Illustratie van:

Fordson Super Dexta - onderdelen

Beste tf'ers,

ik ben mijn ford super dexta aan het restaureren en heb onderdelen nodig, bij wie bestellen jullie deze online?

Ik hoor graag de ervaring van mensen met bepaalde verkoop site's 😛

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

Mispelaar
Dedden steenwijk had volgens mij ook een keer een sloop super dexta maar 100% zeker weten doe ik het niet.
dalton
Ligt eraan wat je zoekt?? zijn het lampjes etc of zijn het onderdelen zoals originele 2e hands spatborden en trekbek etc. www.histoparts.nl heeft altijd wel onderdelen. en anders sloop dexta's zoeken.
jd6620
Histoparts heeft praktisch alles! Goede site, heb er ook al dingen bij besteld.
geertsuperdexta
Dankjewel,

ik moet waarschijnlijk ook nieuwe spatborden hebben, als het niet lukt om ze netjes op te knappen 😛.

maar het gaat voornamelijk nu om nieuwe pakkingen, keuringen etc.

ik had al www.trekker-onderdelen.nl gevonden, iemand ervaring hiermee?
Michael G
Die zijn over het algemeen best prijzig hoor!! Daar heb ik ooit stickers voor mijn 450 willen kopen, ik heb ze maar laten liggen want daar viel mijn broek bijna van uit, wat ze daar voor wilde hebben!!!
jelledexta
agrilineproducts.com/

je kan er lang of kort over zijn, maar dit is gewoon het goedkoopst en het makkelijkst als je gelijk veel bestelt!!

ps andere sites zoals histoparts etc, die halen het ook gewoon hier vandaan, ( die zijn namelijk veel duurder)
F-E-N-D-T-J-E
Klopt wat jelledexta zegt dat is t goedkoopste en kwalitatief ook goed
ford5000
@geertsuperdextaBij www.trekker-onderdelen.nl kun je prima spullen bestellen. Goeie service, en bovendien weet deze man ook alles over de Dexta. Hij heeft zelf al verscheidene Fordsons gerestaureerd.
Agriline is ook een prima adres. Ze zijn idd een stuk goedkoper als bv. Histoparts, en zoals jelledexta als zegt, wanneer je veel besteld veruit het goedkoopste.
Ook met Agriline heb ik goede ervaringen.
Wanneer je 2e hands onderdelen zoekt is Richard Pit in Willemsoord ook een hele goede optie.
jelledexta
@ford5000
respect voor Tijhuis hoor, alleen als je goed kijkt valt wel op dat hij ook gewoon zijn onderdelen van agriline heeft. dus is eigenlijk een beetje zonde van je geld als je bij tijhuis besteld terwijl het hetzelfde spul is als agriline? of licht dat aan mij.
ford5000
@jelledextaIk haal bij Harry meestal als ik weinig nodig heb. Hij woont dicht bij mij in de buurt en is sowieso een stuk goedkoper als HPS.
Harry haalt ook niet alles bij Argiline vandaan trouwens, hij kijkt naar de beste prijs/kwaliteits verhouding, en dat kan betekenen dat sommige onderdelen bij Argiline vandaan komen en andere weer bij bv. Kramp, of Bepco uit Australië.
Ben bij Harry nog nooit bedrogen uitgekomen in ieder geval, en ook niet bij Agriline, en Richard Pit.
Het zijn alledrie betrouwbare bedrijven, en mensen.
geertsuperdexta
Dankjewel!

ik heb nu een paar mooie adresjes om mijn onderdelen te bestellen!

als ik het via agriline bestel binnen hoeveel dagen zou dit binnen kunnen zijn?
jelledexta
@ford5000

kijk dat is duidelijk, k snap precies wat je bedoelt en ja, je heb wss nog gelijk ook, haha
jelledexta
@geertsuperdexta

staat dat niet op de site zelf?? er staat wel precies op hoe en wat het kost om het naar nederland te versturen, volgensmij staan ook de verzendtijden enzo erbij??
ford5000
@geertsuperdexta
Bij Agriline duurt het tussen de 5 tot 10 dagen en dan heb je het thuis.
ford5000
Voor 2e hands onderdelen voor mijn trekkers ga ik trouwens ook regelmatig naar Paul Zanderink in Beuningen(Ov), maar die heeft alleen onderdelen voor jongere Fords, dus vanaf de 6X 1000 serie. Ook een zeer betrouwbaar adres.
geertsuperdexta
@jelledexta
ja prijs zag ik inderdaad staan voor het versturen, wat overigens helemaal niet duur is!

@ford5000
5-10 dagen valt ook nog wel mee 😛
F-E-N-D-T-J-E
@ford5000 heb je toevallig ook nog een telefoonnummer van paul zanderink ben nog op zoek naar een hefdeksel voor een 3000 serie
jelledexta
@geertsuperdexta

nee ik vond die verzendkosten ook bizar weinig, dus miss zit er ergens nog stiekem wel iets achter?
ik wil het wel graag van je horen, want ik wil er ook gaan bestellen binnenkort 😉
ford5000
Succes Geert!
ford5000
@F-E-N-D-T-J-E Je hebt PB.
F-E-N-D-T-J-E
@jelledexta en de dexta al lek vrij gekregen??
geertsuperdexta
@jelledexta

haha, ik hoop het eigenlijk niet 😛,

ik ga ff een mooi lijstje maken met wat ik allemaal nodig denk te hebben en dan ga ik bestellen, mits ik aan een credit card kan komen 😛

@ford5000
dank je!
ford5000
@jelledexta Agriline werkt met verzendkosten per kilo of pallet. Er zit geen staartje aan het muisje. Ik was voor de onderdelen op een pallet iets van 70 Euro kwijt. Weet het niet precies meer.
geertsuperdexta
Hebben jullie trouwens ook ervaring met het spuiten/schilderen van een super dexta?

ik zou graag het liefste spuiten, wat kunnen jullie hier voor verf voor aanbevelen?

en op welke manier eventueel verdunnen?
ford5000
Gewoon halen bij de NH dealer. Kwalitatief goed, en niet duur. Geldt ook voor de primer.
Wel duidelijk om Empire Blue en Fordson Orange vragen wanneer je een oudere Dexta hebt, en wanneer je een New Perfomance serie met grijze velgen hebt zijn de kleurcodes bij de NH dealer als volgt;
Primer: 9973454 Greyprimer T816631
Blauw: 9973439 Ford blue T329TB8
Grijs: 9973416 Ford tractor grey M-T329FG6-Q
Kosten voor alledrie zijn 17 à 18 Euro per liter, en je kunt ze verdunnen met terpentine.
Verdunnen tot je een goed spuitbaar mengsel hebt. Is ook even afhankelijk van met welke druk je spuit, en of je een verfspuit met onder- of bovenbeker hebt.
Ik heb zelf een onderbeker die dus meer moeite moet doen om de verf aan te zuigen, dus zorg ik ervoor dat de verf na het mengen zo dun is dat ie in een dun straaltje van het roerstokje afdruipt. Dit is ook iets wat je zelf even uit moet proberen door een proefstukje te spuiten op een stukje metaal voordat je met de trekker zelf begint.
Heldern
@F-E-N-D-T-J-E

Lek vrije dexta?
bestaan die nog of bestonden die?
Want Engelse motoren lekken altijd een druppel olie
geertsuperdexta
@ford5000

nogmaals bedankt! 😉
Heldern
@jelledexta

Heb laatst een uitlaat spruitstuk bij tijhuis gehaald.
Paste niet. Heb hem er toen over gebeld. kon de dag erna al weer omruilen. dat heb je niet zo 1,2,3 voor elkaar bij andere site. dus dat vind ik een groot voordeel
jelledexta
@Heldern

ja heb je ook weer helemaal gelijk in, dat vindt ik ook een groot voordeel van in NL bestellen, alleen ga je voor goedkoop of ga je voor save zitten op Nl? dat is maar net waar je voorkeur heen gaat. daarom heb ik ook nog steeds niet besteld, haha
jelledexta
Ja heb hem ook geverfd, dus niet gespoten.
heb de kleur laten mengen bij de schilder, alleen was miss niet helemaal exact het juiste ral nr. het ral nr zag ik pas toen ik hier actief werd, ( na het verven)
achteraf miss zonde maar is toch erg mooi geworden.
dus ook zonder te spuiten is het best mogelijk 😉
jelledexta
@F-E-N-D-T-J-E

nee ik moet dus nog steeds een keer uit Engeland gaan bestellen, pakkingen etc, alleen telkens uitgesteld door drukte van de oogst enzo. ik hoop het echt binnenkort te doen want het is toch zonde dat ie lekt.
( ps bedankt voor je vraag) 😉 wordt gewaardeerd
jelledexta
@ford5000

o dat is wel fijn om te weten!
ook mooi dat er al ervaring is met bestellen want ja... je moet het toch maar net ff doen om te bestellen uit een vreemd land. thnx 😉
ford5000
@jelledexta

Ik kwam bij Agriline terecht omdat ik op zoek was naar de juiste spatborden voor mijn 5000 met originele fabriekscabine.
Nu hebben ook Nederlandse leveranciers ze in hun programma zitten, maar dat was toen nog niet het geval. Ze hadden alleen de vierkante spatborden voor cabineloze modellen.
Toen ik ze bij Agriline gevonden had heb ik daar ook gelijk de andere onderdelen, zoals uitlaat, raamrubbers, kabelboom, spatbordlampen en knipperlichten besteld.
Alles bij elkaar voor zo'n 1200 Euro, en daar kwamen dan ongeveer 70 Euro verzendkosten bij op. Je krijgt keurig bericht zodra de order bij hun in behandeling wordt genomen, en wanneer hij verzonden wordt. De transporteur neemt de dag voor de geplande aflevering telefonisch contact met je op om het tijdstip van afleveren te bespreken.
Allemaal prima geregeld dus. 😉
jelledexta
@ford5000

onwijs bedankt!
ik weet nu dus ook dat ik ff m'n engelse woordenboek bijdehand moet houden een dag voor verzending, haha.
Agriline klinkt dus wel behoorlijk betrouwbaar.
ford5000
@jelledexta

De transporteur is gewoon een Nederlands expeditiebedrijf hoor, dus je woordenboek kun je dan gewoon in de kast laten liggen. 😉
jelledexta
Haha, stomme opmerking dus hahaha
ford5000
@jelledextaWellicht dat je het boek nog kunt gebruiken zodra je de onderdelen gaat bestellen? 😉
Ik kan me gelukkig prijzen met een redelijk goed ontwikkelde Engelse taalknobbel. Ook wel handig daar ik regelmatig contact heb met Engelse collega Ford en Fordson clubs. 😄
jelledexta
@ford5000

ja scheelt een hoop idd. maar dat moet allemaal lukken 😉
ha189
Opmerking.

Onze onderdelen (www.trekker-onderdelen.nl )komen niet bij agriline weg, maar bij sparex, kramp, Tracpieces( bepco), Tico, TAN-EKS,
een enkel keer of als een klant wat nodig heeft en ik kan het normaal niet zo snel krijgen wil ik het ook wel eens bij agriline bestellen, verzendkosten worden door mij niet doorberekend.

ook hun kwaliteit is goed eerlijk gezegd.

wel altijd opletten BTW ( VAT komt ebij )en de verzendkosten, en de omrekening naar de euro, bij elkaar opgeteld maakt het vaak niet veel meer uit.
wel altijd fabrikanten van de onderdelen vergelijken.
voorbeeld van een gelijkstroom dynamo hebben we op dit moment al 5 fabrikanten met een prijs verschil van 75 euro ( tussen de duurste en goedkoopste ), maar net allemaal net iets anders, afhankelijk van het gebruik.
dit is dan ook onmogelijk om allemaal op een site te zetten, door wie dan ook.

Met vriendelijk groet,

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Super Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
88