BSA Pomp - HD200/120GLD controle staat van de pomp

Goedenavond TF-ers, Ik heb hier onder onze BSA Duport PTW10300 een BSA HD200/120GLD pomp. Recent heeft hiervan één van de 2 kruisstukken het opgegeven. Voor mijn gevoel werd de capaciteit van de pomp er de laatste jaren niet beter op. Ik had dan ook verwacht om een totaal versleten pomp aan te treffen nu ik deze open haal. Om mezelf niet te veel werk op de hals te halen heb ik eerst de cardanische as verwijderd uit de pomp terwijl deze nog onder de tank zit. Ik kan nu deels de stator in kijken, maar deze ziet er naar mijn idee nog best goed uit. Voordat ik de hele pomp verwijder wil ik er natuurlijk wel zeker van zijn dat vervanging van de stator en/of rotor noodzakelijk is. Of dat er gewoon ergens valse lucht wordt aangezogen en dit de oorzaak is van de teruglopende pompcapaciteit. Ik heb zelf nooit eerder dit soort pompen open gehaald, dus kan iemand mij uitleggen hoe ik de staat van de rotor en stator kan controleren? En kan ik de rotor er via de voorkant uithalen terwijl ik de stator laat zitten? Hoe is deze 'geborgd' in de stator. Of blijft deze op zijn plek door de bevestiging aan de cardanische as? Mocht iemand ook nog een adres hebben voor onderdelen met een schappelijke prijs. Dan hoor ik dat ook graag. Alvast bedankt voor de moeite.

Fendt-Farmer-Vario


Foto’s
100
Video’s
1
Topics
15
Reacties
1.189
Stemmen
57
Volgers
5

Over mij

Woonplaats: Saasveld
Leeftijd: 29jr
Laatst online: 6u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering