Claas Arion 550
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Claas Arion 550 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Meer te zien op: trekkertrekker.nl/
Wordt ook lid van onze Facebook: facebook.com/TrekkerTrekker.nl/
Laatste
Reacties
Dat vraag ik me ook af.
Normaal gesproken heb je toch de haspel voorin? Dus dan heb je toch ook al meer verdeling van je gewicht? Nu heb je niks voorin hangen, en toch nog best wat gewicht in de hefinrichting.
Hahahaha ik geloof je best, maar je moet kritisch blijven he haha.
Als ik de gewichts verdeling zo kijk is het beslist niet lichter, dat voorblok met die wielen weegt het nodige, en bij een gewone trekker: als je aan het bemesten bent heb je hem aan de grond en loopt de bemester voor een groot deel op de kouters. Denk dat dit bouwsel misschien iets druk scheelt bij het draaien op de kopakker.
Heb zelf een aantal jaren met de sleepslang rond getoerd en je hebt toch een bepaalde hoeveelheid gewicht nodig om een volle slang mee te trekken.
Hier in Ontario ook weer sleepslang, maar dan met ketsplaat, kijk, das pas weinig gewicht!
en als je de bemester achterin hebt ben je juist de fronthaspel nodig als contragewicht. Bij deze kun je die thuis laten scheelt weer gewicht. Bij de bemester achterin de hef wordt vaak vergeten dat je door het trekken aan de slang nog heel wat gewicht naar de achteras verplaatst. Doordat je gewicht van de assen nu tussen de wielen zit trek je de trekker niet zo snel achterover. en zo kan ik nog wel even door gaan
trekker volhangen met gewichten?? Als je extra gewicht nodig bent dan kun je beter van het land afblijven want dan is het gewoon echt te nat, zelfs voor de sleepslang
Optimaal zicht op het verkeer is idd anders.
Hoe is de regelgeving op dit gebied eigenlijk?
Mag dit ding zo wel de weg op?
En hoe gaat dat straks met kenteken/apk?
Hij is te hoog voor op een dieplader, schat ik zo in, misschien dat ze hem als een aanhanger achter een andere trekker over de weg kunnen vervoeren?
Van dijk met de 415 is ook een 4cilinder... Maar dat is bijna dezelfde ook verlengd met bemester voor de cabine