Beste tf-ers,
Wie heeft er ervaring met de revisie van een pomp die op een 2000ltr Welgro mesttank zit.
Er is veel belangstelling voor die kar, maar dan moet de pomp het wel goed doen. Nu kan ik de ingaande as niet draaien, heeft lang stil gestaan. Graag jullie tips.
groet Looman
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dankzij het lange stilstaan is de zaak waarschijnlijk gewoon vast gaan kleven.
Bedankt voor de tip, ga ik vanavond proberen. Weet je toevallig ook welke olie erin moet ?
maak je laatste zin gerust af, ik kan wat hebben
P.S.: De schoepen kunnen tweedelig zijn. Let er op bij (de)monteren dat de de twee stukken van 1 schoep bij elkaar blijven. Let ook op de voorzijde en achterzijde, in draairichting gezien.
zoiets zat ik ook al aan te denken, maar dan alleen om eea te kunnen demonteren. Om te laten draaien zal de roest etc er toch uit moeten lijkt me, anders is de buitenwand net als schuurpapier voor die schoepen.
Vanavond spuit ik de pomp schoon en haal em draf, dan kom ik er ws wel achter.
Bij tandwielen en schoepen was alles nog behoorlijk vet van de olie wat ik zo kon zien. Kwam ook nog aardig wat olie uit lopen. Dat geeft genoeg vertrouwen dat er nog wat van te maken is met voldoende tijd en weinig onderdelen. Afsluiter zat ook flink vast, geheel uitgebouwd en toen kon ik hem toch nog vrij makkelijk los tikken. Lijkt wel stalen schuif met ingegoten messing randen. Afsluiterhuis idem.
het tandwielgedeelte gebeurt eingelijk nooit wat mee .. 't is meestal de schoepen die vast gaan zitten even los peuteren en pompen maar .. de binnen kant van de pomp wordt van zelf glad ..
Aan de bevestigingsgaten te zien zit er nu een grotere pomp op dan origineel. Er staan letters BPM en OFC op het huis. Verder zie ik zo geen typeplaatje. Foto's volgen nog.
Hierbij een foto van de pomp.
Wat oppervlakkige roest en rommel op de rotor. De schoepen zaten vastgeplakt, maar konden er met een schroevedraaier uitgewipt worden. Nu aan het schoonmaken.
Je moet in zo'n tank niet teveel tijd en geld steken, zo'n tank brengt zo'n 500-600 en ik zou hem dus echt niet gaan reviseren, brengt niks meer op dan dat je hem niet reviseert.
Daar heb je op zich wel gelijk in maar als alles vastgeroest zit is het tankje hooguit oud-ijzerprijs waard. Voor Looman is het nu bovendien een leuk ''oefenproject''.
De bedragen die jij noemt zijn voor mij niet "niks". Idd niet te veel geld insteken. Tijd is hobby, staat geen druk op. Er zijn dermate veel reacties op gekomen dat ik het wel aandurf om er wat tijd in te steken. Voor dat geld mag een koper meer verwachten dan alleen een schone tank is mijn mening.
En Wim, voor oud ijzer prijs mag jij alle gegalvaniseerde tanken bij mij brengen, vastgeroest of niet. Geef je sowieso meer dan oud ijzer + dikke bak koffie !
Was dat deze tank dan die op marktplaats stond Looman?
klopt idd, maar al 2 keer wegens verkeerde rubriek eraf geknikkerd door MP. Zou jij €600,= voor zo'n kar ? Doe anders ff pb. Wat weegt zo'n kar, iets van 500kg?
Ja, je kunt van mij mooi de bout hachelen! Ik zal ze zeker gratisvoor jouw uit de brandnetels trekken, banden plakken, verkeersveilig maken enzovoort voor oud-ijzerprijs.
Kuj ook nog meer foto's plaatsen van oewen Wellink alekoare?
vooruut dan, wa vin ie der van ?:
Hoeft niet gratis Wim. Verkeersveilig? Als ze maar op een vrachtwagen passen ja . Maar ben benieuwd, je krijgt een taart als je een leuke tank levert.
Hoe moet dat nu dan ? Je mag toch verwachten dat een degelijk bedrijf nog onderdelen heeft van een product dat nog nie zo oud is
Idd 2 x door MP ge-deactiveerd, maar vond nie zo erg, werd gek gebeld.
Ja voor 200 wil ik hem ook wel van je overnemen
Dingen zal reuze meevallen, anders heeft een bedrijf als beginnend met K en eindigd op ramp ook nog diverse dingen liggen zag ik al.
mijn eerste idee was dat deze tanks alleen nog als carbid vat weggingen....
Tank is oud Sjoerd, maar enigste wat kapot kan zijn de aansluitingen en pomp zo'n beetje. En voor die tank kost dat veel te veel om te fixen.
Haha nee ben al klaar maar moet nog ff wachten totdat ik naar huis kan, voet int gips dus rij met iemand anders mee.
Ja klopt mest vreet wel in in zink maar ik kom vrijwel nooit lekke gegalvaniseerde tanken tegen...
Op de vorige pagina was het bedrag nog beduidend hoger
magazijn wat dat spul betreft ligt nu bij old iezer... hing geen artikelnummer aan zeggen ze dan..
Container al leeg gehaald ???? artikelnummer heb ik niet nodig, mijn ogen zijn nog goed
zijn er toevallig nog werkplaatsboeken van beschikbaar toevallig ? of is dat ook allemaal weg ? Zoek nog info van de vlotter en veiligheden afstelling en testen daarvan
phoe dat zal wel niet... zal maandag ofzo es effe horen..