Chiptuning voor tractor: 40kw erbij

Ik was in de agritrader van maart aan het bladeren,en daar stond in dat je je tractor kan chiptunen.
voor 339euro krijg je er 40kw er bij en 30 procent meer trekkracht.
voor de merken:
-massey ferguson -steyr
-new holland -fendt
-mc cormick -deutz
-john deere -claas
-landini -case
-vatra -jcb
-challenger -same
-lamborgini -linder

bv. een fendt 936 normaal 360pk met chiptuning 432pk
en normaal 1492nm met chiptuning 1700nm.

voor meer info op speedhawk.de/

Deel dit topic

Reacties

de yanmarman
speedhawk.de/

sorry,prijs is 399 euro!!!
Tinus
Gaat altijd ten koste van de levensduur.
de yanmarman
Denk het ook dat dat niet goed voor de trekker is
magerehein
Dus een trekker van 30 Kw ,40 Kw erbij da s un goeie direkt proberen! 😉
de yanmarman
Hahaha,ik heb op de site gekeken en ze hadden niet voor alle types
Boerenjongen16
Gewoon zo origineel laten 😛 Das het beste 😛
de yanmarman
Voor de tractor wel,en als je meer pk's wil dan moet ge ma een sterkere tractor kopen
bartjuh
En hoe kan het dat dit zo goedkoop is. bij dries hebben ze ook setjes voor cvx. kost 1250 euro en dan kunnen ze hem naar wens afstellen.
Boerenjongen16
Inderdaad Yanmarman. Dan koop je maar een sterkere duurdere trekker. Zou ik ook doen
Tinus
Maar verdien je die 1250 euro ooit terug?
fendt-vario
Denk het eigelijk niet tinus 😃
fendt-vario
Kompt ook extra brandstof kosten bij
ljdekker
Niet nodig bij ons, die valmet heeft toch al meer dan in de folder staat
ljdekker
Spul is trouwens alleen maar voor de nieuwste trekkers zie ik, dan zie ik meer wat in zo`n cyclone
Boerenjongen16
Op een bepaals moment verdien je alles wel terug maar nie zo snel as anders he
fendt-vario
Hij is wel van 360 naar 432 gegaan zuipt ook meer, en je moet de pk ook gebruiken anders help het niet 😃
e
Als je een trekker of auto chiptunde wil niet altijd zeggen dat die dan ook meer brandstof gaat gebruiken
FENDTfarmer
Een cyclone werkt niet echt dekker. het zal misschien een fractie doen maar het is meer hoe dat je erin geloofd dat het waar is.
bartjuh
Volgens dries doet de trekker meer werk met hetzelde aantal ltrs brandstof. meer ha met de zelfde liters dus dan verdien je het wel terug. bij transport zou hij ook minder verbruiken door een andere koppelstijging
johan6475
Het zal denk ten koste gaan van je trekker want hij is 'r niet op gebouwd.
bartjuh
Ligt er natuurlijk aan hoe gek je t maakt. een cvx 140 is t zelfde als een cvx160. dus dat vermogen kan een 140 ook aan
johan6475
Ja dat wel maar als je de grootste trekker hebt uit een bepaald model hebt.. dan is t natuurlijk niet zo best voor de trekker.
eddie
Bij een renault ares kan het ook ?
MaartenMandemaker
Lees die berichten op de site van cyclone maar eens Ronald. een loonwerker hier in de buurt heeft er ook goede ervaringen mee.
tommie
Bij klas genoot van mij hebbe ze de vrachtwage gechiptuned en is daardoor zuiniger gaan rijde met meer pk's
Fendttrisixfan
Ja naar schijnt gaat verbruik naar omlaag dus als je niet overdrijft weet ik niet of het zo erg is
massey-ferguson
Jaa maaar dit licht ook aan de types enz..wij wouden het met de oude 6475 ook maar dat was duur..5445 moet er wel aan geloofen 😃
tommie
Hou dr wel rekening mee dat je heel je garantie kwijt bent als er iets kapot gaat en ze kome er achter
Koe
Kan een techneut mij uitleggen hoe dat werkt? meer pks en minder verbruik. Twee loonwerkers hier uit de buurt hadden t ook gedaan, 40PK dr bij, en hij werd zuiniger. Ze hadden een verhaal over cilinders die gelijk gingen draaien et. maar hoe werkt dit precies?
Koe
Waarom zit dat er standaard niet op dan? is dat een standaard fabrieksfout, of moet je dat niet zo zien? vindt het nl. wat apart..
boer
Fiat 180-90 vind je zelf neit dat je een beetje overdrijft van 180 naar 320pk
johndeere6910
Zoon chip hebben wij bestelt voor de 6910 en de 7710 :d
boer
Mwa dat moet ik maar is zien want ene trekker dik 50% opschroeven dat moet ik eerst maar is zien kan best hoor maar er doe je allerdaags werk mee enzo is het toch niet verstandig
de yanmarman
Chiptuning is sneller dan er een turbo,enz.op zette
walker1
Fabrikanten doen zelf ook van alles met chips.
Een hele serie van bv 5 modellen van 100, 110, 120, 130 en 140 pk, ze hebben vaak allemaal dezelfde versnellingsbak, achterbrug en motor, maar het chipje bepaalt hoeveel pk dde motor levert. Het model van 100 pk chiptunen naar 140 is vaak geen probleem voor bak en achterbrug, maar het zwaarste model van 140 chiptunen naar 180 kan wel problemen geven omdat bak en achterbrug dat vermogen niet aankunnen.
D-190
Wij hebben ook diverse trekkers opgevoerd, Fendt 714 en de JD 8410T onder andere. Je merkt het wel hoor, die 714 trekt een heel stuk beter dan een 716.

De 714 heeft nu 207pk's onder de kap, de JD moet ik nog even na vragen, die had ook een stuk meer pk's.
JD-6830
Das wel machtig veel.. wij hebben onze JD 6830 ook gechipt heeft nu 200 pk, kun je ook wel vernemen hoor! en uh.. volsmij word hij er zuiniger door. is bij auto's tminste wel zo
Favorit614
Ik denk dat je beter naar je dealer kunt gaan voor een software update van een zwaardere type uit de serie bv van 714 naar 716 of 718
maartendankers
Wij hebben nu op de shovel en de 7810 airtek zitten daar mee haal je 10% brandstof besparing
De MF man
Wat is airtek en die cyclone had ik nie gedacht dat die daar sterker van werdt en dat iets zuiniger wordt met meer vermogen kan omdat de motor dan niet constant hoef te trekke voor zijn vermoge dus minder verbruikt als wij met de 8130 container transport doen de zelfde weg eve veel gwicht en eve lang en de 8250 van 300 pk dan is de 8250 zuiniger
euvingnl
Mag je wel mee uitkijken anders, want als je dat doed vervalt alle fabrieks garantie. En bij sommige trekkers bijv fendt kun je van die oude 711 een 712 maken en van een 714 een 716. En dit zogenaamde elektronische opvoeren is een dikke verkrachting van de transmissie aangezien die niet op zoveel pk meer berekend is
euvingnl
Gebeurt trouwens ook bij de nieuwe fendt 900 serie, van een 922 een 936 maken schijnen namelijk technies dezelfde trekkers te wezen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
49
DEELNEMERS
25
WEERGAVES
3