Loonbedrijf met oldtimers

Ik zou graag klijn (klijn)loonwerk te verichten met oude trekkers/machinnes is dit mischien iets?
mest strooien
spitten
vervoer van zand / steenen met anhanger /kippertje
vegen met veegmachinne
hakselen van gras en mais (met twee mest strooiers
met schotten
en kraanwerk met getrokken kraan

Deel dit topic

Reacties

KaaskopNl
Mag je wel een laag uurloon hebben.
boer l
Ja dat is ook de bedoeling
KaaskopNl
Opzich kan het wel, je hebt weinig kosten kwa machine's maar denk toch dat de meeste boeren de mais er snel af willen hebben.
En met kleine kiepertjes ben je wel even bezig.
boer l
Ja das waar maar voor de klijnere boeren zal dit minder uitmaken
boer l
Dacht ik
boer l
Met 2 of 3 rijen hakselaar
Wimsumar
Beste Boer I: Bovenstaande is je machinepark?
Wat is je werkgebied?
boer l
Neen dit is een ide
bart-mf
En kraanwerk met getrokken kraan als je veel rijden moet bij iets moet je al haast met 2 man zijn 1 op de kraan en 1 op de trekker
boer l
Nee dit hoeft niet want men kan met de bak de hele comnbie drukken
boer l
Bijv met slooten schoonen
bart-mf
Wat voor getrokken kraan heb je dan als ik vragen mag? en heb je knijpbak
boer l
O ja ook nog vierkante pakjes persen
KaaskopNl
Dan gaat de trekker waarschijnlijk scheef, aangezien je een getrokken kraan hebt.
boer l
Ik heb nog geen machinnes maar als dit wat is
dan schaf ik er wat an
bart-mf
Dat dacht ik ook een keer zou je sturen moeten anders zit je met het hele spul in de sloot
DETAIL_MAN
Koop een stukje grond, wat koeien en bouw een stal. Dan kun je al deze werkzaamheden wel een beetje uitvoeren. Denk et er bij de gewone boern weinig belangstelling is. Meestal hebben ze toch al een vaste loonwerker en dan hebben ze iets meer zekerheid. Zware trekker/shovel op de bult en als het wisselvallig weer is hebben ze sneller alles aan de bult.
boer l
Voor de hobby he
bart-mf
Word dan wel een dure hobby
boer l
Ja hobby of beunen of als het wat isvoor werk
bart-mf
Heb je al wel een trekker eigenlijk anders word het helemaal duur
mp-jd6620
Wat is je plan met de hakselen kuil een week los hebben liggen dat wil geen boer hoor ......

en kleine boeren worden met de dag minder dus dat is ook geen goed idee...

mais en gras rijden met meststrooier met schotten is ook niks dan heb je om de paar wagens de bodem ketting er uut liggen....

je moet zien dat je thuis wat pinken ofzo krijgt die je opfokt voor een boer en dan kunje thuis mooi hobbyen 😉
stefan310
Ik denk dat je je beter kunt verhuren aan loonwerkers als zzp'er met eventueel een eigen trekker van ong. 130pk voor in de piek periodes. En eventueel koop je er dan een kipper bij met eventuele opzetschotten voor gras en mais oogst. Of een Kemper uni-trans kopen, kun je mest rijden en mais/gras
stefan310
Krijg je zo'n soort combi
tractorfan.nl/picture/268741/
mp-jd6620
Moetje de fendt wel weg denken want die zijn onmudig duur en kan bij een zzper nooit uit 😛
boer l
Voor gras
boer l
2 van deze als de schotten dr af zijn dan vaste mest rijden en met de getrokken kraan met mestbak laaden
boer l
Mais en gras zaaien dan?
RF-HanomagR19
Als je wil kun je best wat werk vinden voor kleine boeren, beetje maaien, schudden en persen.
boer l
Ja zoiets is tog hardstikke mooi of niet dAn
de oudere machinnes noch werkende houden
boer l
Is een ook rooier ook wat
jaguar80
Maak eerst maar eens een gedegen plan van aanpak en een SWOT analyse zie ik ook graag.
boer l
Mf 35
deutz d25
mc cormick d-439
meststrooier schuitemaker 2 t0n
getrokken kraan argentino
groote kunstmest strooier vicon
getrokken hakselaar met mais @ rij en gras picup
veegmachine
pz maaier
boer l
Een uode 1/2 rij rooier
2 klijne kippers /anhangers
(het mooiste er bij is ene claas jaguar 80 sf maar ja...)
boer l
Swot analyse ?
bart-mf
Je zou ook een weidesleep ofzo kunnen doen voor bijvoorbeeld paardenbak slepen bij paardenboeren
O N
Haha meststrooien moetje mij is uitleggen hoe jij deftig gaat concureren tege loonwerkers...

jij neemt 2 ton mee een loonwerker min 10 die man rijd 40 jij 25 maar de uren blijven even duur ... oke jou materiaal kosten zijn lager maar je gaat er zoveel langer opwerken datje niet goedkoper zal zijn.

Daarbij zou ik als boer liever men mest snel weg hebben als dat het blijft en blijft duren zo gaat nu eenmaal de landbouw is een industrie geworden iedereen wil cappaciteit dit is goed als hobby alsje zelf beetje land hebt een paar beestjes enzo maar of het dan zelf leefbaar bedrijf is ...

Je ziet het maar maar ik zie er geen toekomst in
boer l
Ja een goed iede die wiedesleep
bart-mf
Ik denk ook dat het moeilijk gaat worden
bart-mf
Ik zou het niet doen maja je moet maar zien
jd4050
Moet je een kraan die vast zit aan de driepunt kopen
mf6290power
Denk dat je ff moet dromen 😛
JD 8530
@boer l

er zijn (hopelijk voor jou) weinig concurrenten? als ik in deze streek (de veluwe) iets zou beginnen,das lukte dat nooit. zelfs grote proffesionele bedrijfen worden hier kapot geconcureerd
Vroem Vroem
Mischien moet je je doelgroep wat bijstellen. Ik ken genoeg mensen met paarden die helemaal niet staan de wachten op de loonwerker met zijn 200 pk trekker en grootpakpers...
ih744-s
En miss moet je ook een groter trekker nemen 744-s 956xl of iets
janrus
Ik zou je richten het het paarden volk en geinporteerde boeren (Stadsvolk met een beetje vee). Deze hebben ten eerste geld zat en ten tweede hebben ze geen bal verstand van ''Het Land''
Wimsumar
Beste Janrus: Ik ben met je eens dat daar best een goede klantenkring in is op te bouwen maar bij en dergelijke vorm van professionalisering loop je al snel tegen verzekeringen en keurmerken aan. Vraag blijft of dat wel de bedoeling is aangezien de initiatiefnemer Boer 1 met old-timers aan de gang wil.
ih744-s
En je moet ook nog personel hebben bij het werk
fendtjuh
Komt nooit goed met dat spul. Simpelweg omdat je als boer 10x liever een fatsoenlijke breedstrooier heb dan zo'n ouwe bak die kluiten wegwerpt. Plus dat het niet opschiet, zelfde met een getrokken kraan. Werk moet doorgaan.

En je wilt zelf ook wat verdienen, als jij 10 uur aant kranen ben en een fatsoenlijke kraan doet daar 1 uur over, geef me dan maar die goeie kraan, is het in een uur klaar.
bomhofpwer
Ik denk niet dast je zoiets van de grond krijgt als je met zulk materiaal wilt gaat "loonwerken". de meeste boeren hebben zulk klein materiaal zelf ook wel thuis staan en doen het zelf. hebben ze het niet thuis staan laten ze een "fatsoenlijk" loonbedrijf komen om het te doen en niet een beunhaas met klein materiaal die een eeuwigheid bezig is.
warmerbros
Ik zie persoonlijk liever een oude schuitemaker als een nieuwe breedstrooier want die oude strooien bij ons vroeger veel fijner nu ligt het vrij grof,ik denk als je niet te oud spul heb maar bv 70-80 jaren oldtimers dat je best nog redelijk mee kan komen en je heb minder last van storingen ed wij hebben ook allemaal oud spul en werken er nog dagelijks mee,is nooit kapot en de nieuwe blijft meest in de schuur
mitchelke NH
Cultivatoren, ik heb zelf ook zo'n loonbedrijf met mijn mf 35
old man jose
Misschien word je vandaag nog wakker anders knijp eens in je arm.
fendt-vario
Kan me weinig boeren voorstellen die zitten te wachten op oude bende, mais/gras hakselen met mestwagen is waardeloos :S
RF-HanomagR19
@jaguar80

