Dag Allemaal,
mijn iseki TX1300 is tijdens hard werk op zijn zijkant gegaan. Na ongeveer 10 minuten terug recht gezet en starten. Echter na ongeveer 10 a 15 minuten begon hij erg hard te roken en hij stopte ermee. Veel rook ook uit de opening van de peilstok. Ik wilde toch even het olie peil checken. (Stond erg laag) !
Na een dag afkoelen en opnieuw olie bijgevuld te hebben start hij bijna niet meer. Hij maakt een erg hard geluid alsof hij een gloeikopper is geworden. De motor slaat meteen af en dus niet verder proberen te starten.
Weet iemand wat de reden is?
Verder....
Ik vrees dat hij open moet om te zien wat er aan de hand is. Nu wil ik dat met maar een probleem graag doen. Het werkplaats handboek. Anders weet ik niet hoe vast alles terug vastgezet moet worden. Ik heb gelezen dat sommige het hebben en evt digitaal kunnen doorsturen. Wil iemand dat AUB ook naar mij doen.
via een pb aub
Bedankt alvast. mvg herwin
Iseki TX 1300 - Op zijn zijkant gegaan maar waarom doet de tx 1300 nu niets goeds meer
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Iseki TX 1300 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hoe lang heeft hij nog gelopen toen hij op zijn zijkant lag.
Als een motor op zijn kant gaat, krijgt de oliepomp geen olie meer. Dan is het dus zaak om de motor ONMIDDELLIJK stop te zetten.
Zet je de trekker weer rechtop, dan zit de olie op allerlei plekken waar dat niet hoort. Na rechtop zetten dus een half uurtje wachten voor je opnieuw start, vooraf natuurlijk wel eerst olie peilen.
Mogelijk is bij jou de olie in de uitlaat terecht gekomen: roken. En als er veel te weinig olie in zat, heeft in dat kwartier de motor waarschijnlijk schade opgelopen.
Dat harde geluid zou ook nog kunnen komen doordat er bij het omslaan vuil uit de tank omhoog gekomen is, wat nu een of meer verstuivers verstopt. Dan maken die kleine motortjes ook een geluid of ze zullen ontploffen.
Ik zou beginnen met verstuivers uitnemen en (laten) reinigen, brandstoffilter vervangen, brandstofleiding doorblazen. Daarna vloeistoffenniveaus controleren en nog eens voorzichtig proberen te starten. De boel helemaal los draaien kun je altijd nog.
Ik schat dat hij nog 15 minuten gelopen heeft voordat hij stil viel.
Kan het zijn dat de drijfstangen krom zijn ? omdat er olie boven de cilinders kan zijn gelopen en dus de druk niet aan kon?
Al met al is alleen nu er een nieuw luchtfilter ingegaan en hij loopt weer normaal. Poeh poeh wat een opluchting zeg. bedankt voor al jullie hulp en hopelijk heeft iemand uiteindelijk hulp aan deze topic. vr gr herwin