Foto van een Schuitemaker RobustaZo gaat het 100 tanken goed, en ineens gaat die elke tank scheef hangen. Iemand een idee? Is een nieuwe koppeling, maar hij zit niet heel strak zegmaar. Zit daar versc

Schuitemaker Robusta

+5
ronald-deutz-fahr
Foto van een Schuitemaker Robusta
Zo gaat het 100 tanken goed, en ineens gaat die elke tank scheef hangen. Iemand een idee?
Is een nieuwe koppeling, maar hij zit niet heel strak zegmaar. Zit daar verschil in? Of verschil in dikte van de ring?
Hiervan leer je de bijbel achterstevoren lezen…🙈
+5
colin-eikelboom
@ronald-deutz-fahr beugel er aan maken dat de slang er altijd recht boven hangt, of een dikkere ring er tussen. Hier met drukte ook wel eens een stukje hout of ijzer tussen de koppeling en het v deel gedaan, niet ideaal maar het werkt wel.
ronald-deutz-fahr
@colin-eikelboom @casejxu @langeslagdiesel
We draaien door het 13e seizoen zo, eerder altjjd met een blauwe spiraal slang (zuigslang) die ging 3 jaar mee meestal, daarom nu een duurder slang geprobeerd, en nu ineens gedonder..
zijn er dikkere ringen verkrijgbaar ?
+5
casejxu
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Hiervan leer je de bijbel achterstevoren lezen…

En je word handig met schoonmaken. Maar zou zelf een steun maken dat ie recht op blijft staan idd.
+1
RaHeados
@casejxu je hebt ook koppelingen met 3 halen ipv 2 zoals je nu hebt, zal misschien ook helpen in combinatie met de slang
casejxu
@RaHeados dat denk ik wel. Zie je bij beregeningspompen ook wel eens!
+1
RaHeados
@casejxu daar had ik t idee ook vandaan, zit aan ons haspel zo'n koppeling dacht ik
ford8630power
@ronald-deutz-fahr Had onze tank ook toen we hem net hadden. Ze hebben de beugel er even af gehaald en een centimeter onderin die U opgelast zodat de beugel iets hoger op kwam zegmaar. Daarna nooit last weer gehad.
+1
zettelmeyer
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Hiervan leer je de bijbel achterstevoren lezen

Dat kan zonder mestrijden ook al hoor
@ronald-deutz-fahr er zijn verschillende merken/types van die koppelingen. Vroeger bij loonwerker veel bemest, kocht een nieuwe tank en beide bemesters bleven, dus die achter nieuwe tank. Ook telkens dit probleem, daar hebben we er de juiste koppeling weer bij gezocht en was het probleem opgelost. Erg vervelend, je stinkt alle dagen naar stront.

Reacties

+1
langeslagdiesel
Meestal het gevolg van waterslag. Dat is het zeer abrupt blokkeren van de stroming. Dan gaat de slang slaan. De ogen waar de spanbeugel op scharniert verbuigen dan iets en dan wordt de koppeling ruim. Met dit als gevolg. Dikkere ring er in. Of een stuk binnenband om de ring heen plakken. Het beste is twee spanbeugels er bij maken op de spanring, en deze afborgen. Maar bij te veel en te vaak waterslag sla je de slang ook stuk. Dus kijken waar dat door komt lost het probleem bij de bron op.
+1
GerbertXL
@langeslagdiesel bij sommige verdelers zit er een 1 weg klep bovenop om lucht binnen te laten. Alleen gaan ze snel kapot met al die strontm
+1
GerbertXL
Bij kramp kun je een 12 en 18 mm versie krijgen
kramp.com/shop-nl/nl/…
kramp.com/shop-nl/nl/…

anders een ring snijden uit een ouwe binnenband en ertussen proppen.
claasfendt
Gebeurde hier ook met een nieuwe slang toen een stuk ingekort zodat hij niet topzwaar word nu gaat t wel goed
NH-Ford
1 koppeling is nieuw? Andere niet?
Als het koppelingen zijn van twee verschillende merken/leveringen heb je groot kans dat net niet strak genoeg zit. Waardeloos maar toch.
Of beide grepen iets oplossen, of zoals al gezegd, een ring/stuk rubber onder de ronde o-ring leggen.
+2
GerbertXL
@NH-Ford ik heb ook weleens een stukje ijzer van een paar mm aan de haak gelast zodat ie iets strakker staat. Dat was wel bij hele ouwe koppelingen die wat mankeerde.
T60401
@GerbertXL inderdaad gewoon wat op de haak lassen zodat hij goed strak dicht gaat.
+1
Andre150
Hier zijn bussen voor te krijgen die je er in doet, dan val de slang er nooit meer vanaf zo
+1
bart99
Ff paar m10 ringen buigen in de bankschroef en tussen de koppeling en de bemester doen dan blijft die wel zitten😄
+2
wilbertkw
Deze nieuwe slang is flexibeler en wil gaan vallen waardoor deze meer aan de koppeling trekt. Een stang met beugel maken doe de slang recht boven de koppeling houdt. Voor nood kun je inderdaad iets tussen de koppeling doen waardoor de haak strakker op de koppeling komt
+2
CaseCS130
Al veel goede ideeën voorbijgekomen. Maar komt idd doordat deze slang een stuk zwaarder is dan de oude en de neiging heeft te vallen. Wij hebben daarom een geleide beugel we voor gemaakt. Maar onze koppeling zit ook zo strak dat je hem er amper op krijgt, als die er vrij losjes op gaat is dat ook niet goed.
+2
spotmelker
Even de koppeling een kwartslag draaien in de slang. Over de koppelhaken glijdt hij er nooit af.
Adrianus
@spotmelker Idd dat is in dit geval waarschijnlijk afdoende 😉👍.
houthandel1056
@spotmelker dacht precies t zelfde
NH-Ford
@spotmelker als hij het probleem pas heeft sinds een nieuwe koppeling dan denk ik het niet. Koppeling matchen waarschijnlijk niet met elkaar.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schuitemaker Robusta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!