eerder een ondernemingsplan, uit de confrontatiemix uit de ondernemingsplan zal dan blijken wat zijn sterke en zwakke punten zijn. Als startend bedrijf weet hij dan wat zijn sterkste punten zijn.
boer l
Voor stads en paarde volk beetje mest strooien en laden met kraan
boer l
En zand en grind verkopen
walker1
Ja werk als paardenbakken lostrekken, kleine weides maaien en kleine baaltjes hooien is mischien wel te vinden.
Maar met dat oude spul bij boeren gaan werken wordt niks, die maaien allemaal 10 tallen hectares in 1x af, echte loonwerker komt dan met minimaal 6 m maai breedte, daar kan je met een oude trekker en bv een PZ 135 niet tegen werken.
boer l
balen persen
greppels vresen en fresen
en cultiveren dit is volgens mij wel veel gevraagt
Joop3
@boer l Misschien heel onbeleefd; maar mag ik vragen hoe oud je bent?
fiatfan
@warmerbros, weet je nog iemand voor een oude schuitemaker? ik heb er nog een in de aanbieding voor weinig. met dubbele wals (strooit super)
jeroen16
Denk niet dat er heel veel animo voor is, boeren groeien tegenwoordig en investeren in het machinepark
zodat ze weinig of
niet de loonwerker nodig hebben of ze laten alles juist over aan 1 grote loonwerker die dan alles voor ze doet, misschien dat (oude) kleine boertjes er wel interesse in hebben op het moment maar dat is over 5 of 10 jaar ook al een heel stuk minder
walker1
Je moet het dan idd van hobbyboeren, paardenhouders en zo hebben, maar of je er echt de kost mee kunt verdienen denk ik niet. Wel om wat bij te verdienen 's avonds en in de weekenden. Maar ook dan moet je het als hobby zien, want nieuwe spullen kunnen niet uit en je moet ook een beetje van sleutelen houden, want als je voor elke reparatie naar een lmb moet dan houd je ook niks over.
Veken
Ik denk dat je eerder jezelf moet gaan profileren die een boer in kan huren inclusief materieel om een bepaalde klus te klaren. Wij zijn gewoon melkveebedrijf, maar onze stalmeststrooier is al groter. Zo'n getrokken kraan hebben we aan ons zelf. Meeste boeren hebben een verreiker of een wiellader. Als ik denk wat ik nodig zou hebben hier in drukke tijde is een gast die zou kunnen bij springen met dat genne ik aan het doen ben. Bijvoorbeeld ik heb gras af, ben aan het harken. Regen voorspelt, en de loonwerker die om 8u smorgens wil beginnen. Dan zou ik iemand kunnen gebruiken die komt harken bijvoorbeeld. Maar dan mag dat ook weer niet de duur zijn. Want das voor mij dan weer dubbel.
Kareltje
Voor boeren kan je het vergeten. Maar als jij perse wilt hobbyen met oude oldtimers, moet je heel goed gaan nadenken. Het is niet onmogelijk. En idd moet je gaan kiezen voor zaken als de paardenhouderij en rijke stadters, die zijn nogal wat op de veluwe. Verder kan je ook denken aan het maaien van bijvb een begraafplaats, ik noem maar een boom in het bos.
De vraag is of het dan hobby is. Een hobby die bij dag en ontij moet doen, ik neem dat je een baan hebt en dat valt niet makkeljik te combineren.
Maar het idee, de droom, is natuurlijk erg leuk. Maar bij boeren loonwerk kan je echt vergeten met zulk spul, wat je net opnoemt. Die illusie moet je niet maken!
boer l
Ja dat begrijp ik ik houd van sleutelen en ben er een groot liefhebber van
Wimsumar
@Kareltje

Quote:
Maar bij boeren loonwerk kan je echt vergeten

Beste Kareltje: Niet te somber hoor! Kijk, het kan mij niet schelen dat bijvoorbeeld het maishakselen in plaats van 3 uren 3 dagen gaat duren als Loonbedrijf Oldtimer het zou doen ( lekker rustig aan voor me zelf ook nog!) Werk zat voor zulk soort loonbedrijfjes naast de gevestigde orde.
boer l
Gelukkig zijn er ook genoeg positive optimistise en tipgevende mmensen
Kareltje
@Wimsumar

Hoe doe jij Quoten?
Heeft trouwens niks met somber te maken. Heeft met realisme te maken. Ik vind het prima dat iemand komt hakselen met oud spul(kben geen koeien boer, maar toch), maar dan niet met een mf 35. Kijk als je zegt ik doe het met grotere oldtimers zoals een ford 7810, of john deere 3040. Dan kan je komen, maar niet met een trekker van 30 pk.

@boer dat is dubbel, een optimist is een postief iemand. 😉
boer l
Ja maar die trekker was een voorbeeldje
boer l
Om mee te beginnen en dan steets verder uitbouwen
weurding
@wimsumar, 3 dagen de kuil los is nie plezant voor de mais, hier kun je dan bijna een ei in koken 😃
fendtjuh
Nee hoor, dat werkt niet, dan maar wat meer betalen aan de loonwerker.
jasper01
Hm in de jaren 70 had je ook al trekkersmet 100 plus pk bietenrooien word hier ook nog gedaan met een kuiken bietenrooier en wkm lader aar als loonwerker kun je hier eigenlijk niet meer mee aankomen en bedrijven worden steeds groter hoe wil je een kuil aanrijden als er steeds plastic in de weg ligt niet werkbaar
boer l
Gras hakselen met een getrokken hakselaar gaat wel hard hoor! ik
boer l
Kan ook noch an een waterkanon met haspel voor wijnig krijgrn
Joop3
Aha, dus als ik mijn mening ventileer, en die past niet in het straatje, dan worden reacties verwijderd?
Ik had al een vraag gesteld met betrekking tot je leeftijd. Nog geen antwoord op gehad.
Volgende vraag: heb je al een basis? Een boerderij thuis, met een werkplaats, en een trekker die je eventueel inzetten kunt?
Heb je startkapitaal? Hoeveel uur per week kun je vrijmaken in het hoogseizoen?
Ik denk dat we hier met jeugdig enthousiasme te maken hebben. Is niks mis mee, maar doe eerst een paar jaar werkervaring op bij een "echte" loonwerker; en vraag diegene tussen neus en lippen door eens hoeveel hij aan het eind van de maand overhoudt. Vervolgens ga je eens aan het rekenen...
Als je niks hebt, begin eens met een trekker voor de hobby, en knap die eens op. Als het een gewild model is laat deze zich altijd weer goed verkopen. Dan 1 of een paar machines er bij, en ga daar eens mee de buurt in.

Een getrokken hakselaar achter bijvoorbeeld een Deutz D25 kun je vergeten. In de filmpjes op internet waar het hard gaat staat er ook een trekker voor te sjorren aan de andere kant van de 150 pk...
Bovendien moet je dan 4 trekkers hebben, met 2 wagens en eentje op de kuil. Dus ook 4 chauffeurs, die ook allemaal betaald willen worden.
Vergeet, als tip, ook niet dat je je moet aanmelden bij de kamer van koophandel, als bedrijf, en dat de verzekering van lanbouwmachines als loonwerkmachine aardig in de papieren loopt. Dat is echt héééél veel meer als een oldtimerverzekering voor je trekkertje.

Als laatste wens ik je veel succes met je bedrijf!
boer l
Is dat nie wat om te verhuren in hele droge periode zoals half 2010
Wimsumar
@Kareltje

Quote:
Hoe doe jij Quoten?

Beste Kareltje: Je zet de cursor voor datgene wat je wilt quoten, vervolgens de cursor met ingedrukte linkermuisknop er over heen schuiven (de woorden krijgen een blauwe achtergrond, althans met WindowsXP), dan het gele 'ballonnetje' aanwijzen en aanklikken en het reactievenster verschijnt met daarin de naam op wie je wilt reageren en het gequote stuk text.

@ Weurding: Ik zou in die 3 dagen zelf de mais in de silo kunnen vastrijden. Als de bult aan de achterzijde gelijk op hoogte wordt gebracht kan gelijktijdig met het opvullen het plastic er ook mee over gedaan worden.
boer l
@Joop3

dankjewel dit vind ik een hele goede reactie
NH 1880
Lijkt mij wel een leuks idee. Heb er zelf ook wel eens aan gedacht. Heb zelf een New Holland 1880 dus als het wat word dan kan ik wel hakselen.Een andere dan die ik op deze site heb staan. Moet nog foto,s plaatsen.
boer l
Ja mooi met rokende en brullende machinnes mooier kan nie
boer l
Weet imand de gemiddelde prijzen van werkzaamheden van loonwerkers?
zoals
mais , gras haxelen vreezen enz
Joop3
@boer l
Waarom heb ik niet het idee dat je geholpen wilt worden? Waarschijnlijk omdat ik nog geen antwoord op de gestelde vragen heb (mag ook per PB) Als ik meer achtergrondinfo heb kan ik wel meer nuttige tips geven; en anderen op deze site ook wel.
rubenwind
Wij hebben ook jaren pakjes geperst met onze 311lsa en de borga pers. Hoeft helemaal niet duur te zijn. Die pers hebben we toen gekocht voor 250 euro. Trekker hadden we al omdat we een melkveebedrijf hebben.
Kareltje
@Wimsumar

Quote:
Je zet de cursor voor datgene wat je wilt quoten

Ah, zo dus 😃 dank u.

@boer, ik vraag me eigenlijk ook af hoe oud je bent? Ik wil niet vervelend zijn, maar je reageert als een 14 jarige. Ook met die domme dingen als haxelen en vreezen, dat slaat nergens op. Ik denk dat je aansluitend bij die andere reacties beter maar kan stoppen met dromen.
FENDTfarmer
Je moet niet kijken naar prijzen van een ander, je moet zelf je prijs opbouwen, en kunnen onderbouwen bij je klant
laak
ALS je zoiets al zou gaan doen moet je het voor hobby boeren doen ( schapen paarden pony's mensen met grooten tuin ) en dan moet je gaan : maaien schudden inteilen kleine kipper kunstmestrooien
evt frezen van tuinen en zo

en niks hakselen ofzo is veel te moeilijk en moet je veel te veel trekkers hebben die je maar even gebruikt en machines
bart-mf
Waar woon je dan ergens als ik vragen mag dat kan natuurlijk ook nog uitmaken.
En bij ons in de buurt is ook iemand die een beetje voor paardenboeren doet hooien enzo maar hij heeft dan ook zelf een kleine boerderij
dx11
@Kareltje

Quote:
ik vraag me eigenlijk ook af hoe oud je bent? Ik wil niet vervelend zijn, maar je reageert als een 14 jarige

die vraag kwam bij mij ook boven.

Als je nog geen 16 ben iss het onmogelijk, en zelfs al ben je 16 of ouder is het nog niet zomaar wat.

Waar haal je je personeel vandaan?

Probeer maar eens in je eentje te gaan hakselen! Je kunt niet op de wagen, hakselaar en de bult tegelijk zijn.

Bovendien ben je er met een trekker ook nog niet he, je moet al gouw 4 trekkers hebben, anders als je aan het maaien bent, en je moet tussendoor een stukje schudden en daarna weer maaien, dan ben je zo een uur aan arbeid kwijt, en aan tijd.

Bovendien zijn de onderhoudskosten ook niet niets, en die moeten wel terugverdient worden, als je dan ook nog 7 á 8 uren op een dag op school zit zul je al het werk in de late, of heel erg vroege uurtjes moeten doen.
gudo
@Kareltje

Hij schrijft nog meer fout zoals, klijn, machinnes, steenen, anhanger, mischien, verichten.
CASE1455xl
Begin maar met het goed spellen van de woorden, dat trekt meer klanten
Veken
@Joop3 zover ik weet mag je enkel (als je een oldtimer hebt, dus verzekerd enzo) rijden op happenings in clubverband. Je mag dan niet zomaar de weg op en beginnen werken. Je moet je getuig dan ineens goed verzekeren zoals de rest van de loonwerkers dat doet.
willem en mf
Beste boer l,

wil je ooit wat verdienen of wil je binnen een jaar failliet gaan. overdreven maar toch. Als je het leuk vindt en er is wel wat werk voor begin er dan aan maar ik denk niet dat er veel in te verdienen is in normaal loonwerk wordt al weinig verdiend (onze regio). Maar denk eerst eens goed na en reken het kostenplaatje eens uit. Denk dat je heel wat verder komt dan hier een topic neer te zetten.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
95
DEELNEMERS
38
WEERGAVES
3