Deutz-Fahr Agrotron 6185
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6185 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Vandaag de laatste onderdelen van de GPS van het Doggen neuswiel gemonteerd. Gelijk even getest en dat gaat als een speer, ook op ongelijk terrein bij hoge snelheid (15 km/uur).
Ook nog even de maximumsnelheid aangepast naar 50 km/h. Dat stond namelijk ook op het kentekenpasje. Eerst wilden we hem op 44 zetten (40 + 10%); dus op 40 gezet en met een kleinere wielconfiguratie. Dit pikte hij niet, omdat hij automatisch de GPS-snelheid pakt.
Gisteren nog een traptrede boven de gereedschapskist en een handvat op het dak gemaakt om de GPS-bol er wat makkelijker af te kunnen pakken om in de kluis te leggen.
Ook een steuntje voor de kogels en de clips ontbrak nog; die heb ik ook zelf gelast en aan het linker spatbord gemonteerd.
Er ontbreken nog verschillende onderdelen die we bij de aankoop bedongen hebben, maar traag geleverd worden, maar we gaan er nu wel alvast mee rijden.
Ik heb deze trekker vanavond gewogen met een cultivator van naar schatting 1.200 kg er achter. Met de cultivator naar boven rust er 2.320 op het neuswiel en 7.420 kg op de achteras. Ik schat dan dat de lege trekker -zonder eg en neuswiel-ongeveer 8 ton weegt.
Morgen geven ze een dagje regen af. Dan hoop ik me eens in de I-monitor te kunnen verdiepen.
Laatste
Reacties
Nu je deze investering gedaan heb , verwacht je een meer op brengst in gewas per ha ? Bij voorbeeld in vergelijking met een buurman die traditioneel zijn land bewerkt zonder neuswiel ?
Wat ik bedoel, jij reken veel dingen uit. De extra investment zal toch ergens van terug moeten komen...?