Fototje van vorig jaar tijdens de mais toen paar dagen met de brulbeer oppad geweest. Machtige felle trekker die hard trekt voor z'n pkaas. Vario en makkelijk te werken. Ze hebben ook.nog paar voorgan

New Holland T 7550

+4
sjonnies
Fototje van vorig jaar tijdens de mais toen paar dagen met de brulbeer oppad geweest. Machtige felle trekker die hard trekt voor z'n pkaas. Vario en makkelijk te werken. Ze hebben ook.nog paar voorgangers gehad dat is dan een nh tvt. 20 000 uur en nog steeds 1e vario bewezen techniek.
Baltus_steyr
@sjonnies Heeft deze ook nog voorasveering??
sjonnies
@Baltus_steyr ja heeft tie wel
+2
remco rooks
@Baltus_steyr Toevallig van het het voorjaar een in de werkplaats gehad zonder voorasvering en dan de rode versie, enigste cvx wie ik gezien heb af fabriek zonder voorasvering. die van jou wel voorasvering?
+1
Baltus_steyr
@remco rooks was dat een cvx 120/130 of 150? Nee ik heb gelukkig met voorasvering. Dat was wel een vereiste wat ik heel graag wou en ook ontzettend blij mee ben!!
remco rooks
@Baltus_steyr veert ook super zon onafhankelijk geveerde vooras 👌 was een CVX 140
+1
Baltus_steyr
@remco rooks ja het rijdt echt heerlijk. Het wendt te goed want zelfs om het erf rijd ik vaak te hard, mede omdat de trekker zo lekker geveerd rijdt 😅 😁
remco rooks
@Baltus_steyr klopt ja, en dat van te hard rijden heb ik wel vaker gehoord 🙈, hoor ook wel van klanten dat de ze de classic cvx fijner vinden rijden als de Puma cvx
+1
Andre150
@remco rooks Dat kan ik zeker bevestigen. We hebben nu een nieuwe 260 gekocht en die rijd weer zoals vanouds met de cvx en
+2
fan van trekkers
@remco rooks de puma cvxen kregen een hele andere bak met minder verliezen en goedkopere onderdelen. De betrouwbaarheid en brandstofverbruik zat goed bij de pumas, alleen ze kregen het maar niet voormelkaar om het omschakelen van de groepen zonder hapering of traagheid te laten verlopen. De nieuwe pumas met de nieuwe cabines hebben een heel andere aansturing gekregen met oa een elektrisch gaspedaal. De ervaringen zijn heel goed. Uit de trekkertest van trekker waren ze bij de t7.300 heel enthousiast over de aansturing van de transmissie en de motor
remco rooks
@fan van trekkers Klopt ja, laats hadden we op het werk nog een puma 230 staan uit 2012 en een puma 200 uit 2021 als je dan 1 op 1 overstapt merk je inderdaad die verschillen zeer goed, dan rijd zon oudere toch lange na niet zo fijn als een nieuwere of als de classic cvx
Hobby boertje
@fan van trekkers wist niet dat daar zoveel verschil in zit dan moet ik zo een maar eens een keer gaan opzoeken dan. Heb tot nu toe altijd nog een hekel aan die dingen. Doe mij maar gewoon powershift, maar kan ook wel aan mij liggen vond de ivt van john deere ook niet alles. Fendt is mij opzich wel goed bevallen.
fan van trekkers
@Hobby boertje de bak zelf is vanaf de t7000 wel hetzelfde gebleven, maar vooral software en ik meende dat er ook een andere hydrostaat opgekomen is sinds de nieuwere neuzen. De vernieuwde 300 is echt anders in de software
frank_mf
@fan van trekkers Dat klopt, de aansturing is flink anders maar het blijft een kwestie van smaak en gewenning. Wie een Fendt-Vario (of Dyna-VT) rijdt zal het nog steeds tussen de oren blijven zitten. Heb ze naast elkaar gereden een week lang en kan aan allebei goed wennen. (ML180 en CNH)
fan van trekkers
@frank_mf klopt, het reageert heel anders. Tussen case en new holland zit ook weer groot verschil in de bediening

Reacties

sjonnies
Kan deze verplaats worden naar New holland t7550. Kon hem.niet vinden in de lijst. Geen gangbaar model?
CoenNijenhuis
Ik stel voor deze foto te verplaatsen van New Holland Onbekend naar New Holland T 7550
sjonnies
Ik stel net als @CoenNijenhuis voor deze foto te verplaatsen naar New Holland T 7550
InsaneNL
@sjonnies en @CoenNijenhuis, hij is verplaatst!
+1
ford3000
Is de cvt hierin eigenlijk door Steyr zelf ontwikkeld?
Baltus_steyr
@ford3000 Naar mijn weten wel, maar dat durf ik niet meer 100 procent zekerheid te zeggen.. 😁
+3
Fast Eddy
@ford3000

De S-matic bak van ZF is een direct product van Steyr. Steyr heeft het ontwikkeld en heeft uiteindelijk de fabriek aan ZF verkocht. De versnellingsbakken en achterbruggen van de oudere Agrotron`s zijn ook ontwikkeld en geproduceerd door Steyr. En later door ZF.
+2
Andre150
Wij hebben 3 rode varianten. Zijn echt hele goeie trekkers, zuinig en erg sterk. Technisch heel weinig mee, hoewel ze echt niet gespaard worden in het werk.
+2
sjonnies
@Andre150 inderdaad loonwerker had toen 4 of 5 nieuwe tvt besteld paar 135 paar 170. Tot 10 000 15000 uurVaste chauffeur daarna werdt het zzper/stagelopen trekker. Daarna rond de 20 000 uur ingeruild en nog steeds 1e vario dan heb je wel bewezen techniek kwa cvt. Ze hebben nog.1tje rond lopen. Tvt 135 met 19 000 uur en deze de rest is ingeruild in de loop der jaren

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7550 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!