Foto van een Fendt 614, bezig met poseren. trekker op bokken gezet om het differentieel uit de vooras te halen. direct de vooras ook maar weer spelings vrij maken.. alles om het weer zo origineel moge

Fendt 614

Fendt926Driver
Foto van een Fendt 614, bezig met poseren. trekker op bokken gezet om het differentieel uit de vooras te halen. direct de vooras ook maar weer spelings vrij maken.. alles om het weer zo origineel mogelijk te maken met de juiste overbrenging naar de voorwielen

Reacties

Jantjecase
Zou je de gewichten er niet afhalen lijkt mij veiliger
dave 7810
@Jantjecase

Tijdens het werk blijven ze er toch ook aanhangen, waarom zouden ze er in de werkplaats (als de trekker stil staat) dan af kunnen vallen ??
Jantjecase
@dave 7810 nog meer gewicht op een krik, je zal niet de eerste zijn waar het er af dondert. van de krik bedoel ik dan.
Fendt926Driver
@Jantjecase is een 10 tons krik. Die kan aardig wat hebben. Maar die 350kg had er wel voorheen gekund.
Maar er is geen breek of zwaar demonteerwerk aan de trekker of vooras dus durven we het zo aan
john deere 7810
@Jantjecase

als ze er voor heen zijn en hij valt van de krik/bokje dan wil je er ook niet onder zitten 😉
mf 6150
En hoe staat het ermee? Al klaar?
Fendt926Driver
@mf 6150 ja nieuw diff zit in de vooras. zijn nu de velgen aan het schuren voor de nieuwe banden dan velgen spuiten en rijden
john deere 7810
@Fendt926Driver

heb je dat eurobord te koop huub?
Fendt926Driver
Quote @john deere 7810:
heb je dat eurobord te koop huub?
nee. bord is van mijn kameraad marceldeutz. is tijdelijk adapter van weideman naar euro
johndeere 3650
@Fendt926Driver staat je 614 ondertussen al weer op zijn banden of nog niet?
Fendt926Driver
Quote @johndeere 3650:
staat je 614 ondertussen al weer op zijn banden of nog niet?
hij staat weer op zijn banden. de voorbanden zijn nog niet de goede maat. achter blijft michelin 20.8R38 zitten en hebben we gisteren 18.4R38 dubbel lucht bij gekocht. voor moet eigenlijk 18.4R28 op maar die kunnen we nog niet vinden. wel 480-70R28 maar die vinden we iets te klein. andere voorvelgen hebben we al wel in 28 en 30 inch. maar bij 30 inch voor moet achter naar 650/85R38 en dat is met deze melkprijs net iets teveel van het goede
johndeere 3650
@Fendt926Driver is 650/85r38 niet te hoog voor vanachter? Ik docht altijd dat het maximale dat er vanachter onder kon 710/70r38 was
Fendt926Driver
Quote @johndeere 3650:
is 650/85r38 niet te hoog voor vanachter?
een 650 85 is even hoog als een 710 maal 70. namelijk 552.5 voor de 650 en 49.7 voor de ballon van de 710 dus op de band is die 3 cm hoger voor de 650 dat moet kunnen als je geen nieuwe maar nette 2e handse neemt en dat past op mijn 38 inch velgen
johndeere 3650
@Fendt926Driver je band is dan toch 6 cm boven en onder hoger als tegenover een 710/70r38
Fendt926Driver
Quote @johndeere 3650:
je band is dan toch 6 cm boven en onder hoger als tegenover een 710/70r38
is totaal 6 cm hoger dus bovenaan maar 3 cm die ruimte is er wel en loopt de trekker ook nog mooi weer iets sneller.....
johndeere 3650
@Fendt926Driver een 710/70r38 is 195.92 hoog en een 650/85r38 is 207.02 hoog als nieuwe banden dus zit er ongeveer in totaal 12 cm verschil tussen de banden dus 6cm boven en 6 onder
Fendt926Driver
Quote @johndeere 3650:
dus zit er ongeveer in totaal 12 cm verschil tussen de banden dus 6cm boven en 6 onde
zou best kunnen. maar buurjongen hier rijdt met 710/60R42 achterop zijn 614 dus dacht ik dat 650/85R38 ook wel moest passen. en er hoeven ook geen nieuwe op. en anders verhogen we de kabine iets
Favorit614
Quote @Fendt926Driver:
verhogen we de kabine iets

Kom je dan nog niet met de treeplanken in de knoop?
guldner75
@Favorit614

daar heb je gelijk in, hoogte past wel treeplank is de kritieke factor, of het wel of niet kan weet ik niet.
johndeere 3650
@Fendt926Driver 710/60r42 is net zo hoog als 710/70r38, 710/60r42 passen bij ons ook net onder het spatbord bij een 3650
dx11
Quote @Fendt926Driver:
voorvelgen hebben we al wel in 28 en 30 inch
16,9r30 er om dan. Is net zo hoog als 18,4r28 toch?
ford8630power
@Fendt926Driver

Dit is ook 650/85R38, loopt bij een 9 al bijna tegen het spatbord aan
Fendt926Driver
Quote @ford8630power:
Dit is ook 650/85R38, loopt bij een 9 al bijna tegen het spatbord aan
had me eigenlijk in het hoofd gezet dat het zou passen. moeten we maar bekijken als de melkprijs weer iets in de hoogte gaat.
Fendt926Driver
Quote @dx11:
16,9r30 er om dan. Is net zo hoog als 18,4r28 toch?
daar hadden we ons nog niet in verdiept. willen ook gaan voor 18.4R30 voor omdat we al 16.9R30 dubbel lucht voor hebben. moeten we nog even uit puzzelen. een 480/70R30 zou misschien net zo hoog zijn als 16.9R30 omdat ik nog nergens een 18.4R28 kan vinden maar wel de 460 of 480 70R28.
het blijft puzzelen
Fendt926Driver
Quote @johndeere 3650:
710/60r42 is net zo hoog als 710/70r38, 710/60r42 passen bij ons ook net onder het spatbord bij een 3650
we gaan het een keer proberen en dan zien we wel
Fendt926Driver
Quote @Favorit614:
Kom je dan nog niet met de treeplanken in de knoop?
zou wel eens de kritieke plek kunnen worden om rekening mee te houden. maar nu met deze melkprijs laat ik het wel om andere banden erbij te kopen.
fendt308-driver
Quote @Fendt926Driver:
ben zelf aan het kijken naar 850/60R38 om achterop de 614 te zetten misschien met een 650/60R28 voorop. moet even zien hoe dat gaat met de voorloop

Je legt de lat steeds minder hoog :lol:
Fendt926Driver
Quote @fendt308-driver:
Je legt de lat steeds minder hoog
op het moment met deze melkprijs doen we niets.
zijn bezig nu om er 480/70R30 voorop te leggen omdat ik die velgen nog heb. 2e hands bandjes kan ik voor 400 euro kopen en daar moet de trekker het maar een paar jaar mee doen. dan kunnen we nog naar groter achter. dacht zelf dat een 650/85R38 even hoog was als 710/70R38. volgens de berekeningen dus niet. mijn voorloop is alleen iets hoger dan standaard omdat er een 12.00 overbrenging van een 1455 in zit in plaats van de 11.95 overbrenging van een Fendt. zijn dus nog volop aan het uitdenken.

maar met de 380/70R24 bandjes die nu voorop zitten gaat het in ieder geval niet goed omdat na 8 km volgas op de weg de voorwielaandrijving zelf inschakeld. enorm de trekker afremt en dus zeker niet goed is .

we wachten af. voor de mais willen we wel graag iets anders voorop maar ja de melkprijs.......
fendt308-driver
Quote @Fendt926Driver:
niet goed omdat na 8 km volgas op de weg de voorwielaandrijving zelf inschakeld. enorm de trekker afremt en dus zeker niet goed is .
hoe kan dat dan?
Fendt926Driver
Quote @fendt308-driver:
hoe kan dat dan?
de enige verklaring die wij kunen bedenken is dat er in de lamellen koppeling die je normaal schakeld door het enorme snelheids verschil in het pakket ( de lamellen van de trekker draaien langzamer dan die naar de vooras gaan) er door de warmte een vaste verbinding ontstaat. want als je stil valt en je doet 4wd aan en weer uit kun je weer rijden
fendt308-driver
@Fendt926Driver
Maar er is dus met de vooras gerommeld maar het klopt niet ? Voorwielen draaien zachter?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 614 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!