Illustratie van:

New Holland 8340 - verschil

Wat si het verschil tussen een ford 8340 en een new holland 8340??

Deel dit topic

Reacties

Valtra-Fordpower
Na genoeg niets, Serie zat in de overgangsfase van Ford naar New Holland... 😉
guy
De NH's M/60 series zijn beter ja 😛
john deerefan
Ow dus het verschil is alleendig maar de moterkap
casemx135
En ford schakeld minder
huub
Dat waren de eerste types casemx135, dit heeft niets met het verschil Ford/NH te maken bij de meeste types is dit overigens aangepast..
fiat350
De bediening van de SLE boite, het kleur van het dak, de Fiat vooras, soms ook M/60 spatborden achteraan, enz,... zijn de voornaamste verschillen
casemx135
@huub dat kan dan wel kloppen ja 😃 heb 1x op zn ford gereden maar was al een wat oudere ja 😄 1 van de eerste van de serie
ome joop
Een Ford was nog enigzins iets betrouwbaar, bij een New Holland is dat niet het geval.
Siebenga
Was was het betrouwbare ome joop? Zolang ie lekt weet je dat er nog olie in zat?
ome joop
Dat ook ja ma denk dat wanneer Ford Ford was gebleven dat wij ze dan ook nog wel hadden gehad ma NH heeft de doorslag gegeven na een andere trekker
markwk
Hebben jullie die JD 6900 dan nog Joop??
mickheijboer
Zit er ook geen andere type motor in en de vooras is anders meen ik
guy
Fiat vooras en al de vernieuwde motor door Fiat uitgevoerd of niet?
1246 844-s
Ja mick bij die loonwerker hadde we er 1 met grijze buik en daar zat turbo op. die andere waren nog met van die witte dixi dakjes dr op
ome joop
De dixi dakjes waren in ieder geval nog zonwerend voor als de airco weer niet deed. Nee Mark de JD's zijn alle 2 al jaren weg, die 6900 was trouwens een beest.
bert8210
Dat de M/60 serie beter was betwijfel ik sterk hoor guy, die eerste range command van NH was echte rommel
bert8210
En de volledige 40 reeks had toch de powerstar motor
guy
Ja maar fiat heeft dan de verbetering gedaan aan die motor, omegavormige zuigers, andere bussen, andere injectoren, en de bosch pomp
956xlpower
De nh heeft koppeling op de poken zitten, de ford hebben cararro vooras en de Nh week zo ff nie type, maar is niet zo degelijk in iders geval. Ford heeft 5 gaats vooras en de nh 8 gaats. De nh pakken de powershift wat vloeiender op. En de Nh 8340 heeft standaard turbo wat de ford 8340 niet heeft. Motor en de rest is identiek, behalve de kleur van achterbrug en motor. Identiek is het lekken, de storingen en dat het een blauwe is en blijft.
bert8210
@956, de fords hadden ook al de koppeling op de pook zitten vanaf het moment dat het dak blauw was, en dan was het nog geen NH. en wat die storingen betreft was het al veel beter met de blauwe kap
956xlpower
Ja, wij hebben ook vorige week een ford 8240 met blauwe kap vaarwel gezegd. Had ook zon knop, daarbij stond wle NH op embleem in het stuur. Maar goed, versnellingsbak problemen,de motor rookte van onder harder dan van boven, motorolie verbruik van 3 l per dag. En die storingen komen wel bij een NH, dat heeft tijd nodig, als de bedrading voort hard wordt beginnen de foutcodes te komen.
fiat350
Da olieverbruik ligt grotendeels aan de chauffeurs!!!
onder 't moto 'verkrachten die handel' moe alles kapot zu, of da ta nou nen JD, fendt of belarus is e,
weurding
Oudere 40 serie hadden problemen met de schakelvorken, sommige zijn onder garantie aangepast, hier loopt nog een waarvan de oudere vork opgelast is, zo nu en dan moet het deksel er weer af, ombouwen kost nu veel geld en ford vergoedt niet meer, de oudere vork is niet meer te krijgen, stad en land al afgezocht, betreft overigens een 6640, motor is wel prima
wouterdp
@ guy , wa zou fiat kunnen verbeteren aan ne ford moteur, ze konden amper iet maken.
injecteurs kwamen uit de 70 serie die nog zuiver van ford is, en al de rest van de aanpassingen ten op zichte van 40 serie zijn dingen die al geprobeerd waren in blokken van de 70's enkel in plaats van cav rotatiev of bosch in lijn hebben ze een bosch rotatiev.
wouterdp
En 8340 heeft van in 1993 standaard turbo en dan is ook de verandering van de schakeling doorgevoerd. enige verandering in van ford nr nh is vooras en kleur.
HollandNew
@bert8230: Eerste Range Commands prut? Hier hebben we een M 100 met RC van 1996. Die bak schakelt na zijn 3e kalibratie weer heel fijn 😄
gudo
Kun je een schakel bak van een nh 8340 ook laten kalibreren dan??
bert8210
@holland new, ik heb genoeg uren op een M160 uit 96 gedraaid en genoeg problemen gehad met de bak, de elektronische lift van de eerste generatie was niets waard maar verder was het een beest van een trekker. de bak is de reden waarom ik geen range command heb op mijn tm 120, wat bijna identiek is.
@gudo, een manuele bak kan je niet kalibreren, vanaf het moment dat er lamellenkoppelingen in zitten wel
HollandNew
Maar dat is dan ook wel minstends 60 pk verschil...
120 pk kan de bak tot dusver nog aan...
Die elektronische hefinrichting is soms best wel vervelend ja. Wanneer je hem te lang op de zelfde hoogte laat staan dan gaat dat oranje lampje branden en soms heeft hij er ook helemaal geen zin in en dan moet je de tractor uitzetten en dan na het aanzetten meteen de hef helemaal omhoog doen en dan brandt het lampje niet meer 😛
DESLAGERURRE
De vooras is ook zwaarder van een blauwpet 😉
HollandNew
Ze hadden beter het dak wel wit kunnen laten. Dat van Fiat was toch ook gedeeltelijk wit? Het houdt de zon wel tegen 😉
guy
@wouterdp, en toch is het zo!!!! Fiat heeft die motor volledig vernieuwd voor de M/TM series, de dingen die ik hiervoor al vernoemde. En als je zo van de overtuiging bent dat Fiat maar prutmotoren zijn, schakel dan gerust over op een ander merk, want mss weet je dat ook nog niet, de NH's hebben nu allemaal Fiat motoren 😉 buiten de kleine boomer, T3000 en T8000
guy
Correctie, ze zijn eerder vernieuwd voor de G serie. te lezen in:

tractorfan.nl/picture/277509/
wouterdp
De g serie is nog een volledig ontwerp van ford en heeft fiat niets me te zien dus blijf verder dromen.
fiat350
Nenee jong
de 40-serie is 1000% ford, geen twijfel aan...
de g serie durintegen zit mee bosch injectuirs en 'n bosch pompe en da zo ford nooit vaze leven op ulder motuirs zetten...
de culasse van de g serie is uk 'n andere tov de 40 serie, bij de G's zit da ontwerp van Fiat van die draaiing durin, just 't zelde mee de pistons... de G-motuir is zeker geene zuivere ford nie meer!
guy
Zoals dak zei 😛 , wij dromen niet, we klappen gelijk dat echt is

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland 8340 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
30