Een prachtige en wel unieke foto uit het fotoarchief van loonbedrijf Keerman uit Oedelem die op onze oude doos te vinden zijn. Deze foto is heel wat jaren geleden gemaakt bij de fabriek van OVA in Ard

Ford 8700

MMaarten
Een prachtige en wel unieke foto uit het fotoarchief van loonbedrijf Keerman uit Oedelem die op onze oude doos te vinden zijn.
Deze foto is heel wat jaren geleden gemaakt bij de fabriek van OVA in Ardooie. We zien de Ford 8700 van Keerman die een nieuwe Ova ging afhalen
Toen der tijd was Ova één van de belangrijkste spelers op gebied van landbouwwagens in Belgie. Silagewagens, aaltonnen, mestwagens en kippers, het rolde allemaal van de band bij Ova. Anno 2014 heeft het bedrijf zich vooral toegelegd op het produceren van opleggers, bulkwagens, aanhangwagens,..., voor vrachtwagens.
Meerdere foto's van loonbedrijf Keerman zijn te vinden op De oude doos.

Reacties

FiatPeter
Juist van de band gerold?
fordfanaat
Dat is nu nog eens een machtige oude combi!
MMaarten
@FiatPeter Een tekstje er aan toegevoegd 😉
Ova maakt nu al een tijdje geen wagens meer voor de landbouw, maar wel nog voor de transport.
FiatPeter
@MMaarten
Ja sorry dan was ik te rap. Wel een heel schone foto hoor. Dat ze ondertussen gestopt zijn ermee da weet ik ja. Ik heb zelf nog een tijdje bij Joskin gewerkt dus daarmee dat ik redelijk op de hoogte ben en ben trouwens zelf actief in de landbouw...
Hanny Deutz
In de zomer van 1996 zijn gestopt met landbouw.
KubotaB6001
@MMaarten Waarom zijn ze eigenlijk gestopt met de bouw? Ik heb gehoord van landbouwers in de streek dat de kippers met tractie ongeloofelijk sterk en zwaar gebouwd waren, je zou toch denken dat kwaliteit dan wel verkoopt of niet?
XC 70
@KubotaB6001 klopt dat dit oersterke wagens zijn en waren , de loonwerker hier heeft ook nog steeds 2 kippers met tractie van begin jaren 80 en rijden nog steeds
misschien werd de concurentie te groot met de 3 andere spelers op de markt , dewa , dezeure en record ?
newholland m100
@KubotaB6001 de oplegger markt voor vrachtwagens is een stuk groter, en internationaler, mss ook wel een reden
selten
Quote @KubotaB6001:
ongeloofelijk sterk en zwaar gebouwd waren

Sterk -> zwaarder en lomper ijzer -> hogere aanschafprijs
zwaar -> minder laadvermogen -> minder capaciteit -> meer brandstof per ton maïs...
Guy JD
@selten

Je kan natuurlijk ook een wagen van papier maken?

Sterk: langere levensduur mits roest onder controle is
zwaar: Meer laadvermogen, maar daarvoor iets grotere afmetingen
selten
@Guy JD
Ik bedoel alleen maar te vermelden dat als je een zware wagen bouwt, hij minder mee kan nemen en minder rendement heeft.... Dat je zo'n onzinnige reactie erop geeft is jou probleem.
stannetje96
@selten hij geeft dezelfde reactie als jou, dan is die van jouw ook onzinnig?
selten
@stannetje96
Ik geef alleen een reden waarom ze zulke wagens niet maken... Want Sterk en Zwaar klinkt voor sommige positief... Maar daar is de prijs ook naar...
stannetje96
@selten ja en hij geeft een reden om ze wel te maken....
En tuurlijk is de prijs er naar, voor kwaliteit betaal je meer

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8700 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!