Wat moet je doen om zelf stukken te kunnnen bestellen bij kramp ?
als landbouwer of loonwerker?
iemand hiermee ervaring ?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
kom er nu nooit meer, ze hebben voor mij afgedaan. ook met onderdelen bestellen : ja , is er volgende week, ik heb 1 keer 1,5 jaar gewacht en toen nog niks gekregen.
ligt ook niks meer op voorraad, vroeger had je hiet perdok, wat is overgenomen door kramp. daar kon je gewoon heenrijden met wat voor onderdeel je ook nodig had, het lag er gewoon. bij kramp is het eigenlijk altijd 1 dag wachten zelfs voor topstang pennen!!
Alleen landbouwmeganiesatiebedrijven en industrielebedrijven kunnen er rechtstreeks kopen. Deze bedrijven kunnen zich bij Kramp melden en dan worden er na een afspraak verder stappen gezet. Landbouwers en Loonwerkers worden als klant niet geaccepteerd. Voor verdere vragen: Bel Kramp in Lummen. Zij kunnen je perfect uitleggen hoe het werkt. Telefoon 32(0)13-53 11 11 of stuur een mail naar: Sales.be@kramp.com
naar kramp bellen heeft GEEN enkel nut !! die verwijzen je toch door naar www.mypartspartner.nl ( of .be) doe dit al jaren en nog nooit problemen mee gehad ! gwn naar die website gaan en alles is opgelost.
nee idd, maar voor die site kan je wel makkelijk een inlogcode aanvragen. voor kramp is dit onmogelijk.
dat waren wij ook tot dat je ineens je klantnummer kwijt bent ,wou verleden jaar ook bellen naar kramp, was bij het sleutelen aan mn oldtimer het glaasje onder het brandstof filter gebroken. Ik denk ff bellen of het er ligt en anders rij ik wel ergens anders heen, krijg je zo'n muts eraan in belgie!! die doodleuk zegt; meneer voor aanvragen voor onderdelen stuurt u maar een fax of een email; ja muts ik heb dat ook in de overall zitten.
dat soort reactie's krijg je als je met de firma kramp beld, zoals ik al zei; voor mij hebben ze afgedaan
kramp is een groothandel, niet de plaatselijk ijzerwaren winkel
Heb wel al geweten dat Kramp soms eens een dag niet langs kwam daar, terwijl toch wat besteld was de dag ervoor... Dan komt het gewoon 2 of max 3dagen later toe. Verder heb ik geen problemen.
ik vind het wel spijtig dat we gewoon als bezoeker op die site geen prijzen kunnen zien, zou anders heel handig zijn! Anders kom je pas te weten hoeveel het gekost heeft als je de factuur krijgt. Over het algemeen vraag ik het eerst aan de dealer wat het kost, en laat het dan pas bestellen als ik de prijs goed vind.
De laatste tijd is het wel een beetje zo dat fabrikanten eerst orders opsparen, en dan pas gaan produceren.
ja, mee eens.
in de electronica industrie zie ik dit ook wel, hier in europa is bij de groothandels niks verkrijgbaar van sommige producten, bij geen van allen, ze geven een levertijd van een half jaar, maar dat is natuurlijk ook zomaar uit de lucht gegrepen omdat ze het niet weten.
Ik had om halfzeven 's avonds nog snel even 2 fusees besteld voor de 5610. Die lag er de volgende morgen al... Op zaterdag
Maar goed...ik vind de levering van kramp best wel goed...alleen de kwaliteit van kuilvoertanden prut.Van dat oostblokspul.Ze noemen het ook wel pisbakijzer.
neem van mij aan dat hele kramp gebeuren is zo korrupt als maar kan ! hebben een keer alle boeken thuis gehad en ook de prijslijsten met alle netto prijzen van kramp ! was een foutje .. was voor de buren bedoeld jij wil niet weten hoe veel marge als de dealers pakken ! gaat zo richting de 20% alleen maar om te verkopen ! en daar kont de BTW nog over heen .. SCHANDALIG ! heb het zelf een keer gehad met een olipomp van een lamborghini .. bij de dealer koste die bosch pomp 950 gulden ex !..... toen zijn de eens aan het zoeken gegaan .. konden we bij granit de zelfde pomp , zelfde nummers krijgen voor 450 gulden ! .. presies de zelfde pomp !!!! SCHANDALIG !
Eh, Slager, ben je nou tegen dealers in het algemeen of tegen Kramp?
Bedenk wel dat de dealer die 20% nodig kan hebben voor de arbeid. Bedenk wel dat er vaak een kwartier gezocht wordt door een medewerker van het mechanisatiebedrijf. En als het totaal van de verkochte onderdelen dan nog niet meer als 10 Euro bedraagt dan kan het nog niet uit.....
Dat Granit goedkoper is als Kramp op het gebied van oliepompen is alom bekend. Maar sommige oliepompen zijn juist bij Kramp goedkoper. Dat is aan het mechanisatiebedrijf om te bepalen waar hij inkoopt, wij bestellen bij beide. Je weet vanzelf wat je waar moet bestellen. Feit is wel dat Kramp een enorm assortiment heeft met een mega goeie webshop, daar kan Granit nog van leren.
wat een bull-shit paul ! jullie hoefen niks op vooraad te hebben even een mail naar kramp en klaar is kees ! de andere dag geleverd ! en daar zijn ze een kwartier met bezig ? was vandaag ook een kwartier bezig en op dat briefje stonden wel 20 onderdelen die ik heb bestelt bij granit ! jullie reken jullie zelf rijk
Denk um je oliedruk!
valt mee hoor .. vint alleen zo jammer dat sommige dealer er misbruik van maken !
Vraag maar eff aan @Favorit614 hoevaak een mechanisatiebedrijf gebeld wordt.......
Dat klopt, laatst kregen we 3 meter profielas ipv 10 cm. Een verkeerde mestslang, 5 ipv 6 duims. Een te korte luchtslang voor een diepladerrem, ook een leverfoutje. En ook nog es een foute brandstofslang, gewoon 1 maat dunner terwijl ik er had bijgezet: LET OP AFMETINGEN (dit omdat het al vaker fout was gegaan...)
En dan heb ik het alleen nog maar over slangen Maar zoals eerder gezegd, 95% van de leveringen is goed, kan ook 90% zijn....
Denk ook dat het erg afhankelijk is naar wat voor dealer je gaat. Ik ga hier meestal na een mechanisatiebedrijfje in de buurt, zonder dik pand en met een hoop kennis in een schuur en op een deel .. Weet zeker dat ik daar niet genaaid wordt, en alles wordt voor je gedaan om iets te vinden wat je past en wat prijstechnisch ook nog beetje leuk blijft.
Maar idd Diederik heeft wel gelijk er zitten wel ruime marges op.
Trekkerbanden zijn daar ook een mooi voorbeeld van.
Het was een van de eerste keren dat we elektrospullen bestelde bij kramp, maar ook de laatse keer.
T'wordt de volgende keer gewoom weer de technische unie.
Onder in de kop ja. Goed bedrijf, snelle service
We zitten bij hun omdat het gewoon om de hoek is
Als jij via Mypartspartner onderdelen besteld en je laat ze bij je mech. bedrijf afleveren worden er bij ons geen verzendkosten aan de klant berekend.
Accu's van Kramp zijn ronduit klote ! Komen ook uit zelfde fabriek als varta maar wat ze er anders mee doen weet kramp ook niet.. Zijn ze zelf ook aan het uitzoeken!
nou er zijn genoeg bedrijven die het wel doen
Gewoon afspraken maken
Is 3x een nieuwe accu in de zetor gegaan, ongeveer elke 800uur...
En ook hier, bij die "mega" dealer worden volgens mij geen spoedorder kosten, of verzendkosten in rekening gebracht, tenzij je voor je oldtimer de volgende dag nog onderdelen wil hebben. dan zit het ook wel een keer goed.
Je moest trouwens ook eens weten hoeveel mensen zelf een diagnose stellen, en later onderdelen willen retourneren omdat de diagnose niet goed was. Dat doe je dan ook maar kostenloos, want anders weet je het wel weer, dan gaan de verhalen weer rond. We kennen het allemaal wel. als de boer niet ken zwemmen, dan ligt het altijd aan het water
Afspraken/beloftes nakomen, wat is da?
ja dat is 2/3% en heeft het meest te maken met bezorgkosten ! neem van mij aan KRAMP HEEFT VASTE PRIJSEN !
met jou kan ik praten
Granit komt bij velen ook al om de deur, en niet voor niets.
En als er problemen zijn met onderdelen kun je bij kramp beter overleggen of uit laten zoeken omdat die mannen toch stukken meer kennis in huis hebben, en het uitgebreide assortiment geeft ze idd wat meer machtspositie in de markt.
Kortingspercentages bepaald door de dealer GOEDE klanten krijgen meer korting en de klanten die alleen maar komen als t spannend word tja die krijgen wat minder anders verdien je er nog geen ruk aan.
er zijn bedrijven die dat doen ja ! lekker waardeloos
En idd dief van je eigen portomonnee moet je niet worden, en kan best begrijpen dat grote loonwerkers korting krijgen .. Dat is meestal ook niet zo'n speurtocht voor magazijnman .. Alle rommeldingetjes van 3 euro voor een boertje is anders ..
De mechanisatie bedrijven willen ook blijven bestaan en als iedereen zomaar buiten de dealers om gelijk bij de leverancier spullen gaan halen dan verdienen de dealers nog minder en als ze dan uiteindelijk het hoofd niet meer boven water kunnen houden en op de fles gaan dan hoor je de boeren wel.... T'is toch zonde he dat zo'n bedrijf het niet red door de crisis.
Gelul de boeren maken t de mechanisatie bedrijven moeilijk.
Wat denken jullie wat al die cursussen kosten voor de nieuwe modellen die elk jaar uitkomen? en daarnaast alle wp handboeken, laptop met bijbehorende programma's die meerdere keren per jaar ge-update moeten worden, daar hebben velen van jullie geen benul van.
dus dat er redelijke marges tussen zitten is geen overbodige luxe
die magazijnman die het moet bestellen, en dikwijls uit moet zoeken wat er besteld moet worden, die kost net zoveel als een monteur. Ik denk dat de mechanisatie bedrijven, en groothandels als kramp hun klanten een beetje té verwend hebben. vandaag bestellen, morgen in huis is natuurlijk een mooie service, maar in vele gevallen gewoon belachelijk ook.
Als ik iets nodig heb zoeken ze dat gerust voor me uit, dat kost ook allemaal tijd...
Al is Kramp wel duur met sommige dingen, maar daar staat dan een stukje service van de lmb's tegenover...
Is inderdaad een mooi vak alleen word welleens moeilijk gemaakt door de klanten zelf, Tis ALTIJD wel te duur.
hoe zo uit zoekt ??? je weet toch wat je hebben moet
kijk en dat vin ik nou ook het kromme een dealer die betalen moet om een merk aan te prijzen en onderhouden in de regio ! schandalig
boeren zonder kennis dus
Niet alle boeren zijn technicus Slager
Waarmee ik trouwens niet zeg dat ik alles bij Kramp haal, haal het ook vaak zat ergens anders weg omdat de prijzen soms asociaal hoog zijn.
juist hein en daar kan kramp ook heel goed in mee doen voorbeeld .. een MZ afsluiter .. 6jaar geleden betaalde je daar 75 euro voor ! vandaag de dag zitten ze al op 130 euro !
er zijn veel mensen die denken dat ze weten wat ze moeten hebben, maar dan zit het toch net weer anders. Dat is vaak dubbel werk dan.
Opzich is het wel vervelend voor jou ja, als ze weinig werk van je hebben, maar wel die marge berekenen.
En wat Fendtje zegt speelt ook mee, sommige dingen is kramp gewoon duur mee, op die momenten word van de magazijn man verwacht dat hij uitzoekt waar hij het goedkoopste aan goede ondedelen voor jou kan komen.
Tja dat bedenken de dealers toch ook niet?
kunnen wij ook niks aan doen dat het zo geregeld is.
Het is gewoon zo en die gruwelijke kosten moeten gewoon terugverdiend worden.
Enne dover de onderdelen die al wat langer op voorraad liggen daar hoef jij toch ook geen extra rente voor te betalen?
of die nu lang of kort liggen prijs blijft hetzelfde, daar bedoel ik mee dat de rente van al die tijd ook betaald moet worden.
tja dr zullen altijd mensen zijn hier die denken dat de lmb's doelbewust VEEl geld willen verdienen aan hun klanten maar NOOIT es doordenken wat AL hun kosten nou werkelijk zijn.
En als er elk jaar nieuwe types uitkomen komen er dus elk jaar weer meer onderdelen op de markt. Is dus kwa kosten echt niet te doen.
Monteurtje,wie of wat gepaald of jij een goede klant bent?Is dat of je gezicht hen wel of niet aan staat?
hoe vaak ie komt hahahah is veul aan te verdienen dan kan het in eens wel :lol: hoe zo gemeen
ben ik t niet mee eens alagertje, de magazijnman en de monteur moeten beide zichzelf trug verdienen maar in de wp is t ook niet altijd weelde, dat een boer garantie heeft wil niet zeggen dat het lmb 100% van die garantie kosten trug krijgt van de fabriek.
De fabrieken letten ook op de kleintjes ds betalen ook lang niet alles, en wie draaien daar uiteindelijk weer voor op???? juist de lmb's
Of ben ik deze discussie nu weer aan het bijstoken...?
Ik weet niet welk merk je op doelt, maar ik ken ook een werk dat modificaties door gaat voeren, waar een tijdslimiet qua werkuren op staat
Waar ik me wel eens aan kan ergeren zijn van die mensen die je nooit ziet voor onderhoud ofzo, maar als ze wat stuk hebben eisen dat ze direct geholpen worden, en verwachten dat je alles maar op voorraad hebt.
nee ligt eraan hoeveel gezeik je altijd met bepaalde bepaalde klanten hebt.
Het zijn vaak dezelfde die voor een klein kutdingetje komen een half uur blijven l ullen iedereen van hun werk af houd en later nog terugkomen omdat er iets niet goed zou zijn.
Er zijn wel boeren die dat wel doen, maar ik weet niet of dit goedkoper is. Maar dat zou dan ook wel moeten, want de 'dealer' is alleen een afhaalplek voor Kramp geworden...
haha klinkt bekend
maar er zijn dan ook klussen die makkelijk binnen die limiet lukken
Via dealer hoor
Oh dat zal ook wel , maar ik weet nu ook een klus wat nog maar afwachten is....
ja klopt, maar ik eis ook niet dat ik meteen geholpen word hoor. ik wacht wel netjes op mijn beurt. als je eens wist voor hoeveel wij jaarlijks uit dat magazijn trekken...ik geloof dat niet één loonwerker hier is die daar aan kan tippen
ja die klussen zijn er ook. maar als je er ietsjes langer over doet kom je er toch aan tekort hoor
Ja dat bedoel ik ook! dat zijn dan extra kosten voor dealer...
Guido,
Ja dat klopt maar ik vroeg of iemand dat ook doet, en of dat dus goedkoper is...
Service hebben ze hier wel! Op een avond kuilsnijder mes aan barrels. volgende morgen voor mijn werk uit er gelijk heen getuft, zonder te bellen Hij zag gelijk de oorzaak en trok de boel los. De volgende middag kon ik hm ophalen, want ja zooo snel is kramp ook weer niet
nou het komt maar zelden voor dat je maar Net in die tijd doet, en die enkele keer dat je tijd overhoud kun je weer andere gaten mee vullen.
En je maakt mij ook niet wijs als je een keer een klein klusje heb dat ze dat altijd ook berekenen, maar daar horen we je niet over.
(grof uitgedrukt)
van welk merk slijt het huis wel dan? voor de meerprijs van een complete pomp tov het reparatieset kun je in betaalde uren de pakking er nauwelijk van af schrapen..
Ze verdienen aan die monteur dus waarom zouden ze dan ook nog willen verdienen aan die paar onderdele die hij in een jaar bij z'n baas zou kopen.
Als je niet goed voor personeel bent, dan vind ik dat je dat ook niet terug kan verwachten.
Dan kun je ook zeggen als je door 'moet' tja, mijn werkweek is maar 40 uur.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat het niet meer kan om overal verstand van te hebben en al helemaal niet van meerdere merken daar is mijn hoofd veel te klein voor.
Kun je niet beter bij daglicht gaan als je 101 bent?
PB
Heb Kramp nog niet kunnen betrappen op het rekenen van onredelijke marktprijzen, zelfs vorig jaar nog een MF uitlaat gekregen voor viefndartig(35) euro ex dus dat gedram komt gewoon van gedram. (punt)
At noe leu wel even melden dat ze ook werkelijk wat koopn bij kramp dan schelt wa..
Moest die uitlaat wel opnieuw spuiten overigens majah, dan moej der ook moar 135 voor wollen betoalen onnie dan duz....
't is vast z'n maffe achterhoeker :lol:
In het nederlandsch...
Als jij een uitlaat wil lassen voor 35 euro verklaar ik je hierbij voor gek, is dat nederlands genoeg?
er zijn meer bedrijven die die zelfde uitlaat voor dat geld kunnen leveren
Das heel goed, 35 euro voor 'wat dan ook voor een'' MF uitlaat, waar kan ik die morgen ophalen.......
Ik bun morge thuus, doe moar es wa....
Of is dit ook weer gewoon dom gedram.
Zeg moar gewoon woar ik mot wezn in dat drietn loand, jij last maar en ik kom elke MF maat wel halen voor 35 euries.....
Goed,
Ik wil morgen 10 stuks MF maat uitlaten voor 35 euro per stuk, zeg maar waar ik die op kan halen. Mogen er ook 20 zijn, zeg maar waar ik die op kan halen of desnoods waar ik die voor 35 euro per stuk kan bestellen.
Ik weet waar dat kan en jij zegt dat jij een beter adresje hebt.
Ik ben uiteraard geen 12 en jij llopt gewoon net te doen of jij ergens verstand van hebt. Morgen 10 MF maat uitlaten voor 350 euro, WAAR?
Je liegt gewoon man, granit levert morgen helemaal niks geen nieuwe MF uitlaten voor 35 euro per stuk, bewijs het maar en ik kom ze ophalen in dat drietn loand.
doe es een beetje rustig hiero tegen de Slagert.
En dan zeg je dat ik hap
ik liegen ?? pas even op joh ! zag net dat het allemaal vooradig was .. dusz morgen bestellen is overmorgen geleverd THUIS !
Zeg, ouwe man.....
Geef dan gewoon artikel nummer even door, 10x MF oetloat veur 35 euries per stuk en dan bestel ik dat. Je kunt wel net doen of ik gek ben maar je bent nu echt aan de beurt hoor jong......
Je bedoelt
:biertje:
ja zoiets bedoel ik
Hey, waarom google ik nu kramp????
Is mij ook goed man....
gaan we nu ook nog drijgen ? haha make my day ..
lees nou verdomme het eens rustig terug !
het enige wat ik heb gezegt is dat er meer bedrijven zijn die die uitlaat kunnne leveren !
heb je de naam van het bedrijf gegeven .. kun je zo in loggen als gast en dan het onderdeel op zoeken !
wat is nou het probleem ? ik ga verdomme niet voor jou de onderdelen regelen ! doe dat lekker zelf! en als jij bij kramp besteld dat doe je dat dan DAAR TOCH ! IK WOU JE ALLEEN EEN HIND GEVEN MAAR GOED DIT WAS DE LAATSTE REACTIE VAN MIJ NAAR JOU TOE AJUUH !
Das goed, hier mijn laatste reactie dan...
Iej lult oet oe nekke en ik weet het echt wel beter, althans als het om MF parts gaat.
Vin het allemaal prima hoor, maar ik weet toch wel heel erg zeker dat het absoluut geen zin heeft een skimme boer te overtuigen dat ze 12 zijn.....
ejjjjjj!!!
ben best te pas henkieboy
maar ja z'n LULLO haald je gewoon het bloed onder de nagels weg :? ... ik heb trouwens iets anders groens voor mij staan dinand :lol: de naam begind met een G en eindigt met een H ook zeer rust gevend :lol:
Tuurlijk zo ben jij toch.
Heb je die uitlaat nou al besteld?
En die ga je ff doorverkopen? Aangezien dhr. Evers zelf niet kan bestellen
Ik kan ze denk ik wel goedkoper dan jij krijgen
Hoe gaat dat bij myparts dan? Wordt het direct van je rekening afgeschreven of krijg je een factuur via de dealer?
Myparts is je eigen login van Kramp maar fakturatie verloopt via je dealer.
Echt? Zou kunnen, ik heb alleen een Kramp login.
ik weet niet wat hun als grens hanteren.
Jij hebt dus een échte, eigen login van Kramp?
Dat kan alleen je dealer zeggen, wij niet.
Hoe gaat dat bij myparts dan? Wordt het direct van je rekening afgeschreven of krijg je een factuur via de dealer?
Granit gaat via je mechanisatiebedijf.
Mypartspartner (Kramp)ook.
De rekening ook.
Alleen het bestellen kun je zelf en je hebt eigen prijzen en leveroverzichten.
Nee idd, is ook afhankelijk van de omzet! Trouwens ook niet verstandig zulke dingen hier neer te zetten...
Maar wat is niet verstandig hier neer te zetten dan?
De marge van een dealer! Dan krijg je straks allemaal van dat gezever dat er grof geld verdient wordt blabla, de meeste mensen kennen de (andere) kosten van een dealer niet
Ja dat snap ik.... Maar je begrijpt mijn eerste bedoeling niet... Ik zei idd, omdat ik het eens met je ben, wat daarop volgde was in het algemeen(niet op jou) gericht
Al vraag ik me soms wel af wie er nou zoveel verdient op onderdelen, sommige dingen zijn zo asociaal duur, ben benieuwd hoevaak de inkoopprijs over de kop gaat...
Goede en slechte ervaringen
Ik werk bij een LMB en doen wel veel met rechtstreeks bestelen voor klanten
En wel of niet vrachtkosten berekenen ligt aan de grote van de bestelling
Als ook de korting die gegeven wordt
Als iemand meer wil weren mag wel pb berichtje sturen
Gr en fijne avond Jan