Nieuw budget-trekkermerk: Brahorn



Brahorn BV in Veenendaal introduceert een nieuw trekkermerk op de Europese markt. De eerste, in China gebouwde, Brahorn-trekkers zijn nu in Nederland.

Deel dit topic

Reacties

Tinus
Hier meer specificaties:
brahorn.nl/producten/1/…
pekelderboer
Oost blok trekkers zijn allemaal wel ok maar die chineze trekkers , die zijn tog wel zo waardeloos . . .
pekelderboer
Waarom zetten ze er niet bij hoeveel versnellingen hij vooruit heeft ?
+1
Tinus
Omdat er geen vooruitgang in zit, die Chinese trekkers.
Fokke
Ze komen uit zorgvuldig geselecteerde fabrieken in China 😛

Keuze zat denk ik 😃
HollandNew
Pfff. wat een herrie voor zo'n klein tractortje 😃
weurding
Voor dat bedrag koop je ook een nieuwe same/df zonder kabine, die zie je ook overal te koop rond 15000 met 4wd
CoenNijenhuis
Ik heb dr in Papendal even bij staan kijken gisteren maar kan niet echt zeggen dat ik enthousiast van werd..
eddie
Budget trekker, nou met deze melkprijs kan een boer geen nieuwe trekker kopen, en die dat wel doet moet zich schamen of gewoon niet zeuren over de melkprijs 😛
KHD Deutz-Fahr
Het is gewoon een overgespoten YTO, YTO is een enorm Chinees staatsbedrijf, dat vooral veel ontwerpen van New Holland heeft gejat.

In de oud ijzer bak met die troep!

Waarom zou je een Chinese trekker kopen, van een onbekend merk? Grote Europese en Amerikaanse concerns bieden ook eenvoudige trekkers aan die gemaakt zijn in lage lonen landen. Zo hebben JD en SDF trekkers uit India op de markt in Nederland, daar staat in ieder geval wel de reputatie van een bekend merk achter.
deutzisthebest
8 versnellingen achteruit?!?! hoe moet je vooruit dan 😃
de yanmarman
14 000 euro is wel veel,als je een gebruikte fendt,inter of etc koopt,is het nog goeikoper en weet je zeker dat je een goed merk hebt
weurding
En zo is het, kijk alleen maar hoeveel van die eurotrac troep er te koop staat onder de 100 draaiuren, das al geen best voorteken voor de kwaliteit
KHD Deutz-Fahr
Ik snap niet waarom mensen het risico nemen om een onbekend merk te kopen? Die bedrijven hebben zich in hun eigen land nog niet eens bewezen.
fiatjuh
Ik koop dan nog liever een oude Europese trekker van 25-30 jaar oud
MF 2725
Ik ook!
fendt fan
Als we 10 jaar verder gaan dan worden alle trekkers volgens mij in china en die omgeving gemaakt
weurding
Ammenooitniet, europese trekkers blijven wel in europa, misschien wel een gedeelte in lagelonenlanden, wat je nu ook al ziet bijn bv newholland, maar de high tech blijft wel in de buurt
stuifzand
Ik heb er gisteren op de demo dag opgereden Het is iets voor een paardebak of zo echt niet voor agrarisch werk
Brahorn
Wij begrijpen dat de reactie van professionele tractor gebruikers kritisch is op een nieuw merk als Brahorn. Het is echter ook niet onze bedoeling om een nieuwe Fendt/John Deere/New Holland neer te zetten.
Wij vinden het belangrijk dat ook mensen met een kleine beurs een solide tractor kunnen kopen. Een nieuwe tractor met een garantie tot 500 uur.
Brahorn tractoren worden op onze West Europese specificatie gebouwd bij een van de beste tractor fabrieken in China. China heeft meerdere grote fabrieken die meer dan 20.000 tractoren per jaar bouwen. Alleen de door ons geselecteerde fabrieken kunnen de standaard aan die wij in Europa nodig hebben.
Natuurlijk zien wij ook veel mogelijkheden tot verbetering. Brahorn heeft een duidelijke visie waarin zij samen met de dealers en de klanten de tractor doorontwikkelt. Het doel is een eenvoudige solide tractor zonder electronica maar met alle opties die de semi professionele gebruiker nodig heeft.

P.S. het aantal versnellingen staat nu goed op de website.
Ries
Ik kom vaak bij de 1e dealer van Brahorn. Zo op het gezicht staat er een leuke trekker die werkelijk waar net zo veel electronica heeft als een trekker van 35 jaar terug. Het is geen trekker om te vergelijken met bekende trekker merken als John Deere of Fendt. Dat is appels en peren met elkaar vergelijken. Kijk eens naar Eurotrack of Knegt, dat zijn vergelijkbare trekkers! Met deze trekkers vergeleken is het een aantrekkelijke trekker. Eurotack heeft geen onderdelen en Knegt zit qua prijs/ kwaliteit op een lager niveau. Inderdaad is het een trekker die net op de markt is en kan er zeker wat aan verbeterd worden wat betrefd de afwerking. Maar naar ik vernomen heb wordt daar op het moment hard aan gewerkt.

Technisch gezien is het een goede trekker gebouwd met goede materialen. Ook de bediening is simpel en vereist weinig kennis.

Zo bij elkaar genomen is de Brahorn trekker in zijn doelgroep zeker een trekker die het overwegen waard is.
Tom VB
Ja toe maar nog meer merken (lees:troep) in NL.
Ach, je houd t toch niet meer tegen.
Voor de hobby ist misschien wel wat, mensen die t ding eens per 3 jaar nodig hebben ofzo.
😄
eddyscania
@ Brahorn,

kan je verkoop in het buitenland doen??
KHD Deutz-Fahr
@ries
Hoeveel geld heb jij gekregen om deze onzin op tractorfan.nl te zetten? Lijkt wel of je die tekst van een website hebt gekopieerd.

@brahorn
Weer zo n figuur dat een slaatje uit de Nederlandse hobby boer probeert te slaan, door Chinese troep te importeren. Technisch is Brahorn een slechte trekker, met ernstig slechte materialen. Chinese fabrieken kunnen namelijk nooit de staal kwaliteit garanderen. Een paar slechte lagers in de versnellingsbak en er staat weer een Brahorn stil!
Fokke
Ik ben benieuwd naar de verkoopcijfers, ik verwacht dat de aanschafprijs te hoog is, terwijl hij dat misschien wel kost om hem te maken e.d. .
JD92
@ Fokke,

Ja ik denk het ook, voor € 15.000 kan je ook een mooie gebruikte trekker van een gerenomeerd merk kopen
Tom VB
@KHD Deutz-Fahr
volledig mee eens.
Fokke
Om maar even naar een heel ander soort trekker te gaan, zo'n nieuwe Belarus van 90 Pk stond de afgelopen jaren vaak in bladen als Agritrader voor ongeveer € 19.000,- , en ik hoor wel soms dat 't degelijke kwaliteit is 😄
Brahorn
@eddyscania: Brahorn kan verkoop in heel Europa doen. De trekker is volledig gekeurd en voldoet aan alle eisen.

@KHD Deutz-Fahr: Brahorn slaat geen slaatje uit hobbyboeren. Wij proberen juist om de hobby boer een mogelijkheid te geven om voor minder geld een hele goede maar eenvoudige trekker te rijden. Brahorn tractoren komen uit een fabriek die jaarlijks meer dan 25.000 trekkers maakt. Materialen zijn afgestemd op het gebruik en door Brahorn 1 jaar volledig gegarandeerd!
pekelderboer
Ik hoop dat deze site niet vervuilt wordt met die brahorn prut.
pekelderboer
Mooie 2dehandse trekker heb je veel meer aan.
KHD Deutz-Fahr
@brahorn
Drie jonge ondernemers proberen via de naam Brahorn Chinese trekkers te verkopen. Want eigenlijk is dit gewoon een YTO, met wat andere verf, en een paar andere stickers.

Aantal kritische opmerkingen:
Meestal zijn de werkzaamheden, en dus ook de werktuigen in Europa veel zwaarder dan in China. Oftewel een trekker in Europa moet aan veel zwaardere eisen voldoen, wil die op duurzaamheid scoren. Quote: Materialen zijn afgestemd op het gebruik. KHD: Op Chinees gebruik wel te verstaan.
Quote: Brahorn tractoren komen uit een fabriek die jaarlijks meer dan 25.000 trekkers maakt.
KHD: 25.000 waarvan er nog niet één zich in Nederland heeft bewezen.
Brahorn heeft nog geen enkele zware duurzaamheid test door staan, dus Brahorn kan nooit praten over een "hele goede" trekker.
Quote: De trekker is volledig gekeurd en voldoet aan alle eisen.
KHD: Ja dat zal wel moeten, anders mag Brahorn niet eens trekkers verkopen 😃. Keuring zegt niets over duurzaamheid van de trekker, gaat alleen over rolbeugel, verlichting, spiegels, etc.
Jullie kunnen ook de materiaal kwaliteit niet garanderen, want jullie organisatie is veel te klein voor een vertegenwoordiger bij de fabriek in China.
Aangezien Eurotrac trekkers (vergelijkbaar met Brahorn) al weer snel te koop staan, zal Brahorn ook wel bagger zijn.
Als jullie zo n fantastische trekker te koop hebben staan, wil ik dat natuurlijk wel ff uit proberen. Doe mij maar een Brahorn op proef!
Wedden dat die Brahorn binnen 250 uur kapot is 😃 😃?? Maar daar gaan jullie toch niet op in, dat durven jullie niet 😃!
Als je een product probeert te verkopen, zorg dan in ieder geval voor een naam die lekker bekt, niet Brahorn.

Dan de prijs, 15000 euro voor een trekkertje van 40 pk 😛. Voor een paar duizend euro heb je een tweedehands die het zelfde werk kan doen.
eddyscania
@brahorn, ik bedoelde meer op de noord-america markt................
Tom VB
Kansloze rommel, pruttroep. Hou toch alsjeblieft op. We weten het allemaal, alleen de man die er geld aan verdient beweerd het tegenovergestelde, logisch.
JD92
We kraken ze nu wel met z'n allen af, maar zijn er ook al praktijktests geweest? Heeft de Boerderij o.i.d. zo'n ding al eens getest?

Ze zullen ze niet aan elke wildvreemde mee geven om te testen, maar ik wil wel eens een praktijk test zien.

(Maar persoonlijk houdt ik het toch bij het groene materieel)
KHD Deutz-Fahr
@jd92
Heb met een Eurotrac (vergelijkbaar met Brahorn) gewerkt, was niet echt om over naar huis te schrijven. Roest overal, pakkingen die niet goed afdichten, en een kapotte olie pomp.

Wild vreemde, als ze zo n ding aan me uitlenen, kunnen ze me interviewen en het in een blad plaatsen. Dan zal ik eerlijk mijn ervaringen vertellen, maar dat lef hebben ze toch niet.
fendt-412
Kortom:'t kost niks, 't is niks.
fendtjuh
Hoppa, bellen die hap KDH, en anders ff dreigen met een schandaaltje ofzo door overla op internet te zetten dat ze geen demo's durven uit te geven 😃

Nouja kost niks robert 😛, ik ben idd ook geen fan van dat spul, moet zich ook eerst maar 'ns bewijzen dit.
+1
frammi
Kaneraad van mij heeft een eurotrac.Ik heb er op de 150 uur dat hij gelopen heeft meer aan gesleuteld dan aan mijn cormick die ik 35 jaar heb en dagelijks gebruikt wordt. Wat een bagger.
mestyle
Denk leuk als je in Nederland rijst wilt gaan verbouwen ofzo. Alsnik erop google zoek vind ik niet eens een site en de link hierop werkt ook niet. Wekt al veel vertrouwen.

Ben geen boer maar zou er al met een grote boog om heen lopen
roscho
Quote Reactie van @mestyle:
niet eens een site en de link hierop werkt ook niet

Deze thread is al weer 10 jaar oud. Ik vrees dat het project binnen die 10 jaar al weer ter ziele is gegaan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
41
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
34