Heeft iemand toevallig ook een formule om de voorloop te berekenen, Iets met afrolomtrek achter delen door afrolomtrek voor toch?
Bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@NHSanderJD sommige vinden dat heel moeilijk
www.lmgtfy.com
en dna kan je in voeren en dan kan je die link kopieren en plakken
((afrolomtrek voorband x overbr. verhoud)/(afrolomtrek achterband))-1 x 100% = voorloop in procenten.
voorloop ligt meestal tussen de 1 en 5%
Wat wordt hiermee bedoeld dan?
gebruik mijn formule en het komt goed. de overbrengingsverhouding kan bijvoorbeeld 1,31 zijn. maar dat is voor elke trekker weer anders..
Nu snap ik die formule wel maar moet alleen even weten hoe ik aan die overbrengingsverhouding kom.
Een handleiding is er niet bij en ik ken geen fiat dealer.
nice, kwist niet dat dit bestond met die link
AI, da's spijtig ik had hem graag opgeknapt gezien.
Maar doe anders als ik ; koop een ford voor heel weinig geld waar wat werk aan is en knap hem dan met je eigen centen op
ja maar anders word het al een dexta ofzo en dat heb maar 35 pk en daar heb ik dan niet zo'n zin in
je kan toch ook een 2000,3000,4000 of 5000 nemen
ja maar mijn budget is niet zo heel erg hoog en die types benne vaak al stuk duurder
Het moeilijkste is inderdaad om die overbrengingsverhouding te vinden, als je wilt dat het spul naar behoren gaat werken zul je toch even contact moeten opnemen met een kenner!
- de tractor moet uitgerust zijn met een standaard voorasbelasting
- bandenspanning bij gebruik moet gelijk zijn aan 1.6 bar
- men moet beschikken over een terrein van ten minste 50 meter, zo vlak en effen mogelijk
Rc (VO) * RM - Rc (ACH)
A= ------------------------------------ * 100 = (+ 1% à + 5%)
Rc (ACH)
of
Rc (VO) = afrolomtrek om de vooras (VO)
Rc (ACH) = afrolomtrek om de achteras (ACH)
RM = mechanisch verand tussen de assen VO en ACH
Ja 540/65r30 is inderdaad veel te groot.
540/65r24 is die even hoog als 440/65r28? Mensen zeiden ook dat dit namelijk ook wel kon omdat 24 inch vrij moeilijk te vinden is.
die +1# a +5% moet je niet zomaar gokken, gaat je banden kosten en is niet goed voor je versnellingsbak/koppelingen!