Opvoeren
Hallo ik heb een vraag over een tractor opvoeren ik heb een tijdje gelden een international 644 gekocht en wil deze op voeren maar ik werk bij een mechanisatie bedrijf en die zeggen dat het slecht voor de motor is en ons egen vaste mechanisatie bedrijf zegt dat het niet uit maakt wie heeft dus nu gelijk ps.ik heb de zoek fuctie al gebruikt maar word daar niet echt wijzer van graag serieuse antwoorden alvast bedankt koenjohndeere
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
voor de zwarte rook zou je volgensmij wat olie door de diesel kunnen gooien, of word het dan blauwe rook?!
blauwe
Kun je beter afgelopen olie erbij doen
zelf ben ik niet bekent bij international.
dus je moet even kijken na wat zwaardere serie of die een zelfde motoren hebben.
Ik zei wel afgelopen olie hé!
De dieselprijzen stijgen de pan uit, de rode diesel gaat er zelfs helemaal af, en meneer wil een bult diesel extra in de Cormick gooien, omdat hij die zwarte rook zo mooi vindt? Voel eens aan je voorhoofd!
das altijd opletten ja, met de dieseltank aan de verkeerde kant bij n ahlmann
maar voor veel meer pk's haal je der niet uit een pk of 10 meer door de pomp op zijn max te zetten en een heele groote zwarte pluim.
je moet het uitzet hendeltje (remklep) veder naar voor zetten je kan hem als goed is zelfs 4 keer verzetten op het assie tege de klok in zetten en dan je toeren ook terug schroeven .
ps doe het met een draaiende motor
maar voor veel meer pk's haal je der niet uit een pk of 10 meer door de pomp op zijn max te zetten en een heele groote zwarte pluim.
je moet het uitzet hendeltje (remklep) veder naar voor zetten je kan hem als goed is zelfs 4 keer verzetten op het assie tege de klok in zetten en dan je toeren ook terug schroeven .
ps doe het met een draaiende motor
Ben jij misschien buitenlander?
is niet moeilijk
Berkel&Roderijs, het lijkt erop ...
Dáár bestaat geen enkele twijfel over, Koen.
+10
Zorgen dat het stophendeltje verder uit gaat. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
ow jij had de uitleg al had ik niet gezien
Plus de extra diesel die je verbrand zijn niet bevorderlijk voor jou en het milieu
Zwarte rook betekend toch onverbrande diesel? Kan het mis hebben natuurlijk..
Klopt dan wel, maar als je de stopknop een tandje verzet op het asje dan waarschijnlijk niet meer. Heb je het nu al geprobeerd om de stopknop terug te zetten?
Serieus ??????
Twijfel
De dieselprijzen stijgen de pan uit, de rode diesel gaat er zelfs helemaal af, en meneer wil een bult diesel extra in de Cormick gooien, omdat hij die zwarte rook zo mooi vindt? Voel eens aan je voorhoofd!
+100
Zou hem gewoon origineel laten heb je ook minder slijtage dacht ik
Laat het maar horen als het gelukt is.
roterende pomp
hmm dan wens ik m veel succes
Hoezo? Die oude pompies zijn erg makkelijk op te draaien.
Nouja, dat moet ie zelf weten . Ik ga me er niet druk om maken. Veel werk, voor weinig.
Kom jij even een roterende pomp opdraaien? Een lijnpomp is wel te doen heb ik vernomen...
achja, laat die jongen zijn vaders diesel opstoken, verpest die uiteindelijk alleen maar ze eigen toekomst mee, als ze papie niet genoeg geld meer heeft om te blijven boeren
Die oude pompen van die inters zijn makkelijk op te draaien hoor. Je zult er niet veel meer pk uit halen maar het is toch wat. 10 pk krijg je er wel extra uit, lijnpompen kun je wel meer uit krijgen.
Waar moet je aan draaien ?
Ligt er aan wat je weinig vind.
Ff terug lezen.
dat stophendeltje geeft m meer toeren... Die van ons maakt er maar 2700....
Mijn ervaring met de stopknop is dat je er ongeveer 10 a 15 pk meer uit krijgt. Lijnpomp heb ik 20 pk extra uit gehaald. Dan praat ik over 4-cilinders zonder turbo.
Over wat voor trekker praat jij?
Steyr xD
meer toeren is meteen meer brandstof? Meer brandstof betekend niet direct meer vermogen?
Als je de stopknop volgt zei ik he, niet de gaskabel.
@1046
Nu word ik nieuwschierig, ik weet wel dat het heel erg laag zit.
Ja die weet ik haha. Die zitten boven elkaar.
1600 toeren ongeveer toch?
Heb je mij ook niet horen zeggen.
Das maximaal koppel...
Maar jouwe doet wel een kegel!
En de bestuurder scheelt ook al
Hahah misschien is die ook wel professioneel bestuurder van de Ouwe Liefde
Een motor is het krachtigste als hij net niet zo zwaar rookt
De dieselprijzen stijgen de pan uit, de rode diesel gaat er zelfs helemaal af, en meneer wil een bult diesel extra in de Cormick gooien, omdat hij die zwarte rook zo mooi vindt? Voel eens aan je voorhoofd!
+10
Ietsjes meer brandstof geven dan krijg je er wel pk's bij maar als je er idd VEEL meer in ga spuiten dan kan t alleen maar tegen gaan werken, omdat de brandstof dan de compressie ruimte teveel gaat blussen waardoor de temperatuur teveel zakt in de cilinders en dus het koppel ook naar beneden gaat.
koenjohndeere
Laat je niet gek maken hier hoor, opschroeven kan echt geen kwaad bij een 644, je wil namelijk niet weten hoeveel er al opgevoerd zijn en er al JAREN gewoon hun werk mee doen.
Roterende pompen haal je weinig meer uit??? ligt er maar net welk type roterende pomp je hebt en in hoeverre je je pomp aan laat passen he
maar de oudere pompjes op de inters kun je idd niet zo heeeel veel uit halen maar als je de nieuwere pompen hebt die kun je zo aan laten passen dat er heeeel wat meer uit komt
trekker is wel sterker geworden maar heeft ook aanzienlijk meer dorst.
Als ik mijn deutz 6 slagen geef heb ik maar 80 pk, dan "verzuipt" hij gewoon. Geef ik hem 3 slagen, dan heb ik 90 pk. Het kan te gek gaan hé.
Hij had het over meer toeren geven. Dat is niet meer brandstof. Meer toeren doet niks met je motor. Alleen zorgen dat hij harder loopt en harder slijt. Dat zorgt niet voor extra vermogen. En al helemaal niet, omdat er niks gebeurd met het koppel of vermogen. Omdat deze vaak rond de lagere toeren pas vrijkomen. Koppel rond de 1600 en vermogen rond de 2000. Wat bij een tractor opdraaien op die positie, zorgt dat je dan geen extra brandstof geeft maar meer toeren (waar ook brandstof voor nodig is). Die meer toeren zorgen voor een hogere snelheid, het maakt 0% uit over hoeveel vermogen/koppel hij dan levert.
mee eens.
de trekker is ontworpen voor 60 pk , als [koenjohndeere] meer vermogen wil had hij beter een 744 of een 844 kopen.
Ben je overal in eens vanaf, ook van je euro's.
ons pap doet ook tractorpulling en heeft de pomp toch ook open staan? het zou er uit zien.
Als je graag veel zwarte rook wil kun je ook proberen om de luchtinlaat flink af te smoren. (Misschien een plaatje in het luchtfilterhuis met een klein gaatje erin?)
Eindelijk iemand die mijn mening deelt!!!