Illustratie van:

Case International 1455 XL - motorrevisie

Beste collega's , ik ben van plan om mijne 1455 een revisie te geven en heb bussen en zuigers besteld van K&S . Nu heb ik gezien dat daar 2 verschillende O-ringen bijzitten . Ze hebben een dikte verschil van 0.2 mm . De ene is rood aangeduid en de andere met goud . Nu weet ik niet welke ik moet gebruiken . Ik heb een werkplaats handboek en er staat ook iets van in maar ik geraak er niet wijs uit . Heeft iemand er ervaring mee ? Alvast bedankt . Jo

Deel dit topic

Reacties

billy194
De een is een afdichtingsveer de ander een schraapveer als et goed is ben je er ook 2 per zuiger of 3 nodig
haasjeRens
Billy194 dat vraagt hij toch niet.. hij bedoelt waarschijnlijk de afdicht ringen van de bussen..
jo845xl
Het zijn inderdaad de rubber afdichtingen van de bussen . Als ik het goed begrijpt in de handboek zijn de met rood gemarkeerde afdichtingen voorzien voor motoren van voor 1979 en de met goud na 1979 . Maar ik ben niet 100 procent zeker en daarom mijn vraag .
billy194
Oh ok ik zou de dikste pakken as et past
monteurtje
Het ene set o-ringen heeft geel/goud kleurige streepjes? die moet je direct wegdonderen daar heb je niks aan. het 2e setje heeft rode streepjes die moet je gebruiken. bij montage van de bussen o-ringen en de bussen lekker goed invetten dan druk je ze er wel ietsjes makkelijker in en beschadig je niks.
Jarno1h
Ik zou gewoon die gebruiken die voorgeschreven staat, meestal denk je ik pak de dikste dan weet ik zeter dat het goed is maar dat is niet zou, als de o ring te dik is en niet goed past beschadig je hem alleen maar en gaat hij na een poosje weer lekken.
monteurtje
@Jarno1h

heb jij ervaring met het reviseren van inter motoren?
bij een inter moet je ALTIJD de rode ringen monteren. ook al gaan de bussen er wat lastiger in.
robinsiebring_IH
Net wat monteurtje zeg! de diksten dat is als het goed is die met de rooie streepjes erop, die heb ik er zelf ook in gedaan in mijn 724
monteurtje
@robinsiebring_IH

heb jij een 724??? bij je foto's staat toch 624?? 😄
1246 844-s
Paar pk extra zeker 😛
PatrickZ
Kun je beter ff aan mick heijboer vragen... als je de verkeerde er om hebt en hebt alles in elkaar en het is niet goed heb je mooi dubbel werk..
robinsiebring_IH
@monteurtje die is niet van mij, ik heb zelf een 724, die heb ik net helemaal gereviseert en ben nou weer wat aan het opbouwen en al wat delen gespoten
monteurtje
@1246 844-s

een paar pk's? zeg maar gerust heel wat pk's erbij haha
johnd-ts
Met monteren het spul allemaal stevig invetten, scheelt je een hoop gewring en gepruts.
monteurtje
@johnd-ts

dat zei ik dus al. en het voorkomt beschadigen.
1246 844-s
@monteurtje

dan heb jij zeker onderhand al een 924? haha
monteurtje
@1246 844-s

haha was t maar zo'n feest.
jo845xl
En moet je eigenlijk aan de bovenkant van de bussen een afdichtingsmiddel aansmeren of moet je ze zo monteren ? Ik heb dat nu bij 4 cyl al gedaan en ze moeten er allemaal eruit omdat ze volgens de werkboek te hoog zitten .
josje
Is geel niet voor industrie motoren en rood voor trekkers.
omdat industrie motoren ook geel waren toch

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
3