Foto van een Fendt 512 C bezig met stro laden. Foto is geplaatst door arjanvw op 13-02-2016 om 17:37:55, met 17 reacties.

Fendt 512 C

arjanvw
Foto van een Fendt 512 C bezig met stro laden

Reacties

@arjanvw fendt powersz voor de strokarren! Rijdt hij niet beter als een claas of is dat hetzelfde?
arjanvw
@fendt716,311driver
De Claas rijdt beter, maar zit ook 11 jaar tussen!
marc102
@arjanvw mooi☺
Dit zal wel de maximale combinatie lengte zijn?
Of is dit al ietjes erover?
Zie je weinig dit soort combis
nhfendt fan
@marc102 ik schat zo in dat dit wel langer is ja maar dat heb je al snel met 2 karren
Loeideutz
6,5 pak stro maal 2,5 meter is iets meer als 16 meter. Metertje dissel tussen de 2 wagens in. Meer als een meter dissel tussen wagen en tractor. 6-cilinder tractor met lege voorlader helemaal omhoog is ook weer een meter of 5. Prikker doen we onderweg op de wagen in het stro steken samen toch wel meer als 23 meter. Volgens de nieuwe regels mogen landbouwvoertuigen een totale lengte hebben van 18,75. Al de rest is voor oom agent, afhankelijk van zijn humeur.
Fendt926Driver
Quote @Loeideutz:
Al de rest is voor oom agent, afhankelijk van zijn humeur.
nee de eerste meter oversteek is 350 euro en daarna econimisch delict voor de officier van justitie. die berekend je voordeel en legt je daar de boete naar op. beginnend bij 1000 euro per meter extra........
HJ_
Zou die achterste 2 stapels even omwisselen dat je die dwarse balen er tussen hebt staan. Hoef je die ook niet vast te sjorren
Loeideutz
@Fendt926Driver ik tel 4 pakjes stro boven elkaar, maal ongeveer 350 kg is 1400 kg. Dit deel je door 1,2, de breedte van een pak, is ongeveer, laten we het voor het gemak afronden, 1200 kg. Laten we het stro even 150€ per ton tellen, ik weet het, dat ligt er meestal onder, kom ik op ongeveer 180€ per meter lengte. Dan moet er mij toch eens iemand uitleggen hoe ik aan een economisch voordeel kom van 1000€ of meer. En kom nou niet aan met de transportsector, want dat is toch echt iets anders.
arjanvw
Dit is alleen van het land naar de schuur. Normaal rijdt er iemand mee met een losse trekker om de wagens bij te rijden, gaat het laden veel sneller en rijdt je ook niet met twee wagens door hetzelfde spoor. Dit was s morgens vroeg toen het net licht begon te worden, dan moet je jezelf maar even redden als de meeste nog liggen te slapen!????
Fendt926Driver
Quote @Loeideutz:
Dan moet er mij toch eens iemand uitleggen hoe ik aan een economisch voordeel kom van 1000€ of meer. En kom nou niet aan met de transportsector, want dat is toch echt iets anders.
je hebt deze combi niet om er per jaar maar een vracht mee te rijden.
ze rekenen 3 vrachten per dag tijdens het seizoen enz.
gaat niet om precies de schade het moet afschrikken om te doen.
bij grove overtredingen raakt de transport sector hun vergunning binnenlands vervoer kwijt. en transport op de weg is voor iedereen gelijk of het een trekker of vrachtwagen is iedereen behoort de wet te kennen en er naar te handelen

moet je eens in duitsland doen. eerste keer iets (30cm) te hoog op de snelweg is bij de eerste boerderij of loonwerker afladen. bij de 2e keer is het bij de afrit een loonwerker of boer laten komen en de derde keer wordt je op de eerste de beste parkeer plek aan de kant gezet en mag je daar iemand laten komen om af te laden. gevolgd door een steeds hogere boete
Fendt926Driver
Quote @arjanvw:
Dit is alleen van het land naar de schuur.
ten tijden van oogst moet je je ook redden als de verkeers veiligheid maar niet in gevaar komt
HJ_
@arjanvw en het land ligt bij de schuur? Dan had ik er nog een laag bij op gegooid 😉
arjanvw
@HJ_ haha! Het land ligt zo'n beetje om de schuur idd,nog een laag is niet handig omdat we 4 pakken tegelijk in de klem hebben.
arjanvw
@Fendt926Driver klopt idd, met brokken maken kost het nog meer tijd... gelukkig ligt al ons land behalve de maïs rond de boerderij en hoeven we de weg niet op! En met beleid en gezond verstand kom je ook al een heel eind!
fendt308-driver
Mooi dat het zo kan dikke combinatie ????
fendt308-driver
Hooo dubbel

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 512 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!