Deutz D6006

Deutz D6006

Ervaringen en tips zelf afvoerbandje op de maaier bouwen

Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.

Oprolsnelheid wijzigen tijdens oprollen van de slang bij een idrofoglia 63/100

Heb een beregeningshaspel van Idrofoglia gekocht. Lengte 100 mtr en een diameter van 63 mm. Niks mis mee. Enkele keren uitgerold en beregend. Lijkt aardig. Nu heeft de vorige eigenaar iets gewijzigd aan deze haspel. Een T-stuk met een kraan, met een rood wiel, gaat naar boven naar de buis die tussen de turbine en de trommel zit, neem aan voor ekstra water. Als ik de slang, met sproeier, afrol naar bv bijna 100 mtr en ik begin met sproeien kan ik de oprolsnelheid regelen met de kogelkraan die in de vertikale leiding zit. Als de slang oprolt komt er een moment dat de trommel van links naar rechts "vol" zit met slang en de slang dus over deze eerste rij zal lopen EN dat de oprolsnelheid, omdat de diameter van de trommel groter wordt, zal de sproeier ook sneller binnengehaald worden. Dat willen we niet. We willen namelijk overal evenveel water sproeien. Aan rechterzijde zit een beugel die tegen de slang aan loopt. Omdat de diameter groter wordt gaat deze naar rechts en trekt de hefboom van de kogelkraan, voor de snelheid, naar rechts. Het gevolg is dat de kogelkraan verder dicht gaat en er meer water door de turbine gaat en de snelheid dus GROTER wordt. Hoe kan ik er voor zorgen dat de haspel LANGZAMER gaat draaien tijdens het oprollen? Pompdruk is 4 bar, op de haspel is deze bijna 3 en bij de sproeier 2 bar. Wie van de deskundigen kan mij helpen. Bij voorbaat dank.

Atlas 1304 - BFL913 luchtgekoeld loopt soms wel soms niet

Hallo, Sinds anderhalve week problemen met de Atlas 1304 luchtgekoeld. Tijdens het draaien viel de motor langzaam stop waarbij de motor begon te roken. Direct weer proberen te starten zonder resultaat. Veel zwarte rook uit de uitlaat maar sloeg niet aan. We hebben Pinksteren de kraan even laten staan. Naar een paar dagen rust de kraan proberen te starten en hij sloeg gewoon aan. Vervolgens mee gedraaid en na een half uur zelf stop gezet, vervolgens wilde hij weer met geen mogelijkheid starten. De motor gaat rond, echter komt er zwarte rook uit de uitlaat en slaat hij niet aan. Gister avond hebben we er nog 2 uur aan gesleuteld om hem aan de praat te krijgen. Wederom onder het mom van, probeer nog maar een keer voordat we ermee stoppen, gestart en wat denk je, tikken en lopen. Vervolgens gewoon mee gedraaid en de kraan naar huis gereden, echter onderweg valt het vermogen weg, begint de motor uit de uitlaat te roken en vervolgens slaat hij af. Met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen. Rook uit de uitlaat is zwart en blaast zelfs kringen van rook. Ik denk zelf dat het in de brandstof pomp zit, op het moment dat je de stop knop uit trekt en de motor rond laat gaan rookt de motor flink terwijl hij eigenlijk geen brandstof zou moeten krijgen dus zou moeten stoppen met roken? Als je de stop knopt rustig in drukt gaat hij minder roken en sneller rond. Aan slaan doet hij echter niet. Het rare is wel als hij eenmaal loopt, dat hij wel normaal loopt. Iemand ideeën/ervaring?

Deutz D8005

Laatste 1 reacties (41 totaal)

Deutz-Fahr Meerdere

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Deutz-Fahr Meerdere

Deutz D6806 - Lift gaat schokkend en langzaam omhoog

Hallo allemaal, het is mijn eerste topic hier dus als ik het fout formuleer of niet de juiste terminologie ken bij voorbaat mijn excuses. Ik heb een Deutz D6806 van 1974. Ik gebruik deze met een kiepwagen. Onlangs is er op de kiepwagen een hydraulische leiding gesprongen toen ik begon te heffen met als gevolg dat bijna alle olie uit de tractor is weggespoten in de opvangbak onder de wagen. Nadien heb ik de hydraulische olie achter de zetel terug op peil gebracht. Maar nu gaat de lift zeer langzaam en in schokjes omhoog. Als ik de hydraulische leiding naar de kiepwagen losmaakt dan stroomt daar veel te weinig olie uit en eveneens in gulpjes. Er komt ook te weinig druk om de wagen op te heffen. Er staat op de rechterkant voor de liftbediening een hendel om te kiezen of de hydraulische druk naar de lift gaat of naar het bijgeplaatste verdeelblok voor de kiepwagen of hydraulische 3de punt. Bij draaiende motor hoor ik dat de hydraulische olie een fluitend geluid maakt onder de zetel en in de drukleiding die van de pomp komt. Dit op het ritme dat de lift schokt bij het omhooggaan. Maar het geluid blijft ook aanwezig als er geen oliedruk gevraagd wordt. Lift in laagste stand. Wat ik al gedaan heb is: Hydraulische atf olie op peil gebracht. Het sterk vervulde filterpatroon vervangen door een nieuwe. Rechts naast het filter zit onder een dop en veer een naaldklep. Deze gedemonteerd en terug geplaatst er zat geen vuil in. Heeft iemand hier een suggestie wat de oorzaak kan zijn?

Deutz D2505 - Vervanging van originele hydrauliekpomp niet te vinden

Ik ben gestart met het restaureren van een Deutz D2505 trekkertje (motortype: F2L 812S type S1). Trekkertje loopt al een jaar of 50 bij ons rond is gewoon handig ding. Het hydrauliek pompje maakt een enorme herrie dus deze is aan vervanging toe. Helaas kan ik nergens meer een nieuw correct pompje verkrijgen. He probleem is de as, de originele pomp heeft een conisch as van rond 12 naar rond 15 of 14 mm met een M10 schroefdraad. Alle nieuwe pompen hebben een conische as van 13 naar 17 mm en M12 bout. Aansluitingen passen dan wel allemaal muv het tandwiel natuurlijk. Nu lijkt het erop dat deze as dikte op een gegeven moment is aangepast en er dus wel tandwiel bestaat die past op deze nieuwe assen. Nu is het dus zoeken naar een speld in de hooiberg.... of ik ga opzoek naar een pomp met een kleinere as (12/15) of naar een ander tandwiel dat past op een as 13/17(tandwiel 18 in de afbeelding). Helaas heb ik alle voor mij bekende opties nu wel zo'n beetje gehad (Stio/Mechashop/Hydrauliek24/Oldtractorshop/Histoparts) Zijn er misschien meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn en dat op andere misschien meer creatievere manieren hebben opgelost? Mischien adressen die handelen in gebruikte onderdelen? Graag jullie hulp, dit wordt zeer gewaardeerd Reactie

International 956 XL - Schakelen met een international ( Geen Case) 956 xl

Ik heb laatst proef gereden met een International ( geen Case) 956 xl maar bij het eerste rondje bleef hij vast staan in het H schakelpatroon , de tweede versnelling . Nadat we deze er weer uit hadden gekregen door onder de cabine op de versnellingsbak handel te tikken, heb ik weer een proef ritje gemaakt. Bij het schakelen van voor naar teug en weer naar vooruit ( rustig niet lomp of snel) bleef deze vast in z’n vooruit staan. Nu was ik vroeger een 644 comfort 2000 en een Case 844 xl gewoon, maar ik vraag me af als het aan mijn ligt of aan de bak. Ik lees wel dat je bij een echte Inter waar de versnellingpoken recht naar onderen lopen het H patroon goed moet volgen en niet schuin van versnelling naar versnelling moet steken net als bij een Case . Maar is dat ook zo , wie kan mijn hier bij helpen?

goeiedag eem


Foto’s
248
Video’s
100
Topics
10
Reacties
2.540
Stemmen
554
Volgers
28

Over mij

Woonplaats: ane
Leeftijd: 41jr
Laatst online: 2u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering