Geachte mede-fans,
Ik ben een startende fan, heb namelijk een D-432 ge-erfd van mijn opa. Ik wil graag de tractor opknappen, maar om te beginnen is het motorblok gesprongen, waarschijnlijk door redelijk langdurig vochttekort in de carburateur. (Verbeter me maar als ik het mis heb, want veel verstand heb ik er nog niet van).
Nu is mijn vraag, hoe dit aan te pakken?
Ik wil uiteraard wel graag originele onderdelen, maar ik ben me ook wel bewust van het feit dat deze waarschijnlijk moeilijk te krijgen zijn.
Ik hoor graag uw reacties. Spoedig zal ik zorgen voor wat foto's.
Met vriendelijke groet,
Ronald Bakker.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
waar is het blok gesprongen, zit er dan een scheur in?
wat ik zou kunne bedenken is dat er geen koelvloeistof maar water in het blok gezeten heeft dat in de koude dagen bevroren is. als het water dan bevriesd zet het uit waardoor het staal kan scheuren. dit hebben wij ooit eens meegemaakt met een mercedes (auto).
het blok is dan eigenlijk niet meer te repareren.
het beste zou je dan een ander motorblok erin kunne leggen.
trouwens op diesels zitten nooit carburateurs die werken altijd dmv. een brandstofpomp en verstuivers
hoop dat je hier wat aan hebt!
Scheuren tussen de bussen maakt niet uit, want dit hebben ze vanaf de fabriek al, omdat het gietijzer afkoelde waardoor er krimspanning ontstond en daardoor een scheur trok tussen de bussen > dit is doodnormaal. Als er ergens anders een scheur zit kun je het vaak vergeten.