De onderste draadspindel van de topstang van onze John Deere 6110M is kapot. Een originele john deere topstang of draadspindel is niet te betalen. Het lastige is dat de maximale lengte nu 83 cm is. Zowel boven als onder is het draad verlengt met een massieve koker. Heeft iemand een goed idee voor een alternatief?
Beste leden Heeft iemand van jullie ervaring met een irrimec beregeningshaspel van de grote 100-400m en wat is hier de kwaliteit? Alvast bedankt Rick
Beste We beschikken over een John Deere 2250. De laatste tijd valt onze hydraulische druk soms helemaal weg. Op zo een moment werkt de servo, de brug en de hydrauliek van bv een aangekoppelde hefmast niet meer. Een 30 seconden wachten en je kan dan weer verder voor een tijdje. Tot de druk weer wegvalt. Bij gewoon rijden hebben we hier geen last van. Meestal bij het gebruik van een hydrailisch gekoppeld appaart aan de tractor, onze hefmast dus. Hebben jullie enig idee wat het probleem hier kan zijn? (de olie is recent vernieuwd en staat mooi op niveau) (filters en dergelijke ook recentelijk vervangen)
Beste TF’ers Ik heb een john deere 2120. En die heb ik gekocht met een sg2 cabine erop. Die heb ik er inmiddels afgehaald en ben hem nu weer langzaam origineel aan het maken. Nu wou ik het rechter plateau monteren en kwam ik er achter dat de rem pedalen veel te hoog zitten. Ik kwam erachter dat ze deze omhoog hadden gebracht met een soort van plaat. Iemand dit eerder gezien? En als ik de rem pomp weer op deze plek terug zet moet ik dan nog iets ontluchten? Foto’s in de bijlage Groet Tim
Sinds enige dagen een nieuwe JD6120M met voorlader op het bedrijf, ivm reparatie 6220. Gebruik de voorlader veel, maar vind de combinatie met vooras vering onhandig. Voorasvering kan niet uit bij dit model. Vind iemand dat wel prettig werken of ben ik de enige die zich daar aan stoort? 6120M verder trouwens een prettig trekkertje
Goedendag, kan iemand mij vertellen van welk bouwjaar mijn jd 7710 is met het serienummer *RWSG060045487* ? Mvg Tim
Ik wil graag de hefbalk van mijn John Deere 6110 demonteren maar krijg de balk aan het uiteinde niet los. Er zit een veerring die ik al gedemonteerd heb en vervolgens een messing huls. Zit deze huls met schroefdraad bevestigd of hoe moet ik deze demonteren om de hefbalk eraf te krijgen
Wij hebben een John Deere 6400 met de uitlaat direct naar de moterkap toe van bouwjaar 1998. Daarvan voel je de trillingen van de uitlaat in de cabine. We hebben meerdere rubbers geprobeerd, maar de trillingen blijven. Nu ben ik benieuwd of de bevestiging van een 6410 of nieuwer wel goed de trillingen dempen. Want dan kunnen we dat nog overwegen bij het aanschaffen van een nieuwe uitlaat. Ik hoor graag jullie meningen hierover. Groeten Rick
Sinds kort geen spanning meer bij het schakelen van de sleutel. Niks meer mogelijk nog verlichting nog starten.... volledig dood Ik meet spanning aan het sleutelcontact en de printplaat heb ik ook al meerdere malen nagekenen. ik weet geen raad meer.
Hallo, Heb een vraagje over mijn jd 6430, Heb eigenlijk al de laatste 2500 uur last van een storing. Soms als ik het gas intrap komt ecu 1180.00 in het scherm, alleen als het zwaarder trekt. Met een losse trekker heb ik geen last. Laatst gaf hij ook ecu 1180.16 heb toen het rubber onder de intercoeler vervangen , die was wel stuk. En toen leek die andere storing ook weg, maar nu een maand verder blijkt dat niet zo te zijn. Ik zit zelf aan een elektronische storing te denken. Hij gaf van de week ook ecu 2033.19. maar dat is lastig zoeken, heb vorig jaar alle canbus eindstekkers vervangen. Dus heb eigenlijk al van alles geprobeerd. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? (Het is een John Deere 6430 premium. Autopower met cabinevering. En ruim 11.000 uur) Gr. Hans olieman
Hier een John Deere 6140r aan het bekijken, zijn er mensen die ervaring hebben met deze types trekkers het gaat om een autopower en de trekker komt uit 2012 en ruim 9000 draaiuren. Hier niet bekend met die nieuwe John Deere trekkers hier nu alleen oude John Deere s en die bevallen allemaal goed. Zijn er bepaalde storingen die veel voor komen of zijn er door de jaren heen nog weer dingen verbeterd, heb gehoord dat er modificaties op deze trekkers werden gedaan maar weet niet welke dat zijn en hoe ik dit kan controleren bij aankoop Dus wie hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag
Bij onze 6310 gaat de pomp om de paar minuten even kort aan zonder dat er olie vraag is. Ik denk dat er ergens een inwendige lekkage is, daar door de druk weg valt op de loadsensing en de pomp een reactie krijgt. Weet iemand hoe ik de lekkage kan vinden, of weet iemand welk onderdeel het zou kunnen zijn.
Ik ben voor onze Rumpstad ploeg opzoek naar wat onderdelen. Dit blijkt nogal lastig te krijgen. Kramp heeft alles op de site staan maar daar is een gedeelte niet (meer) leverbaar. We zoeken nog 1 ploegzool. Bartsparts zou er nog 4 kunnen leveren maar dat bleek na bestelling ook niet zo te zijn. Iemand enig idee waar we nog kunnen kijken? Het is een ploeg uit de jaren 90
Welke druk moeten de accumulatoren van de voorasvering hebben?
Ik heb deze week andere wielen onder mijn tractor gelegd en nu ben ik op zoek naar 2 spatbordverbreders voor mijn tractor!
Ik heb vorig jaar 2 keerringen vervangen, 1 in de hilo en 1 waar de buitenste as in loopt, hier ook een bus vervangen. Nu lekt hij hier nog steeds. Weet iemand wat ik zou vergeten zijn of komt dit ergens anders door? Als de olie warm is lekt deze best veel.
Hallo, ik heb een John Deere 6220 van bouwjaar 2002 met de PQ+ bak. Deze heeft nog de originele vooruit/achteruitpook waarmee die in 2002 geleverd is. Enkele jaren later kwam er een verbeterde versie van dat pookje en ben ik nog gebeld door de dealer of ik ook die nieuwe versie wou (als modificatie/terugroepactie/coulance of hoe je het ook wilt noemen voor de helft van de normale prijs). Dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik toen de oude versie fijner vond werken. Ik heb dus de gok genomen en dat ging best goed, hij begint nu jaaaren later pas een klein beetje te haperen. Wie heeft er ervaring met die pookjes? Kan ik er nog jaren mee doorrijden of is de kans heel groot dat ik binnenkort plotseling helemaal stil sta? Valt er iets aan te doen of wordt het een ritje dealer voor een (duur) nieuw pookje? Ik zag online ook gebruikte te koop van het oude type, die ik nu dus ook heb. Ik vermoedt dat dat gedemonteerde zijn van trekkers van eigenaren die wel mee hebben gedaan aan de terugroepactie, en dus al snel 15 tot 20 jaar oud. Zou dat een goede optie zijn?
Beste leden, wat is een goede en betrouwbare en betaalbare shovel/ wiellader voor werkzaamheden op een hobby manage? Wij gaan hem gebruik voor het rijden met balen hooi, mest, grond, laden en lossen van aanhangwagens, hef-werkzaamheden naar een zolder en af en toe werkzaamheden in het land. Geen cabine ivm hoogte want ik wil er ook graag mee binnen mee kunnen rijden? Hebben jullie tips? Alvast hartelijk dank😃
Woonplaats: saasveld Leeftijd: 29jr Laatst online: 1d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: