Hanomag R16

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Same Samecar

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Ford 5000

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Volvo FH

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Zetor 6748

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Liebherr 312

Laatste 1 reacties (17 totaal)

Ford 7810

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Fordson Major

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Hanomag R545

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Trolaccounts: hoe daarmee om te gaan?

Beste leden, De laatste weken/maanden zijn er met enige regelmaat 'leden', die zich [url=https://www.youtube.com/watch?v=HpKWVbZHqco]heel bijzonder[/url] opstellen, ook wel [url=https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)]trollen[/url] genoemd. Deze persoon (of personen) wekt nogal irritatie op. Blokkeren lijkt zinloos, want hij komt wel op een andere manier terug. Ik ga niet in detail treden, maar over dergelijke accounts wil ik wel een en ander openbaar maken. Bepaalde dingen zal ik waarschijnlijk niet openbaar mogen maken, maar in dit geval zou ik geen reden kunnen aanwijzen, die iemand schade toe brengt. Details over account (bijvoorbeeld een gedeeld IP of e-mailadres) geef ik trouwens bij normale leden niet vrij. Bij deze accounts vind ik, dat ik het me kan permitteren, opener te zijn. [b]Wat weet (en deel) ik: [/b] [list][*]Meerdere accounts, de meesten bekend, zijn inmiddels geblokkeerd. Permanent uiteraard. [*]Delen veel woordkeuze/grammatica en handelen [*] Via een omweg heb ik weten te achterhalen, dat ze zich achter een Britse server verschuilen, IP-adressen matchen met niemand, hooguit het eigen van een ander account [*]E-mailadressen zijn vage accounts, lijken haast wel gegenereerd icm het account hier [*]Vage bio's van hun account, bijvoorbeeld over [url=https://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_verordening_gegevensbescherming]AVG[/url] [/list] [b]Is er hoop? [/b] Kwestie van de langste adem, denk ik, maar daarin kunnen normale leden natuurlijk heel goed helpen. In de eerste plaats vooral, door stil te zijn... Met andere bewoordingen: De discussie aangaan doe je thuis maar met je oude lui, broer(s) en/of zus(sen), wederhelft, of met mij via PB, of een ander kanaal, maar niet met zo'n trol. Zijn ze namelijk op uit, zodat de sfeer verziekt kan worden. Laat trollen links liggen en blijf zelf rechts. Kunnen ze inhalen op weg naar een volgend forum. Scheelt ons weer ellende. [b]Wat kan ik voor Tractorfan.nl betekenen?[/b] Wil je het eerlijk: vrij weinig! Eigenlijk is het niet meer, dan een beetje hydrauliekolie bijvullen (dus accounts de wacht aanzeggen), wanneer de O-ringen in de snelkoppelingen versleten zijn. De echte oplossing (vervangen van de O-ringen) kan ik niet. Het gereedschap, dat ik daarvoor nodig heb, ontbreekt bij mij. Een IP-ban is bij versie 2.0 verleden tijd geworden. Dat is eigenlijk ook geen oplossing voor dergelijke accounts, omdat ze zich constant verschuilen achter een ander adres. In feite is het alleen leuk, om pubers te dwingen zich niet met TF bezig te houden, maar hun les, of het huiswerk maken in een tussenuur. En helaas voor deze gemeenschap: ik heb een betaalde baan, hobby's en beunadresjes, dus 24/7 erbovenop zitten lukt ook niet. Ik heb een week of 3 geleden wel geroepen, dat ik nieuwe accounts zonder pardon zou blokkeren, als ik geen vertrouwen zou hebben. Denk dat ik dit iets strikter ga implementeren. Vertrouw ik een account niet, jammer voor dat account. jullie admin, Sjoerd

PZ Grondbak

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Guldner G60A

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Kramer KL 200

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Guldner Meerdere

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Case IH Maxxum 115

Laatste 1 reacties (3 totaal)

MB Trac 1000

Laatste 1 reacties (13 totaal)

John Deere 1640

Laatste 1 reacties (2 totaal)

County 654

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Een Bobcat is onmisbaar voor elke grondwerker

Bobcat ontwikkelt een compleet programma aanbouwdelen Persbericht 9 oktober 2024 Met keuze uit 120 aanbouwdelen kunnen bedrijven al hun werk in principe met één machine uitvoeren Het belangrijkste doel van Bobcat is om klanten in staat te stellen hun werk snel en efficiënt uit te voeren. Daarom biedt het bedrijf niet alleen een steeds groter assortiment compacte machines aan, maar ook een programma van zo’n 120 aanbouwdelen. De Bobcat-machines zijn ontworpen als universele werktuigdragers. Het vermogen, de koppelsystemen, de hydraulica en het Attachment Control Device (ACD) zijn allemaal bedoeld om aanbouwdelen nauwkeurig te bedienen en aanbouwdelen snel te kunnen wisselen. Bobcat streeft naar een compleet aanbod aanbouwdelen, zodat de gebruikers met één en dezelfde machine zoveel mogelijk verschillende taken kunnen uitvoeren. Vooral voor bedrijven die veel verschillende werkzaamheden uitvoeren zijn aanbouwdelen ook uit financieel oogpunt aantrekkelijk. “Bobcat heeft een van de meest uitgebreide programma’s met aanbouwdelen. Onze machines zijn ontworpen als werktuigdragers, zodat je met die aanbouwdelen alle veel voorkomende werkzaamheden in de bouw, de groenvoorziening, landbouw, sloop, recycling en materiaalverwerking kunt uitvoeren”, legt Katinka Kincses, productmanager Attachments bij Bobcat EMEA, uit. “Je moet echter wel goed kijken, welke machine je aanschaft. Een schranklader is bijvoorbeeld krachtig en wendbaar, maar als je de bodem niet wilt verstoren bij je werk, kun je beter een rupslader gebruiken. Het vermogen is eveneens belangrijk. Als je wilt werken met een boomfrees, een sleuvenfrees of een sneeuwruimer, moet je een krachtige machine hebben. Als je snel moet kunnen rijden, is een schranklader minder geschikt dan een compacte wiellader. Als hefhoogte en bereik belangrijk zijn, is een compacte wiellader of een verreiker de betere keuze. Een ander voordeel van deze machines is, dat de bestuurder hoger zit en dus een beter zicht heeft op het werkterrein.” Kincses raadt klanten aan, alleen een gespecialiseerde machine te kopen als zij daarmee de hele dag hetzelfde, specifieke werk doen. “Voor het onderhoud van een golfbaan is een zitmaaier een goede investering. Voor divers werk is een machine met meerdere mogelijkheden een verstandiger aanschaf, omdat je meer werkzaamheden en projecten aankunt, het hele jaar door kunt werken en de machine dus beter benut. We zien vaak dat een nieuwe klant in eerste instantie een machine met drie of vier aanbouwdelen koopt en er later nog een paar bijkoopt, zodat hij meer werk met dezelfde machine kan doen.” Programma met 120 aanbouwdelen Als een klant eenmaal een machine uitgekozen heeft, kan hij kiezen uit een assortiment van meer dan 120 Bobcat-aanbouwdelen. Voor het gemak heeft Bobcat de aanbouwdelen ingedeeld op basis van de toepassing: sloop, bouw, wegwerkzaamheden, groenvoorziening, bosbouw, landbouw en materiaalverwerking. Vooral de assortimenten voor wegwerkzaamheden en groenvoorziening is erg uitgebreid. De meeste aanbouwdelen zoals bakken, grijpers, klemmen, palletvorken, vegers, dozerbladen, graders, harken, klepelmaaiers, sleuvengravers, boren en sloophamers zijn geschikt voor veelvoorkomende werkzaamheden. Daarnaast zijn er specialistische aanbouwdelen leverbaar zoals trilwalsen, betonmolens, betonmengbakken, asfaltfrezen, hogedrukreinigers, werkplatforms, takkenversnipperaars en zelfs boomverplanters. Attachment Control Device Bobcat heeft de machines en aanbouwdelen voorzien van geïntegreerde functionaliteit, zodat ze beter op elkaar aansluiten en gemakkelijker te bedienen zijn. “Ons eigen Bob-Tach-systeem voor het koppelen van aanbouwdelen is de standaard in de sector”, zegt Kincses. “Daarnaast is het hydraulische Power Bob-Tach-systeem leverbaar, waarmee de bestuurder aanbouwdelen die niet hydraulisch worden bediend aan en af kan koppelen zonder uit de cabine te stappen. Een andere nuttige en productiviteitsverhogende functie is de snelheidsregeling, waarmee de rijsnelheid onafhankelijk van de bediening van het aanbouwdeel geregeld kan worden. In de aanbouwdelen is het Attachment Control Device ingebouwd. Dit is een CANbus-systeem voor de communicatie tussen de machine en het aanbouwdeel. Dankzij het ACD herkent de machine het aanbouwdeel en worden automatisch de instellingen voor onder meer de joystick en de hydraulica aangepast. Op het display in de machine kan de bestuurder de instellingen wijzigen en gegevens aflezen zoals de bedrijfsuren, prestaties en status van het aanbouwdeel. Als de bestuurder de machine bestuurt met de afstandsbediening, zijn automatisch ook alle functies voor bediening van het aanbouwdeel beschikbaar. Bobcat met Bobcat Katinka Kincses adviseert klanten om op hun Bobcat-machines Bobcat-aandelen te gebruiken: “Onze machines en aanbouwdelen zijn optimaal op elkaar afgestemd en getest. Je kunt er bijvoorbeeld op vertrouwen dat de software van het aanbouwdeel altijd up-to-date is en alle functies kunnen worden bediend met de besturing in de cabine. Ook weet je zeker, dat het hydraulische systeem op het aanbouwdeel berekend is en dat je alle functies van het aanbouwdeel kunt gebruiken. Bobcat lost bovendien alle technische problemen binnen de garantietermijn op. Je zit dan niet tussen de leverancier van de machine en die van het aanbouwdeel, die bij problemen naar elkaar wijzen.” “Een goed voorbeeld van de afstemming van machine en aanbouwdeel op elkaar is de combinatie van de nieuwe boomfrees FRC 200XT en de moderne laders S86 en T86. Om met zulke krachtige werktuigen te kunnen werken, bieden deze machines optioneel een High Flow- en een Super Flow-functie. Daarmee wordt het standaarddebiet van de hulphydrauliek vergroot van 87 l/min tot 138 l/min of zelfs 159 l/min. Voor werk met de boomfrees moet ook een speciale, gebruiksklare bosbouwkit op de lader worden geïnstalleerd, die de motor, machine, koppelingen en de bestuurder beschermt.” Productontwikkeling Als productmanager Attachments is Katinka Kincses verantwoordelijk voor ontwikkeling, marketing, aanvullende services en trainingen voor de aanbouwdelen. “Ik zie mijn afdeling als de stem van de klant. Wij brengen zijn wensen in kaart en doen onderzoek om nieuwe aanbouwdelen en functies te ontwikkelen. We zien op dit moment twee belangrijke trends. Ten eerste worden werklocaties steeds kleiner, waardoor de vraag naar compacte machines en compacte aanbouwdelen toeneemt. Daarnaast komt er steeds meer nadruk op gebruiksgemak te liggen. Veel bedrijven kampen met een tekort aan personeel en zoeken dus alternatieven voor menskracht. Om de productiviteit op peil te houden, moeten ook jonge, onervaren werknemers de machines en aanbouwdelen zonder uitgebreide training kunnen bedienen. Ook verdere automatisering is een oplossing. Neem nou de moderne graders. Daar zit zoveel technologie in dat de machine het werk bijna autonoom uitvoert. Deze trends bepalen voor een groot deel de richting, waarin we met de productontwikkeling opgaan.” Ga voor meer informatie over Bobcat en de producten van Bobcat naar www.bobcat.com.

Nieuwe reacties

Farmall BM

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Ford 9700

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Manitou Meerdere

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Zetor 50 Super

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Zetor 25A

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Bautz AS 120

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Guldner Meerdere

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Massey Ferguson 35 X

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Zetor 2011

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Fiat Onbekend

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Massey Ferguson 133

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Hanomag AR38

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Leyland 384

Laatste 1 reacties (8 totaal)

Fordson Major

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Fordson Super Major

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Geen Geen

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Same Meerdere

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Zetor Merchandise

Laatste 1 reacties (16 totaal)

Deutz DX 90

Laatste 1 reacties (2 totaal)

MAN Ackerdiesel

Laatste 1 reacties (16 totaal)

Paus SL 9088 (wiellader)

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Mc-Cormick B-450

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Roadless Super Major

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Solmec 108 LS

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Ford 9700

Laatste 1 reacties (27 totaal)

John Deere 2020

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Nuffield Onbekend

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Fendt 828

Laatste 1 reacties (6 totaal)

DAF XF Euro 6

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Fendt 916

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Ferguson TEF 20

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Fendt Meerdere

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Renault 56

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Ford Meerdere

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Ferguson TEF

Laatste 1 reacties (14 totaal)

County 954

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Ford 7400

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Hanomag brillant 700a

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Froelich Onbekend

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Zetor 4911

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Albert Peters


Foto’s
635
Video’s
0
Topics
4
Reacties
10.045
Stemmen
15.098
Volgers
29

Over mij

Woonplaats: koudekerk aan de rijn
Leeftijd: 77jr
Laatst online: 5u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering