordat we ermee stoppen, gestart en wat denk je, tikken en lopen. Vervolgens gewoon mee gedraaid en de kraan naar huis gereden, echter onderweg valt het vermogen weg, begint de motor uit de uitlaat te roken en vervolgens slaat hij af. Met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen. Rook uit de uitlaat is zwart en blaast zelfs kringen van rook. Ik denk zelf dat het in de brandstof pomp zit, op het moment dat je de stop knop uit trekt en de motor rond laat gaan rookt de motor flink terwijl hij eigenlijk geen brandstof zou moeten krijgen dus zou moeten stoppen met roken? Als je de stop knopt rustig in drukt gaat hij minder roken en sneller rond. Aan slaan doet hij echter niet. Het rare is wel als hij eenmaal loopt, dat hij wel normaal loopt. Iemand ideeën/ervaring?
Hallo, ik heb 2 jaar terug een tawi wikkelaar gekocht wat ik nu zou willen gebruiken om voor andere mensen mini balen te wikkelen, echter ben ik tijdens het testen van de machine afgelopen jaar op wat problemen gestoten. Helaas tot op de dag van vandaag nog niemand gevonden wie mij duidelijk kan verder helpen. Om te beginnen zoek ik een werkplaatshandboek van een tawi 200 en dan iemand die ook zo'n wikkelaar heeft waar ik eventueel eens zou kunnen bij langsgaan? Grote dank!!
Ik wil mijn mf 3050E meer pk's geven voor de trekkertrek waar aan kan ik deze pomp op draaien? motor type is : perkins a4.236
Goedemiddag, Hoeveel pk/koppel kan een originele zf T 335 hebben? Ingaande as is nog in perfecte staat hier gaat het niet zomaar fout, vraag me af wat originele tandwielen kunnen hebben?
Hallo, ik wil de kleppen stellen van mijn Deutz D25 met F2L812 motor en een Deutz D30 met F2L712 motor. In mijn werkplaatshandboek staat dat deze speling 0,1mm tot 0,15mm moet zijn en dat je deze bij een koude motor moet stellen. Nu is mijn vraag; Klopt deze speling wel want ik vind dat namelijk behoorlijk krap, klopt dit wel? op hoeveel hebben jullie de speling afgesteld toen je kleppen ging stellen? m.v.g Thomas
Hallo, Ik ben op zoek naar een aantal onderdelen voor mijn Deutz D3005 onder andere rubbers enz. Maar nu heb ik bij Delegro - Histoparts - Stio - Granit gekeken maar nu zie ik allemaal verschillende prijzen. Waar zou ik de onderdelen het beste kunnen kopen en waar is de beste kwaliteit? Iemand ervaring met Deutz onderdelen van een van de boven genoemde bedrijven? Alvast bedankt.
Kan iemand mij info geven over deze frontpto? De mijne heeft lekke O-ringen en ik kan nergens onderdelen nummers of info vinden over deze frontpto. Zie foto's van typeplaatje
Hallo, Heb hier een pz 135 cyclomaaier staan. Deze maakt een tikkend geluid. (Lijkt afkomstig van buitenste schotel). Dacht eerst dat het probleem veroorzaakt werd door een kapot lager. Lagers buitenste schotel vervangen. (Grote lager liep wel wat ruw). Alles in elkaar gezet, maar tikkende geluid is nog aanwezig. Wanneer ik de maaier laat draaien zonder messen is het geluid weg. Iemand hier bekend mee? Alvast bedankt, Bart
Hallo, weet er iemand hoe en wat voor gewichten ik kan bevestigen op de deutz van de onderstaande foto? Of op wat voor manier ik er zelf 1 kan maken?
Direct nog een topic vandaag😅 Op hoeveel toeren moet een deutz d4006 stationair draaien? Draait momenteel 750/800 toeren, maar dit lijkt met hark er achter aardig snel te draaien....
Op de bedieningspaneel kan ik niet vinden waar ik de hefarmen snelheid (omhoog) kan inregelen. Momenteel gaat het erg hard omhoog. Hefarmen omlaag is juist goed in te stellen met een van de knoppen.
Wat voor schudder raden jullie aan voor achter een deutz d4006?
Ik heb een deutz 4006 met een F3L912 motor. Nu zit de bout van de krukas (aan de poelie zijde) muurvast. Kan mij iemand vertellen of deze bout linkse of rechtse draad heeft? (voordat ik er een zware luchtsleutel op zet)
Een grootschalige hackaanval op het Amerikaanse Agco concern heeft de fabriek van Fendt in Zuid-Duitsland stilgelegd. Al sinds 5 mei kunnen er geen trekkers worden geproduceerd. Bijna alle 4.000 medewerkers zijn naar huis gestuurd. Agco, het moederbedrijf van Fendt, Massey Ferguson en Valtra, huist in het Amerikaanse Duluth, maar het is de fabriek van Fendt in Marktoberdorf in Beieren die plat werd gelegd door een grootschalige hackaanval. Volgens de laatste berichten ligt de machineproductie na zes dagen nog steeds stil.
Ik heb een Allgaier A 111. De koppeling pedaal kan je diep intrappen maar de koppeling plaat komt niet los. Toen ik de trekker kocht kwam de koppeling wel vrij maar had een kleine vrije slag. Nu niets meer. De koppeling slipt niet. Kan het druk lager versleten zijn ?
Hallo Ga binnenkort kijken bij een massey ferguson 3065s. 11000 uur, Trekker heeft ab bak is deze bak ook slecht? Omdat hij zegmaar van de 2e generatie is. En hij heeft een spaaraftakas maar beste man zegt dat de kabel zit vast geroest is dit geloof waardig of zou er binnen in wat kapot zijn? Zijn er nog meer dingen waar ik moet letten?
Mijn Inter 956 xl lekt bij de kleppendeksel. Nu zie ik op de vlakplaat dat de deksel krom is. Ik heb deze wat gericht, maar wat is de tolerantie van de vlakheid. Omdat het maar wat plaat is zul je het laatste beetje er toch wel uithalen als je de deksel aandraaide, of hebt ik dat mis. En met hoeveel nm moet ik de bouten aandraaien?
Groen: RAL 6001 maar ik twijfel of dit de juiste is. Rood: nergens kunnen vinden. Iemand een tip?
Hallo allemaal, het is mijn eerste topic hier dus als ik het fout formuleer of niet de juiste terminologie ken bij voorbaat mijn excuses. Ik heb een Deutz D6806 van 1974. Ik gebruik deze met een kiepwagen. Onlangs is er op de kiepwagen een hydraulische leiding gesprongen toen ik begon te heffen met als gevolg dat bijna alle olie uit de tractor is weggespoten in de opvangbak onder de wagen. Nadien heb ik de hydraulische olie achter de zetel terug op peil gebracht. Maar nu gaat de lift zeer langzaam en in schokjes omhoog. Als ik de hydraulische leiding naar de kiepwagen losmaakt dan stroomt daar veel te weinig olie uit en eveneens in gulpjes. Er komt ook te weinig druk om de wagen op te heffen. Er staat op de rechterkant voor de liftbediening een hendel om te kiezen of de hydraulische druk naar de lift gaat of naar het bijgeplaatste verdeelblok voor de kiepwagen of hydraulische 3de punt. Bij draaiende motor hoor ik dat de hydraulische olie een fluitend geluid maakt onder de zetel en in de drukleiding die van de pomp komt. Dit op het ritme dat de lift schokt bij het omhooggaan. Maar het geluid blijft ook aanwezig als er geen oliedruk gevraagd wordt. Lift in laagste stand. Wat ik al gedaan heb is: Hydraulische atf olie op peil gebracht. Het sterk vervulde filterpatroon vervangen door een nieuwe. Rechts naast het filter zit onder een dop en veer een naaldklep. Deze gedemonteerd en terug geplaatst er zat geen vuil in. Heeft iemand hier een suggestie wat de oorzaak kan zijn?
Hallo! Ik heb laatst een John Deere 2140 gekocht en ben erachter gekomen dat die wel heel veel diesel verbruikt bij het rijden op de weg. (dus zonder iets te trekken). De tractor rijd ongeveer 180km op een tank van 80 liter. De tractor rookt bijna niet en lekt ook niet dusdanig veel (alleen wat zweten). Het gaat hier om een 4wd SGII cabine uit 1984. Ik kom er zelf niet uit dus hoop dat iemand een idee heeft.
Iemand een idee waar ik het teveel aan olie in de brandstofpomp kan aflaten van mijn deutz D4005? ik heb de pomp tot boven gevuld met olie.
Welke olie moet in het luchtfilterhuis van mn Deutz 4005? Klopt het dat dit gewone motorolie mag zijn? 1.15 liter? Oude olie was bitumen en 500 ml olie. Op foto de prut op n doek…
Eerder discussies gezien over de soort groen voor n Deutz uit ‘64/‘65 Deutz 4005. Maar als ik m helemaal over wil doen, HOEVEEL liter heb ik dan nodig? 1) bij kwast en roller? 2) met n verfspuit?
Een deutz D10006 met trage hefsnelheid Wat is de oorzaak daarvan??
Motor david brown 1490 start goed maar dan na enkele minuten ongeveer gaat hij slechter lopen reageert niet meer op de gas,maar blijft wel draaien ,lijkt of hij geen diesel meer krijgt ,wel lang geleden dat ik de brandstof filters heb vervangen en heb een dichting stuk van servo pomp,motorolie komt in stuur reservoir (servo pomp) heeft dit er ook mee te maken?
Hallo, Ik vraag me af wat de waarde is van een volledige gereviseerde fiat 550dt. Kan er iemand me helpen? grt Gaston
Beste, Dag mensen, ik heb een klein probleem en hoop dat jullie een goede tip hebben. Van mijn veenhuis combi wagen. Moet ik af en toe wel is een pick up tanden wisselen. Daarvoor moet ik eerst natuurlijk de 'halve maan' - gewasgeleider ' ik weet niet hoe je het noemt demonteren. Deze zitten vast met 4 bouten en de moeren zijn een soort intrekmoeren. Het probleem is dat die moeren meedraaien in het vaste deel. Nu kan ik die nieuwe moeren nergens gevonden krijgen om te bestellen. Heeft iemand hier de perfecte oplossing voor ? Is volgens hij zelfde als een mengele pick up. Groet
Beste, Ik ben in het bezit van een Deutz D5206 uit 1974. Ik heb al veel gelezen over mogelijke kleur combinaties. Mijn Deutz is lichtgroen, heeft een donker blauwe blok en grijze velgen. Volgens verschillende bronnen die ik al gelezen heb zijn dit enkel Deutzen gebouwd na 1978. Ik heb hier en daar de lak al weggeschuurd maar hieronder heb ik nog niks gevonden. Iemand die me raad kan geven in welke kleuren ik hem nu moet zetten? Alvast bedankt
Ik ben gestart met het restaureren van een Deutz D2505 trekkertje (motortype: F2L 812S type S1). Trekkertje loopt al een jaar of 50 bij ons rond is gewoon handig ding. Het hydrauliek pompje maakt een enorme herrie dus deze is aan vervanging toe. Helaas kan ik nergens meer een nieuw correct pompje verkrijgen. He probleem is de as, de originele pomp heeft een conisch as van rond 12 naar rond 15 of 14 mm met een M10 schroefdraad. Alle nieuwe pompen hebben een conische as van 13 naar 17 mm en M12 bout. Aansluitingen passen dan wel allemaal muv het tandwiel natuurlijk. Nu lijkt het erop dat deze as dikte op een gegeven moment is aangepast en er dus wel tandwiel bestaat die past op deze nieuwe assen. Nu is het dus zoeken naar een speld in de hooiberg.... of ik ga opzoek naar een pomp met een kleinere as (12/15) of naar een ander tandwiel dat past op een as 13/17(tandwiel 18 in de afbeelding). Helaas heb ik alle voor mij bekende opties nu wel zo'n beetje gehad (Stio/Mechashop/Hydrauliek24/Oldtractorshop/Histoparts) Zijn er misschien meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn en dat op andere misschien meer creatievere manieren hebben opgelost? Mischien adressen die handelen in gebruikte onderdelen? Graag jullie hulp, dit wordt zeer gewaardeerd Reactie
Hallo, Wij zouden graag onze inter voor de wikkelaar kunnen zetten. Echter heeft n wikkelaar heel wat meer olie dan zo'n oude trekker levert. Wikkelaar heeft volgens het boekje 60L/min nodig en volgens mij levert de 956 35L. Is er iets om voor een grotere hydrauliekopbrengst te zorgen? Zoals pomp van een grotere inter erop of een andere pomp? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!
Hallo Deutz liefhebbers, Ik heb een vraag namens een kameraad die een d2505 heeft met een kapot gelopen 812 S motor. Nu kunnen we een ruilmotor kopen, maar dat blijkt een 812(zonder S) te zijn. Past dit fysiek? Of krijgen we die er nooit voor gesleuteld. Ik begreep dat er een verschil in koeling was, maar als we de hele motor wisselen moet dan geen probleem zijn lijkt me, maarja we weten dus niet of alles aan elkaar past. Alvast bedankt voor reactie!
Ik wil graag voor 1 hectare een kubota b6000 we hebben 2 paarden en we willen graag een moestuin maken paarden bak slepen en af en toe een bootje van 250 kilo in het water leggen is deze trekker daar geschikt voor ?
Dag, de Deutz 912 motor lekt steeds meer motorolie bij cilinder 2 en dan specifiek bij de stoterbuizen. Is dat makkelijk te repareren of moet de cilinderkop er af.
Ik zoek een weidesleep van 6 tot 8 meter met gedraaide strippen zoals die op de foto weet iemand wie die dingen nog maakt heb meinders wearga al gesproken die heeft ook zoiets en die maken ze voorlopig niet meer jammer genoeg mvg marco
Ik ben opzoek naar een perfecte set achterspatborden voor een Deutz 5206. Of iemand die weet waar ze ze nieuw maken?
Ik heb laatst proef gereden met een International ( geen Case) 956 xl maar bij het eerste rondje bleef hij vast staan in het H schakelpatroon , de tweede versnelling . Nadat we deze er weer uit hadden gekregen door onder de cabine op de versnellingsbak handel te tikken, heb ik weer een proef ritje gemaakt. Bij het schakelen van voor naar teug en weer naar vooruit ( rustig niet lomp of snel) bleef deze vast in z’n vooruit staan. Nu was ik vroeger een 644 comfort 2000 en een Case 844 xl gewoon, maar ik vraag me af als het aan mijn ligt of aan de bak. Ik lees wel dat je bij een echte Inter waar de versnellingpoken recht naar onderen lopen het H patroon goed moet volgen en niet schuin van versnelling naar versnelling moet steken net als bij een Case . Maar is dat ook zo , wie kan mijn hier bij helpen?
De Deutz staat 30 jaar stil, en we gaan m verkopen. Daarbij willen we weten of de motor los is. Aan voorzijde lukt het niet om zonder demontage van poelie etc de krukas te verdraaien. Met een ingeschakelde aftak as zou dat mogelijk wel kunnen, maar we weten niet hoe die te bedienen. Of is er een andere manier om de krukas te verdraaien?
wie heeft een gebruikshandleiding te koop voor D4096 in het nederlands!
Beste lezers, Bij mijn trekker (deutz 6207c) brand het oliedruk lampje. Hebben jullie enig idee waar de oliedruk sensor zit & wat de eventuele storingen kunnen zijn
Hallo allemaal, inmiddels een aardige verzameling gereedschappen verzameld voor de trekker. Om het leven nog wat makkelijker te maken ben ik op zoek naar een snelwissel systeem voor de hef. Het "Pat's Easy Change System" (https://www.tradegear.net/collections/pats-easy-change-system) lijkt aardig in de buurt te komen van wat ik in gedachte heb. Iemand ervaring met dit systeem of met een alternatief? het is voor een cat.1.
Onze ISEKI TX1510 heeft altijd gestart met de volgende stappen. Contact aan, gashandel beetje open, koppeling ingetrapt houden en dan schakelaar vasthouden voor het gloeien en een 20-30 seconden laten voorgloeien, spiraal in het dashboard wordt oranje, daarna starten. Echter nu werkt het niet meer. Advies wat ik gekregen heb is nu zelfde procedure te volgen echter de koppeling niet meer intrappen en na een 30 seconden wel de koppeling intrappen en gelijk starten. Deze procedure werkt wel. Vraag wat is er aan de hand.
Bij het klieven is onze pto gesneuveld. Wat kan er stuk zijn? ik weet dat de pto direct verbonden is met een tandwiel die op zijn beurd een kleiner tandwiel aandrijft op een lange as Moet het hefblok eraf om te repareren of kan je langs de buitenkant de pto losmaken? Of wanneer iemand tekeningen of werkwijze op papier heeft,alles is werkom.
Hallo, Ik wil mijn stuk land opnieuw laten inzaaien maar welk grassoort is het beste voor hooi en ook moeten er schapen op dat grasland kunnen lopen . Nu nog iets ander dat zelfde stuk grond wil ik laten kilverren maar sommige mensen zeggen dat ik dat na het ploegen en cultiveren dat moet laten doen en andere mensen zeggen ervoor wat is het nu ? Bedankt alvast voor de reacties.
Wie kan me zeggen waar ik het kentekenplaat presies kan monteren Moet hij aan de linker spadbord of mag hij ook op het rechter spatbord zitten M.V.G. Steyrlanzboy
Mijn D3005 valt soms terug in vermogen als ik aan het rijden ben (meestal vol gas). Als ik dan even het gas loslaat dan gaat het weer eventjes goed (5-10 seconden), maar daarna valt het vermogen weer terug. Is ook niet altijd. Iemand een idee wat dit kan zijn? Zat zelf te denken aan de brandstoftoevoer zoals vervuiling in het dieselfilter, maar deze zit er volgens mij niet op.
Hoi, ik heb het volgende probleem aan mijn deutz 10006 een olie lekkage aan de hoofdremcilinder. Iemand een goede oplossing? Groeten.
De koppelingsplaat van onze DX is aan vervanging toe, een mooi winterklusje. Ik heb wel een aantal 06jes door de midden gehad, maar een DX nog niet eerder. Is het nodig om de cabine te demonteren? En zijn er andere aandachtspunten bij dit type? Mvg
Waar vind ik het vin nummer? Ik heb zelf een nummer ingeslagen omdat ik alleen maar onderdeel nummers kon vinden. (AFKEUR)🤭 En bouwjaar stond in de velg. Daar stonden meerdere nummer maar ik weet niet waar die voor dienen. kan iemand hiermee helpen? Of vertellen welk nummer ik moet inslaan
Dag TF-leden, Wat hebben jullie voor plasma snijders in de werkplaats staan en wat zijn de aanbevelingen? Kom een hele hoop machines tegen op het internet, de één nog duurder dan de andere.. Is voor hobby matig gebruik, niet dag in dag uit dus. Zou wel fijn zijn als deze door een beetje dik staal heen komt. Zag een 60Amp op 380Volt plasma snijder staan op HBM machines, iemand daar ervaring mee? Alvast bedankt Vriendelijke groet, JohnDeere5720
Wie weet de maximum constructiesnelheid van de deutz d2506? Is er een document waar dit in staat? Dit heb ik nodig voor de rdw. Weet iemand wat je moet doen als bouwjaar niet bekend is voor de registratie rdw Alvast bedankt Paul
Vandaag met de Deutz aan het werk, Achter in het bakje meerdere malen hout halen in het bos. Na trekker geparkeerd te hebben, bakje op de grond, hout eruit wil de hef niet meer omhoog. Wat reeds gedaan: - Hydrauliek olie bijgevuld - Hydraulische palletlepels op het ventiel aangesloten, die werkt gewoon, dus oliepomp lijkt ok. Nu denk ik dat het in het hydrauliekblok zit, kun je dat op één of andere manier controleren, repareren? Er lijk geen druk richting de hef te gaan...
Hallo, ik wil het hydrofilter element reinigen maar krijg dit niet open (zie afbeelding). Weet iemand hoe ik dit openkrijg om daarna de metalen zeef eruit te halen en reinigen? Ik zie dat de zeef behoorlijk vuil is en mogelijk zelfs dicht zit. Alvast bedankt voor alle hulp.
Ik ben op de website van [url=https://partner.bol.com/click/click?p=2&t=url&s=1014508&f=TXL&url=https%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fnl%2Fb%2Fhbm-machines%2F16390267%2F&name=HBM%20machines%20artikelen%20kopen%3F%20Alle%20artikelen%20o...]HBM machines[/url] terechtgekomen. Ik had de algemene vraag of de kwaliteit van het gereedschap voldoende is voor hobbymatig gebruik aan landbouwmateriaal. Ik besef dat dit een moeilijke algemene vraag is en daarom enkele voorbeelden: hbm 1/4" momentsleutel voor 9€ (aanbieding, anders 29€). we spreken over lage aandraaimomenten maar het kan alle kanten uit natuurlijk, het klikmechanisme kan na 7 keer kapot gaan of de schaal kan verlopen... 9 inbussleutels voor 9€. ik ga daar geen buis opzetten van 1m maar een buisje van 20cm op het korte eind schuiven als je met het lange eind in een inbusbout zit, is wel goed mogelijk. op een trekker kan dat ook goed vast zitten natuurlijk 4-30mm trapgatboor voor 7€. dat kan bot zijn na 2 gaten in plaat van 4mm of dat kan zijn tijd meegaan (met gebruik van snijolie natuurlijk. Ik verwacht geen facom voor zulke prijzen maar toch dat het mijn tijd meegaat. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik wil een voorlader op mijn 844-s om stro en hooi balen mee op te tillen. nu is mijn vraag, kan mijn voor as dat gewicht wel hebben (400-450kg) ik heb een 2wd voor de duidelijkheid
Woonplaats: ane Leeftijd: 41jr Laatst online: 2u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: