Foto van een International 744, bezig met zoeken naar een extra dw dubbelwerkend ventiel. Nu blijken er 2 varianten DW te zijn : gewoon DW, en DW met zweefstand. Kan iemand uitleggen wat dat inhoud, e

International 744

looman
Foto van een International 744, bezig met zoeken naar een extra dw dubbelwerkend ventiel. Nu blijken er 2 varianten DW te zijn : gewoon DW, en DW met zweefstand. Kan iemand uitleggen wat dat inhoud, en wat je er in de praktijk mee kunt ?

Reacties

fendtkubota
Zweefstand is bv voor een vooren pakker dat die naar boven en onder kan
new holland4ever
Dus dat is dat die niet blokkeerd
ofwat
en die ander daar zit dan denk ik een terug slach klepje in
of heb ik het verkeerd
Valtra-Fordpower
Zweefstand is een stand die vrijwel noodzakelijk is bij enkelwerkende cilinders.
Het is niets anders dan beide aansluitingen open zetten, zodat de olie vrij in en uit kan stromen. 😉
inter-Eric
Dan haal je ijgenlijk de druk van het systeem af waardoor vrije beweging mogelijk is
Wardcase
Niet duur trouwens die DW ventielen
Valtra-Fordpower
Idd, voor bijvoorbeeld een goede bodemvolging! 😛
HaraldCASE-IHfan
Zweefstand.. dat hebben de meeste trekkers zo'n beetje.
Dan druk je de hendel helemaal naar voren, en dan blijft ie i de stand staan.
Dan is het systeem drukloos.
Emiel
Ik zou het gewoon doen, denk dat t niet heel veel kost en komt je altijd makkelijk uit. werking is al uitgelegd. Bijvoorbeeld met kippers wordt t ook veel gebruikt, heb je er geen omzien naar dat die zakt
ford8630power
Maar ik heb nog nooit een DW zweefstand gezien op een 44 serie, we hebben op onze een DW en EW met zweefstand.
HOOIJMAN
Enkel werkend heeft altijd een zweefstand.. zweefstand op DW is wel makkelijk zodat je met aankoppelen trekker niet uit hoeft te zetten en druk eraf te laten enzo.. en met de maaier dat ie drukloos de bodem volgt bijv.
looman
Hier de afbeelding van de zweef versie van het ventiel: tractorfan.nl/picture/328158/ Ik zal morgen eens met die duitse leverancier gaan bellen.
looman
@Hooijman, heb ie dat zweefventiel dan ok op de 744 ? Ik las op een duits forum dat het busje onderaan het ventiel hoger is bij ene zweef versie, dan zou die bij mijn 744 tegen de achteras an kommen.
HOOIJMAN
Nee op de 744 van ons zit een gewone DW en een enkel werkende....kan ook wels kijken of er nog ruimte onder zit..
pieto84
Op de 744 die wij op het werk hadden zat een dw met zweefstand, maar dat was ook een franse trekker. Als je de trekker ook wilt gebruiken voor maaien en harken, zou ik het je aanraden er 1 met zweefstand te nemen.
fendtjuh
Idd, zweefstand nemen!
looman
Volgens de leverancier heeft de zweefstand versie een 40mm langer alu deel aan de onderzijde. En dat past standaard niet bij de 744. Dus nu ga ik an de gang met een verloopblokje te maken.
Ronijn
Zweefstand is idd ideaal. Vooral als je bijvoorbeeld machine met los koppelen waar nog druk op de slangen staat. Als je em dan in de zweefstand zet gaat de druk eraf.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!