Foto van een New Holland TCE 45, bezig met zaaien van gras in Kerkdriel ,gisteren mee op pad geweest

New Holland TCE

2.606 foto's van @fiatjuh

fiatjuh
Foto van een New Holland TCE 45, bezig met zaaien van gras in Kerkdriel ,gisteren mee op pad geweest

Reacties

yoohan
En? bevalt het trekkertje?

Wij hebben er 3 op werk, de 50pk versies dan. Maar zijn tot nu toe prima over te spreken, zeker gezien prijs/kwaliteit verhouding.
guy
Ja, heb er ook ervaringen mee, enkel de haf kon zwaarder zijn, en de bedieningshendels van de olieleidingen kon ook beter, als je die vaak gebruikt, heb je ze soms in je handen 😛
yoohan
Haha guy, dat komt erg bekend voor. Bij alle 3 de trekkers zijn de hydrauliekhendels al eens gelast
fiatjuh
Bij deze moest je de aftakas telkens met 2 handels in en uitschakelen schakelen wat niet handig is. Maar volgens mij was dat zo omdat die handel niet werkte,hoort normaal niet zo dacht ik
yoohan
Er zit gewoon een handkoppeling voor de aftakas, bedoel je dat?
guy
Dat heb je op jullie fiat ook he de handkoppeling, das enorm handig vind ik, je kan je machiene zachtjes in gang steken, want bij die NH boomer die we nu hebben is het alles of niks 😃

@yoohan, ook al gebruik je die hydrauliekhendels zachtjes, toch plooien ze, of heb je heel dat bovenstuk mee met dat veertje... een punt dat zeker beter kan, weet niet hoe dat zit bij die nieuwe
fiatjuh
@ guy,bij de Fiat hebben we onder het stuur de handkoppeling en links onder de stoel de rijonhafhanklijk/rijafhankelijk /neutraal handel,en boven de achteras de 540/1000 toeren handel zitten. Vind ik bij de Fiat een fijne handkoppeling goed te doseren,wel altijd als je de aftakas niet gebruikt 5 minuten de ene handel neutraal zetten en de handkoppeling ingeschakeld. Maar bij deze NH zou dat toch het zelfde moeten werken als bij de Fiat met de handkoppeliing volgens mij,maar dat ging niet
yoohan
@guy
Die veren is het eerste wat wij eraf gehaald hebben bij alle 3 de trekkers. Nu kun je die hendels gewoon bewegen zonder eerst die veer omhoog te halen.
guy
Ik zal dat ook eens moeten doen dan 😛 ook enkelwerkende cilinders bedienen gaat ook moeilijk, je moet dat een beetje kennen. Als je het hendel lichtjes naat buiten toe duwt, dan kan je een enkelwerkende cilinder laten lossen, maar druk je iets tveel geef je al druk op een ander ventiel.

@Fiatjuh, die handkoppeling werkt perfect in die Mistral, ze moet wel goe geregeld staan, tzelfde met de koppeling
boer
Yoohan de 102 weer an de loop?
yoohan
@guy

zeker doen, dat is een hele verademing als je die hendels vaker gebruikt. Kunnen jullie de hef ook op de hydrauliek schakelen?

Wij hebben er een kogelkraan opzitten zodat we kunnen omschakelen. Dan kunnen we de hef bedienen met een hydrauliekhendel. Dat werkt veel nauwekeuriger als die normale bediening.

@boer
tuurlijk, loopt weer als een zonnetje. En ontluchten was nergens voor nodig hoor 😄 Tik en lopen
guy
Ja? dat lijkt me wel een goed idee ja, want anders is het direct een sprong omhoog als je wil verhogen... maar dat ligt ook aan die trekkrachtcontrole, die waar ik mee rij heeft deze winter open geweest aan de hef.. toen ie terug kwam kon ie niks heffen, dealer is dan geweest en heeft daar dan aan zitten regelen en plots ging ie terug. Op de andere Mistral, die met fronthef gebruiken we 1 van de olieventielen om de hef te bedienen. Maar tis een origine hef, en daar kan je nog geen kruiwagen mee op tillen of de olie loopt langs alle kanten...
guy
Ik weet niet precies hoe die trekkracht regeling werkt, dus ik kan er mij niet over uit spreken
yoohan
Klopt, van die trekkrachtregeling. Daardoor doet die hefinrichting zo vreemd van van die gekke sprongen en stappen. Wij kochten de eerste in 2002 toen die net uit was. Binnen een paar weken hebben we dat aan laten passen met een kogelkraan achter de stoel. Nu kunnen we de hef schakelen op een hydrauliekventiel. Enige is dat het ventiel waar je hem op zet nooit meer dubbelwerkend gebruikt kan worden, maar alleen nog voor enkelwerkende cilinders.

Wij rijden ook vaak met een hefmast, dan gebruiken we wel de 'normale' bediening van de hefinrichting. Maar dan hebben we alle ventielen nodig en hoeft de hef niet omhoog of omlaag dus kunnen we vastzetten.
guy
Bij ons zijn de meeste dingen ook wel enkelwerkend, soms wel met retour, maar dat doet er nu niet toe, hebben jullie ook last dat de urenteller soms stil valt?
yoohan
Hmz, nee niet dat ik weet van die urentellers. Naar mijn weten doen ze het allemaal. Er komt toch elk jaar zo'n 500-600 uur bij per trekker.
guy
Aja, die waar ik mee rij, zeker 700u. Ik doe er nu meer maaiwerk mee dan vorig seizoen, dan nog bladeren blazen, bezanden... Ie word veel gebruikt! Wij hebben zo'n NH Boomer ook, moesten ze nu dezelfde versnellingsbak in zo'n Boomer bouwen ipv die hydraustaat, dan zou dat ook een handig ding zijn! Ruime cabine, supersteer vooras...
fiatjuh
Deze stopt de urenteller ook wel eens en de toerenteller ook
guy
Toerenteller niet op de onze 😛

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TCE ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!