Autopower John deere

Over de autopower transmissie van john deere hoor ik wel eens slechte verhalen. dat ze binnen de 5000 uur kapot lopen enz..
is dat bij bepaalde series? bouwjaar?

Wat zijn jullie ervaringen?

Deel dit topic

Reacties

Mengeledriver
Er zit verschil in de Duitse en Amerikaanse versie.
caseih1056xl
Vind het wel mooi werken opzich.

heb er wel is ruzie mee gehad haha dat wel.
+1
Siebenga
Zijn 2 verschillende auto power bakken.. een lichtere en een zwaardere serie! Als je die minder zware serie hebt dus 6830 enzo schijnt niet een heel erg groot succes te zijn.. OVer het gebruiksgemak 😃 Sja rijd echt 100 punten.. Niks geen grote pook zoals fendt.. Mag ik vragen waarom jij dit wil weten (A)
Claas-JD
Ja héhé! het werkt mooi. maar werkt het ook goed? en hoe betrouwbaar is het?
bart H
Die van ons heeft maar 2000 uur dus da weet ik nie
Claas-JD
Omdat ik graag wou weten of dit nou maar verhaaltjes zijn of het egt zo is siebenga. want volgensmij zijn er ook genoeg tevreden mensen met zo'n trekker
ford8630power
Die eerste autopwr bakken in de 10 serie waren niet betrouwbaar nee, hoe het nu zit weet ik niet maar je hoort er haast geen negatieve verhalen over.
guus hiddink
Autopowers trekken lang niet zo goed als de gewone schakelbak van JD!
Siebenga
ZF Eccom 2.0 ligt in de zwaardere series. in de lichtere 6000 serie ligt een ZF Eccom 1.8
Mengeledriver
Er worden altijd verhalen verteld... ZF is echt wel een goed en bewezen merk.
Wat ligt er in een Steyr dan? Ook ZF?
JD-6830
Ik heb laatst een dagje op een 7530 E met AP gereden, maar dat rijdt machtig mooi:D
RobDeutz104
In de steyr is het de S matic, is een ontwerp van de steyr getriebefabriek, maar nu onder de naam ZF!
kemper
Denk dat dat van het trekken beetje zo lijkt guus... alleen vind ik dat de kleinere trekkers met een variobak niet echt sterk zijn... 410 trekt ook geen worst van tafel..
deerefan
Ja het lijkt mij ook heel fijn rijden,
maar bij de autopower zet je hem tog bijvoorbeeld op 30 en dan doet ie de rest zelf tog? en bij de vario van fendt moet je tog de heelt een tikje tegen da golfballetje(HAHA) geven?
Fendt615LSA
In de Agrotron TTV ligt ook een ZF bak. Ik weet eigenlijk niet of het een Eccom 2.0 of Eccom 1.8 is.

Het enig verschil is dat JD een automatische parkeerpal heeft en Deutz niet.
RobDeutz104
Bij een ttv heb je de actieve stilstandsregeling, en bij de oudere series een extra planetair in debak, en daarom gingen ze bij deutz veel minder snel kapot als bij de 10 serie van jd
fendt-412
Als je geen TMS of cruisecontrol gebruikt moet je wel aldoor de pook vooruit houden ja. Hebben thuis geen tms. zet vaak cruisecontrol op maximaal en dan kan je zelf mooi gas geven als je optrekt en weinig toeren maken als je op topsnelheid bent. Rijdt machtig!

Ook een autopowr bakje die het heeft begeven:
tractorfan.nl/picture/287343/
Heeft geloof ik ook een slagje bij gekregen, 20pk ofzo. Was een oude pomptrekker voor de sleepslang.
RobDeutz104
Autopower en ttv standaard cruisecontrol en motorregeling, rijd altijd op automaatstand met ttv, regelt de electronica zelf het toerental, rijd veel fijner, als op handbediening
valmet
Als je maar het onderhoud goed doet dan heb je ook geen problemen met een autopower. dus olie verversen na ongeveer 1500 uur en filters vervangen.
RobDeutz104
De meeste eerste autopowers haalden geeneens de 1000 uur
kemper
Ach nja laten we het maar niet over de allereerste vario's hebben 😛
maartendankers
Nee want dan ga je oftopic 😉 😃
kemper
Ohja dat was het 😛
Claas-JD
Maarja van de 10 serie zijn er niet zo heel veel. in de 20 serie zitten veel meer autopower transmissies
JD-6830
Autopower geeft wel minder vermogen op de wielen
RobinBos
Die verhalen kan ik bevestigen.
het verhaal dat een autopower minder vermogen op de wielen heeft is deels waar, er is een deel hydraulisch vermogen, waarbij verliezen in de vorm van warmte weg vloeien, De amerikaanse IVT van john deere zelf is ver weg de meest efficiente tranloze bak die op de markt is.

de problemen van de zf autopower (eccom 1.8 (en in de 7030 premium eccom 2.0)) zijn niet alleen van deze bak, ook de bakken die case/new holland/steyer gebruikt hebben dezelfde problemen, dit zijn ook bakken van zf, alleen dan een S-matic (cartridge type)
fendt heeft het nu aardig op de rit, maar heeft deze problemen ook gekend.

wat robdeutz zegt is niet waar, de meeste autopowers halen de 5000 uur, maar er zijn gevallen bekend die met 3000 uur al de derde bak erin hebben
HollandNew
Doe mij toch maar een jd met autopower van de 6030 Premium serie. De 6010 was niet zoveel net als de eerste vario's van fendt. 2e was beter alleen geen neutraal op de hendel
stefan310
Prima verhaal Robin!! Ben ik het helemaal mee eens.
weurding
Waar is de tijd gebleven dat je probleemloos 10000 uur met een trekker draaide?
fendtjuh
Vroegáh 😛

Tja, hier in de buurt, van kennissen, JD 6920S, vario dood...

Rijdt super zo'n ding, echt heerlijk, maarja, nu ist kapot en gaatie naar oost europa ofzo om hem daa rop te knappen...
HollandNew
Is die van lam kaduk?
HollandNew
Was wel mooie tractor
fendtjuh
Jup 😉

wtf, hoe ken jij die?
Er is een nieuwe case van 140pk terug gekomen 😉
HollandNew
Doe mij die john deere maar 😛

heb het niet zo met case (sorry voor de case fans)
fendtjuh
Ik ook niet, maar hoe ken jij pieter dan?
HollandNew
Van jouw fotos
zat ff in het vriendenlijstje te kijken dat bryan had en toen zag ik die mooie jd en ik keek daar en toen zag ik de namen pieter en ria lam waarvan die tractor was
fendtjuh
Oke 😉 wie is bryan? hoe heet die op tf?
johndeerelwin
Haha ja idd dat klopt wel op het werk hebben we een 6820 met ong 6600 uur waar de derde vario bak in ligt maar verder werk het perfect!!
guus hiddink
@Kemper loonwerker hier in de buur hebben 2 6920 s autopowers en 2 6920 s gewone schakelbakken dus ze zullen wel weten wat harder trekt!
Mengeledriver
@RobinBos:
In de bak van Fendt zitten hydraulische delen van Sauer of Sauter (niet te verwarren met Sauer Danfoss!!)
De draaihoek van de plunjers is gepatenteerd, da's namelijk 45 graden.
JD heeft later met Sauer hun hydraulische gedeelte ontwikkeld en ze konden onder het Fendt patent uitkomen door niet de plunjers maar de spiegelplaat 45 graden te draaien!
De efficiëntie van een Fendt vario is in de test toch hoger als die van een JD (bron: DLG)
Waar haal jij jou informatie vandaan?
kemper
Dan trekt de autopower toch wel wat vermogen weg...
HollandNew
Fendtjuh:

hij was de vorige man van dit acc.
TmTimo
En hoe is de autopower van je 6010 series?
Siebenga
Hang voor het grootste deel af van hoe hij gebruikt is.. Of je dat kan inschatten aan de staat van de trekker? nee lastig

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
44
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
80