Taarup Opraapwagen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Taarup Opraapwagen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
klote klembord werkt weer niet
verder, nieuwe rollen in de curvebaan van de pickup.
paar nieuwe afstrijkers en kunstofpunten, de oude hadden al veel geleden met het loszitten van de sterren..
onderdelen hebben we besteld bij Veenma, 1 a 2 dagen volgens mij, toen was alles er..
Voor de goede orde, onze rotors krijgen een nieuwe buis, nieuwe kammen en slijtstrtippen, met daarnaast een andere spoed.
Voor verdere technische info kun je reageren.
en anders succes!
Nieuwe rotors zijn niet goedkoop, maar ik tref ook wel eens een wagen aan met een opgelaste rotor die vervolgens gebroken is en dan is alles in de buurt van de rotor meteen ook helemaal krom en soms onherstelbaar vervormd, de wagen kan dan verder als snipperkar voor de houtjongens want grasladen kun je dan wel vergeten. Is het dan goedkoop of duurkoop?
een De blaauw rotor is gemaakt van 25 mm. dik staal, de wagens zijn daar niet op berekend en moeten verstevigd worden, ook moeten er andere afsrtijkers gemonteerd worden.
Onze rotor is nog geen 50 kg. zwaarder dan de standaard rotor, kan geplaatst worden met een paar kleine aanpassingen aan de wagen (+/- 1 uur werk) en je kunt je standaard onderdelen blijven gebruiken. Van de afstijker monteer je inderdaad de helft, voor de niet gebruikte sleuven hebben wij blinde inzetstukken, echter meer om vervuiling van de afstrijkerhouder tegen te gaan dan versteviging.
De bedoeling is dus niet om er eens even een trekker met 150 pk aftakasvermogen voor te zetten! Het tegenovergestelde wel brandstofbesparing door minder vermogensbehoefte.
Maar mocht de rotor toch breken, dan hou ik me aanbevolen!
gezien de aanschafprijs destijds is de wagen geen nieuwe rotor waard en een gebruikte rotor kost ok zon 1500,- mislukt dit; dan maken we er een oude bietenbladhakselaar voor die we hebben liggen en word het een hakselwagen. dan hebben we weer iets wat de buren niet hebben hahahaha !!!!!!!!!!!!!!!
moeten die aan de onderkant gelast worden?