De brandstofpomp van mijn IHC 533 lekt een beetje diesel, weet iemand waar dat vandaan komt. Ik dacht dat het misschien goed om de brandstofpomp te laten reviseren, wie weet daar een goed adres voor.
Hallo Ik weet dat het al een paar keer gevraagd is. Maar heb nog niet helemaal antwoord op de vraag wat nou een origineel dubbelwerkend ventiel is van een 744. Zonder dat er een verhoog plaat of iets dergelijks moet worden gemaakt. Mvg Rene
Hoi, afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan de trainingsdag trekkertrek. kwam rond de 50-60 meter. ik weet dat dit ook vooral een kwestie is van gewichtsverdeling, trekpunt, lucht in de bandjes en noem het maar op, maar vermogen lijk me ook wel belangrijk. nu heb ik voor de waterrem gestaan daar en daar kwam 50 pk uit, terwijl het mij lijkt dat zoon trekker minimaal tussen de 60-65 pk zou moeten hebben omdat ie ook zo op papier staat. Ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk uit mn trekker halen en daarom twijfel ik of ik nog wat aan de motor moet gaan aanpassen of niet. Wat zijn jullie meningen? bedankt.
Beste TF-ers, Vandaag bij het inkuilen is helaas een aandrijfkast van de bodemketting gesneuveld. Hij zit op een as van 35 mm. De kast heeft een ratio van 12 op 1. Er zit een hydromotor OMR100 op (240 nm). Heeft iemand een idee waar je zo'n vergelijkbare kast kunt verkrijgen? Een foto: https://www.tractorfan.nl/picture/1357002/recent/ alvast bedankt.
Geachte bij de case 845 xl ,hebben we overlaatst een dichting vervangen in de hydrau blok boven de achterbrug .(dichting uit kurk ). we hebben terug alles correct aangesloten , nu het probleem is dat deze bij lang werken nu de olie heel warm word (heet) en de hydraulic niet meer goed werkt (traag en onnauwkeurig ) nu is mijn vraag wat zou het eventueel kunnen zijn ? op de filter blok vooraan zit ook een solenoid opgebouwd , weet iemand wat daar de bedoeling van is ? hier komt geen spanning op toe . groeten en alvast bedankt
Hallo, ik ben bezig aan mijn Inter 453 in orde te zetten. Graag zou ik achteraan een iets bredere (en grotere) band zien op dit dapper trekkertje. Eigenlijk wil ik vooral meer band volume. Dus misschien een kleinere velgmaat? Huidige velgen hebben 6 bouten en zijn 34inch groot. Omdat ik echt niet thuis ben in band en velg maten voor traktoren, welke opties heb ik? Kan ik velgen van een zwaarder model gebruiken? Mocht er mij iemand een complete uitleg kunnen geven, dit zou top zijn! Hopelijk heb ik in mijn zoektocht op dit forum geen soort gelijke vraag over het hoofd gezien, zowel, stuur gerust een linkje.
Hallo, Bij mijn 856 doet de hef niet wat die moet doen, als ik de trekkracht draaiknop in bepaalde posities zet gaat de hef niet meer omhoog of omlaag, als ik dan aan de draaiknop draai gaat die omhoog of omlaag. Als ik een hydrauliek functie bedien doet de hef niks meer. Ik heb ooit de keerringen van de onderste as vervangen, ik twijfel nu of die pin aan de verkeerde kant van de as zit wat dit wellicht veroorzaakt? Iemand een idee hoe ik dit kan controleren zonder alle olie af te laten?.. De draaiknop op het spatbord doet het ook niet, deze deed het ook niet voor de reparatie
Werkt de bediengskast en de strooischijf open en dicht ook zonder de wielsensor??
Mijn fordson power major heeft tot 2 weken altijd vlot gestart en nu doet hij het niet meer zonder de kleppen lichter te gebruiken Weet iemand hoe dit komt Heb 2 accu's geprobeerd maar bij geeen enkele lukt het zonder lichter
Ik ben dus bezig met de versnellings bak olie af te laten van een international 724 heeft iemand een idee hoeveel daar in moet ik schat een 70/80 liter heeft iemand toevallig een beugel voor de topstang liggen
Hoi, sinds afgelopen week toen ik mijn trekker wou starten hield de startmotor maar niet op met ronddraaien, echter, slaat hij niet aan op de motor en toen ik de motor dus uitzette hoorde ik alleen nog een hels kabaal van de ronddraaiende startmotor. Ik heb de massa er maar afgehaald. Nu wil ik dit zo snel mogelijk weer repareren maar heb geen idee wat het probleem zou kunnen zijn en ik trek ook liever niet zomaar van alles los. Iemand een idee?
Wie heeft er voor mij een digitaal werkplaatshandboek van een international 523. Ik moet onder ander de aanhaalmomenten van het motorblok weten. Deze ben ik aan het reviseren.
Hallo, Ik ben bezig aan een international 744 met d239 motor waarbij er brandstof lekt langs de verstuivers dus wil ik graag de koperen/messing bussen (tubes) waar de verstuivers in zitten vervangen. Hoe krijg ik deze eruit? Alvast bedankt! SIEBE
Zijn zuigers en bussen van histoparts of een pat techniek van goede kwaliteit? Of kan ik beter naar een mechanisatie bedrijf gaan om zulke onderdelen te kopen?
Toegegeven, de 845 is in vergelijking met mn Zetors altijd al een vreemde starter geweest. Accu vervangen, dynamo ok, bekabeling nagekeken. Maar soms, zoals gisteren breekt het angstzweet je toch weer uit. Heb je 4 uur staan takken hakselen, motor even uit, bakkie koffie, wil je vertrekken naar huis... eerste poging, tik, dat ist, tweede keer, tik, dat ist, na 4 keer proberen wil hij dan toch starten. Veel heeft ie wel niet nodig, een korte draai van de startmotor en hij fluit in gang. Zijn er buiten de startmotor nog dingen die ik beter eerst controleer? Startrelais?
Waar kan ik het olie niveau zien van de versnellingsbak bij mijn international 745 bovenop de versnellingsbak zit een dop met een buisje aan tot waar moet deze olie juist zitten?
Beste allemaal Ik heb de krukas poelie eraf gehaald voor het plaatsen van een nieuwe kering. En alles terug gemonteerd, nu is er een probleem dat de krukas poelie wat slingert, ik heb hem eens opnieuw gemonteerd en hij slingert alsnog. De poulie is wel nog recht. Nu is mijn vraag hoe je hem dan correct monteert zodat hij niet meer slingert want ik weet dat er een conus in zit. Betreft een international 946. Ik hoor graag iets van iemand. Bedankt alvast
Hier zijn we opzoek na een nieuwe/ andere frontmaaier. We gebruiken hem zowel voor inkuilen als stalvoeren. op dit moment hebben we een Kuhn trommel maaier, onze ervaring hiermee is dat deze niet erg goed bevalt/ erg licht gebouwd zijn. Dus vandaar ook de vraag waar maaien jullie mee? Heb hier een samasz 3 meter trommel maaier gezien iemand die al in gebruik? En hoe is de prijs kwaliteit verhouding. Want dat valt ons bij de dure Kuhn erg tegen
Hallo, Ik wil de versnellingsbak olie van mijn 1056 verversen, Ik krijg alleen nergens gevonden waar deze afgetapt en bijgevuld moet worden, idem dito voor het hydraulisch systeem. Deze wil ik nog niet aftappen maar wil wel weten hoe en waar dat moet. Heeft er iemand foto’s oid waar de aftap pluggen voor de versnellingsbak olie en hydrauliek olie zitten? Gr Thomas
Goedendag, Allemaal Ik ben samen met de kinderen begonnen aan het opknappen van een 644. nou heeft deze een enkel en een dubbel werkend ventiel. zijn er voor deze ventielen setjes te koop om alles weer lekvrij te krijgen ? of moeten we het demonteren en stuk voor stuk bekijken wat we nodig hebben ? Alvast bedankt,
Enige tijd geleden kwam in een topic over het toekomstige Tractorfan en in het oude KRAMP vragentopic de vraag maar voren om een nieuw Kramp vragen topic omdat het oude niet meer best functioneerde... Toen der tijd heb ik zelf het eerste topic geopend dus leek het mij gepast om dat nu weer te doen, dus bij deze! Welkom in het KRAMP vragentopic 2.0 ! Het topic voor vragen en antwoorden over producten van/of over de site van KRAMP! KRAMP vragen topic 1.0: https://www.tractorfan.nl/topic/56553/ KRAMP site: https://www.kramp.com/shop-nl/nl GRANIT vragen topic: https://www.tractorfan.nl/topic/79701/
Goedemiddag, Ik heb een international 645, Altijd goed mee gereden, kwam laatst thuis rijden. Wil hem in zijn achteruit zetten om binnen te rijden en sinds dien rijd hij niet meer. Heb de olie van de bak afgelaten en het kapje eronder afgeschroefd om te controleren of de hendel van , lage giering, hoge giering en terug uit te controleren. Deze schuift goed op en neer in de bak. Verder op het eerste oog niks vreemd te zien. Kan ook niet goed plaatsen hoe die agriomatic eigenlijk werkt. Nergens een boek of tekening te vinden. Wie kan me helpen? Groet Teun
Na het werk in de eerste versnelling koppel ik, voelt week aan valt me op, daarna niet meer in de versnelling te krijgen zonder veel geweld en knarsentanden. Wat is er gebeurd en wat is er kapot en hoe te herstellen. Graag uw advies.
Beste mensen, ik ben de trotse bezitter van een McCormick d439. Sinds dit weekend heb ik een startprobleem. De accu lijkt te weinig stroom te geven om voor te gloeien (lampje brand nauwelijks) en bij het daadwerkelijk starten door de startknop uit te trekken gebeurt er niets. Ik heb de accu aan een lader gehangen. Daarna weer geprobeerd te starten, maar ik hoor bij het uittrekken van de startknop soms een ‘tik’ en daarna niets meer. Startmotor slaat dan niet aan en het lampje dat aangeeft dat ik voorgloei brandt dan ook niet meer. Heb inmiddels ook al met startkabels geprobeerd om te starten en heb ook de accu gewisseld voor een nieuwe, maar niets helpt meer. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Hebben jullie nog suggesties? Dank je wel alvast. Mocht ik niet verder komen, kennen jullie dan een monteur in de buurt van Tilburg die ik wellicht kan benaderen voor dit probleem?
Welke merk tank / bemester is 2e hands nog goed mee te bemesten? Wil onze oude misschien nog ruilen (vacuum tank , veenhuis bemester) Of wormpomp overwegen?
Goedemiddag! Ik ben bezig mijn 624 om te bouwen naar wisselstroom, maar loop nu een beetje vast hij laad wel maar t klopt niet. Als ik de D+ rechstreeks op de accu aansluit staat er constant spanning op de dynamo. Dit lijkt mij niet de bedoeling. En waar moet het controlelampje op aangesloten?
Heeft iemand tips hoe ik de voorste krukas keering moet vervangen heb alles los maar nu wou ik die 3 voetjes los halen maar dat gaat niet dan draait de moter mee wie weet wel hoe dat moet
Wat kan het bouwjaar zijn van mijn international 724? Met het chassisnummer: 5004000010055 Slecht te lezen maar doe toch even een foto van type plaatje erbij
Goededag leden, ik ga binnenkort de achterste krukaskeering vervangen van een ihc 1055 2wd 1980 Waar moet ik op letten en is dit zelf te doen. ? Ik heb al eens een 844s door de midden gehaald voor een nieuwe koppeling . Is dit ongeveer t zelfde werk?? Reacties zijn van harte welkom Alvast bedankt. Groet Richard
Ik zoek een ondertrekhaak met kieperknobbel en een zwaailat, heeft iemand nog wat liggen?
Beste TF-ers, Van onze Lely lotus 1020 was het onderste lager kapot. Nu heb ik deze 2 kogellagers vervangen. Echter draait hij nu wat zwaar en maakt geluid. Waarschijnlijk staan de tandwielen te strak op elkaar (kegeltandwielen). Ik heb een setje met shims, waarmee je de rotor verder van het aandrijvende tandwiel kan stellen. Weet iemand wanneer dit goed is? Ook op de timing moet gelet worden, maar dat weet ik al;). Alvast bedankt.
Ik heb een versleten versnellingsbak pomp van mijn 1056xl om die te vervangen moet dan de cabine er af of kan dat ook via de zeikant van de bak
Ik ben op zoek naar een hobbytractor. Nu weet ik een 844SB staan en een 845XL. Beiden ongeveer 8000uren. De 844SB gereviseerd en herspoten, wel zonder cabine. Beiden vierwielaandrijving. Bij de 845 spreekt de XL cabine me aan, bij de 844SB feit dat hij gereviseerd en mooi herspoten is. Is een cabine voor een 844 makkelijk te vinden? Ik vind er alleszins geen op de twedehandssites, nog los van de montage zelf dan. Advies welkom dus. Motor is dezelfde denk ik. De 844 is van 1977, de 845 van 1987.
Sens O Draulic draaiknop op het spatbord stang afgebroken voor bediening. Heeft iemand dit ooit hersteld? Is dit ventiel nog ergens te koop?
Hallo tt'ers Bij mijn 844s lekt het asje van de hand/voetgas bij de brandstofpomp en zoek ik een diagram van de pomp zodat ik kan zien hoeveel werk het is en of ik de pomp weg moet brengen. Ik kan zo niks vinden op internet dus als iemand nog een heeft hoor ik het wel. Gr jantalo tamminga
Hallo, Ik ben van plan mn lamborghini r904 op te knappen, Maar hoe maken jullie het motorblok spuitklaar, zoals oude verf enz verwijderen Zandstralen lijkt me geen goed idee vanwege het zand die overal in kan kruipen. En maken jullie het motorblok ook helemaal kaal, of kunnen de meeste dingen.blijven zitten? En weet iemand wat de ral kleuren zijn van mijn lambo? Het motorblok en versnellingsbak is blauw, en de rest is wit/crème. Mvg jelle
Zit er een pijlstok in de versnellingsbak van een 745 xl of een ander punt waar je het kunt pijlen
Hallo, Ik heb dus een inter 644, en ik wou de orginele centerkoppeling (295 mm) vervangen voor een voeringskoppeling. Ik was al even aan het zoeken gegaan, en op histroparts stond er een van 295 mm en op techniek webshop stond er een van 280 mm. Zou dat veel verschil maken? Ook heb ik vernomen dat histroparts niet zulke geweldige kwaliteit levert. wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Voor een international553 ben ik op zoek naar informatie om deze om te bouwen naar een een wisselstroom dynamo. op de bekende site's is er weinig over te vinden. Welke dynamo past of is makkelijk passend te maken. Alvast bedankt voor het meedenken
Hallo De tractor heeft laatst een nachtje buiten gelogeerd en hij starte in de ochtend wat moeilijk. Kun je deze trekker laten gloeien? Ik kan nergens op of rondom de motor een gloeispiraal vinden. Alles goed bekeken. Dus ik denk haast dat het niet kan. Trekker is van 1991. Groet Thomas
Beste TF-ers, Voor een machine zijn we op zoek naar een serie / parallel schakeling van hydromotoren. Er zitten 2 motoren op voor de kracht, echter is dit niet altijd nodig. Voor de snelheid zou het fijn zijn als je ze dan in serie kunt zetten en bij te weinig kracht omschakelt naar parallel. Wie weet zo'n schakeling en wat heb je er voor nodig en het liefst elektrisch? Alvast bedankt.
Beste TF-ers, Wie heeft er/ weet er nog 1 band 540/65r24 te staan? Liefst rond de 20 mm profiel. Bij voorbaat dank, Corné
Woonplaats: LANGERAK ZH Leeftijd: 34jr Laatst online: 2u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: