Boeren.nuTruckFan.nlTractorFan.nl
Menu

Prijs per ha mais hakselen

Hoeveel kost een ha mais hakselen van land naar in de kuil bij jullie in de buurt?

-
3 jaar geleden

Reacties

Pagina 2 van 2

ze hebben het over mais ;-)

Over mais prijzen heb ik geen idee.

het licht eraan wat de afstand van de plak naar de kuil

Hier zijn die rupsdumpers van Jelle Bijlsma geweest, er is me verteld dat de complete combinatie €850,- p.u. kost
dit is veel maar je hebt ook veel personeel een materieel
- 1 hakselaar op rupsen
- 2 rupsdumpers(challengers)
- 1 mobiele kraan
- 2 trekkers silagewagens
- Shovel op de bult
-------------------------------
7 man en vrij duur materieel

geloof dat je hier rond de 400 euro per hectare betaald

JD92, dat gaat wel geld kosten maar daar heb je wel wat voor en geen sporen in het land.

@obelix

nou dat geen sporen valt nog tegen hoor.. de hakselaar op 90cm rupsen ging er nog zo'n 30 cm door.. maar dat kan er ook deels aan liggen dat er achter geen rupsen zijn. Er is btw wel een filmpje van deze combinatie, dat is gefilmd bij onze buurman.

http://www.loonbedrijflolkema.nl....

het staat op de voorpagina

het grote voordeel van zo'n rupscombinatie is dat je niet stil staat

@tractortje

250 per hectare zekere
als het goed gaat doen ze er bijna 2 hectare per uur af nogal groot verschil 250 euro per uur of 500 euro per uur denk ik

@newholland m100 zonder shovel

@newholland m100

ik heb gehoord daar ben ik wel zeker van dat meganck met 2 wagens en bunkerhakselaar zie profielfoto 500 euro per hectare vraagt en daar benk zeker van

@tractortje: lijkt me ook een meer dan redelijke prijs voor zo'n combinatie.

Heb zowiezo mijn twijfels bij iedereen die goedkoper kan rijden dan 300/350 euro (gerekend met 3 karren en laadschop en bijv. een JD 7450 hakselaar). dan ben je naar mijn mening gewoon onder de prijs aan het rijden en jezelf te kort aan het doen en de concurrentie omver aan het rijden met oneerlijke prijzen.

Ligt overal aan maar niet aan de loonwerker, kom met groot materiaal en goed of is dat niet zo?

ongeveer 300 EUR/ha (2 karren) voor dicht bij huis en als het wat verder rijden is zal dat iets van een 400 EUR/ha zijn (dan rijden ze met 5 karren)

hangt van de omstandigheden af alles rond de boerderij en boven de 10 ha 250 per ha 2 karren en shovel verder weg word het al gauw 400 ha maar dan rijden ze met 4 karren om de hakselaar draaiende te houden worden het natte omstandigheden dan komt de sleeptrekker er nog bij of word per uur gerekend
er word niet veel verdiend met de maisoogst door de loonwerker met deze prijzen maar daar zit ik niet mee het moet eraf en de concurrentie is groot

« Overzicht actuele onderwerpen
« Overzicht met alle reacties

Reageer

Om te kunnen reageren moet je wel lid zijn van TractorFan. Meld je aan of log in!